Service-uri auto generale

Garantie, conditii si altele

Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip

Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.

Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 29 Feb 2008, 15:16

Am gasit multe raspunsuri la intrebarile noastre pe site-ul OPC (http://www.anpcnet.ro )
- Reclamatii online: http://www.anpcnet.ro/ro/?page_id=178
- Adrese/telefoane/mail-uri de contact: http://www.anpcnet.ro/ro/?page_id=11

Lege importanta: OG 21/ 1992(r2)
O scurta mentionare din lege, cap. III:
ART. 10
Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:
a) libertatea de a lua decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale abuzive în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora;
b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative şi condiţiile de garanţie, indicarea exactă a preţului sau tarifului, precum şi stabilirea cu exactitate a condiţiilor de credit şi a dobânzilor;
c) de a fi exoneraţi de plata produselor şi serviciilor care nu au fost solicitate şi acceptate;
d) de a fi despăgubiţi pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;
e) de a li se asigura service-ul necesar şi piese de schimb pe toată durata medie de utilizare a produsului, stabilită în documentele tehnice normative sau declarată de către producător ori convenită de părţi;
f) de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului stabilit iniţial este posibilă numai cu acordul consumatorului.


Voi trece mai jos cateva intrebari si raspunsuri luate tot de la OPC de pe site:

7. Întrebare: Consumatorul are dreptul la înlocuirea produsului defectat în termen de garanţie ori la restituirea contravalorii acestuia?

Răspuns: Da, are acest drept, dar în anumite condiţii.
Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora prevede la
art. 11. - (1) În cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzatorului, ca masura reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în functie de optiunea sa, în fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei în care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vânzatorului costuri care sunt nerezonabile în comparatie cu cealalta masura reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vânzatorul nu are un produs identic pentru înlocuire.

8. Întrebare: În cât timp este obligat operatorul economic să efectueze repararea produsului defect sau să îl înlocuiască?

Răspuns: Legea nu stabileşte un termen concret pentru reparare sau înlocuirea produsului defect.
Conform art. 11, alin. (4) din Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, orice reparare sau înlocuire a produselor va fi facuta în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord între vânzator si consumator si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. OG 21/ 1992(r2) privind protecţia consumatorilor, la art. 13. – (1) prevede că remedierea deficienţelor apărute la produse sau servicii ori înlocuirea produselor care nu corespund, în cadrul termenului de garanţie şi care nu sunt imputabile consumatorului, se face în termenul maxim stabilit prin contract.

9. Întrebare: Operatorul economic care repară în service un produs de folosinţă îndelungată are obligaţia de a folosi piese de schimb de origine (marcate de producător)?

Raspuns: Nu. Operatorul economic este obligat să folosească în cadrul serviciilor prestate numai produse şi proceduri sigure şi să asigure, la prestarea serviciilor, condiţiile stabilite de producător [vezi OG 21/1992 (r2) privind protecţia consumatorilor, art. 7, alin c)].

10. Întrebare: Operatorul economic care repară în service un produs trebuie să asigure garanţie pentru manoperă şi piesele de schimb utilizate?

Răspuns: Da. Pentru piese de schimb va acorda garanţia dată de producătorul acelor piese de schimb, conform legii nr 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, iar pentru manoperă va acorda o garanţie, aşa cum a fost menţionată în contract/nota de comandă, pe baza acordului părţilor.

12. Întrebare: Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie, beneficiază de un nou termen de garanţie?

Răspuns: Da. OG 21/1992 (r2) privind protecţia consumatorilor prevede că produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie, care curge de la data preschimbării produsului.

13. Întrebare: Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termen de garanţie, pentru timpul de nefuncţionare beneficiază de prelungirea termenului de garanţie?

Răspuns: Da. OG 21/1992 (r2) privind protecţia consumatorilor prevede că timpul de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în cadrul termenului de garanţie prelungeşte în mod corespunzător termenul de garanţie şi curge din momentul sesizării vânzătorului/unităţii service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator.

14. Întrebare: Consumatorul poate contesta măsura de scoatere a produsului din garanţie de către unitatea de service, pentru motive imputate consumatorului?

