Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari
Inlocuirea rulmentilor la un alternator clasic Bosch.
Intrucat colegii de la sectiunea Sierra au cerut tratarea acestui subiect,voi face o scurta descriere,mentionand ca descrierea este valabila si pentru sectiunile Granada,Taunus,Scorpio,Transit,Orion si nu numai.
Prima operatie,avand in vedere ca alternatorul se alimenteaza cu tensiune permanenta din baterie,se decupleaza bornele de alimentare,se demonteaza dupa motor si obligatoriu demontam pentru inceput,releul de incarcare,care este montat cu ajutorul a doua suruburi de M4,deoarece la descheierea acestuia se pot rupe carbunii.Se fixeaza la o menghina,fara a fi strans prea tare,deoarece se pot sparge carcasele si cu ajutorul unei surubelnite plate,mai mari,se demonteaza cele 4 suruburi care strabat carcasele.Inainte de demontarea lor ar fi bine sa pulverizam pe filetele lor putin spray degripant sau lichid de frana dupa care le lasam 15 minute pentru dizolvarea calaminei acumulata in timp.Dupa demontare celor 4 suruburi,cu ajutorul unei pene de lemn extragem carcasa din fata si pe aceasta raman in acelasi timp,rotorul si fulia.Trebuie acordata o mare atentie ca atunci cand il descheiem,statorul sa ramana in continuare lipit de carcasa din spate,pentru a evita ruperea legaturile electrice ale puntii de diode.Rotorul se prinde la menghina intre 2 pene de lemn,pentru a nu se deforma tolele si de demonteaza piulita de sustinere a fuliei,apoi fulia si ventilatorul de racire,dar aveti mare grija la ordinea distantierelor,care vin intre ele.Acum,cu ajutorul unei prese cu 2 sau 3 brate apucam de carcasa si cu surubul central al presei inpingem rotorul afara.Rulmentul ramane fixat in carcasa si cu ajutorul unei surubelnite demontam capacul metalic,care il asigura si el iese foarte usor.Rulmentul din spate ramane fixat pe axul rotorului si acesta se extrage numai cu presa,evitati sa.l scoateti prin bataie cu ciocanul,deoarece puteti sparge colectorul,adica suprafata unde calca carbunii releului.Rulmentii se fabrica si la noi in tara si deci pot fi comercializati de la rice magazin de profil,sau de utilaje.Chiar daca cumparati romanesti sau straini,luati o surubelnita foarte mica,demontatile oringurile de cauciuc si veti ramane surprinsi ca nu au vaselina,decat sa nu rugineasca,deci ii umplem cu vaselina si le montam oringurile la loc.Operatia este acum inversa,presati rulmentul din spate,adica cel mic,pe axul rotorului si pe cel mare din faca il introduceti in carcasa si montati placuta de asigurare peste el.Presam acum rotorul in carcasa din fata,montam distantier,paleti racire,distantier,fulie,saiba si piulita,care nu uitam sa o strangem,fixand rotorul la menghina intre cele 2 pene de lemn.Curatam cu smirger fin colectorul rotorului,incheiem carcasele alternatorului si strangem in cruce,cele 4 suruburi de fixare.Ultima operatie esta montarea releului cu ajutorul celor 2 suruburi si apoi pe motor la locul lui.Spor la treaba.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
-
bibanu47 - Director Tehnic
- Mesaje: 6874
- Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
- Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
- Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
- VIN: IMEDIATCASATEAJUT