Salut,
Revin asupra diagnozei si fac o paralela privind presiunea de ulei vazuta de computer(laptop,soft) si manometrul clasic,antic si sfant.
In momentul cand motorul este conectat pentru diagnoza computerizata,incepe sa citeasca diferiti parametri printre care si presiunea de ulei si aici ar fi bine sa stiti ca un motor care are o ungere corecta trebuie sa aiba o presiune macar de 2 bari in ralanti iar martorul care se aprinde in bord ne averitezeaza debia atunci cand presiunea este sub 0,8 bari,deci cand deja este tarziu pentru cuzineti si piesele care se afla in miscare.
In timpul diagnozei,softul nu stie sa spuna care este presiunea reala exercitata in motor si daca vede ca martor este stins si presiunea poate fi de 0,9 sau 1 bar,el spune ca e "OK" deoarece atat stie sa faca iar asta pentru motor inseamna uzura preamatura,fapt care la` manometrul mecanic nu se poate intampla asa ceva decat sa iti spuna presiunea respectiva.
Multi va vaietati ca "va bat tachetii" si ca ati fost la diagnoza si presiunea este ok,deci incotro ne indreptam domnilor?
Sunt cativa care se supara pe mine ca nu suport masinile fabricate dupa 1998 deoarece sunt full de eletronica si la orice intrerupere trebuie sa o pui pe tester si "nea Caisa "zice,are probleme la D54 dar el nu stie ce e aia iar clientul pleca cu banii luati si cu un gust amar.
Oare eu de ce am o masina diesel din 1986 si nu mi-am luat si eu una dupa 2000 fabricatie cum are tot omul?
Cauza e urmatoare,cand pleci undeva in concediu sau la drum lung si la cea dupa 2000 fabricatie ai nenorocul sa te lase pompa de injectie care bineinteles ca este asistata electronic,te costa o sacosa de bani(a patit-o un var de-al meu care facea Spania cu ani in urma,6000 lei a costat distractia) plus ca ti-a distrus si concediu si tot ,pe cand la motorul diesel din 1986 nu se poate defecta decat electrovalva de motorina si dureaza 10 minute sa iei o cheie de 24 sa o demontezi,ii arunci pe camp miezul electromagnetic ca sa poata trece motorina in capul hidraulic dupa care pornesti motorul si mergi in continuare unde doresti si cat doresti decat ca oprirea se face numai in viteza si ar mai de mentionat ca daca tot ai aruncat miezul de la electrovalva poti arunca si acumulatorul autoturismului,il pornesti impins si mergi toata tara fara curent fara nimic.
O intrebare la care v-as ruga sa imi raspundeti si mie:
-Oare de ce Octavia cu motorul de 1.9TDI a inceput sa fie echipata de neamt din 2006 cu pompe de injectie clasice Bosch fabricate in 1977 si nu au montat tot din astea super asistate de eletronica si calculatoare?