Răspuns: Da. Pentru aceasta consumatorul trebuie să se adreseze unui organism notificat/acreditat, neutru ori unui expert tehnic judiciar. Costurile expertizei vor fi suportate de solicitant, urmând ca acestea să fie, eventual, recuperate în instanţa de judecată competentă, dacă aceasta va emite o hotărâre în favoarea consumatorului.
Notă: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ori structurile sale din teritoriu (Inspectoratele şi Oficiile) nu pot avea calitatea de organ tehnic autorizat pentru a constata existenta defectelor la produse sau lucrari. De asemenea, inspectorii institutiei noastre nu pot avea calitatea de experti tehnici extrajudiciari pentru a face astfel de constatari.

15. Întrebare: Consumatorului trebuie să i se asigure un produs de schimb pentru perioada cât produsul de folosinţă îndelungată se află în service pentru reparaţii?

Răspuns: Nu. Asigurarea unui produs pentru folosire pe timpul cât produsul defect se află în reparaţie ţine de politica comercială a respectivului operator economic.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde tractor » 23 Sep 2008, 18:21

si hai sa completez un pic fara sa mai tip de data asta .

prin definitie un defect de garantie este un detefect de fabricatie a unei piese sau ansamblu de piese .

cum mai dovedesti la un numar mai mare de km ca a fost un defect de fabricatie sau a fost ... exploatare necorespunzatoare ... ?

deci garantia este doar marketing care a cam luat mintile romanilor si i-i indeamna pe unii sa traga tare de masinile lor ca de..au garantie ..

nu neg faptul ca sunt piese care sunt acoperit si care teoretic nu ar trebui sa cada ( motor, cutie , planetare ) dar cam atat . in rest din bara in bara ....doar obligatie de a repara masina in service autorizat . undeva intervine liberul arbitru .
valabil pentru toate marcile .

felicitari pentru thread . argumentat la maxim si bine structurat .
tractor
Ford Freak
 
Mesaje: 116
Membru din: 06 Iun 2008, 16:36
Localitate: Gl
Maşina: Focus Cmax 2006 - 1,6 tdci 110 cp dpf

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 23 Sep 2008, 18:35

tractor,297158 scrie:si hai sa completez un pic fara sa mai tip de data asta .

prin definitie un defect de garantie este un detefect de fabricatie a unei piese sau ansamblu de piese .

cum mai dovedesti la un numar mai mare de km ca a fost un defect de fabricatie sau a fost ... exploatare necorespunzatoare ... ?

deci garantia este doar marketing care a cam luat mintile romanilor si i-i indeamna pe unii sa traga tare de masinile lor ca de..au garantie ..

nu neg faptul ca sunt piese care sunt acoperit si care teoretic nu ar trebui sa cada ( motor, cutie , planetare ) dar cam atat . in rest din bara in bara ....doar obligatie de a repara masina in service autorizat . undeva intervine liberul arbitru .
valabil pentru toate marcile .

felicitari pentru thread . argumentat la maxim si bine structurat .


Vorbim aici de defecte evidente: o biela rupta, un ambreiaj dus in 1-2 zile, la fel si amortizoare, etc.
Normal ca nu te poti duce cu becuri/filtre/etc (consumabile) sau ca in loc de 30.000 km te-a tinut ambreiajul (tot consumabil pana la urma, conteaza cum il folosesti) numai 29.000.
Sa nu uitam ca defectul de fabricatie are si urme (se vad fisuri care au generat rupturi, material prost tratat/finisat, cauciuc imbatranit, etc).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde marean » 25 Sep 2008, 11:46

pentru defecte evidente de fabricatie nimeni nu cred ca e tampit sa nu acorde garantie, dar nu si pentru
aberatii care le au oamenii in cap.
marean
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 17 Apr 2007, 20:43

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde focusufd » 15 Mar 2009, 09:02

marean,298293 scrie:pentru defecte evidente de fabricatie nimeni nu cred ca e tampit sa nu acorde garantie, dar nu si pentru
aberatii care le au oamenii in cap.

iti doresc sa nu ajungi in situatia respectiva pt ca vei ramine uimit
focusufd
Member
 
Mesaje: 251
Membru din: 13 Ian 2008, 22:38
Localitate: timis
Maşina: Focus Trend Style 1.6 Benzina 100 HP, sedan Moondust Silver Metallic 2008

