Imagini/Filme/Sunete diverse
Răspunde

aditivii pt putere!

23 Iul 2008, 09:26

http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=901&id=190
incredibil ce pot face acesti aditivi,si eu am bagat de cateva ori dar era placebo,ca vad ca testele arata altcevaq
numa bine! si renuntati la aditivii :D

Re: aditivii pt putere!

28 Iul 2008, 21:53

era absolut normal intrucat ECU este programat pt. o anumita benzina ( cifra octanica ) si daca te joci cu ea in sus sau in jos vei pierde putere intrucat calibrarea motorului este facuta praf adica va merge ori prea bogat ori prea sarac.

Re: aditivii pt putere!

29 Iul 2008, 00:26

Ce legatura are amestecul cu cifra ocanica ca nu prea inteleg. Amestecul se refera la X parti aer pentru o parte de carburant si este variabil functie de deschiderea clapetei de acceleratie, temperatura, turatie si probabil inca alte citiva parametri.
Acei aditivi bag mina in foc ca sunt facuti in special pentru piata din State, unde benzina este mai muci decit la noi in sensul ca are CO mai mica, drept care la ei chiar e bine sa pui dracii d-alea in benzina.
Plus de asta, exista mai multe masini care POT face diferenta intre carburanti. Vazut un film tot de teste facut de o televiziune intr-o emisiune de specialitate (nu mai stiu daca era 5thGear sau TopGear) unde o nazravenie d-aia japoneza (nu mai stiu daca Mitsu Lancer Evo sau Impreza ) cistiga vreo 20 de cai si vreo 30Nm cind era alimentate cu benzina de "100" fata cea "regular" de 95.

Re: aditivii pt putere!

29 Iul 2008, 23:39

Pai e destul de simplu daca cifra octanica este mai mare arderea are loc diferit si atunci gazele evacuate vor avea alta compozitie ceea ce va duce la modificarea amestecului datorita faptului ca motoarele noi sunt motoare EURO cu injectie la care amestecul este comandat de catre ECU care se bazeaza pe analiza acelor gaze evacuate ( vezi sonda lambda, si pt. cele cu catalizator si cea de a doua sonda de oxigen ) si pe ceea ce ii da MAF-ul ( adica senzorul de aer daca are daca nu atunci foloseste MAP care este o alta forumula de calcul pt. cantitatea de aer care intra in motor ).

Legat de acele masini nu faci altceva decat sa dovedesti ceea ce am spus si eu: "masina da cea mai mare putere atunci cand primeste benzina pt. care are ECU programat initial". Daca vei merge sa faci o remapare la o masina ( pe benzina ) si mai ales turbo vei avea surpiza ca cel care iti va face remaparea sa te anunte ca nu vei mai avea voie sa folosesti benzina de 95 sau chiar de 98 !!! intrucat noile timinguri pt. aprindere, avans, etc sunt modificate si poti sa te trezesti cu detonatii adica cu o gaura in piston :(.
Ultima oară modificat de BestROC pe 29 Iul 2008, 23:46, modificat de 2 ori în total.

Re: aditivii pt putere!

