Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati sau .
28 Ian 2014, 18:00
Buna ziua.
as avea nevoie de niste sfaturi cu privire la o problema deranjanta a directiei si anume o vibratie a volanului incepand de la o videta de 100km/h.
Masina este un ford focus 2007 tdci 66kw cu 123.000km,provenienta Romania.
Cum as putea sa verific daca ar putea fi caseta de directie adica ce test as putea sa fac si sa imi dau seama.
Mentionez ca simt si o oarecare vibratie in caroserie la viteza respectiva.
Cred ca nu este din cauza rotilor adica am indreptat jantele de tabla si facea mai putin dar dupa parca face la fel.Am schimbat si anvelope de vara si iarna,la fel.
Multumesc anticipat pentru sfaturi.
28 Ian 2014, 18:25
Primul lucru (ma scuzati dl. Gabi ca mabag...) duci rotile la echilibrat dupa care verifici daca mai face.
Apoi daca tot face verifici tampoanele la motor, dar daca ar fi tampon, cred ca ar face si in alte viteze/la relanti ceva zgomote.
La mine cand am avut fenomenul acesta (la FF1) foarte mult timp a trecut pana ce prietenul meu mecanic a observat de la ce poate sa fie vibratia respectiva.
La mine a fost de la planetara dreapta. Dupa ce l-am schimbat cu unul SH, masina mea s-a schimbat total. Planetara veche a avut o mica deformare in axul cardanic si de aceea la viteze mai mari se auzea in toata masina zgomotul respectiv, dar numai la accelerari mai puternice ...
Bafta!
28 Ian 2014, 19:34
Buna seara,
Ma repet,poate interveni si raspunde oricine in acest topic,mai ales daca s-au confruntat cu problema in cauza,eu sunt doar initiatorul lui dar nu e propietate personala

Deci el mentioneaza ca are vibratii in volan dar si in caroserie si daca jentile au fost deja echilibrate si chiar inlocuite,automat se elimina o deformare a cauciucului si tot ce e legat de janta.
Ca sa verificam caseta,punem pe cineva sa miste stanga-dreapta de volan dar la o cursa mica,deci cam 30 de grade daca luam ca referinta raza cercului,iar noi strangem tare cu mana burduful de pe partea soferului,chiar la intrarea in caseta si observam daca axul cremalierei se ridica si coboara cat de putin,operatia se repeta si pe partea opusa.
Problema este ca nu prea simte jocul oricine,la mana.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

