gauroiu' ala este de fapt butucul. e static. e prins intim de bascula. exista niste rulmenti imensi intre butucul ala si raf. fara spite. nu degeaba e cromat butucul - ai senzatia ca nu ar fi static.
antrenarea rotii se face mai simplu decat ati crede: ascunsa sub sa se afla o roata metalica cu zimti/nuturi cu un diametru mult mai mic, care e antrenata de motor si care invarte direct roata pe care o vedem, fara lant, curea sau cardan. roata metalica e presata pur si simplu de anvelopa, invartind-o asa cum vedem ca se invart rotile pe standul itp. frana este tot la nivelul rotii ascunse. in fata nu exista frana, asa cum nu aveau nici motoarele primilor chopperisti (anii '50).
motocicleta este una de spectacol. performantele ei dinamice nu sunt grozave iar franarea e chiar deficitara.
e creata de amen design.
sisemul rotii este inovatia lui Franco Sbarro. nenea asta e un mare domn al lumii automobilistice. a participat la dezvoltarea multor masini de renume (printre altele ford gt40, ac cobra...) dar a creat si prototipuri personale, chiar masini de serie mica, replici, concepte...
despre Sbarro:
http://sbarro.perso.neuf.fr/biogb.htmlmai multe foto cu monstrul fara butuci aici:
http://jalopnik.com/5139465/hubless-mon ... out-spokeshttp://www.luxurylaunches.com/transport ... wheels.phpbafta!