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Maxim » 09 Iun 2009, 11:07

Din cate am observat eu unii cam bat campii, interpretand LEGEA dupa ureche. Un produs care are un defect de fabricatie, este acel produs cu defect care nu se descopera la momentul vanzarii si nu poate fi descoperit cu ochiul liber, iar acesta se numeste viciu de fabricatie. Acel produs se schimba indiferent daca produsul a iesit din garantie sau nu, dar nu mai tarziu de durata de utilizare a produsului stabilita de producator. In cazul unei masini durata de utilizare este de 10 ani asa ca pentru un viciu de fabricatie consumatorul este indreptatit sa solicite schimbarea produsului pe toata perioada medie de utilizare adica in termenul de 10 ani.
Acum nu va faceti idei ca un operator ca Ford sau oricare altul o sa si faca asa ceva. Asta este doar legislatie iar ca sa fie aplicata este nevoie de cunostinte temeinice ale consumatorului pentru a il face pe operator ( producatorul produsului sau vanzatorul) sa-si faca datoria conform legii. In speta am observat ca nici in perioada de garantie nu se schimba produsele daramite in perioada medie de utilizare. Privind garantia asta comerciala nu stiu cati au observat ca producatorii spun 10 ani garantie dar in realitate ofera garantie conform legii apoi intevine cea comerciala doar pentru anumite piese care nici in 100 ani nu se vor strica. Singurul care a vandut masini cu garantie de 2 ani si pentru consumabile a fost Toyota. Acum sa nu credeti ca Ford sau orice alt producator nu poate face la fel. Daca urmareste rulaj mare, profitul obtiunt din rulaj acopera acel 5% costuri de reparatie la automobil inclusiv consumabilele. Ca si posesor al unui Ford Focus an 2008, astept revizia de luna viitoare si apoi va spun eu daca sunt multumit sau nu de serviciile reprezentantelor service Ford.
Eu sunt din Ploiesti si daca stie cineva un service bun, sa ma anunte si pe mine. Prefer sa ma duc cu masina si in Cluj la un service bun decat sa o duc in Ploiesti sau te miri pe cine stie unde sa faca ei scamatorii cu ea. Am spus scamatorii in sensul ca pot pune ulei noname si ei sa-ti spuna ca au pus Castrol sau cine stie ce la un pret exorbitant si multe altele. Asta nu inseamna ca s-a intamplat dar am citit pe net multe chestii la care am ramas stupefiat, asa ca astept sfaturi de la voi si sper ca pe viitor sa-mi fac timp sa va lamuresc cum sta treaba cu multe altele legate de asigurare, garantie si service in masura in care ma pricep.
Maxim
Incepator
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Iul 2008, 13:16
Maşina: New Focus Trend 1.6 , 100CP Capacitate 1596 cc

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 09 Iun 2009, 12:18

Maxim,475174 scrie:Din cate am observat eu unii cam bat campii, interpretand LEGEA dupa ureche. Un produs care are un defect de fabricatie, este acel produs cu defect care nu se descopera la momentul vanzarii si nu poate fi descoperit cu ochiul liber, iar acesta se numeste viciu de fabricatie. Acel produs se schimba indiferent daca produsul a iesit din garantie sau nu, dar nu mai tarziu de durata de utilizare a produsului stabilita de producator. In cazul unei masini durata de utilizare este de 10 ani asa ca pentru un viciu de fabricatie consumatorul este indreptatit sa solicite schimbarea produsului pe toata perioada medie de utilizare adica in termenul de 10 ani.

In acest caz ce mai inseamna garantia??? Ce suport mai exista pentru acordarea a 2-3-4 ani de garantie cand de fapt nu exista decat termenul mediu de utilizare??? =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Maxim » 10 Iun 2009, 12:15

