Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati sau .
21 Mai 2013, 15:05
Pai vedeti ca la chestia cu 2 sensuri nici nu m-am gandit

, deci deja a meritat sa-mi impartasesc intentia de achizitionare ...

Deci trebuie sa-mi iau neaparat cu 2 sensuri

Thanks!!!
21 Mai 2013, 23:19
Multumesc frumos pentru raspuns
As mai avea o intrebare...din experienta d-voastra se gasesc piese de schimb pt grupul conic sau daca ma duc la reprezentanta ma pun aia sa schimb toata cutia?
Multumesc o seara frumoasa
Da s a batut un pic in planetara...i am zis la mecanicul ala sa desfaca surubul de la planetara din butuc k sa nu iasa din cutie....si nu a vrut
a iesit din cutie si fiindca nu intra usor..a batut cu ciocanul
la inceput nu se auzea decat clicul de la schimbare treapta 1 cu mansarier
da in timp a aparut huruitul si e din ce in ce mai accentuat.
22 Mai 2013, 00:11
Felicitari Dl. Gabi pentru munca depusa. Daca ar lucra toti mecanicii ca dvs altfel ar merge treaba... Multa sanatate !
23 Mai 2013, 00:18
Salut,
Dl Gabi as vrea sa schimb uleiul la cutia de viteze, de care anume imi recomandati?
23 Mai 2013, 01:18
Salut,
75W90 semi-sintectic acesta este indicativul si ca firma iei in functie de bugetul care-l ai.
Cantitatea este de 2.3 litri.
23 Mai 2013, 10:01
1.. La Focus 1.6 16V cutia de viteze nu are surub de golire.
Pentru schimbarea uleiului ar trebui sa dai jos cutia, asa mi s-a spus mie.
Daca este vre-o alta modalitate Dl.Gabi sigur stie.
2.. Huruitul de la cutie apare si la mine
A inceput pe la 150.000 Km, acum sunt la 196.000 km, s-a accentuat dar functioneaza perfect (Intra usor in toate treptele).
Daca ati avut careva problema aceasta si ati reusit sa rezolvati va rog sa postati
Multumiri si din partea mea Domnului GABI pentru efortul depus pe acest forum
Multa sanatate si putere de munca, sa ramaneti mult timp alaturi de noi.
23 Mai 2013, 12:49
Salut,
Multumesc pentru aprecieri.
Se poate trage pe la sonda de mers inapoi cu aparatul din dotarea atelierelor care fac schimburi de ulei si il extrag pe la joja.
Eu am facut gauri de golire la mai multe cutii de viteze care nu au avut.
In principiu trebuie cautat punctul cel mai de jos si sa fie o suprafata plana cat de mica iar in locul acesta vom practica o gaura de 6,5 mm cu o bormasina pe viteza mica si apoi filetam cu un tarod de M6x1,5 dupa care infiletam un surub de 8mm.
23 Mai 2013, 21:48
Buna domnul Gabi!

As vrea sa va intreb, daca se poate face masuratoarea pentru tolerantele de la tacheti (pastile) daca indicatorul temperaturii lichidului de racire abia a trecut cu putin peste linia aia groasa (care e prima linie de fapt pe scala indicatorului ...), deci daca am facut cu masina cca. 1.5 km ... ?
Va multumesc!

P.S.: Sau trebuie sa astept sa raceasca complet ? ...
23 Mai 2013, 22:22
O mica complectare am, daca imi permite domnul Gabi.
Transmisiile ib5 fabricate pana in 2005-2006 au deja un loc pentru busonul de golire, numai nu a fost facut.
Nu mai retin diametrul si pasul filetului din pacate, insa busonul de golire e acelasi cu cel de umplere.

