Rectificarea sau planarea este operatia prin care suprafata de contact a chiulasei cu blocul motor,elimina coroziunile sau eventualele deformari mecanice,dar asta nu permite mai mult de 0,5 mm pentru a ramane in parametri normali,pe cand fisura la care fac eu referire se afla in interiorul chiulasei si cu rectificarea nu se poate face nimic.
Pentru repararea fisurilor,se frezeaza (se gaureste) chiulasa in locul cu pricina,apoi se incarca cu sudura in argon de preferinta si apoi se planeaza pentru ca incarcatura sa fie in acelasi plan cu suprafata chiulasei,dar aceste ateliere pe zi ce trece dau faliment si dispar,datorita faptului ca toata lumea cumpara motoare,nu mai repara.
Ultima veste proasta am avut.o acum 2 saptamani cand am demontat motorul administratorului Huffy si fiind cilindrii motorului foarte uzati am fost obligat sa apelez la un atelier de reconditionare de la Bucuresti cu care colaborez de ani de zile si am aflat cu mare tristete ca de la inceputul anului urmator,vor da faliment.
