de gridline » 04 Apr 2012, 12:10
Salut,
Vad ca este destul de vechi subiectul, dar ce naiba, sa ne mai distram...
Ford fiesta 2010, 1,4 motorina, luat de la Colina Baneasa, banii jos, nu tu leasing nu tu asigurare casco, strictul necesar. Mi-ar parea rau sa ma omoare vreo pitipoanca cu SUV pe Dorobanti si sa ia altul dauna totala in urma mea. In plus, am doua stiluri de condus, in oras - sau cand este cazul, trafic intens, gen - sunt atat de prudent incat cand trec pe langa politi se uita suspect la mine, ca prea tin banda, iar pe autostrazi - AMBELE, toti 250 de kilometri - ii sar bujiile mititicii de, in caz de Doamne-fereste, nu cred ca mai este cazul sa-mi fac probleme de masina... Stiu, putina inconstienta, dar daca tot nu poti lungi viata, macar s-o faci lata...
Sa revin, ca iar vorbesc bujiile fara mine. Masinutza are garantia Ford de 2 ani, plus prelungita inca doi. Acestea fiind datele problemei, toate reviziile de pana acum - trei la numar - au fost facute in curtea Colina Motors Baneasa, de unde am luat-o. Pe la 3600 simteam ca am uitat ceva. Era revizia aia gratuita, prima, la care strang ei piulite si se uita pe la semnalizari. Trebuia facuta la 2500, dar cand m sunat mi-au spus ca nu-i bai, am dus-o, am baut o cafea, am luat-o, totul ok. Apoi a venit revizia de un an. Avea mititica doar 7000 si ceva, nu stiu exact, dar fusese condusa numai prin Bucuresti, era infundata ca nasul prostituatelor din Rm. Valcea in primavara, cand ies la munca in fusta si le ia gripa. Exceptand faptul ca la Colina suma e mereu rotunjita la telefon in favoarea ta si la casierie in favoarea lor, am scapat cu vreo 850 de lei per total. Plecasem de acasa cu informatia ca ma costa 750, dar uimire, chiar era DIESEL, cum le spusesem, asa ca s-a mai pus o suta. Fie la ei, cer este ca atunci cand am scos masina, dupa ce au schimbat vreo 2 filtre - ulei si combustibil parca, nu stiu sigur pentru ca sunt atehnic - uleiul si ce li s-a mai nazarit alora de la Ford sa bage ca necesar de schimbat, cand am scos masina, zic, am crezut ca mi-au dat una pe benzina. Se infigea buburuza de era sa ocup acelasi spatiu si timp cu primul care mi-a iesit in fata. Am ramas profund impresionat.
Acum vreo 2 saptamani, se apropia de revizie - am revizia la un an sau 15 000 de kilometri, cu limita de kilometri se coreleaza si urmatoarea poveste. Avea deci, cu cei 7000 dinainte vreo 22 200, moment in care ma aflam pe la Vladeasa - cred, vroiam sa o iau spre transalpina. mi-am calculat un traseu si mi se parea ca o sa intru in limita vreo 100 de kilometri peste, in conditiile in care era semn ca e translpina blocata pe vreo 10 kilometri, de la 81 incolo, si luasem in calcul ca e posibil sa ma intorc pe unde am venit. Aici incep sa vorbesc uratel. O sun pe parapanta de la care a fost luata masina, cea care a facut contractul pe care scria Ford Fusion, dupa care facea gat ca "de ce nu citesti contractul". Am gasit cartea de vizita prin torpedo, scria Ford pe ea, asa ca am sunat sa intreb daca pot depasi 200 de km peste limita. Ma intreaba ce model am, daca e nou. Ii spun ca e din 2010 si ca ii trebuie REVIZIA DE 15 000. Imi spune ca trebuie adusa urgent, a dat Ford dispozitie sa nu se mai treaca peste limita, ca inainte aveai voie 1500 de km sau 30 de zile, dupa caz, dar la astea noi nu. Zic fie, e masina in garantie, abandonez concediul si ma intorc la Bucuresti, dupa ce anterior ma paseaza unei colege, careia ii spune destul de tare incat am auzit clar "pentru revizia de 15 000, fata". Erau acum 2 persoane care stiau ca e vorba de 15 000 si care ma chemau la revizie.
