MOTORUL DE FORD 1,8 TD,ECHIPAT PE ESCORT,SIERRA SEDAN,MONDEO SI FIESTA,DAR SI SIMLAR CU CEL DE 1,8 TDCI ECHIPAT PE FOCUS.Salut,
Cu o saptamana inainte de sarbatorile pascale,am fost sunat de o persoana din Valenii de Munte( la care am fost recomandat tot de un client de anul trecut care reparase un Ford Transit la mine,dar niciunul nu sunt la noi pe forum),ca ar avea un Ford Mondeo fabricatie 2000 echipat cu motor de 1,8 TD la care este a doua oara cand ii sare distributia si indoaie supapele,nr de km fiind de 400 km efectuati intre celo 2 reparatii si nimeni nu isi explica de ce cu toate ca au fost schimbate curelele se intampla acest fenomen.
In sfarsit,masina a ajuns la mine si am inceput sa demontez partea superioara a motorului.
Am demontat capacul de la culbutori si nu mica mia fost mirarea cand am vazut axul cu came sectionat in 3 bucati exact in zona pistonului 1.
Ca sa se poata demonta chiulasa,motorul trebuie suspendat cu un cric hidraulic sub baie deoarece tamponul de sustinere se demonteaza,altfel nu am acces la distributie.
Pentru scoaterea chiulasei de pe motor trebuie demontate urmatoarele anexe:
-se da drumul la antigel din busonul de la baza radiatorului,
-se demonteaza vasul de expansiune,
-ambele curele de accesorii,
-fulia intermediara care este fixata cu 3 sururi de M8 de pinionul popei de injectie pentru a transmite si antrena pompa de servodirectie,
-ambele capace de distributie,
-slabim rolele intinzatoare si tragem ambele curele de distributie dupa pinioane,
-radiatorul de racire la turbina,care se afla deasupra chiulasei,
-trecem pe spatele motorului si demontam racordul de retur al turbenei,
-holenderul de la conducta de tur a turbinei cu ajutorul unei tubulare de 13 si avem grija sa pierdem cele 2 seibi de cupru pentru etansare,
-racordul de racire care duce in radiator si se debrideaza tot cu tubulara de 13 de pe galeria de evacuare ca sa-l putem da deoparte,
-cele 4 piulite cu tubulara de 15 care fixeaza flansa de iesire a gazelor din turbina si coloana de esapare,
-trecem pe partea cutiei de viteze si demontam carcasa filtrului de aer,
-racordurile de la turbina,
-bateria de filtru de combustibil cu anexa de preincalzire cu tot,folosim tubulara de 13 si combinata de 10,
-ajungem acum pe partea din fata a motorului si demontam firul care alimenteaza bujiile incandescente cu tubulara de 8,
-corpul cu termostat cu tubulara de 13 si brida de fixare a jojei cu combinata de 10,
-conductele de la injectoare si aici vreau sa ne oprim putin ca sa dezvoltam ideea.
Majoritatea mecanicilor au prostul obicei ca sa vorbim in termeni populari si in loc sa demonteze conductele de tot,ei le demonteaza numai dupa injectoare apoi trag ca nebunii de ele si le deformeaza pentru a putea scoate chiulasa si se mira de ce la montare curge motorina sau se intampla ca la maxim o luna de zile sa se reteze conductele in zona unde au fost fortate deoarece datorita presiunii mari la care lucreaza si trepidatiilor motorului ,ele au tratament termic facut si sunt foarte dure iar ele odata deformate fac fisura in material.
Trecem mai departe si demontam:
-cablul de acceleratie,
-pompa de servo cu conducte cu tot si o tragem tocmai langa planseul de la parbriz fara a mai scoate lichidul din instalatie,
-racordul de tur al radiatorului,cel care duce in pompa de apa,
-racordul dintre pompa de vacuum si servofrana cu o combinata de 14,
-racordul de revenire al uleiului in baie,rezultat de la ungerea pompei de vacuum,
-si am ajuns la ultima operatie,aceasta fiind cele 10 suruburi care fac prinderea chiulasei cu blocul motor,5 suruburii fiind afara iar 5 in interiorul capacului de culbutori.
INAINTE DE DESCHIDEREA POZELOR CITI CU ATENTIE CE SCRIE EXISTA DEASUPRA FIECAREIA PENTRU A INTELEGE CE ANEXA REPREZINTA