Service-uri auto generale

bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip

Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 04:03

CAPITOLUL 3
Inlocuirea rulmentilor la un alternator clasic Bosch.
Intrucat colegii de la sectiunea Sierra au cerut tratarea acestui subiect,voi face o scurta descriere,mentionand ca descrierea este valabila si pentru sectiunile Granada,Taunus,Scorpio,Transit,Orion si nu numai.
Prima operatie,avand in vedere ca alternatorul se alimenteaza cu tensiune permanenta din baterie,se decupleaza bornele de alimentare,se demonteaza dupa motor si obligatoriu demontam pentru inceput,releul de incarcare,care este montat cu ajutorul a doua suruburi de M4,deoarece la descheierea acestuia se pot rupe carbunii.Se fixeaza la o menghina,fara a fi strans prea tare,deoarece se pot sparge carcasele si cu ajutorul unei surubelnite plate,mai mari,se demonteaza cele 4 suruburi care strabat carcasele.Inainte de demontarea lor ar fi bine sa pulverizam pe filetele lor putin spray degripant sau lichid de frana dupa care le lasam 15 minute pentru dizolvarea calaminei acumulata in timp.Dupa demontare celor 4 suruburi,cu ajutorul unei pene de lemn extragem carcasa din fata si pe aceasta raman in acelasi timp,rotorul si fulia.Trebuie acordata o mare atentie ca atunci cand il descheiem,statorul sa ramana in continuare lipit de carcasa din spate,pentru a evita ruperea legaturile electrice ale puntii de diode.Rotorul se prinde la menghina intre 2 pene de lemn,pentru a nu se deforma tolele si de demonteaza piulita de sustinere a fuliei,apoi fulia si ventilatorul de racire,dar aveti mare grija la ordinea distantierelor,care vin intre ele.Acum,cu ajutorul unei prese cu 2 sau 3 brate apucam de carcasa si cu surubul central al presei inpingem rotorul afara.Rulmentul ramane fixat in carcasa si cu ajutorul unei surubelnite demontam capacul metalic,care il asigura si el iese foarte usor.Rulmentul din spate ramane fixat pe axul rotorului si acesta se extrage numai cu presa,evitati sa.l scoateti prin bataie cu ciocanul,deoarece puteti sparge colectorul,adica suprafata unde calca carbunii releului.Rulmentii se fabrica si la noi in tara si deci pot fi comercializati de la rice magazin de profil,sau de utilaje.Chiar daca cumparati romanesti sau straini,luati o surubelnita foarte mica,demontatile oringurile de cauciuc si veti ramane surprinsi ca nu au vaselina,decat sa nu rugineasca,deci ii umplem cu vaselina si le montam oringurile la loc.Operatia este acum inversa,presati rulmentul din spate,adica cel mic,pe axul rotorului si pe cel mare din faca il introduceti in carcasa si montati placuta de asigurare peste el.Presam acum rotorul in carcasa din fata,montam distantier,paleti racire,distantier,fulie,saiba si piulita,care nu uitam sa o strangem,fixand rotorul la menghina intre cele 2 pene de lemn.Curatam cu smirger fin colectorul rotorului,incheiem carcasele alternatorului si strangem in cruce,cele 4 suruburi de fixare.Ultima operatie esta montarea releului cu ajutorul celor 2 suruburi si apoi pe motor la locul lui.Spor la treaba.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Smiley » 27 Ian 2009, 08:25

am si eu o intrebare: ce probleme pot sa apara la schimbarea lichidului de frana? un mecanic mi-a spus ca "nu se baga la asa ceva, pentru ca a patit sa nu i se mai amorseze pompa de ABS". e posibil asa ceva?
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde tanasi » 27 Ian 2009, 08:26

pe unii poate ii amuza cele scrise de moartea,mie chiar imi face placere sa le citesc
vb lui nea Bibanu, o informatie in plus la cultura generala nu strica
dl Mihai are dreptate,inainte soferii pe camioane le reparau foarte des pe marginea santului
tatal meu,care a fost sofer 5 ani pe Steag si 30 pe Buceag(nu stiu multi cum arata acele masini), care consumau 30-35 l benzina .la 100 km....alea erau vremurile...acuma ai zice ca te plimbi cu avionul....povestea cum tragea masina cu rotile de o parte si de alta a unui sant,pe care il folosea pe post de canal service :D si cum remedia defectiunile chiar si iarna la -10 g celsius
alea erau vremurile adevaratilor soferi,nu ca cei de acuma,care stiu doar sa conduca(pardon...emita f bine condusul)..si care nu stiu sa schimbe nici macar o roata
candva credeti ca erau vulcanizari?...de cate ori chiar si la dacie nu faceam penele in fata blocului...cu levierele...
dupa parerea mea,cel putin pt amatorii soferi din ziua de azi ar tb sa bage din nou poligonul, sa vada ei acolo soferie
sa vedeti cum s-ar reduce numarul de soferi,dar si de batmani (cei care se mai opresc pt ultimul drum prin garduri,stalpi...alte masini)
Avatar utilizator
tanasi
Gold Member
 