30 Ian 2014, 04:00
Buna dimineata,
Caut un coleg domiciliat in Deva deoarece vreau sa-l deranjez cu o mare rugaminte in masura in care ma poate ajuta.
Am gasit pe un site foarte cunoscut,un laptop cu placa de baza arsa,care se vinde cu suma de 50 lei si ma intereseaza pentru a-mi reconditiona laptopul meu,dar propietarul nu doreste sa-l trimita prin niciun fel de curierat ci numai cu predare personala in Deva.
Va rog frumos daca cineva ma poate ajuta.
http://mercador.ro/oferta/toshiba-satel ... 1jkYX.html
30 Ian 2014, 10:24
Cred ca mai repede gasesti asa...
30 Ian 2014, 18:52
Buna seara. E posibil ca in urmatoarele doua saptamani sa trec prin Deva,asta in functie de comenzi(sunt sofer de camion).Daca nu o fi prea tarziu va ajut cu cea mai mare placere.
31 Ian 2014, 20:17
Buna seara, am si eu o problema cu Ford monde 2000 tdci an 2005, am schimbat 3 chiuloase pana acum(la mecanic), mi se tot sparge semichiuloasa , imi puteti spune din ce cauza sau daca se poate redconditiona , va multumesc.
31 Ian 2014, 23:23
Buna seara,
Va doresc in primul rand multa sanatate si sa va reveniti cat mai curand.
Detin un ford focus 2 facelift din 2008, 1,6 16v, 100cp benzina+gpl cu 57.000 km la bord. De prin noiembrie am observat ca pierd antigel pe la pompa de apa si astfel, joi 30.01.2014, am fost la reprezentanta si am schimbat: pompa de apa, distributia - curea + rola (daca tot a fost data jos, am luat decizia sa le schimb), curelele de accesorii (erau imbibate cu antigel si scartaiau), antigelul si bujiile. Distributia a fost schimbata cu "semne", nu s-a demontat capacul de la culbutori. Dupa reparatie, am plecat, am facut un drum de 130 km (viteza max 120 km/h pe o portiune f scurta, in rest 90-100km/h) in care nu am detectat nimic suspect, poate doar ca mi s-a parut putin mai zgomotoasa masina in urcare. Azi de dimineata am mai parcurs 10 km, iar acum spre seara, cand sa plec, am pornit masina, am lasat-o cam 5 min sa se incalzeasca (afara -10 grade) si am auzit un zgomot suspect, ceva ca o bataie la motor. Am oprit motorul, am deschis capota, am pornit iar si bataia pare ca provine de undeva din motor, iar dupa ce accelerez, la revenire fluctueaza putin si turatia la ralanti in sensul ca scade ceva mai jos de 700 rpm si apoi isi revine in 2sec. N-am mai avut curaj sa mai plec desi masina porneste la sfert si nu e aprins nimic in bord.
Din experienta dvs, credeti ca ar putea fi vorba de o distributie care nu e pusa la punct? Ca sa ajung din nou la service-ul care a efectuat reparatia - si am garantie - trebuie parcursa iar distanta de 130 km. Daca fac acest drum, am "sanse" sa se agraveze? Sa se rupa cureaua, supape indoite sau mai rau? Multumesc.
01 Feb 2014, 00:10
sall mestere!am si eu o problema...cu zapezile astea,multumita primarului,care a dezapezit strazile exemplar,am ramas inzapezit...si nush cum dracu am reusit de am rupt un arc pe stanga(rau de tot,face ca toti dracii cand virez).acum ce vreau sa intreb;nu prea ma dau banii afara din casa,de aceea as vrea sa iau de pe forum 2 amortizoare complete(cu arc si flansa).e neaparat necesar sa le schimb pe mabele,sau pot inlocui doar stricaciunea deocamdata?
01 Feb 2014, 01:04
Buna dimineata,
Nu am inteles legatura intre faptul ca nu stai tocmai pe roze cu banii,dar totusi cumperi ambele amortizoare echipate complet,

pentru ca in cazul in care le cumperi pereche,nu inteleg de ce nu le si montezi?
Cred ca de fapt ai vrut sa ma intrebi daca poti cumpara decat arcul,ca sa nu mai cheltui banii cumparand tot ansamblu,sau am inteles gresit?
Sincer,nu ai formulat in asa fel incat sa se intelega clar ce varianta ai dori sa alegi dar totusi eu iti spun cum ar trebui sa faci.
Daca se deterioreaza un arc sau un amortizor,niciodata nu putem cumpara decat unul singur,se cumpara si se monteaza numai pereche,dar ma refer numai la produs nou,dar daca nu avem o situatie financiara stralucita si majoritatea nu prea mai avem

,putem cumpara SH,numai piesa respectiva.
Deci ma repet,daca este vorba de piese rezultate din dezmembrari,poti monta numai arcul cu pricina sau ca sa nu mai stai sa presezi arcul si poate nici nu ai presa,mai bine montezi tot ansamblul.
Daca nu ai toate detaliile te rog sa precizezi clar ce doresti si-ti voi raspunde punctual.
01 Feb 2014, 07:31
Multumesc pentru raspuns. Masina nu a fost turata excesiv in gol, dupa schimbul pompei de apa, a distributiei, a curelelor de accesorii, bujiilor si dupa ce s-a schimbat antigelul, a fost pornita masina, lasata sa mearga in gol cateva minute si apoi accelerata de mecanic pentru aproximativ 15 secunde la 2500-3000 rpm.
Dupa parerea mea, bataia se aude in partea de sus. O sa incerc sa inregistrez sunetul motorului si sa atasez fisierul (voi inregistra de sus si lateral, jos am scut metalic).
01 Feb 2014, 07:45
Nu am mentionat eu asa ceva,precum ca masina ar fi fost turata in gol dupa schimbarea distributiei

