Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica
neaghi scrie:Buna ziua d-nu Gabi,
Dupa demontare, am masurat vibrochenul la biele, si am 4,72/4,75/4,73/4,72, si nu are ovalitate sau nu e masurabila cu ce am masurat noi (micrometru).Cuzinetii ca si noi, fara uzura, schimbati atunci odata cu pompa de ulei.Bineinteles ca mi s-a sugerat sa-i las ca-s buni..dar o sa-i schimb.Sunt R1, asa i-am gasit si cred ca am inteles si de ce..din pacate..
La paliere, vibrochenul are 53,72 la toate fusurile R1, fara ovalitate, doar uzura uniforma a cuzinetilor.
Buna dimineata,
Cotele bielelor nu sunt rele deloc,din rectificare oricum vilbrochenul se face pe -0,20 pentru pelicula de ungere cu ulei si nu are rost sa cumperi alti cuzineti decat in conditiile in care este luata compozitia aia alba si se vede rosiatic pe undeva,am mai discutat ca sunt cuprati.
Si acum cilindrii.Pistoanele sunt Mahle, probabil schimbate, marcate 79,985.Dupa carte ar fi asa 79,51/79,76/80,01/80,51 probabil la mine e vb de reparatia a 2-a respectiv 80,01.
...ai intuit bine,sunt reparatia a doua pentru ca diferenta dintre 79,985 si 80,01 este toleranta de dilatare a pistonului in regim de temperatura normala de functionare iar pistoanele nu sunt ale motorului ci a fost pus set de reparatie,ele din fabrica vin echipate cu Sk(Kolben Schmidt).
Am adus segmenti de 80,0 o firma noname, de proba cei Kolbenschmit vin la termen si e mai greu cu schimbatul daca nu se potrivesc, si introdusi in cilindru la jumatatea cursei au fanta de 0,5 mm, iar in carte zice ceva de 0,25-0,35 si limita de uzura 1 mm.In principiu se incadreaza sub limita de uzura..dar sunt gata "uzati" sa zic asa...Ok, am adus si 80,5 mm R3 si astia se petrec cam 1,5 mm.Am zis ca-i ajustez sa obtin fanta corecta, dar amicul mecanic mi-a zis ca sunt prea tari si probabil se vor uza prematur, si mai bine sa-i pun pe cei de 8,00mm.
Vei merge pe cei de 80,01 fara probleme,nu sunt deloc "ca si uzati",uzati sunt atunci cand au cate 3 mm intre capete,adica bagi varful la surubelnita intre ei.
Segmenti se ajusteaza pe panza de flex la turatie mare,nu cu pila,deci nu duritatea lor este importanta ci faptul ca daca ii vei poliza pe capete pe cei care se petrec 1,5 mm inseamna foarte mult si dau ovalitate,sa nu faci greseala asta.
Daca ai poliza un segment din acela si l-ai face sa vina bine cap in cap si ai pune o lumina sub blocul motor,o sa vezi ca in doua zone diametral opuse o sa observi lejer fanta de lumina intre segment si peretele cilindrului,lucru care nu este admis.
Acum ma gindesc ca astia sunt de o firma..SM parca.. si poate cei de Kolbenschmith or fi altfel..nu stiu ce sa cred.Am facut niste poze, sa-mi dati o sugestie, sa pun segmentii prelucrati , sau aia care se potrivesc dar au deja fanta prea mare?De asemenea o fi posibil ca ceilalati K.., sa fie cu citeva zecimi mai mari sa fie fanta mai mica..?
Segmentii SM sunt nemtesti si nu te speria degeaba pentru ca este firma consacrata si veche pe piata,fabrica segmenti si pentru utilaje si multe minuni din domeniul mecanic deci poti cumpara linistit,am montat o gramada seturi pe Audi,VW,Opel,etc.
Segmenti pentru un tip de motor de obicei au aceleasi tolerante indiferent de firma,ca sa respecte dilatarea si merg si pana la 0,30 toleranta la ungere iar daca vezi segmentii de Focus 1.6 16V cand ii montez,ramai stupefiat deoarece au deschiderea extrem de mare din fabricatie intrucat suporta dilatari mari.