Mesaje: 950
Membru din: 26 Mar 2008, 23:33
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus MK2 1.6 TDCI 12.2009
VIN: WF0SXXGCDS9D77095

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 09:07

Altă întâmplare:

Mai acu vreo doo săptămâni când în bucale au fost cam -10 grade trebuia să plec undeva cu un amic mai tânăr ca mine cu vreo 10 ani…
El are o honda accord de vreo 5-6 ani care arată foarte bine şi pe dinafară şi pe dinăuntru.
Mă sui în maşină şi dau să vomit, nu alta! Căldură ca la tropice. Mă uit la climatronic… 32 de grade…ăla tremura la volan ca un căcat şi zbiară la mine să închid mai repede uşa… l-am întrebat dacă era cumva răcit sau are altă problemă… Nu, îi era doar frig.
m-am crucit şi mi-am amintit de „maşinile” noastre şi i-am povestit:

când se apropia iarna, la rabe începeau pregătirile…
prima chestie, termostatul.
A doua, trebuia să astupi toate găurile.
demontai aripile şi etanşai cu burete toate găurile. Lipeai 2 straturi de purfix pe lângă chederele uşilor de jur-împrejur. Puneai husa pe grila de la mască, cine avea, cine nu, prindea un carton mai ţeapăn cu copci de sârmă.
Acum, era o mare enigmă, unele băgau căldură ca în cuptor iar altele nici de-ale dracului. De n-am demontat la aeroterme de ne-a venit rău… aeroterma era fierbinte dar căldură în cabină canci! Sau dacă băga, băga anemic, iar tu te duceai la munte, teteo, unde erau minus multe…
Rezolvarea era uneori aşa: înfundai bine gaura unde era aeroterma originală, dădeai 2 găuri sub scaunul şoferului pe unde băgai în cabină cele 2 furtune de apă şi montai o aerotermă de aro. Apoi trăgeai un fir de pe punte, de la baterii, asta dacă nu aveai deja instalaţie pe 12V în cabină pt radio. Aeroterma de aro e pe 12V…
Altă soluţie era un arzător din ăla din piaţă şi o butelie de aragaz… prindeai arzătorul cu o tablă în şuruburi pe mijlocul bordului fixată bine şi mergeai chiar cu geamul deschis… :D

cam aşa arăta climatronicul la rabe... :D

Amicul meu mă privea cu un zâmbet neîncrezător…

Apoi i-am povestit de bătrânele dacii cu caloriferul pe-afară. Eu am avut vreo 5-6 dacii din alea cu caloriferul afară şi doar la una am avut noroc de căldură ca lumea, la altele râcâiam cu ghearele gheaţa de pe interiorul parbrizului, gheaţă pe care o făceam eu cu respiraţia… :D

Din fericire amicul meu apucase şi el să meargă cu o dacie d-aia veche şi a început să mă creadă…
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 09:37

uite linku ăsta ca să vedeţi poze.
http://www.masinimari.com/forums/showthread.php?p=28418

e vorba de camioane până exact înainte de saviemul cu cabină avansată

sper să nu deranjeze moderatorii e un colţ de istorie


aaa!
să nu uit!
la postu 6 o sş vedeţi un camion numit SR 7 AB 1...
de fapt el se numea SR 7 BA 1, şoferii le porecliseră "7 bai" sau "moaxe"...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 20:25

Salut,raspuns pentru moderatorul Smiley,probleme apar numai la ambreiajele hidraulice nu la frane,deoarece vasul de lichid este comun,ABS are pompa electrica incorporata in sistem,care absoarbe lichidul.Atunci cand a patit el acea problema,a lasat sa functioneze prea mult fara lichid si a cedat turbina pompei,asta fiind adevarata cauza pentru care nu sa mai amorsat.Ai grija sa.ti monteze tuburi de colectare pe cele 4 aerisitoare,altfel vei distruge cauciucurile,daca lichidul curge pe ele si sa folosesti lichid DOT4.Sanatate.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 20:55

