Capitolul I
Constat ca dintr-o data miscarea volanului produce zgomot, asadar ... urgent, in cel mai apropiat service.
Capitolul II
In service, asta-i ala serios (Bosch Car Service Husi), se constata pierderi de lichid din pompa de servodirectie, pe langa o conducta. Se incearca repararea, nu se reuseste decat ceva provizoriu si mi se recomanda un service Ford Autorizat.
Capitolul III
Cel mai apropiat service Ford, Ati Motors Iasi, ma programeaza pentru constatare. Ma prezint, le spun despre ce este vorba, chiar le indic conducta, sunt asigurat ca specialistii lor vor face o diagnosticare mai exacta. O fac. Mi se explica necesitatea inlocuirii conductei, n-o au pe stoc (piesa care se strica foarte rar, eu sunt o exceptie), imi vor trimite o oferta de pret pe e-mail.
Capitoul IV
Primesc oferta (fara termen de valabilitate), scumpa conducta (aprox. 600 lei), le spun ca mai caut. Nu gasesc mai ieftin, motiv pentru care dupa 7 zile le spun ca accept oferta. Nu mai au pe stoc conducta aia, a fost montata pe alta masina (retineti, piesa care foarte rar se strica), primesc o oferta cu 150 de lei mai scumpa. Accept.
Capitolul V
Incepe reparatia la ora 10.00. Pe la 11.00 mi se spune ca a aparut o problema, cu ceva coclender si oring (un colier si o garnitura, dar ei vorbeau alta limba) care mai costa 120 de lei. Cica erau ambutisate pe conducta si nu pot fi recuperate. Intreb de ce nu-s ambutisate si pe conducta noua, mi se raspunde ceva de neinteles, evident vina constructorului. Accept.
Capitolul VI
La ora 12.00 vine un specialist sa ma invite la masina, credeam ca este gata reparatia, asa fusese planificata. Cand colo mi se arata reparatia provizorie facuta de cei de la Bosch, cica asta-i alta problema, nu stiau de ea. Evident ca le reamintesc despre constatarea lor, despre faptul ca le explicasem unde-i problema si ca ... au inlocuit conducta gresita.
Capitolul VII
Negocieri. Cica pun la loc conducta veche. Le spun ca daca aia curge este din vina lor. Cica sa o platesc. Le spun ca era buna si nu trebuia inlocuita. Cica in o ora aduc o conducta noua pentru inlocuirea celei defecte, desi la prima constatare nu se putea mai devreme de o saptamana. Pana la urma domnul director se infiinteaza in fata mea si ma intreaba ce doresc. Ii spun ca am venit la ei sa-mi etanseizeze sistemul de directie, mi-au facut o oferta si ma astept sa fie respectata. Dupa o discutie in care le-am explicat ca voi face publica patania pe toate forumurile, ne-am inteles ca eu sa platesc exact cat scria in oferta, iar toate costurile legate de inlocuirea conductei bune (cu coclender si oring
) sa fie ... din partea firmei. Conducta a ramas pe masina. Mai mult, desi in oferta se facea referire la o conducta, calculul manoperei era pentru 2, evident ca am platit doar jumatate.
Imi pare rau ca nu va pot arata pentru comparatie figurile specialistilor, arogante cand imi explicau cum dintr-o data piesa din prima oferta a fost montata pe alta masina si cum e ambutisat coclenderul
, dar spasite cand nu stiau cum sa ma faca sa accept plata conductei inlocuite degeaba.
Repet, totul s-a intamplat aici -
http://www.ford-iasi.ro/