Am spus ca acele pinioane,in timp se pot deplasa foarte putin din cauza diferitelor turatii si mai ales daca sunt modelul acela de duramid si nu sunt metalice iar bataia am presupus ca a aparut din cauza ungerii proaste la rece.
Nu are rost sa mai repet,e fisierul mai sus.
01 Feb 2014, 10:56
Buna ziua,
In mesajul anterior, am mentionat ca masina nu a fost turata doar ca sa va fac o cronologie a evenimentelor, de la reparatie si pana la plecare. Asa cum ati dedus, masina este achizitionata de noua si pana acum nu am avut nici o interventie la ea in afara de consumabile, deci totul era "de fabrica".
Am inregistrat atat video cat si audio, din momentul pornirii la rece (-9 grade) - am pornit si am iesit sa filmez. Masina a functionat pe toata durata inregistrarii exclusiv pe benzina, ca sa elimin zgomotul dat de injectoarele de gaz. Pe parcursul filmarii, in functie de miscarea telefonului cu care am filmat, sunetul pare putin distorsionat. Desi e frig si nu am miscat masina de pe loc, temperatura apei a crescut ca de obicei la 90 de grade, cam in 5-6 minute (pe filmare e o pauza intre momentul filmarii la motor si din habitaclu de maxim 2 min).
Pe langa sunetul motorului, ma intriga si zgomotul care se aude din interior, la accelerare usoara, acel "lag" urmat de un mormait, zdruncinat, zgomot metalic - nu stiu exact cum sa-l descriu - si scaderea turatiei.
Fisierul e putin cam lung, asa ca l-am urcat pe youtube:
Multumesc.
01 Feb 2014, 14:49
Buna ziua,
Niciodata nu am inteles de ce tipul asta de motoare,suna atunci cand le filmezi,in asa fel incat juri ca este vorba de un motor diesel si nicidecum otto