Mihai,apropo de caldura si cat e romanul de inventiv,in 1985 lucram la ACR si peste drum de noi era IGO[intreprinderea de gospodarire a orasului,gunoierii],noi ii mai spuneam "intreprinderea gresit organizata" si cum crezi ca se incazea tractoristul roman care mergea cu remorca "taca,taca" de lua gunoiul de la oameni?
Simplu,un baiat destept a conceput o serpentina si toba de la tractor era trecuta prin cabina,pe timp de iarna si o "boiereau" baietii,iar cand se incalzea timpul,era demontata serpentina si toba montata la locul ei,deasupra motorului,asa ca omul se adapteaza la mediul de viata.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 27 Ian 2009, 20:59

@Moartea: pe mine unul nu ma deranjeaza, chiar imi face placere sa-mi amintesc de tinerete... :D
pe bibanu sa nu-l deranjeze, ca e topicul lui, dar el ne raspunde si noua, si celor care-i solicita ajutorul ...daca e cazul, poti deschide un topic nou ...
uite, de exemplu acum imi amintesc de cand aveam vreo 5 ani si mergeam cu bunica-miu ( Dumnezeu sa-l ierte ca-i mort din '81) la o cariera de piatra de la langa Cluj intr-o Tatra d'aia veche, cu volan alb si rotile orientate mult spre interior...va amintiti masinile alea cehoslovace ? ehhh, ce vremuri
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde sandking » 27 Ian 2009, 21:29

alen,368686 scrie:@Moartea: pe mine unul nu ma deranjeaza, chiar imi face placere sa-mi amintesc de tinerete... :D
pe bibanu sa nu-l deranjeze, ca e topicul lui, dar el ne raspunde si noua, si celor care-i solicita ajutorul ...daca e cazul, poti deschide un topic nou ...
uite, de exemplu acum imi amintesc de cand aveam vreo 5 ani si mergeam cu bunica-miu ( Dumnezeu sa-l ierte ca-i mort din '81) la o cariera de piatra de la langa Cluj intr-o Tatra d'aia veche, cu volan alb si rotile orientate mult spre interior...va amintiti masinile alea cehoslovace ? ehhh, ce vremuri


pe vremea aia erau masini k lumea, TATRA...si acum is.....si mai erau camioanele facute in ucraina, KRAZ-urile...un unchi de-al meu avea de asta, era basculanta si merea cu ea de rupea normele...motor V8 ;)
Ford Fiesta 2010 1.4 TDCI
Avatar utilizator
sandking
Gold Member
 
Mesaje: 607
Membru din: 02 Noi 2007, 11:37
Localitate: cluj-napoca
Maşina: Ford Focus I 1.4 16V 2001
VIN: WFOAXXGCDA1P67337

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 21:30

bibanu47,368682 scrie:Mihai,apropo de caldura si cat e romanul de inventiv,in 1985 lucram la ACR si peste drum de noi era IGO[intreprinderea de gospodarire a orasului,gunoierii],noi ii mai spuneam "intreprinderea gresit organizata" si cum crezi ca se incazea tractoristul roman care mergea cu remorca "taca,taca" de lua gunoiul de la oameni?
Simplu,un baiat destept a conceput o serpentina si toba de la tractor era trecuta prin cabina,pe timp de iarna si o "boiereau" baietii,iar cand se incalzea timpul,era demontata serpentina si toba montata la locul ei,deasupra motorului,asa ca omul se adapteaza la mediul de viata.



hehe...
mai toate tractoarele erau aşa, nu numai alea de gunoi...

