Bun, sa imi exprim parerea mai pe larg.
In primul rand as dori sa ii multumesc lui ross pentru raspuns, dar nu am cum sa o fac.
Practic la intrebarile mele (Pot sa vin cu piesele mele originale?, apoi De ce?) mi-a raspuns ca Nu se poate, pentru ca service-ul lucreaza numai cu piesele lui.
Un raspuns mai clar, spre exemplu: Nu ii convine service-ului pentru ca pierde multi bani, chiar in conditiile in care platesti o gramada de manopera era mai corect.
In afara de revizia de 2500km, facuta la Craiova, urmatoarele 2 revizii le-am facut la CSD. In conditiile in care era foarte departe de mine. Masina am luat-o de la BDT, acestia fiind mai aproape de mine.
Chiar speram sa fie ceva diferit la CSD. Mentionez ca pe langa cele 2 revizii am efectuat si o reparatie (am avut masina lovita usor in spate).
La nici o revizie nu am venit cu nimic. In plus am avut si reducere la manopera, desi nu am reusit sa imi lipesc un sticker cu clubul (inca). Am spus ca sunt membru pe forum (si aveam deja ceva vechime chiar daca nu am postat f. mult) si userul. Am apreciat.
In legatura cu calitatea reparatiei. Am avut masina lovita in spate, cum ziceam.
Am sunat la CSD (fiind satul de Romcar, care era la 2 pasi de mine). Am cerut un termen pentru programare, am explicat starea masinii si ce anume a constatat agentul de asigurari pe hartie (prima constatare, evident ca de obicei la demontare mai apar si alte repere si se face reconstatare).
Mi s-a spus ca nu se poate da un termen estimativ si ca trebuie sa vin acolo cu masina. Degeaba am insistat la telefon. Am venit cu masina, s-a deschis comanda si ... gata. Pai am venit cu masina, ati zis la telefon ca..
NU! Vin piesele comandate acum si pe urma daca e cazul facem reconstatare. De ce a mai trebuit sa vin cu masina?
Am avut programarea peste 3 saptamani. In tot acest timp am mers zilnic cu masina. Masina de asemenea a fost verificata imediat dupa accident. Toate luminile din spate functionau. Am mers asa 3 saptamani. Daca nu ar fi functionat ceva as fi schimbat eu intre timp becurile. Nu sunt genul de om care merge cu masina cu faruri aiurea sau lipsa ca e accidentata. Tin la siguranta mea si a celorlalti.
Bun, am dus masina. Mi s-a spus ca e totul ok, doar incuietoarea si un ornament inca nu au venit dar sunt pe drum. Am luat masina dupa aproape o luna (fara cateva zile) din cauza acelor piese comandate cu inca 3 saptamani inainte. Deci in total 7 saptamani sa vina niste piese in conditiile in care am intrebat de mai multe ori in cat timp vine o piesa aflata pe stoc in Romania/Bucuresti si in cazul in care nu e.
Dupa atatia nervi am fost sa iau masina. In momentul ala nici macar nu mai eram in Bucuresti. Am insistat telefonic sa fie masina verificata, sa fie totul ok ca vin special sa o ridic, din alta localitate. Am primit asigurari ca e totul ok.
Am ajuns in Buc dimineata, am sunat. Era vineri. Fusesem asigurat miercuri ca a plecat cineva cu piesa de la Romcar (incuietoarea, ca ornamentul sosise in cursul saptamanii).
Am sunat joi mai mult sa ma aflu in treaba, dar bine am facut. Piesa era tot pe drum, mai plecase cineva cu ea si joi.
Vineri dimineata am sunat sa fiu sigur ca deja ma asteptam la orice. Bine am facut ca piesa era tot pe drum. Am mai rezolvat ceva prin Bucuresti (as fi vrut sa rezolv pe urma, avand nevoie de masina dar asta e) si am ajuns la CSD pe la 12.
Piesa nu era acolo. Intre timp se facuse si revizia de 30k la masina (masina avea cam 31.000km, eram in marja aceea acceptata). In timp se se efectua revizia am fost sunat de la service si intrebat daca doresc sa schimb si placutele de frana (doar fata, pe spate sunt tamburi).
Am intrebat cat costa revizia fara: intre 600 si 700RON (daca e cineva curios si chiar conteaza ma uit pe factura).
Am intrebat cat costa cu placute schimbate: un pic peste 1300RON. De asemenea mi-au spus ca mai merg cateva mii de km.
Deci diferenta de aprox. 650RON am calculat atunci. Am intrebat la Forcar cat costa placutele originale, nu compatibile, exact ce se foloseste in service. 190RON setul.
Am intrebat la CSD si alte service-uri cat costa manopera pentru ele: ~110RON cu stand de franare inclus. Deci CSD vinde setul de placute cu aproape 550RON, in conditiile in care la Forcar aceleasi piese sunt 190RON si evident au si ei adaos comercial, ca doar nu fac munca patriotica.
De-asta nu se accepta piesele clientului. E singurul raspuns.