Pai cuvantul garantie ca sa-ti explic mai bine sa inteleaga toata lumea este perioada in care operatorul economic isi asuma raspunderea pentru produsul vandut, ca va functiona la parametri normali asa cum sunt ei stabiliti de producator . Daca ai fi citit si Legea 449/2003 ai fi vazut acolo ca nu se mai stipuleaza de garantie ci de conformitate. Spune clar aducerea produsului la conformitate ( in stare de functionare la parametri normali). In acest caz operatorul economic poate oferi garantie produsului inca 5 ani peste cea conferita prin lege. Totodata operatorului i se confera posibilitatea sa acorde garantie doar la volan , schimbator viteze, etc. In felul asta oamenii vad la televizor reclama in care spune 7 ani garantie, dar in josul ecranului este scris vezi conditiile de la pagina de net http://www....unde acolo este stipulat spre rusinea lor, oferim garantie 5 ani pentru cric, volan, si ce ,mai considera ei ca nu se poate strica in 20 de ani.
Acum te-as sfatui si sfatuiesc pe toata lumea sa nu cumva sa cumpere produse de la firme neserioase, exista destule tertipuri de a scapa basma curata. Parerea mea este ca atata timp cat noi consumatorii nu suntem uniti si stiind ca operatorii ne trag in teapa sau sunt neseriosi dar tot cumparam de la ei , este vina noastra . Intr-o tara corupta nicio institutie a statului nu poate sa-si exercite cu adevarat drepturile, sanctionand drastic astfel de magarii.
Am observat ca exista o asociatie a membrilor, daca este constituita in scopul de a ajuta membri sai, ar trebui sa aduca la cunostinta reprezentantilor marcii Ford toate problemele pe care le-au postat unii posesori de automobile marca Ford pentru a verifica daca cele spuse se adeveresc, iar daca chiar asa este luarea imediata masurilor ce se impun, pana la retragerea licentei operatorului reclamat. Cand o sa ramana un operator fara licenta restul de frica nu o sa mai faca aceleasi magarii. Consider jenant faptul ca unii oameni au oroare sa mearga la revizie de frica sa nu-si bata joc de ei. Eu unul desi am Ford si sunt mai mult decat multumit de el, urmatoarea masina in nicuin caz nu va fi Ford deoarece serviciile oferite de unii reprezentanti lasa de dorit din cate am vazut eu. Sper sa nu simt asta si pe pielea mea, sa ramana doar la stadiul de auzit de la altii.
Maxim
Incepator
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Iul 2008, 13:16
Maşina: New Focus Trend 1.6 , 100CP Capacitate 1596 cc

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 10 Iun 2009, 13:02

Eu cred ca tu vorbesti de fapt despre acele defecte de fabricatie care au "degenerat" in rechemari in service pentru loturi intregi de masini. Acolo da, e vorba de probleme care afecteaza siguranta in special (airbag-uri care nu se declanseaza, directie care se blocheaza, componente care iau foc in anumite conditii, etc).
Nu-mi spune ca te duci dupa 9 ani sa-ti schimbe ambreiajul ca are un defect de fabricatie... =)) Exista o uzura la toate componentele, defectele de fabricatie apar destul de repede.
Lumea are in schimb pretentii de acest gen inclusiv la becuri, consumabile... probabil in scurta vreme vor cere sa se puna si combustibil in rezervor pentru a aduce masina (te citez) "in stare de functionare la parametri normali". De fapt nu cred ca am citit undeva in cartea masinii ca trebuie sa cumperi combustibil ca sa functioneze masina, nu??? :D

Problema cu service-urile eu zic ca este cea mai mare, iar clientii se feresc pe buna dreptate. Eu am fost cu focusul meu doar la revizii pana acum, dar la fiecare revizie a trebuit sa se intample ceva (ulei prea mult de fiecare data, frane neaerisite corect dupa inlocuirea lichidului de frana, si tot asa). Pai daca ma duc cu probleme cum voi pleca oare de acolo???
S-au facut scrisori la Ford, cu problemele intampinate... nimic. Acum cateva zile cineva pe forum spunea ca a primit un raspuns cu (citez din memorie) " Ne pare rau, bla bla... Daca puteti veniti in Germania (sau Austria, nu mai retin exact) sa rezolvati problema..."
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Maxim » 10 Iun 2009, 14:08