hai să plusez ca la poker:
ştiţi maşinile alea care transportau muncitori... cabină de raba, iar în spate un container cu geamuri soioase... se numeau telerame, nu mă întrebaţi de ce...
alea aveau ţeava de eşapament trecută prin cabina aia din spate dar nu făcea faţă.
aşa încât şoferii sudaseră de podea godinuri făcute din ţeavă sudată cu coş obişnuit ca la case... scos prin plafon :D
de obicei în godin se ardeau câteva lemne după care se mai adăugau oareşce bucăţi de anvelope; aveau putere calorică mai mare...
dracii de muncitori îşi făceau glume aruncându-şi unul altuia câte o cizmă de cauciuc în foc sau uneori chiar câte un bocanc... vă închipuiţi ce se întămpla cu ei aghesmuiţi fiind se suiau în căldura aia... #:-S


staţi aproape că vă mai zic una.
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 21:32

sandking,368712 scrie:
alen,368686 scrie:@Moartea: pe mine unul nu ma deranjeaza, chiar imi face placere sa-mi amintesc de tinerete... :D
pe bibanu sa nu-l deranjeze, ca e topicul lui, dar el ne raspunde si noua, si celor care-i solicita ajutorul ...daca e cazul, poti deschide un topic nou ...
uite, de exemplu acum imi amintesc de cand aveam vreo 5 ani si mergeam cu bunica-miu ( Dumnezeu sa-l ierte ca-i mort din '81) la o cariera de piatra de la langa Cluj intr-o Tatra d'aia veche, cu volan alb si rotile orientate mult spre interior...va amintiti masinile alea cehoslovace ? ehhh, ce vremuri


pe vremea aia erau masini k lumea, TATRA...si acum is.....si mai erau camioanele facute in ucraina, KRAZ-urile...un unchi de-al meu avea de asta, era basculanta si merea cu ea de rupea normele...motor V8 ;)


ai răbdare, voi vorbi şi despre KrAZ şi depre KAMAZ, sovieticele.
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 21:34

Lasa Mihaita nene[Tudorito lele],stai aici si sa.ti spun de ce,colegii intra la mine sa citeasca ce mai zice "bibanu",ei fiind saracii suparati ca au masinile defecte,cand citesc la mine sunt tristi dar apoi da de tine si se mai inveselesc,sa nu iasa oamenii suparati de pe forum si sa.si ia nevestele la bataie,asa repara si masina si se simte bine si sotia.Ce zici?
Si daca totusi peste 30/40 de ani,o sa ma satur de tine,imi iau jucariile si deschid un topic nou si te las pe tine la continuitate,[cine nu a facut armata si nu stie ce inseamna,sa caute in DEX].
Moderatorul Alen,pe care il salut cu aceasta ocazie,ne agreaza deoarece se incadreaza la varsta dintre noi doi,dar sa vedem ce facem cu tineretul,cel mai bine ar fi daca se supara,sa ne dea "la locul de munca" adica tot aici,in orice caz tin sa le aduc la cunostinta ca nu mai sunt nici lacate,nici zavoare,in comert,sa epuizat stocul,deci nu cred ca o sa aibe cu ce sa ne inchida.Sa traiasca tot tineretul si noi pe langa ei,cum putem.Sanatate domnilor.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 21:51

atenţiune!

TATRA 813 ESTE, DUPĂ MINTEA MEA, CAMIONUL SUPREM!



NICK-NAMEUL EI ERA "KOLOS"!!!!!!! PE MĂSURĂ!
Ultima oară modificat de Alen pe 27 Ian 2009, 22:43, modificat 1 dată în total.
Motiv: folosit format Youtube
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 27 Ian 2009, 22:34

17640 cc :-t :-O oau ! un colos, intr-adevar !

@Gabi&Mihai: eu va apreciez pe amandoi (si nu ma feresc s-o spun deschis) nu doar pt. ca suntem de varste apropiate (eu am 41,5 ani ) ci si pentru simplul fapt ca n-ai cum sa nu apreciezi VALOAREA
orice om cu scaun la cap (de la cel cu ţâţa-n gura pân la cel cu barba sură :D ) trebuie sa vada acest lucru...pe langa faptul ca stiti meserie, ceea ce pe un forum auto e mare lucru (de fapt e esentialul), se vede cu ochiul liber si CARACTERUL, din ce in ce mai greu de gasit in ziua de azi, din pacate :-??
jos palaria in faţa voastra =D>

dar gata cu efuziunile, ca m-am emoţionat si nu-mi sta bine :))
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Darth-Claudiu » 27 Ian 2009, 22:39