Plec la revizie acum o saptamana, ma intalnesc cu un prieten din Buzau pe la obor, lasa asta masina si mergem impreuna. Bag masina, merg la receptie, ii spun de programare, incepe sa faca foaia de comanda. Pe un formular dat de ei imi arata preturi la viitoarele revizii. asta era tot vreo 850 de lei. Imi spune gagiul ca trebuie schimbat lichidul de frana. "Neaparat?", intreb. "Nu, dar va trec aici ca ati refuzat, si...". Ma bufneste rasul - sunt foarte relaxant din nastere - si ii zic bine, schimba-l. Va mai costa xxxx - undeva intre 1 si 2 milioane. Aia e... aveam vreo 12 milioane la mine, ma asteptam.
"Filtrul de polen vreti sa-l schimbam?" "NU!". Ok... fara filtru.
predau masina, plec cu amicul la benzinarie la beri fara alcool si cafele la suprapret. Ma intorc, mai fac ture, trec vreo 2 ore, iese masina. Vine receptionerul la mine, spasit, cu filtrul de polen in mana. "Stiti, am schimbat filtrul de polen. N-a inteles mecanicul. Inca vreun milion si 2-3 sute". "CUM PLM???" "Dom'le, mecanicul". Ma ia din nou rasul, gena de veselie isi face datoria, mai ales cand il aud "Putem sa o bagam sa-l scoata! Dar dupa aia, cand puneti altul, va costa manopera 70 de lei, ca acum manopera e inclusa in pret de revizie". E pe dracu, cine a fost la colina stie ca si la revizie fiecare actiune are timpul in dreptul ei si suma. Incep sa ma enervez, dar il iert, pentru ca e baiat destept si stie cum sa puna problema. Daca eram vreo directoare de gradinita care a furat din banii de lapte si corn ca sa isi ia masina as fi pus botul, asa ca ii rasplatesc inteligenta cu un "lasa ma, ca nu-i crima. Fie ca voi". Ma duce in total la vreo 11 milioane, cu consumatia si tigari ajung cu 30 de lei acasa din 1200. Casiera nu stia sa zica banilor pe nume, dar asta este alta poveste pe care nu merita sa o mai spun, cert e ca am pierdut 5 minute doar ca sa ne intelegem cati bani sa-i dau. E si vina mea, pana sa ii inmanez factura trebuia sa o citesc, nu toti am facut scoala generala la zi, mai sunt si la seral. Plec, si pe drum observ ca imi disparusera 6 fise de 50 de bani din cele 12 pe care le pusesem langa scrumiera, alaturi de cele de 5 si 10 bani, INTOCMAI pentru a vedea ce se intampla. Eram inbsa deja departe si sa fac scandal nu ar fi avut rost, dar jur ca daca eram acolo as fi chemat politia si i-as fi spus politistului ca stiu sigur ca unul dintre mecanici are 3 lei in fise de 50 in buzunar. Promitandu-mi ca pun camere in masina, merg acasa.
Masina fiind noua, cand vin cheltuielile vin toate. Mai ales anul asta, cand a venit si ITP. Am hotarat sa-l fac tot la ei, din cateva motive bine fundamentate, dintre care il mentionez pe cel de baza: in cazul in care nu treceam de ITP, aveam factura de revizie in torpedo si i-o indesam pe gat pimului om cu legitimatie de gat pe care il gaseam, mai ales ca la una dintre frane mi-a gasit decalaj de 7 dintr-un maxim de 7 admis de standarde. N-am inteles eu exact, dar imi parea ori ca am avut noroc ori ca nu a avut mecanicul timp sa umble la frane, fiind ocupat cu numaratul banilor din scrumiera. Plec asadar, la ITP. POPESTI LEORDENI, ca doar acolo au statie ITP. Am plecat la 7:45 de la Lizeanu si, prin noroc chior sau ingeri pazitori, nu stiu, ajung acolo la 8:40, in conditiile in care traficul era ca in jurul stadionului national in zi de meci. Dau niste ture la cladire, intru unde nu trebuie, ma trimite ala unde trebuie, ajung, intru pe usa gresita, ma trimit aia pe usa buna. Reprezentanta de acolo e de 5 ori mai mare decat Baneasa. Ajung in final in camera in care se petrece magia.