Sa revin la reparatie, ca am deviat cu revizia si placutele.
Am inspectat masina si totul parea ok (vopsea, etc). Am aprins stopurile si am descoperit ca unul din ele avea lumina de ceata aprinsa. Am cerut explicatii, a venit un mecanic si a atins pur si simplu blocurile spate in interior si s-a stins. Evident ca nu puteam accepta asa ceva, oricand bagajele puteau atinge pe acolo. Pus si simplu abia a bagat mana in portbagaj si a atins alea.
Ce m-a socat a fost ca desi erau 4 persoane langa masina mea (daca nu ma insel si seful de service, nimeni nu a vrut sa vada care e cu adevarat problema). Am insistat si am primit alt raspuns: stopurile fiind noi au stat un pic 'in aer' si s-au oxidat contactele. A venit un baiat cu un spray, mai tarziu m-am uitat si era ok.
Acum in legatura cu becurile, cum spuneam am avut toate becurile functionale. Reparatia s-a facut pe RCA (asigurarile nu deconteaza becuri pentru ca le considera consumabile, fac exceptie numai daca insisti pe la CSA). Prin urmare aveam pe factura 3 becuri. Valoarea nu era mare dar mi s-a parut nesimtire (imi cer scuze sincer pentru acest cuvand dar jur ca am avut becurile ok). In fine, era vb de o suma f. mica.
A sosit si incuietoarea, dar deja incepuse pauza. Desi venisem special la Bucuresti si asteptasem saptamani dupa piesa aia, si de 2 zile eram asigurat ca pot sa vin oricand sa iau masina ca piesa e pe drum de la Romcar la CSD, a trebuit sa astept sa treaca si pauza. Bun.
Am platit revizia am iesit afara si m-am uitat inca odata la stopuri. Acum pe pozitii aprinse aveam ambele lumini de ceata aprinse in spate, nu doar una.
Deja enervat am chemat iar pe cineva, a venit si a descoperit ca erau becuri gresite si nu se potriveau acolo. Asta este pur si simplu pregatirea mecanicilor. No comment.
Daca nu verificam (de mai multe ori) ma injuta toata lumea pe strada si nu stiam de ce. Nu merg decat ff rar cu stopurile de ceata, atunci cand este extrem de densa. Proiectoarele sunt folosite odata cu acestea doar.
Vazand nivelul de pregatire am deschis capota si am vazut lichidul de racire cu cativa cm sub minim in conditiile in care abia se facuse revizia (remember completat lichide, etc, care de obicei se factureaza).
Am reclamat si treaba asta si a venit un mecanic si mi-a spus sa pun apa de la robinet. Pe langa faptul ca stiu ca e o anumita concentratie acolo de antigel (folosesc masina mai mult in zone montane, friguroase) stiu ca se strica si nu stiu ce pompa din cauza duritatii apei, cred. In concluzie, din cate stiu se foloseste numai apa distilata, dar pusa cu masura, pentru a se respecta concentratia de antigel.
Am zis treaba asta, s-a apropiat mecanicum de la 3m la 1m de masina, a aruncat o privire de cunoscator la culoarea bidonului si mi-a zis ca e suficient de concentrat incat pot sa completez linistit cu apa distilata, daca nu vreau de la robinet. In fine, pana la urma a venit cineva cu un bidon si a completat, nici nu stiu ce era in el. Asta e. Again.
Ca sa revin la treaba de mai sus cu becurile: am avut masina lovita si in fata, destul de rau. S-au schimbat ambele faruri (blocurile optice) insa cei de la asigurari (RCA ca si in cazul asta) nu voiau sa le plateasca. Becurile alea erau mai scumpe, dar tot 3. Mi-au cerut de la Romcar 200RON pentru ele (erau becuri de pozitie parca si de proiectoare).
In conditiile in care, ca si in cazul asta, toate becurile functionau si masina fusese lovita destul de rau frontal (airbaguri frontale sarite) era clar ca din cauza accidentului.
Am cautat in manual si nu am gasit nici o exceptie pentru becuri (ma refer la garantie). Cand se strecoara cate un bec la revizie nu stiu pe ce baza. Sunt privite ca si consumabile desi in manual nu sunt trecute la categoria asta.
In fine, am insistat sa le puna ori asiguratorul ori service-ul pe garantie. Am cerut expertiza tehnica si mi s-a dat. Din ea rezulta ca service-ul a constatat ca sunt asa in urma accidentului. Altfel trebuia sa le plateasca ei.
Am trimis hartia prin fax la asigurari, initial au strambat un pic din nas, am amintit de CSA si au trimis acceptul de plata. Asta nu are legatura cu CSD, explicam legatura cu becurile.
Concluzia mea este ca toate service-urile de care am auzit sunt cam la acelasi nivel si au un singur scop: banii. Asta e clar. Din pacate foamea de bani e atat de mare incat preturile, dupa cum se vede, sunt de 2-3-4-5 ori mai mari decat normal, pentru aceleasi piesel.