Dupa cum ti-am spus daca este vorba de viciu de fabricatie se schimba in perioada medie de utilizare.
Definitie viciu ascuns - deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obişnuite de verificare.
Teoretic daca cumperi un cd-player de masina si se constata sa zicem in perioada medie de utilizare a produsului exemplu 10 ani si tu in anul 9 te duci in service iar la expertiza se constata ca are un viciu de fabricatie ti-l schimba.
Definitie durata medie de utilizare - intervalul de timp, stabilit în documente tehnice normative sau declarat de către producător ori convenit între părţi, în cadrul căruia produsele de folosinţă îndelungată trebuie să îşi menţină caracteristicile funcţionale, dacă au fost respectate condiţiile de transport, manipulare, depozitare şi exploatare.
Acum eu zic sa citesti Legea 449/2003 care oricum o consider o mare prostie si apoi daca ai ceva nelamuriri o sa le punem pe tapet. Ca exemplu un prieten de-al meu a cumparat o masina marca (O*** ca sa nu-i fac reclama') de culoare rosie si cand spala masina cu o carpa alba ea devine rosie, migreaza culoarea, deja pe caroseria este mata iar spoilerele sunt lucioase arata caraghios masina si o are de 3 ani. Stii ce i-au spus cei din service sa-i dea un polish, desi ei stiau ca au pus pe piata un lor cu probleme ca nu este singura masina la care migreaza culoara. In plus masina are 7 ani garantie la corozine, pai daca vopseaua migreaza asa repede garantia pentru coroziune de ce o mai da ca sigur o sa corodeze in felul asta. Sunt multe de spus dar nu vreau sa fac reclama sau antireclama, consider ca cei avizati dupa ce citesc posturile trag niste concluzii in urma carora decizia lor de a cumpara o anumita marca de masini va fi una pertinenta si in favoarea lor.
Maxim
Incepator
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Iul 2008, 13:16
Maşina: New Focus Trend 1.6 , 100CP Capacitate 1596 cc

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde mschumy » 24 Aug 2009, 14:44

Cum pot sa dovedesc ca exfolierea volanului este defect de fabricatie ? cei de la romcar spun ca este din cauza uzurii si nu vor sa imi schimbe volanul pe garantie
Daca esti prost de mic....cand esti mare numa te joci !!!!!
Avatar utilizator
mschumy
Ford Freak
 
Mesaje: 223
Membru din: 06 Feb 2008, 21:00
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus 2008 1.6 100 CP ,trend style,sedan
VIN: WF04XXWPD47M84891

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Maxim » 04 Sep 2009, 09:25

Pai depinde la ce service ai fost...oricum din cate am inteles cei de la ROMCAR decid daca piesa se schimba sau nu.
Mai bine spui de cat timp ai masina ca daca o ai de maxim 2 ani si volanul se exfoliaza...sfatul meu este sa spui de unde ai cuparat masina ca sa stim si noi..In general 99% din cazuri dealeri nu au nicio vina..ei doar isi pun un adaos si o revand..de vina este producatorul..
Eu n-am avut nicio probllema cu masina ma refer la ceva mai important dar daca as avea viitoarea masina sigur nu va mai fi FORD.
Sinceer n-am auzit sa se exfolieze volanul la o masina in 2 ani...asa ca tind sa cred ca ai dreptate fiind posibil un defect de fabricatie..dar cum ti-am ami spus suntem in Romania si criza inca nu a lovit la noi cum trebuie ...O sa vezi schimbare de mantalitate din 2010 cand multi or sa dea faliment iar increderea va fi pe primul loc..
Eu sincer cand imi cupar ceva care costa ceva bani ma interesez pe toate forumurile la defecte si calitati, intreb p toti useri ce probleme au avut..la ce service-uri merg etc..
Exemplu...la Proleasing Ploiesti ma costa revizia de un an, aproximativ 200-250 Euro ..Am citit pe un forum de Col,ina Motors la Bucuresti in Chitila.. ..stii cat am dat?? 350 RON..schimbat filtru aer, ulei, etc..
Deci Pune mana si cauta pe forum useri care au avut aceasi problema ca a ta si vezi cum au rezolvat problema..
Maxim
Incepator
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Iul 2008, 13:16
Maşina: New Focus Trend 1.6 , 100CP Capacitate 1596 cc

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde oldman » 23 Oct 2009, 21:57

D-lor, nu confundati piesele cazute in garantie cu viciile de fabricatie ale unei piese oarecare!!!!
Sa ma explic : daca un pivot face joc in interiorul perioadei de garantie si, ATENTIE la un rulaj mai mic decit limita de km ai garantiei, sau la unul mai mic decit garantia piesei respective(durata de viata), daca este specificata, asta se numeste piesa cazuta in garantie.
Daca pivotul se rupe, din cauza unei fisuri interne, (suflura de turnare material) asta e viciu de fabricatie, de fapt de piesa, de material, pt ca fabricatia mai presupune si manopera de asamblare. In acest caz piesa se schimba si daca auto a iesit din perioada de garantie, dar este in interiorul duratei medii de utilizare, de regula 10 ani
oldman
Incepator
 
