Tocmai,vezi?
Ai inceput sa spui exact ce presupun eu.
Reglajul tachetilor acestui tip de motor este foarte prost gandit (si poate sa ma combata oricine ca tot nu imi voi schimba parerea) si din acesta cauza ei sunt foarte greu de reglat pentru ca nu exista decat doua posibilitati:ori ii schimbi cumparand altii pe dimensiunile respective,ori ii rectifici pe cei deja existenti exact cum relatez eu in fisierul video de mai sus,dar toate astea dupa multe masuratori efectuate cu lera si ceva matematica ca sa afli cat trebuie luat din ei.
Am precizat ca sunt cei mai prosti tacheti pe care ii cunosc din industria auto,deoarece toti fabricantii folosesc :
-tacheti hidraulici si acestia nu se regleaza niciodata,deoarece se autoregleaza singuri pe presiune de ulei,
-tacheti care se regleaza cu ajutorul unei piese filetate(surub de obicei),
-tacheti cilindrici ca si cei de la motorul de fata dar numai ca acestia au o pastila metalica montata in cap,acesta fiind conceputa pe diferite dimensiuni si la reglaj se schimba pastila,
-si tachetii la care facem referire in momentul de fata,tacheti care se schiba efectiv cu totul,nu au pastila aditionala sau cum spuneam mai sus,se polizeaza din interiorul lor cu un biax special.
Din ce cauza urasc acesti tacheti?
Deoarece nu fac altceva decat sa aduca o cheltuiala inutila proprietarului si mai multa munca,respectiv mai multi bani mecanicului.
De ce?
Ei nu pot fi inlocuiti decat daca se demonteaza toata partea superiora a chiulasei,adica:
-distributie,
-pinioane axe,
-capace rampe,
-axele cu came,
-si in final,tachetii.
Pe cand la celelalte modele unii se incarca hidraulic la pornirea motorului,altii se regleaza pur si simplu prin ajustarea cu o cheie iar ultimii prin schimbarea pastilei metalice aflate deasupra lor.
Revenim la subiectul nostru si fac referire la mentiunea ta ca la rece porneste si merge perfect.
Stii de ce?
Dupa ce supapele au fost rectificate la atelierul respectiv,acestea urca mai mult in chiulasa si din acest motiv tacheti au tolerante foarte mici sau aproape deloc iar dupa incalzire,respectiv dilatare,se micsoreaza jocul si mai putin iar de aici toate necazurile referitoare la consum si pornire greoaie la cald.
Nu stiu cat ai inteles din pierderea asta a mea de timp,probabil inutil,incercand sa-ti explic fenomenul dar iti recomand sa dai capacul jos si sa masori jocurile tachetilor,ca sa stim de unde plecam.
Atasez mai jos niste poze cu tipuri de tacheti si va rog sa cititi sub poza semnificatia fiecaruia ca sa fie usor de inteles.
E doar o simpla recomandare si o interpretezi cum doresti,nimeni nu are dreptul de a te obliga sa faci ce-ti spun eu.
L.E. boppzoli te vad,nu mai pierde timpul citind prostiile mele si mergi la nani ca e 1.36 dimineata .