23 Mai 2013, 23:52
Salut, multumesc Dl. Gabi pentru raspuns !
24 Mai 2013, 01:17
Salut,
Daca este vorba de idei constructive care sa duca la bunul mers al topicului ,este invitat sa scrie oricine,nu exista restrictie ci din contra,este bine venit.
24 Mai 2013, 08:02
Da, locul pentru buson exista si culmea chiar este schitat la unele modele acolo unde ar trebui sa fie... spre exemplu la mine, ai impresia ca este buson de golire dar nu este... este conturat doar in metal locul ca si cum ar fi un buson... De ce oare nu or fi pus buson de golire la cutiile noastre de viteza nu inteleg... poate din cauza ca producatorul o fi considerat ca la un moment dat ambreiajul tot va pica si cu prilejul operatiunii de inlocuire a chitului de ambreiaj se schimba si uleiul din cutie... Ma gandeam sa dau si eu o gaura acolo sa fac un filet si sa pun buson... dar nu am inca curajul necesar... Uleiul am incercat sa-l schimb si eu anul trecut, dar fara buson de golire nu ai cum sa scoti intreaga cantitate de ulei din cutie pana la ultima picatura cum se procedeaza la cele care au buson de golire... asa ca m-am multumit sa completez cu 300ml.
24 Mai 2013, 14:26
Salut,
Tachetii se regleaza de regula numai cu motorul rece.
24 Mai 2013, 14:34
Va multumesc mult!
26 Mai 2013, 22:52
Buna seara,
Am postat din nou(daca nu citesc tot,ci printre randuri unde sa postez),cred eu, unde as putea primi si un raspuns profesionist,in ideea ca dl.Gabi ma va lamuri ce se intampla cu motorul/masina din semnatura.
-am rectificat chiuloasa cu toate operatiile ce se impun si cu schimbarea tuturor pieselor ce implica componenta unei chiuloase,in momentul in care s-a ajuns la concluzia ca doua supape au fost gasite arse pe pistonul 4.S-a ajuns in aceasta situatie datorita faptului ca masina trepida,megea in 3 pistoane,relantiu sub 800,martor motor aprins,rateuri la acceleratie,motorul se oprea la relanti.
-dupa aceasta operatiune ,la o saptamana dupa ce am luat masina din service,am verificat uleiul,joja uscata,doar pe capatul ei putin ulei.Am sunat la service ,mi-au recomandat sa pun un litru de ulei si sa vin sa verifice despre ce este vorba.Am pus un litru de ulei si nivelul a ajuns la jumatatea gradatiei.Ajuns la service au motivat lipsa uleiului datorita faptului ca in momentul cand au pus chiuloasa pe masina ,aceasta fiind goala(uscata)a luat din uleiul existent,scazand nivelul la minimul acceptabil.
-in ziua de Pasti ,dupa aproximativ o luna,am plecat la tara si inainte sa plec am verificat uleiul si din nou joja uscata,nici macar pe capatul ei ulei.Am oprit la prima benzinarie si am bagat in motor nici maimult nici mai putin de ....2 litri de ulei,nivelul ajungand la jumatatea gradatiei pe joja.Cand am ajuns la tara,dupa aprox.100 km,am verificat uleiul a doua zi dimineata si nivelul scazuse la minim pe gradatia de pe joja.Am completat pana la jumataea gradatiei ,inainte de a ma intoarce in Bucuresti,iar nivelul a scazut iar pana la minim pe gradatie,cand am ajuns la Bucuresti si am verificat a doua zi.
Cantitatea de ulei cu care am completat ,pentru cei aproximativ 200 km(dus/intors Bucuresti-tara)a fost de 1 litru.
-am fost la service(acelasi care a facut si reparatia de mai sus) sa-mi spuna despre ce este vorba si au concluzionat ca trebuie segmentat motorul ,datorita unui segment de ungere deteriorat,motiv pentru care scoate si un fum albastrui si miroase a ulei ars,la constatarea lor in parcarea service-ului.
Am fost la alt service,recomandat,iar mecanicul a gasit o bujie crapata si celelalte murdare de ulei,a ascultat motorul si a auzit un zgomot metalic,la unul din pistoane.Aici mi-a fost recomandat schimbul de ulei,curatarea injectoarelor ,punerea la "punct" a distributiei si curatarea senzorului de la clapeta de acceleratie.
Masina merge bine,la cat de multe"cunosc" eu ,in afara de un mic tremurat la relanti si cateodata este cam "inceata" cand accelerez.
In urma celor relatate trebuie segmentat motorul sau este alta cauza,nu au montat chiuloasa cum trebuie sau nu au pus piesele de la chiuloasa corect,sau mai rau nu au completat uleiul dupa montarea chiuloasei pe motor.
Multumesc!
29 Mai 2013, 17:14
Buna seara,