Mesaje: 48
Membru din: 26 Mar 2008, 23:24
Maşina: taunus xl 73

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde mircioi » 06 Dec 2009, 17:13

salut
acum vin si eu cu o intrebare...am un cmax motorina cu cutie cvt persoana juridica...
in luna ianuarie anul acesta s-a schimbat cutia de viteze in garantie cu una noua ...in luna august a expirat aceasta garantie de 4 ani...iar la sfarsitul lui noiembrie s-a defectat din nou dupa aproximativ 15000. lamuriti-ma si pe mine daca aceasta reparatie se face tot pe garantie deoarece eu consider ca orice orice piese trebuie sa beneficieze de cel putin un an garantie. producatorul acestei cutii nu da garantie? sper sa nu ajung in instanta cu ei...deja ma pregatesc sa scriu pe forumul ford europe si direct la sediul din germania
multumesc
mircioi
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 13 Noi 2008, 21:29
Maşina: focus c-max,2005,1.6 tdci, 109 cp,cutie cvt

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 06 Dec 2009, 17:29

Uzual piesa schimbata in garantie preia garantia obiectului. Exceptie ar face piesele schimbate catre finalul perioadei de garantie, dar aici este de vazut cat considera ei termenul minim de garantie. Pe la calculatoare stiu ca este in jur de 3-6 luni.

P.S. Pe ce baza consideri ca ar trebui sa aiba 1 an? Ca esti in acest interval? :D
Cineva ar putea avea pretentii la 4 ani, ca masina de noua atat are, si doar este aceeasi CV...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde mircioi » 08 Dec 2009, 15:27

conform legii garantiei (pacat ca e valabila doar pentru persoane fizice) orice produs trebuie sa aiba minim 2 ani garantie.
mircioi
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 13 Noi 2008, 21:29
Maşina: focus c-max,2005,1.6 tdci, 109 cp,cutie cvt

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 08 Dec 2009, 22:51

"Orice produs"???
Chiar si scobitorile? =)) =)) =))
Sau pantofii???
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde delm0nd0 » 09 Dec 2009, 19:30

am si eu o intrebare...am cumparat un ford fiesta in 2007 dar nu am certificat de garantie la ea...in cartea masinii scrie ceva de garantzie 2 ani cu garantie extinsa dar oare aia sa fie tot, nu trebuie un contract ceva semnat stampilat de ei si de mine ? ei au spus ca am garantie 48 de luni fara limita de km, dar nu trebuie si un document ceva sa ateste asta ?!
Avatar utilizator
delm0nd0
Incepator
 
Mesaje: 69
Membru din: 11 Noi 2008, 15:33
Maşina: ford fiesta, 2007, 1.25i, 75cp, confort
VIN: WF0HXXWPJH7L50199

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Maxim » 12 Ian 2010, 15:50

Frate iti dau un sfat....indiferent ce masina si de la ce firma este..daca au trecut 2 ani nu mai face revizia la ei...Pierzi bani frumosi si cand o sa ai nevoie ca se strica ceva iti va spune simplu..garantia este doar pentru: ( si iti arata o lista de componente ale masinii care nu se strica niciodata cum ar fi manerul de la schimbatorul de viteza , oglinda retrovizoare etc..)
Au trecut 2 ani..pa garantia...In plus..intotdeauna o sa invoce ca este din vina ta ca sa scape .. Noi suntem prea mici si nu avem ce sa le facem asa ca tu aveai garantie doar daca scria pe acel certificat garantie la orice pisea inafara de consumabile timp de n ani si fara limita de km sau cu limita aferenta.
Incearca pe viitor sa fii mai descurcaret si sa citesti pe bloguri cate probleme sunt cu garantia la masini indiferent de tip sau marca. apoi sa te reorientezi spre o marca care crezi u ca se respecta iar piesele sunt rezistente..
Maxim
Incepator
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Iul 2008, 13:16
Maşina: New Focus Trend 1.6 , 100CP Capacitate 1596 cc