ATENTIE!
Acolo era un singur om. Nici daca i-as fi retinut numele nu i l-as fi dat. Un lucru e cert: daca Dumnezeu ar avea Ford, la tipul asta ar face ITP-ul. Un 55 de ani, imbatranit frumos, in salopetica aia a lui, tot un zambet. Calcand peste programare, ca oricum nu era nimeni, m-a bagat direct. Mi-a explicat in detaliu ce se intampla, desi nu-l intrebasem. A vazut ca vreau sa fumez, m-a lasat in masina la bricheta si IMI EXPLICA CUM FUNCTIONEAZA BRICHETA. Punctul pe I a fost cand m-a intrebat: "A facut click? daca a facut o scoateti, si va aprindeti". Sincer, la un moment dat ma uitam dupa camere ascunse. Mi-a explicat ca dureaza vreo 40 de minute. Sincer, fiind primul ITP din viata, nici nu stiu ce anume era omul ca functie, mi se pare ca scria ceva de genul "controlor clitate Ford". Mi-a spus ca sare de 40 de minute doar daca o sa doreasca RAR-ul sa trimita reprezentatnt sa o vada. Sper sa nu gresesc, dar de fapt RaR-ul e ala de care se tem toti sa nu respinga masina, nu? ma rog, s-a purtat cu Fiesta mea ca si cum ar fi fost de sticla. Cand a pus-o pe tamburi a franat de asa natura incat imi venea sa-l dau jos si sa-i arat ce-i aia frana.
ATENTIE 2!:
Cand s-a pus problema de noxe, omul a lasat masina sa mearga vreo 10-20 de minute, stiut fiind faptul ca dieselul omoara paduri tropicale intregi cand porneste. Din ce am inteles, oameni ca tipul asta se intalnesc mai rar. In esenta, la 9:20, cand trebuia sa intru, imi zice: "sunteti liber". Ii pun 10 lei pe masa si ii zic: "de cafea, ca acum nu se mai cheama ca e spaga daca am trecut, nu?". Rade, dam noroc, imi scoate masina "ca sunt tamburii, sa nu va zdruncinati de ei" si plecam prieteni.
CONCLUZIE:
La urmatorii ani de garantie o sa ma gandesc mai vag. Am prieteni care mi-au promis deja piese ford la jumatate de pret fata de Colina - ceea ce nu e greu, dat fiind ca la Colina pretul e triplu, sper sa nu gresesc dar filtrul de polen in sine, ca entitate fizica, a costat vreo 120 de lei. Poate o sa gasesc un service mai ieftin avizat de Ford. La Buzau, eventual. Cert este ca revizia o sa o fac la ei. In sala e curat-farmacie si, chiar daca a costat 135 de lei - rotunjit la casa 137, ca "nu stiu ce", desi am mailul in acre ala imi spune "135 de lei", decat sa o bagi pintr-o curte d'aia cu gard metalic sa ti-o chinuie aia cu utilaje second hand si sa mai dai si spaga, ajungand tot acolo ca pret, mai bine la Colina Leordeni, unde chiar daca te-ar pune sa stai afara - desi nu incape discutie - geamurile termopan sunt uriase si transparente, vezi tot ce pateste masina.
Inca ceva: problema la Ford sunt mecanicii, nu trebuie sa dati cu barda in receptioneri. Ala de la PC saracu' nu are cum sa-ti vatameze masina, nesimtirea se petrece in sala de service propriu-zis. Si pe scarbele de mecanici de la la Baneasa o sa ii prind cu mana in fise, pentru ca lipsa nervilor mi-e compensata de orgoliu, desi stau putin in dubiu dca sa o mai duc sau nu acolo.
Daca cineva vrea mai detaliat cu ce se mananca service-ul Colina de la Baneasa, nu ezitati sa ma intrebati, am prins multe cat am stat pe acolo. De asemenea, daca vrea vreunul sa isi monteze camere spion in masina, fac eu cinste cu fisele de 50 de bani.
Sper ca nu v-am plictisit!