Off-topic (cu scuzele de rigoare fata de Gabi).
Observ ca acest topic a inviat moartea :D . Dl. Mihai cred ca s-a cam suparat atunci cand ne-a provocat cu o intrebare incuietoare si a disparut o vreme de pe forum...Eu fiind cu Focus...Sincer, m-a surprins intrebarea lui; nu gaseam raspuns clar, de necontestat...
Bine ca a revenit cu chef de vorba pe forum...Ia uite ce vorbaret a devenit omul acum :D .
PS: Datorita nick-ului ciudat mi-am adus aminte de acea intrebare incuietoare :) pe care nu am uitat-o.
Continuati, va rog, citesc zilnic povestile celor doi seniori :D pentru ca de mic m-am dezvoltat intr-un mediu cu persoane mai varstnice decat mine.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde tanasi » 27 Ian 2009, 22:59

apropo de tineret,am doar 25 de ani, sunt novice,dc nu chiar zero la mecanica...dar va ascult cu placere
si sincer,parca altfel e seara somnul,dupa cate o istorioara a dl Mihai,sau a dl Bibanu,pt care toata stima si respectul
se vede ca sunt oameni trecuti prin viata,cu scaun la cap...si mare caracter :)...
sanatate la amandoi,si chiar imi face placere sa aflu din istoria masinilor mai vechi :D
eu am avut pana in 1998 Buceagul pe care a lucrat tata in curte la tara, cand a iesit la pensie,i-a fost mila de masina a cumparat-o cu pretul unui TV color,nu l-a lasat inima(D-zeu sa il ierte) sa o dea aia de la cooperatie la fier vechi :D
puternica masina mai era, pacat de consumul 30% benzina
Avatar utilizator
tanasi
Gold Member
 
Mesaje: 950
Membru din: 26 Mar 2008, 23:33
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus MK2 1.6 TDCI 12.2009
VIN: WF0SXXGCDS9D77095

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 23:02

bibanu47,368719 scrie:Lasa Mihaita nene[Tudorito lele],stai aici si sa.ti spun de ce,colegii intra la mine sa citeasca ce mai zice "bibanu",ei fiind saracii suparati ca au masinile defecte,cand citesc la mine sunt tristi dar apoi da de tine si se mai inveselesc,sa nu iasa oamenii suparati de pe forum si sa.si ia nevestele la bataie,asa repara si masina si se simte bine si sotia.Ce zici?
Si daca totusi peste 30/40 de ani,o sa ma satur de tine,imi iau jucariile si deschid un topic nou si te las pe tine la continuitate,[cine nu a facut armata si nu stie ce inseamna,sa caute in DEX].
Moderatorul Alen,pe care il salut cu aceasta ocazie,ne agreaza deoarece se incadreaza la varsta dintre noi doi,dar sa vedem ce facem cu tineretul,cel mai bine ar fi daca se supara,sa ne dea "la locul de munca" adica tot aici,in orice caz tin sa le aduc la cunostinta ca nu mai sunt nici lacate,nici zavoare,in comert,sa epuizat stocul,deci nu cred ca o sa aibe cu ce sa ne inchida.Sa traiasca tot tineretul si noi pe langa ei,cum putem.Sanatate domnilor.


ho, bă!
nu te lua de neveste! a mea îmi aducea piese la botu calului. m-a ajutat enorm!
are permis din 93 şi e singura femeie pe care o cunosc care reglează platina la dacie şi avansul, că a interesat-o! când a constatat că reglajul platinei durează 3 minute, iar ea aşteptase după mine o oră, s-a decis să înveţe singură! =))
mai al dracului: pe soacră-mea am expediat-o la Istanbul după un electromotor de Iveco. avea "mortul" în braţe... a plecat sâmbătă, iar marţi maşina a ieşit la muncă. :D


offff! bibane...
mereu mă faci să divaghez de la subiect!
=))

vorbeam că vreau să mai adaug ceva cu teleramele alea de transport muncitori...

prin 93 mă găsesc în chemping la Venus cu un fost coleg din şcoală. băiat de la ţară dar şmecherit. era proaspăt însurat cu ţărăncuţa lui şi mai erau la mare cu încă un cuplu, naşii lor, mai mari cu vreo 5 ani... erau veniţi cu o dacie "tunată" de te fereai să fii văzut lângă ea.
stăteau în corturi "cerna" de 2 persoane, alea cele mai joase, fără să aibe de niciunele, saltele, saci de dormit, etc... aveau fiecare câte o perniţă şi câte o pătură. nu aveau măsuţă, scaune, sau alte echipamente minimale de camping... omu era extrem de dezamăgit de traiul la camping.
l-am invitat la o sticlă de vin la mine la cort şi a venit şi cu naş-su!
printre şpriţane le-am arătat toate dotările moderne de camping...
s-au uitat neîncrezători şi au zis:
(aici trebuie să fac o paranteză şi să vă zic că amândoi erau şoferi ce aveau telerame în locaţie de gestiune, iar taţii lor la fel... la momentul respectiv erau oameni avuţi, aşa era viaţa...)
" păi, băi Mihae, dacă ştiam eu că e aşa nasol la cort, mai veneam?!? Să dea dracii dacă nu la anu vin aici cu raba; bag aragazu şi butelia, bag patu cu toate alea, bag un dulap şi iau şi un frigider că văd că ăştia au şi curent aici, am butoiu ăla de apă să se spele muncitorii, iau vreo 2 ligheane curate..."

