de dan321 » 09 Ian 2011, 00:17
Buna seara! Inainte de a va adresa o mica intrebare vreau sa va urez un an nou cu bucurii si sa va multumesc pentru eforturile pe care le faceti zi de zi vis-a-vis de tot ce inseamna acest forum!
o sa postez in continuare o mica poveste scrisa undeva pe la mijlocul lunii septembrie a anului trecut: "Asta seara, ce mi-a trecut mie prin gand? Sa-mi verific uleiul la Forduletul meu. Scot joja, si spre surprinderea o gasesc perfect "curata" daca pot spune asa, nici macar un strop de ulei pe ea! Totul a inceput acum mai bine de o luna cand, dupa vreo 7000 de km, dupa ce am cumparat-o din Germania (ea avand la momentul respectiv vreo 120.000 km) am zis sa-i fac distributia. M-am dus la un service, care pana mai atunci ma mai ajutase cu mici probleme (schimb consumabile, un cap de bara), le-am spus despre ce este vorba - zis si facut. Au schimbat ei tot ce aveau de schimbat (curea+intinzator+pompa de apa - care curgea un pic), au pus totul la loc, au pornit motorul - totul mergea foarte frumos, doar niste mici retusuri (de genul completat antigel + aerisire) si urma sa plec cu ea acasa. Am luat-o la o tura printre blocuri (ca nu porneau ventilatoarele sa faca ciclul de aerisire complet) si revin cu ea in service in ideea sa completeze cu antigel si sa puna un pic si testerul pe ea. Pun testerul, dau si drumul la aer conditionat, opresc aerul conditionat si cu el odata s-a oprit si motorul. Au mai dat ei la cheie, masina a inceput sa trepideze si sa "troncane", l au oprit, si dupa alte cateva scurte verificari - verdictul: ceva nu a fost strans bine si a sarit de la punct. A urmat bineinteles procedura de inventariere a pagubelor: 3 supape indoite (2 de admisie si una de evacuare sau invers). Mi-au schimbat doar supapele indoite cu altele noi (asa vreau sa cred - ca am aflat ulterior ca acestea se pot rectifica) neavand rost sa le schimbe pe toate), garnitura de chiuloasa, vreo 2 O-ring-uri, si montat totul la locul lui. Trebuie sa precizez ca totul a fost facut pe cheltuiala lor. Mi au dat factura, garantie pe piese (2 ani), garantie pe lucrare (3 luni), masina a mers foarte bine dupa toata aceasta nefericita intamplare. Revenind la problema mea...am verificat nivelul uleiului si nu mai am niciun strop pe joja; am verificat si uleiul de pe culbutori, sunt unsurosi dar se vede ca nu arunca ulei pe ei. Cred ca am avut un mare noroc si o inspiratie venita de Sus sa fac aceasta verificare de rutina. Masina in acest moment e perfect functionala, nu s-a intamplat nimic cu motorul, urmeaza sa ma duc cu ea la acelasi service exact in starea in care este (tractat bineinteles)."
zis si facut ce am scris mai sus, au desfacut din nou chiuloasa, mi au schimbat semeringurile de la supape, garnitura de chiuloasa, s-a pus totul la loc - masina merge ireprosabil, numai ca problema cu consumul de ulei tot nu s-a rezolvat!
Si acum vine partea pe care eu o banuiesc ca ar fi de vina si intrebarea: dupa ce s-a montat chiuloasa cu tot cu axe cu came,etc, si dupa ce s-a dat prima cheie cu capacul de la culbutori lasat deoparte, s-a auzit un tacanit - problema imediat fiind identificata la unul dintre tacheti care ramasese blocat (nu stiu din ce motive) - l a scos destul de greu din locasul lui cu un magnet puternic - si dupa mica verificare s-a montat la loc. Si acum vine si intrebarea mea: e posibil ca in conditiile blocarii temporare (ca permanent nu stiu daca e posibil in conditiile in care masina nu scoate niciun zgomot ciudat) masina sa-mi pape ulei? Si daca nu, din ce motive imi mananca ulei? Se poate identifica cumva problema, fara a fi nevoie sa se demonteze prea mult de pe ea (ca m-am saturat de jos chiloasa-sus chiloasa s.a.m.d). Astept raspunsul dumneavoastra, si odata cu el sa-mi spuneti daca aveti vreo cateva ore libere pe la sfarsitul acestei luni sa aruncati un ochi la motorul masinii mele! Multumesc mult anticipat!