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 12 Ian 2010, 23:58

Din fericire, la Ford partile care intra in garantia extinsa sunt cele mai "dureroase": motor, CV, etc..
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde pav88 » 30 Mar 2010, 22:44

mircioi,600568 scrie:salut
acum vin si eu cu o intrebare...am un cmax motorina cu cutie cvt persoana juridica...
in luna ianuarie anul acesta s-a schimbat cutia de viteze in garantie cu una noua ...in luna august a expirat aceasta garantie de 4 ani...iar la sfarsitul lui noiembrie s-a defectat din nou dupa aproximativ 15000. lamuriti-ma si pe mine daca aceasta reparatie se face tot pe garantie deoarece eu consider ca orice orice piese trebuie sa beneficieze de cel putin un an garantie. producatorul acestei cutii nu da garantie? sper sa nu ajung in instanta cu ei...deja ma pregatesc sa scriu pe forumul ford europe si direct la sediul din germania
multumesc
l

Sediul Ford e in Ungaria, mai exact la Budapesta.
Cam 6 luni ar trebui sa ai garantie.
Nimeni nu moare virgin…viatza ne CENZURA pe totzi!!
Avatar utilizator
pav88
Incepator
 
Mesaje: 8
Membru din: 17 Sep 2009, 17:14
Localitate: Arad
Maşina: Ford Transit 2003 90 cai bine antrenati
VIN: WF0TTFXX983140888

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde pav88 » 30 Mar 2010, 22:50

delm0nd0,602896 scrie:am si eu o intrebare...am cumparat un ford fiesta in 2007 dar nu am certificat de garantie la ea...in cartea masinii scrie ceva de garantzie 2 ani cu garantie extinsa dar oare aia sa fie tot, nu trebuie un contract ceva semnat stampilat de ei si de mine ? ei au spus ca am garantie 48 de luni fara limita de km, dar nu trebuie si un document ceva sa ateste asta ?!


Conform programului data inceperii garantiei la masina ta a fost 28/11/2007 ceea ce inseamna ca ai garantie pana in data de 27/11/2011.

Ai schimbat pe garantie in 27/04/2009 la Carbenta, sonda lambda.
In 14/04/2009 ai schimbat senzorul de la catalizator tot la acelasi reparator.
Nimeni nu moare virgin…viatza ne CENZURA pe totzi!!
Avatar utilizator
pav88
Incepator
 
Mesaje: 8
Membru din: 17 Sep 2009, 17:14
Localitate: Arad
Maşina: Ford Transit 2003 90 cai bine antrenati
VIN: WF0TTFXX983140888

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde pav88 » 30 Mar 2010, 22:52

Mihai L,624386 scrie:Din fericire, la Ford partile care intra in garantia extinsa sunt cele mai "dureroase": motor, CV, etc..


Ce uita toti sa spuna este ca directia este asistata de garantie pana la 75.000 km, dupa care se considera uzura normala.
Plastice, semeringuri, unitati audio, sistemul electric nu mai sunt acoperite de GE
Nimeni nu moare virgin…viatza ne CENZURA pe totzi!!
Avatar utilizator
pav88
Incepator
 
Mesaje: 8
Membru din: 17 Sep 2009, 17:14
Localitate: Arad
Maşina: Ford Transit 2003 90 cai bine antrenati
VIN: WF0TTFXX983140888

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde n0iz3 » 12 Mai 2010, 20:19

Salut,

Am si eu o intrebare de n00b.

A inceput sa imi huruie ceva la o roata, banuiesc un rulment.
Masina e inca in garantie, are 120.000 km, dar ma gandesc ca nu mai acopera garantia piesele astea.

E vreo problema daca ma duc altundeva (nu la un service autorizat/reprezentanta) sa schimb respectivele piese ?

Multumesc.
Avatar utilizator
n0iz3
Incepator
 
Mesaje: 65
Membru din: 16 Dec 2006, 00:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: '07 Fusion 1.4 TDCI Durashift EST

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde lupul1952 » 28 Mai 2010, 08:26

De la 1 iunie 2010, niciun dealer autorizat sau service autorizat FORD nu ne mai poate obliga sa facem schimburile uzuale de consumabile/revizii sau inafara reviziei pentru masinile marca doar in reteaua dealerului si service-urilor autorizate de producator sub pretextul ca se pierde ceva din partea de garantie!
Lucrarile ce privesc schimburile uzuale de consumabile si piese se pot efectua si la service-urile ce nu apartin producatorului Ford, cu obligatia din partea Ford sa transmita service-urilor non-brand interesate sa repare Ford specificatiile tehnice si toate informatiile ce privesc intretinerea acestor autovehicule, astfel incat service-urile sa respecte indicatiile producatorului!