teteo, poate nu mă credeţi, dar nu contează, eu vă povestesc.

în anul următor l-am găsit în camping tot acolo, că-i plăcuse!
era cu naşi-su, amândoi cu camioanele în camping cu curent tras etc...
acu... mă cheamă el la un şpriţ...
camionul era impecabil pe dinăuntru, pat cu lenjerii de dantelă, perdele la geamuri, aragaz cu butelie frigider, tv.. ce mai garsonieră deluxe!
am observat că sub camion erau nişte găinuşe porumbace cam la vreun kil jumate bucata legate cu sfoară de picioare...
ia imaginaţi-vă cum stăteam eu seara cu ăsta în camionu lui prefăcut în motorhome bănd şpriţ rece şi bun cu nevastă-sa jumulind vreo 2 pui din ăia de sub camion...
omul mi-a zis clar, convins fiind, că puii lui sunt inegalabili...
cam aşa era... în 4 zile i-a lichidat pe toţi dar în camping erau nişte găini, ale celor de-acolo, care-şi făcuseră obiceiul să vină la ciuguleală la puii ăstuia... au dispărut vreo 3...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde silviupn69 » 27 Ian 2009, 23:17

Moartea,368816 scrie:... au dispărut vreo 3...


=)) =)) =)) rad cu o pofta nebuna, asa cum n-am facut-o de mult timp(Alen poate confirma), sunteti de belea domnilor !! =))
@Bibanu & @Mihai ^:)^ ^:)^ ...........si la restul ce va perindati pe acest thread !!!
Imi place teribil ce citesc prin aceste locuri !!!
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 27 Ian 2009, 23:25

Silviu, te asteptam pe topic...si tu esti din aceeasi generatie

L.E.: ma gandesc sa deschidem totusi un topic nou, ceva de genul "Povestirile seniorilor" (plecand de la ideea lui Darth-Claudiu cu "seniorii")
Promit sa mut posturile cu "povestiri" acolo. Ma gandesc totusi ca lumea vrea sa gaseasca solutii la probleme pe acest topic si-i cam incomodam.
Deocamdata mai cuget, depinde si de voi.
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Darth-Claudiu » 27 Ian 2009, 23:30

Gata, ultimul off-topic, aici. Promit, Gabi.
Deci, pun pariu (nu obisnuiesc sa pun pariuri) pe ce vreti voi ca topicul asta si compania (adica, Gabi) de aici este tot ce-si dorea Mihai mai mult...S-a dus dracu' treaba cu reparatiile. Garantat. E cazul sa deschida Gabi alt topic pentru reparatii si asta sa capete o alta denumire...ca s-a pornit "dieselul de amintiri" al lui Mihai si nu se mai opreste =)) .
Oricum, rad cu spume. Misto e dimineata cand ma vede d-na secretara ca rad ca prostu' :D , aparent din nimic.
Iertati-mi off-topic-ul ^:)^
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde silviupn69 » 27 Ian 2009, 23:30

Da asa ar fi corect. Hai sa-l lasam pe domnu' Bibanu in acest post sa ne dezvaluie din experienta 'mnealui.
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 27 Ian 2009, 23:35

alen,368791 scrie:17640 cc :-t :-O oau ! un colos, intr-adevar !



fără nicio vrăjeală cehoslovacii au plămădit Tatra aia din sămânţă de drac cu aripă de înger!!
nu se compară cu niciun mecanism de camion cunocut...
are un sistem de transmisie asemănător cu un vierme...
motorul ăla cât china e răcit cu aer! mai are itb-ul câteva, le mai puteţi auzi motoarele care ţiuie ca jeturile de avion...

mai căutaţi informaţii despre ea!
ca maşinărie e o MINUNE!
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 23:49