Mai jos este lista/preturi cu piesele pe care le-au inlocuit ,pentru chiulosa.
garnitura chiuloasa 135 lei
supapa evacuare 8x 40 lei
supapa admisie 8 x34 lei
set simeringuri supape 85 lei
simering axa came 2x25 lei
garnitura capac supape 55 lei
garnitura galerie admisie 2x 28 lei
garnitura galerie evacuare 35 lei
corp termostat+garnitura 85 lei
antigel 75 lei
manopera rectificat chiuloasa 350 lei
manopera service 800 lei
Pe langa toate astea inca ''din pacate a trebuit sa i se mai faca un reglaj la axele cu came in alta parte ,adica s-a mai adaugat inca 100 lei la cei 350 lei(manopera rectificat chiuloasa) ,altfel nu se putea monta la masina''.
Din cate am inteles au rectificat planeitate,supape,''umeri''(sau ceva de genul) supape,toate rectificarile care se fac in momentul in care schimbi totul intr-o chiuloasa.
Multumesc pentru raspuns.
30 Mai 2013, 04:43
Salut,
Si eu ce vrei sa-ti spun,sa te intristez?
-1.-ai facut cea mai mare greseala ca ai schimbat toate supapele si ai pus altele de 2 lei cosul deoarece alea de fabrica avea duritatea foarte mare,trebuiau schimbate decat cele 2 arse,
-2.-simeringurile de supape sunt 2 seturi a cate 8 simeringuri,unul de culoare verde fiind admisie si unul de culoare maro fiind evacuare,iar pretul este de 87 lei /set,tu vad ca spui decat de un singur set la 84 lei,deci?
-3.-cand au demontat chiulasa si au vazut uleiul ars din capul pistonului respectiv de ce si-au batut joc de tine si au montat-o asa?
Mai dura o ora sa demonteze baia dar trebuia sa iti mai ia banii odata,
-4.-manopera este exagerata,ei ti-au luat 800 lei ca sa demonteze chiulasa si eu iau 700 si fac totul,nu trimit clientul la alt atelier sa-i faca supapele,priveste lucrarea facuta de mine cu doua pagini in urma si intreaba omul cat i-am luat plus inca o lucrare care o voi prezenta curand ,tot aceeasi operatie,tot la 700 lei,
-5.-as vrea sa masori jocul tachetilor ca sunt tare curios cat de dereglata este chiulasa daca ei au schimbat toate supapele,
-6.-supapele de pe chiulasa au ramas la ei s-au ti le-au dat inapoi?
-7.-uleiul care dispare din motor se datoreaza segmentilor dar asta in cazul in care ti-au pus toate cele 16 simeringuri la supape.
Cam atat am avut de spus si totusi as mai indrazi cu o intrebare,inainte sa demontezi masina la aia nu m-ai vazut si pe mine pe aici ca ma invartesc ca porcul prin ograda?
Vad ca de obicei ma observati si imi cereti parerea numai in momentul in care nu mai stiti incotro sa o luati.
Mergi la ei acum si segmenteaza motorul ca sunt tare curios cat poate sa iti ceara daca numai la chiulasa ca au dat-o jos ti-au luat 800lei.
Oare segmenti i-or monta ei pe pistoane sau te vor trimite la alt atelier ca sa nu se murdareasca?
Stii cum sunt aia de la atelierul ala unde repari tu masina?
Era o poanta pe timpul lui impuscatu' referitor la militieni si respectiv ca de ce umbla cate 3 prin oras?
Zice ca unul stia sa scrie,unul sa citeasca iar al treilea pazea 2 savanti.
Nu mai fi trist ca viata e scurta.
30 Mai 2013, 08:13
va rog sa ma scuzati de off topic dar...
pe zi ce trece suntem tot mai dezamagiti de majoritatea atelierelor auto...credeam ca doar la mine aici in zona e asa dar cand citesc si pe forum atatea ...asta este
respect domnului gabi si celor care inca fac treaba cum trebuie si nu isi bat joc de oameni,care si asa sunt amarati(unii)
30 Mai 2013, 10:44
Buna ziua domnule Gabi.
Va rog sa ma indrumati si pe mine in legatura cu distributia la motorul din semnatura.
Am fost acum o saptamana cu masina pentru un schimb de distributie la un mecanic la care am ajuns printr-o recomandare. Domnul un om de nota 10 si nu am ce sa ii reprosez motiv pentru care as dori sa mentinem discutia la nivel tehnic.
Avand motorul 1.6 TI-VCT si mecanicul neavand cala de fixare la punct a distributiei pentru acest tip de motor, a facut-o la ochi. Totul bine pana la momentul punerii pe tester cand a iesit o eroare de 2 miimi sau sutimi (nu stiu in ce unitate afisa testerul).
Masina se comporta relativ normal acum ca am luat-o de acolo desi nu mai trage la fel de bine in treptele superioare.