Anuntul a fost facut ieri, 27 mai 2010, de catre comisarul european pentru competitie Joaquin Almunia la semnarea documentului care stabileste noile reguli in domeniu. http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=SPEECH/10/270&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en


Comisia Europeană a adoptat astăzi modificarea regulilor de concurenţă pe piaţa auto
Comisia Europeană a adoptat astăzi modificarea regulilor de concurenţă pe piaţa auto, mai exact a acordurilor dintre producători şi distribuitorii autorizaţi de automobile şi piese de schimb. Noile reguli vor duce la creşterea concurenţei pe piaţa auto şi la reducerea costurilor de distribuţie pentru maşinile noi.

Începând cu 1 iunie, acordurile dintre producători şi reţelele de distribuitori autorizaţi de piese de schimb şi reparaţii nu vor mai fi exceptate de la regulile concurenţei atunci când cota de piaţă depăşeşte 30%. Astfel, costurile reparaţiilor vor scădea, a spus astăzi comisarul european pentru concurenţă, Joaquín Almunia. Almunia a adăugat că în acest fel consumatorul va putea alege cea mai bună variantă de preţ, atât pentru piesele de schimb, cât şi pentru reparaţii.
sursa: stire - Radio România Actualităţi
Avatar utilizator
lupul1952
 
Mesaje: 393
Membru din: 18 Iul 2007, 12:30
Localitate: Ph
Maşina: Focus3,5 150hp

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde zaboss » 28 Mai 2010, 08:32

lupul1952,721977 scrie:Începând cu 1 iunie, acordurile dintre producători şi reţelele de distribuitori autorizaţi de piese de schimb şi reparaţii nu vor mai fi exceptate de la regulile concurenţei atunci când cota de piaţă depăşeşte 30%.

Nu deschide încă şampania. Citeşte cuvintele subliniate. Uită-te la adresa din browser şi la logo-ul albastru oval. Cum nu suntem pe forumul Dacia, nu ne "afectează".
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde lupul1952 » 28 Mai 2010, 08:38

poate se va depasi acea cota, vom vedea.
Avatar utilizator
lupul1952
 
Mesaje: 393
Membru din: 18 Iul 2007, 12:30
Localitate: Ph
Maşina: Focus3,5 150hp

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde ambiente2006 » 28 Mai 2010, 09:07

Eu pana acum am schimbat in garantie 2 x incuietoare spate stg, 2 x intinzator (+ curea si fulie), 1 x incuietoare capota si mai nou 2 x injectoare.
In cei doi ani de garantie de Ford am schimbat 1 incuietoare usa si 1 intinzator. Restul in garantia extinsa!!
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCi 116CP an fab.Oct. 2006
VW Tiguan Track&Style 2.0 Tdi 140CP DSG7 4Motion model 2012
Avatar utilizator
ambiente2006
Member
 
Mesaje: 377
Membru din: 18 Feb 2007, 17:07
Localitate: Bucuresti

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde adicristea » 01 Iun 2010, 15:50

Eu nu reusesc totusi sa inteleg ce reprezinta asta: "So what we have done with the new Regulation is to toughen up the rules for these markets, by removing the benefit of the block exemption for manufacturers whose market share on the repair and maintenance markets exceeds 30%."
\\\ Cumpara "romaneste"! Salveaza-ti slujba! ///
Nu fi zmeu, s-ar putea sa zbori!
Nemulţumirile oamenilor nu vin din ceea ce li se întâmplă, ci din diferenţa dintre ceea ce li se întâmplă şi aşteptările lor. ™Ciugu®
Imagine
Avatar utilizator
adicristea
 
Mesaje: 6109
Membru din: 18 Ian 2008, 13:01
Localitate: Reading, UK
Maşina: Citroen C4 Picasso 1.6 eHDI
VIN: 00000000000000000

Re: Garantie, conditii si altele

Mesajde Mihai L » 01 Iun 2010, 16:23

Cu alte cuvinte, regulile noi se vor aplica la cei care detin minim 30% cota de piata, ceea ce nu cazul Ford... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Următorul

Înapoi la Service-uri auto generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Cine este conectat

În total există 1 utilizator conectat :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 1 vizitator (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login