Vad ca vreti sa.mi puneti lacat la pravalie,pai voi ce credeti,nu inchid aici,iau suruburile si vin dincolo,mai repara "Dandulea" masini.Lasa ca fac cerere la administratia forumului sa schimbe titlul si sa se numeasca "mecanic show,Moartea si Bibanu Company,pompe funebre si reparatii unelte de pescuit".Hai ca poate vreti sa bag in renovare,nu mai radeti............
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 28 Ian 2009, 00:40

băi, oameni buni, faceţi cum credeţi voi că e mai bine pentru forum...
eu nu l-am eclipsat nicicum pe bibanu, nici nu vreau asta, experienţa mea în reparaţii e terminată demult, cum am zis...
e vorba că fiecare zice de ceea ce îi place şi ştie mai bine.
eu cred că acest thread trebuie să continuie prin dialogul care, din fericire, văd că mulţumeşte pe mai toată lumea. meşterii bătrâni te vor avertiza forever să nu umbli aiurea la maşinăria care funcţionează...
nu cred că bibanu nu va răspunde întrebărilor clare despre reparaţii sau că nu-şi va îndeplini promisiunile cu privire la capitolele lui...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 28 Ian 2009, 00:47

m-am tot uitat la semnătura lui alen
"Arbeit macht frei"
în fine... e sloganul nazist corect.
oricum în România sloganul acela e clar:
"Arbeit macht fraieri"! :D
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 28 Ian 2009, 02:10

CAPITOLUL 4
INLOCUIREA DISCURILOR SI A PLACUTELOR DE FRANA.
Pentru inceput,tragem frana de mana,slabim roata,ridicam pe una dintre parti autoturismul,cu ajutorul unui cric si obligatoriu asiguram masina cu orice avem la indemana,buturuga,2 jenti suprapuse,capra metalica,etc,nu se lasa cricul sub presiune,deoarece la orice miscare,putem avea surpriza sa cada si mai ales avand in vedere ca se lucreaza cu capul sub aripa,e foarte riscant.Se demonteaza roata,cele 2 suruburi de la etrier,placutele de frina,cele 2 suruburi de la suportul etrierului si in ultima faza,discul de frana.Inainte de montarea discului nou,trebuie curatata foarte bine suprafata fuzetei,acolo unde ia contact cu discul,deoarece,orice mica denivelere poate transmite discului o miscare aleatorie,manifestata prin vibratii in volan si mai departe in caroserie,mai ales la viteze mari.Curatatul se efectueaza cu ajutorul unei perii de sarma si smirgher cu granulatie mai mare.Exista unele discuri de frana,care sunt imbracate pe suprafata de rulare a placutelor,cu o vopsea de conservare de culoare galbena sau albastra de obicei,care face protectia lor,antiruginire,pana la stadiu de montare,acest strat se curata obligatoriu,dupa acea suprafata.Montam discul,suportul etrierului,placutele de frana si ajungem la etrier,dar pistonul acestuia trebuie presat mai in interior,deoarece placutele noi sunt mai late si etrierul nu se poate monta.Cum putem face cea mai simpla presa, de comprimat acest piston?
Luam o placuta de frana veche,o curatam de ferodoul ramas pe ea si in centru ei,dam o gaura cu bormasina cu un spiral de 10 mm,operatia facandu.se la o menghina,deoarece fiind un spiral mai mare,ne.o poate smulge din mana si pot surveni multe accidente.Se cumpara din comert un surub de M10,filetat pana la capat,la o lungime de 10 cm si o piulita pereche cu acest surub,dupa care,piulita se sudeaza perfect aliniata pe gaura,care am dat.o in placuta si apoi surubul se infileteaza in centrul acesteia.Cum o folosim,aceasta presa?
Cu ajutorul unei placute vechi,dispusa peste pistonul etrierului,impingem in aceasta cu surubul din centrul presei,presa care la randul ei se sprijina pe interiorul etrierului,in zona unde acesta e decupat in forma de "U".Inainte de a comprima pistonul,demontam capacul de la vasul de lichid al pompei de frana si urmarim daca in timpul presarii,lichidul trece peste marginea vasului si la nevoie mai golim din el cu ajutorul unei seringi.Niciodata,la aceasta operatie de presare,nu se slabeste surubul de aerisire,deoarece introducem inutil,aer in instalatie.Dupa presare,montam placutele noi,etrierul cu cele 2 suruburi de fixare si apoi roata.
Operatia de schimbare a discurilor si placutelor,este valabila pentru fata,atat cat si pentru spate,bineinteles fac referire la turismele care nu sunt dotate cu saboti.Ce apare in plus,pe partea din spate?
Dupa asigurarea autoturismului si demontarea rotii,slabim frana de mana,altfel nu se poate demonta etrierul si singura operatie in plus,fata de partea din fata,este ca atunci cand presam pistonul,il si rasucim in sensul acelor de ceasornic,deoarece acesta se infileteaza in interiorul lui,pe un surub central,care face reglajul franei de mina.Nu incercati presarea,fara rasucire,deoarece nu reusiti.Dupa lasarea autoturismului jos,la terminarea lucrarii,obligatoriu,facem pedale la pompa de frana,pana cand pedala se ridica si devine constanta.Nu este necesara aerisirea instalatiei,decat atunci cand inlocuim garniturile de la etriere,atata timp cat instalatia nu are pierderi,nu are cum sa prinda aer.Daca totusi interveniti la garnituri,la umplerea instalatiei folositi lichid cu indicativul DOT 4.
In incheiere,ma repet,asigurati autoturismul pentru a nu suferi leziuni corporale si spor la treaba.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 28 Ian 2009, 03:28