Intrebarea mea este daca se poate pune distributia pentru acest tip de motor perfect la punct fara cala aceea de ghidaj sau, daca nu, de unde se poate achiziona la pret rezonabil. Momentan cautam aceasta cala in vederea repunerii distributiei perfect, motiv pentru care nici nu a acceptat plata manoperei pana nu vom avea rezultatele bune.
Cu stima!
30 Mai 2013, 17:26
Salut,
Ok,pastrez discutia la nivel tehnic si nu imi permit sa comentez ceva despre mecanicul tau intrucat observ ca te doare grav si iti respect decizia.
Motorul tau nu are avans suficient.
Din ce cauza?
Intreaba persoana care a umblat acolo.
De unde iei dispozitive de montat distributii?
E netul plin,da cautare si o sa te minunezi.
Daca totusi am scapat vreun cuvand astfel iesind din nivelul tehnic al discutiei,imi cer mii de scuze.
Al dvs umil,bibanu47.
30 Mai 2013, 21:15
Ford Fiesta 1.4 TDCI - Chiulasa cu probleme Salut dragi colegi,
Daca anul trecut am avut onoarea sa demontez un motor de Focus 1.6 16V la 58.000km,saptamana trecuta a venit randul unei Fiesta 1.4 TDCI cu 57.000 km.
Propietarul care este bucurestean,fusese spre sfarsitul anului trecut pe la mine deoarece avea probleme cu etanseitatea injectoarelor datorita faptului ca umblasera la ea la Bucuresti dar reparatia a fost de proasta calitate plus ca au rupt (si unul din cele doua suruburi care sustin filtrul de aer) in chiulasa .
La demontare am constatat ca se schimbase distributia deja dar cureaua era montata invers fata de sensul de rulare si s-a stabilit ca o sa revina sa umblam si acolo.
M-a sunat de curand ca sa remediem ce ramasese de anul trecut dar mi-a mai spus ca motorul ii consuma dublu din cat ar trebui sa consume,adica 10 %,fapt pentru care am luat impreuna decizia de a demonta chilasa ca sa vedem ce se intampla.
Motorul chiar daca este de mica capacitate este foarte complex intrucat chiulasa este compusa din 3 parti,adica chiulasa propiuzisa,rampa intermediara in care este montat si axul cu came si a treia componenta care fixeaza axul in rampa intermediara si il si unge.
Dupa demontarea chiulasei am constatat ca supapele aveau mari probleme mai ales cele de evacuare care erau foarte "ciupite".
Am rectificat chiulasa si supapele,am inlocuit simeringurile care erau foarte arse si nu mai inchideau uleiul,permitand sa curga pe langa tija supapei in capul pistonului,am curatat calota pistoanelor de uleiul ars,am intors cureaua de distributie cu sensul normal de rulare,am inlocuit cureaua de accesorii intrucat avea multiple crapaturi,am scos surubul rupt din chiulasa care sustinea filtrul de aer si inca unul care era rupt la turbina dupa care am pornit motorul.
Trebuie acordata mare atentie la cele 5 orificii de ungere care fac transferul uleiului din motor si lubrefiaza axul cu came deoarece aceste sunt deja destul de fine si daca una din ele este infundata,axul cu came nu se unge pe lagarul respectiv.
Ce as mentiona ca un lucru pozitv la acest motor,tachetii sunt hidraulici iar culbutori sunt antrenati de axul cu came printr-o rola intermediara astfel evitand orice frecare si uzura a pieselor.
Avem mai jos poze care releva cele specificate mai sus.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

30 Mai 2013, 21:29
Salut,
Multumesc pentru incurajari.
Nu am fost de fata cand au facut toata treaba ,doar m-au anuntat ca masina este gata sa vin sa o iau.
Nu mi-au dat nici o piesa inapoi
Pentru segmentat au facut o evaluare a costurilor pe la 500 euro.
''(daca nu citesc tot,ci printre randuri unde sa postez)'',normal ca nu te-am vazut,acum ''treaba e facuta '' ,parerile de rau nu-si mai au rostul.Am postat niste mesaje ,dar nu poti sa intri pe toate subiectele sa dai si de ale mele.
Totusi ,un lucru mi se pare curios:de cand am completat ulei la greu(3,5L)de vreo doua saptamani,masurand periodic (la 2 zile)am constatat ca nu a mai scazut nivelul uleiului, avand cam 300 km facuti in perioada asta.Astazi am masurat din nou si nivelul era la minim.Chiar nu mai inteleg!!!!
30 Mai 2013, 22:36
Bună seara,
Aşa arată motorul meu după ce nea Gabi s-a ocupat "însănătoşirea" acestuia

.
P.S. Merge la fel de bine pe cum arată.
Multă apreciere pentru nea Gabi, un profesionist adevărat.
Toate cele bune!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.