Am ascultat cu atentie filmarea si sesizez doua zgomote distincte:bataia tachetilor si o "clancaneala" de piston.
Poate ma insel dar asa aud eu din fisierul cu pricina,problema este ca nu prea suna a bataie de cuzinet ci mai repede de piston pe blocul motor,la cursa de intoarcere .
La schimbarea distributiei nu cumva ati pus si vreun flacon de tratament termic in ulei?
01 Feb 2014, 15:17
Buna ziua,
Nu am pus nimic in motor. Am schimbat doar ce am scris mai sus. Schimbul de consumabile l-am facut in septembrie 2013, doar ulei (Motul 913C, 5W30), filtru ulei, filtru aer si polen. In rest, nimic, niciodata. Care ar fi cauza pentru "clancaneala de piston pe blocul motor, la cursa de intoarcere"? Ce "necazuri" poate genera? Are legatura cu reparatia efectuata? Se poate merge cu masina asa cum este acum?
Multumesc.
01 Feb 2014, 15:32
De obicei provine de la griparea segmentilor pe piston,problema care caracterizeaza acest tip de motoare ,dupa 100.000 km efectuati.
Efect imediat nu ar avea doar ca incepe sa cam scada nivelul de ulei datorita segmentului de ungere care este gripat si permite ca uleiul sa treaca de el,dar daca se merge cu el asa pe perioada mai indelungata,se uzeaza si nu mai poate fi refolosit(pistonul).
Atentie :e o simpla presupunere,sa nu cumva sa te apuci sa demontezi motorul,ar trebui pentru inceput scoase bujiile si vazut daca toate 4 sunt lucrate la fel dar trebuie demontate cu atentie in ideea de a retine de unde este fiecare,deoarece daca 3 bujii sunt albe sau de culoare caramizie iar una este neagra sau afumata,inseamna ca acela este pistonul cu pricina.
01 Feb 2014, 16:34
Din pacate, am schimbat si bujiile odata cu distributia, nu le-am mai luat dupa schimb. Nu imi amintesc sa fi observat ceva deosebit la ele, toate pareau la fel ca aspect.
Pot trage concluzia ca distributia este ok si problema sesizata nu se datoreaza operatiunilor de reparatie la care a fost supusa masina? Totodata, credeti ca pot pleca linistit cu masina la drum?
Va multumesc inca o data pentru timpul acordat, sfaturi si bunavointa.
01 Feb 2014, 18:03
Buna seara,
Nu vreau sa fiu inteles gresit,precum ca as apara breazla mecanicilor,atunci cand a fost nevoie i-am criticat cu vehementa dar acum nu este cazul,cum am mentionat si mai sus,greseala lor a fost doar ca din comoditate nu au dat capacul jos la axele cu came ci si-au facut semne pe pinioane,fara a le mai demonta ca sa regleze avansul necesar.
Stiu destule motoare care merg cu acelasi zgomot,numai ca sunt de prin 2001,nu generatie 2008 cum este cel in cauza
Deci in concluzie,masina poate fi folosita dar recomand sa se verifice care ar fi sursa zgomotului specific de piston.
01 Feb 2014, 19:14
Buna seara,
Va multumesc pentru toate raspunsurile dvs. Daca nu aveti nimic impotriva, cand va fi ceva mai cald afara, voi indrazni sa va caut la telefon si daca puteti, stabilim o intalnire si vedeti "pacientul" pe viu si luam masurile care se impun pentru remediere.
Numai bine.
01 Feb 2014, 19:29
Multi colegi ma intreaba de distributiile motorului mentionat mai sus si vreau sa clarificam odata ca sa nu mai existe dubii.
Motorul are doua distributii,una inferioara care este asigurata de un lant si lubrifiata cu ulei,aceasta facand legatura dintre vilbrochen si pompa de injectie iar alta superioara,asigurata de o curea si transmite miscarea dintre pompa de injectie si axul cu came.
Pentru a evita sa scriu prea mult,prefer sa folosesc un fisier audio.

Aici avem fisierul cu descrierea distributiilor:
http://tinypic.com/r/b8jtkm/8
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

-

-

02 Feb 2014, 09:49
Vreau sa va solicit o parere legata de o problema aparut dupa schimbarea bujiilor.
Am avut toate bujiile arse, masina pornea la prima cheie la - 16 grade. S-a intamplat o singura data sa porneasca la a doua cheie. Chiar in ziua cand am schimbat bujiile a pornit la prima cheie desi pe bord arata -15.
Surpriza mare a venit a doua zi dupa ce am schimbat bujiile si la -8 grade a pornit la a doua cheie. Mai pe seara, afara - 7 grade a pornit la a 3-a cheie dupa ce a invartit destul de mult. Dupa aprox 3 min am ajuns la peco pentru alimentare si a portnit la a 2-a cheie dupa ce a invartit motorul destul de mult.
Masina mea nu a facut niciodata asa ceva, in nici un caz la temperaturile astea de -6, -7 cand pornea la sfert cu toate bujiile arse. De asemenea, niciodata nu s-a intamplat ca ulterior pornirii sau plecarii, sa nu porneasca imediat la prima cheie asa cum am patit in peco.
Este posibil sa fie o problema cu montajul noilor bujii? Ma gandesc poate nu au fost bine stranse si pierde compresie la pornire astfel incat porneste la a 3-a cheie (pana acum nu s-a intamplat sa plece asa greu). Pe cutie scria ca se strange la 15 nm, nu stiu cat de tare sau slab au fost stranse.
02 Feb 2014, 13:43
Buna ziua,
Bujiile nu pot fi nestranse deoarece ele inchid pe con si daca ar pierde compresie pe langa ele,s-ar auzi ca un motor de taiat lemne de pe timpuri.
Dupa parerea mea sunt doua variante:ori in momentul in care au fost montate s-a intamplat ceva ceva pe la instalatia electrica sau vacuumuri ceva au scapat,ori bateria este pe duca si fiind toate bujiile functionale,trag prea mult curent din baterie si nu mai are forta necesara ca electromotorul sa invartesca la turatia optima de pornire.
Sper ca bujiile au avut dimensiunile si tensiunile necesare.
02 Feb 2014, 14:52
Eu inclin sa cred ca bateria este buna, invarte bine si are destula putere sa o porneasca la a 3-a sau a 4-a incercare. Nici dupa mai multe incercari nu scade in intensitate ca si putere, cel putin nimic sesizabil "la ureche". De exemplu a stat nepornita aprox 3 zile la temperaturi mai mici de -10, invartea fara probleme si chiar pornea la prima cheie