Rog moderatorii,in masura in care se poate,sa permita in cotinuare interventiile colegului Mihai [Moartea],deoarece ele fac referire tot la domeniul mecanic si avand in vedere sondajul de la topicul "varsta membrilor din forum",de unde rezulta ca 80% din ei sunt persoane sub 30 de ani,care nu au avut tangente cu industria parcului auto din trecut,nu cred ca strica o initiere in istoria industriei,ci din contra,capata un bagaj de cunostinte,care cosider ca trebuie dus mai departe si nu trebuie uitat.El are un fler aparte,care nu cred ca are influente negative,asupra colegilor de forum,care sunt interesati de unele referiri facute de mine la unele reparatii si recomandari de intretinere ale autoturismelor,iar cei ce nu sunt interesati de relatarile lui,sunt convins ca pot sarii peste interventiile sale,citind numai capitolele relatate de mine.Asta nu inseamna ca nu sunt adeptul unui nou topic de destindere,unde "seniori" si nu numai,pot avea nenumarate interventii in care sa expunem diferite segmente din viata noastra si sa depanam amintiri,sunt convins ca "seniorul" Mihai,are un trecut destul de glorios,prin care ar putea sa.l egaleze pe "stra.seniorul Ion Creanga".Ramane la aprecierea dumneavoastra.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 28 Ian 2009, 03:38

Claudiu,nu se simte nevoia sa te scuzi atat,ca esti "off topic",aici nu exista asa ceva,eu fac referire la toata gama de autoturisme si fiecare are dreptul la o opinie si daca gresesc cu ceva,chiar va rog sa fiu combatut,pentru mersul bun al lucrurilor,in acest topic,oricine se poate exprima,dar bineinteles,in limita bunului simt,incat sa nu se ajunga la un limbaj vulgar,care este reglementat prin regulamentul forumului.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 28 Ian 2009, 08:41

ok, discutam atunci aici, in continuare ;)
din partea staff-ului forumului, imi asum eu raspunderea si garantez pentru discutiile de aici...asa ca, la treaba, domnilor !
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde tanasi » 28 Ian 2009, 08:46

daca moare topicul asta,sau dispar povestirile de aci...ma mut de pe forum :-t
imi iau si eu jucariile odata cu nea bibanu si plec ;)
domnilor...va rog continuati istorisirile ca imi plac la nebunie,imi fac ziua la servici mai usoara :)
intradevar nu ar strica sa redenumeasca topicul cu old storry...sau cum vreti, iar toate posturile strict service scrise de nea bibanu sa fie mutate in topic cu nume identic, dar sa fie cu lacatel dc se poate :D adik doar nea bibanu sa mai scrie cate un capitol,o descriere,iar cei ce vor sfaturi,intrebari sa poata sa i le trimita doar PM,iar el sa le raspunda pe topic ....
inca odata,dc dispar povestile.... :-t imi iau jucariile si plec :D ... sa nu spuneti ca nu v-am zis ;)
Avatar utilizator
tanasi
Gold Member
 
Mesaje: 950
Membru din: 26 Mar 2008, 23:33
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus MK2 1.6 TDCI 12.2009
VIN: WF0SXXGCDS9D77095

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Service-uri auto generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login