Nu imi mananc din fund, as da mai mult la service decat la Forcar, dar nu de cateva ori. Cu ocazia reviziei de la CSD am cerut 8 (parca) braduti mici de plastic, din cei care prind ornamentele. Am platit cateva sute de mii pentru ei. O sa ma uit pe factura. Asta e. Nu ma complicam sa pierd cateva zile prin oras sa ii caut. Nici sa ii comand acasa sa platesc transportul ca ajungeam tot acolo.
Dar in conditiile in care un prieten (aici nu dai nici datele despre el nici despre serviceurilor implicate, ca nu e vb de mine) care are un Focus 1.8 diesel, la aceeasi revizie de 30k, a primit de la un service pret estimativ pentru revizia asta de 1900RON (dif. fata de a mea ca e diesel, deci filtru de motorina, la benzina stiu ca nu e, plus placute spate). Pana la urma si-a luat TOATE piesele de la Forcar si a platit doar manopera la alt service, diferit de cel cu estimarea initiala. Ambele service-uri din Bucuresti.
Pret: un pic peste 1000RON (600RON si putin piesele, 400RON si putin manopera). Restul era adaos tot la piese. Vi se pare normal? Mie nu.
In conditiile in care service-urile isi bat joc de masina mea, chiar cand eu verific si rasverific tot si descopar probleme nu sunt de acord sa platesc de cateva ori mai mult pentru piese. Si in conditiile in care manopera e cat e.
Mi-am luat masina pe care imi permit sa o intretin, noua. Inainte am avut Matiz, tot nou. Sa amintesc in cazul lui de alt abuz, asemanator. In manual la ulei sunt trecute specificatiile. Nici un producator. Ma trezesc la service ca e obligatoriu sa folosesc ulei Daewoo (care e chiar bun, fiind produs de Total). La alt service (Radacini Buc) foloseau numai ulei Shell vrac (butoi). Cah.
La pret dublu fata de un ulei bun si o marca respectata. Evident fara nici un temei legal. Atunci mi-am permis sa cumpar un Matiz nou si sa il intretin, acum imi permit acelasi lucru pentru un Focus. Dar nu vreau sa platesc dublu (totalul, ca din cazurile prezentate de mine se observa ca in service sunt cam de 3 ori mai scumpe). Asta in conditiile in care pregatirea si mai ales seriozitatea service-urilor e jalnica.
Nu imi place sa acuz gratuit dar am trait destule prin service si vorbesc numai din experienta personala, nici macar a prietenilor f. apropiati, ce sa mai spun din ce citesc prin alte parti. Dar evident ca aproape toti stiti deja aceste lucruri pe propria piele.
In incheiere sa mai spun ceva: cum nu mai stau in Bucuresti, am vorbit cu cineva de la CSD si i-am spus ca sunt total dezamagit de calitatea lucrarilor, si oricum nu mai vin in Bucuresti pentru ca ma mut in Brasov. Mi-a confirmat faptul ca pot sa ma duc la orice service din reteaua Ford cu piese originale

Nu telefonic, fata in fata.
La Brasov am intrebat de pretul manoperei pentru placute de frana. Primul raspuns, respectivul fiind socat de tupeul meu: Nu se poate decat cu piesele noastre. Pai am piese ORIGINALE. Nu se poate. Noi de ce mai avem departament de piese? Pai ce me intereseaza pe mine asta? Poate cineva e grabit sau chiar nu il deranjeaza sa plateasca atat de mult in plus. Dupa cateva insistente, in toate mentionand faptul ca sunt originale piesele si alternand ba Importatorul, ba OPC, ba Ford Europa, ba toti dealerii din Europa, ba ceva reviste mai de renume, mi-a confirmat ca pot veni cu piesele mele, in acelasi timp dojenindu-ma: Pai de ce nu spui ca sunt originale? Hmm
Practic am avut 2 confirmari fata in fata. Plus prietenul de care ziceam (eu i-am zis sa isi ia singur piesele ca iese mai ieftin ... muuult

De cand scriu la mailul asta mi-au mai venit confirmari de la service-uri din tara ca se poate, daca sunt piese originale Ford. Incercati la Valcea daca nu ma credeti.
Intre timp am trimis niste sesizari la relatii.clienti pentru a reclama acest monopol si aceste abuzuri si monopopul in privinta pieselor, si toate neregulile din serviceuri (Romcar si CSD). O sa revin in alt topic cu cele despre Romcar. Deocamdata astept raspunsul lor, m-au asigurat ca analizeaza problema.
De asemenea mailul a ajuns si la Ford Europa, si la toate adresele Ford pe care le-am gasit din afara (f. multe

see my nickname)
Alt mail legat de confirmarile cu piesele aduse in sacosa, dar originale, a ajuns la f. multe alte adrese, dar de data asta din tara. Evident ca pe langa confirmari am primit si negatii (in general datorita faptului ca politica noastra...)
So..cam atat. Sper ca ma iertati pentru mailul cam lung. Repet, nu am nimic cu nimeni, dar nu imi place cand cineva isi bate joc de mine. Daca altii accepta...
Multumesc