Si am lasat la sfirsit bomboana..nu stiu cum de n-am vazut inainte, cind am facut testul cu segmentul, la cilindrul 4 cel cu probleme de cind lumea..surpriza..cilindrul lovit se vede in poze cum arata... Prietenul mi-a spus ca de regula alea sunt urme lasate de un electrod de bujie ce se rupe in cilindru..si ca n-ar fi grav ca a vazut el altele si mai si...si tot mergeau..Dupa ce am vazut asta le-am pus cap la cap..si presupun ca undeva in trecutul lui, motorul a prins ceva inauntru..acel ceva l-a mutilat in felul asta, si singura solutie a fost sa duca cilindrii direct la R2, si schimbat pistoanele, si probabil a avut de suferit si vibrochenul si l-au dus la R1..
Am facut semn pe poza de la tine pana unde ajunge segmentul de foc(compresie) si din cate vad situatia nu este asa de critica deoarece segmentul de ungere nu ajunge la deformarile alea care nu au disparut la alezare cand motorul a fost reparat iar cilindrii se vad clar ca nu au uzura sus ca sa agate la unghie,deci nu ar trebui sa-ti faci probleme si trebuie sa accepti faptul ca orice motor reparat nu are cum sa nu "manance" 1 l de ulei intre doua schimburi,adica intre 8.000km-10.000 km.
Ford Focus din fabricatie este facut sa consume 1l de ulei la 10.000km deci ce sa mai discutam?
Este infima cantitatea de ulei sau compresie care va scapa pe acolo si poate sa fi avut si segment rupt nu numai electrod de bujie cazut in capul pistonului.
Vezi tu asta inseamna sa faci blocul la reparatie in loc sa-l bucsezi si sa-l aduci pe zero ca de la "mama lui".
In plus am gasit pe sorbul pompei de ulei o bucatica de cuzinet cam 15/10 mm, obtura cam 30% din sorb.Si eu cind am schimbat pompa si cuzinetii de biela , am spalat baia, practic am curatat cit am putut, cuzinetii schimbati de mine nu aveau lipsuri..ma gindesc ca bucata de material a ramas undeva lipita de la cuzinetii anteriori cel mai probabil de la aventura cu cilindrul...
Bucata a ramas blocata intre peretele blocului si lagarele de palier ale vilbrochenului,la ambele capete ale blocului are din turnare niste umeri dupa care nu poti sa vezi cu ochiul liber ci numai cu o oglinda mica de stomatologie.
As vrea neaparat sa vad o poza cu pompa de ulei pentru ca au fost echipate cu 3 modele si apoi discutam si de pompa si supapa ei de refulare.
Acum am stopat comanda de piese, pt ca nu stiu ce sa fac..sa continui sa repar motorul si sa sper ca va merge mult mai bine si acele defecte din cilindru nu vor conta, sau sa abandonez totul si sa caut alt bloc ? Oricum alt bloc presupune alte piese, alte cote..pe linga partea birocratica.. si chiar n-as merge pe partea asta..
Nu schimbi niciun bloc,mergi pe acesta in continuare.
Ce mai pot spune este ca fanta la segmentii vechi era cam de 1,5 , 2 mm, iar defectele din cilindru nu am idee ce adincime au, si presupun ca nu exista nici o metoda de umplere si rectificare a golurilor care sa mai si tina...Amicul zicea ca oricum segmentii nu ajung pina la zgarieturi, dar din poze se vede altceva...
Nu exista nicio metoda de umplere decat sudura in argon dar asta trebuia facuta inainte de alezare ca sa ramana peretele curat.
Daca se sudeaza acum,este imposibil sa mai centreze platoul la masina de rectificat ca sa treaca pe fosta cota si sa ia numai acea zona.
Nu incerca sa sudezi cu ceva ca faci greseala,sudura in argon este o sudura rece.
Ca sa inchei, vreau sa va mai intreb cum se verifica acea supapa de suprapresiune la pompa de ulei, pt ca pare cumva capsata/nedemontabila..acum poate mai putin important, ca am gasit sorbul semiblocat cu acel rest de cuzinet.
Am mentionat mai sus,astept poze cu modelul.
Si despre uleiul pt cutie, am inteles ca musai GL4 trebuie sa pun si nu GL5 pt ca corodeaza piesele din cutie.COntine cutia piese din materiale moi si le ataca uleiul GL5?
Pt siguranta am pus GL4 sintetic , destul de rar pe piata, dar e bine de stiut pe viitor.
Multumesc pt timpul acordat, sanatate si numai bine va doresc !
Din pacate despre cutie nu stiu decat ca ia 1,7 l de ulei,probabil ca tu ai ceva documentatie personalizata pe tipul tau de masina.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
-
bibanu47 - Director Tehnic
- Mesaje: 6874
- Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
- Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
- Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
- VIN: IMEDIATCASATEAJUT