Bujiile sunt Beru, conform codului se potrivesc pe Mondeo 2002. Bujile arse erau putin mai scurte, 2 sau 3mm, dar varfurile incandescente erau similare ca si lungime, practic la cele noi montate corpul este o idee mai lung, dar la service mi-au spus exact ca si Dvs ca strangerea este pe con si lungimea corpului nu influenteaza nimic.
Pentru acces la bujii a fost demontata galeria de admisie. Este posibil ca problemele sa fie urmare a montajului gresit al galeriei? Poate trage aer fals sau scapa presiunea din galerie, nu stiu care din cele doua fenomene se pot intampla.
02 Feb 2014, 17:14
In cazul asta imi este teama de ceva,tipul asta de motoare fac multa mizerie acolo in galeria de admisie,majoritatea le dau jos din cand in cand si le curata dar trebuie date cu multa atentie deoarece toata carbura aia rezultata de la uleiul ars,cade si ajunge la supape si din acest motiv ele nu mai inchid perfect pe scaun si se pierde compresie in acest fel,alt motiv nu vad.
Daca motorul pornea perfect fara bujii asta inseamna ca avea compresia foarte buna dar dupa demotarea admisiei a cazut carbura pe scaunele supapelor.
02 Feb 2014, 19:20
offff....in timp carbura asta "se duce" de la sine sau trebuie sa ma obisnuiesc cu pornirea grea? parca nu as vrea sa desfac tot motorul.
(deoarece am EGR-ul opturat galeria nu este foarte murdara).
Sunt sanse sa se rezove natural aceasta problema?
02 Feb 2014, 20:14
Doamne ajuta,Dle.Gabi!
Nu am mai intrat de mult timp pe forum dar ma bucur sa vad ca inca ne mai impartasiti din tainele fiarelor si noua celor mai putin priceputi desi cateodata nu prea meritam.
As dori sa va intreb si eu despre o simptoma cu care ma confrunt la Fordul Mondeo 1.8 i 1994 RKA codul motorului.
La o turatie a motorului cuprinsa intre 1600-2000 rpm se aude o bataie cam ciudata la motor ca si cand ar bate cineva cu un ciocan in motor un bocanit infundat cam 2 batai la 1 sec frecventa. La ralanti nu se aude si cand trece de 2000rpm cred ca si zgomotul il acopera .Asta se intampla si la mers in sarcina si in gol si cu ambreiajul cuplat si apasat.
Ce se poate sa se fi desfacut in interiorul motorului sa faca zgomotul acesta?
Mentionez ca masina are 300 000 km pe bord.
Va multumesc anticipat pentru tot si pentru toate .
Dumnezeu sa va daruiasca sanatate sufleteasca si trupeasca.
Doamne ajuta!
Cu deosebit respect,
I.Andrei
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.