30 Iul 2008, 00:40

Daca detonatii te referi la autoaprinderi sau rateuri care de cele mai multe ori se intimpla pe evacuare (eg. toba) cum se intimpla la masinile de raliuri de exemplu si care uneori se pot intoarce inapoi in piston daca evacuarea nu face fata si re-aprinde cu pistonul in contratimp si da, iti poate face franjuri motorul, sunt perfect de acord cu ce spui tu.
DAR... :D
Amestec inseamna fix volum aer / volum combustibil. Din cite stiu, cifra "standard" este undeva la 14 parti aer la o parte combustibil pentru benzina aspirat, cu aditionari de combusibil/aer functie de anumiti parametri pe care i-am scris deja in celalalt post. Backfire-ul ala de care vorbesti se intimpla de obicei la turatii mari si atunci intervine ECU peste amestec. Stiu ca la mine de exemplu, pe incercate, ECU baga benzina "extra" full daca trec de 6000 si daca merg peste, taie. Asta din simplul motiv ca aportul de aer nu poate fi compensat => nu se face aprinderea => evacuare de combustibil pe "serpisori" => poc in galeria de evacuare => retur in piston => ce zici tu mai sus cu gaura.
CO mai mare la benzina inseamna explozie mai puternica o tzira => temperatura mai mare => extensia mai rapida a pistonului => in principiu putere mai mare.
Asta conform p*V=n*R*T unde n este de fapt "niu". Nu ma pune sa explic exact formula ca nu mai stiu ce inseamna n si R (una e nr de moli si una e o constanta parca). Cu alte cuvinte singura care poate sa creasca este p (presiunea), adica ce ziceam mai sus.
Avansul ala controlat de ECU de care zici tu cred ca e controlat prin senzorul de volanta care (cred) zice care este unghiul axelor cu came si implicit pozitia valvelor.
In cazul tuningului, modificand mapele (in special la turbina) se duce dracului compensarea cu gaz pentru aportul suplimentar de aer drept care masina o sa mearga dezlinat, cu aprinderi incomplete samd.
As baga mina in foc ca daca imi schimb axele cu came cu unele sport sau valvele cu unele mai mari pot sa merg linistit cu masina cel putin pina la primul tuner care imi rescrie mapele din ECU fara sa-mi sara motorul in aer.
Intr-adevar functie de nivelul tuningului trebuie sa iei mai multe in calcul functie de gradul de interventie si sa faci modificari suplimentare cum ar fi pompa cu debit marit sau evacuare mai performanta, dar nu cred ca se pune problema sa-ti crape motorul daca pui benzina de 95 in loc de benzina de 120 (ca asa ti-a zis tunerul) chiar daca nu o sa-ti dezvolte aceeasi putere.
Astept si alte pareri la ce am zis eu, poate ma insel dar nu cred ca amestecul se face functie de cifra octanica a benzinei.
PS Presupun DanielArdelian o sa-mi faca "bucati" postul :D
PS' Apropos, DanielArdelian2? :-??
PS'' Shit cita ditamai postul am bagat :D poate se pune cit doua

Re: aditivii pt putere!

30 Iul 2008, 11:28

Ok, hai sa ne intelegem:

Cifra octanica indica rezistenta la detonatie a combustibilului, cat de tare poti sa-l comprimi fara sa faca autoaprindere, nu are legatura cu viteza de ardere, puterea calorica, etc.

Sonda lambda produce un semnal care indica proportia de oxigen in gazele de evacuare, nu are legatura cu cifra octanica

Amestecul aer / benzina se calculeaza la MASA de substanta, nu la volum, deci la kilograme.

Amestecul stoichiometric, care asigura o ardere cat mai completa este de 14.6 Kg de aer la 1 Kg de benzina

Amestecul stoichiometric asigura cea mai putina poluare, nu neaparat si cea mai buna putere

Managementul de motor se orienteaza dupa sonda lambda (functionare in bucla inchisa) doar in anumite conditii de rulare - motor cald, mers relativ constant, sarcina partiala.
In accelerare sau in frana de motor, se folosesc valori alese mai mult sau mai putin empiric de catre producator, pentru a obtine un compromis acceptabil intre performante, poluare si comportamentul motorului

Fluidul de lucru al motorului este aerul. Benzina se foloseste pentru a incalzi si a dilata aerul; motorul s-ar invarti si daca ai folosi microunde sau carbuni pentru a incalzi aerul.

Cu cat aerul este comprimat mai tare, cu atat se extrage mai multa energie mecanica. Deci daca un anumit combustibil este mai rezistent la comprimare, iti permite sa extragi mai multa energie.

Cat de mult se comprima amestecul depinde de avansul la aprindere si de timingul supapelor.
Scanteia se genereaza un pic inainte ca pistonul sa ajunga in punctul mort superior (avansul la aprindere). Cu cat se genereaza mai tarziu, cu atat amestecul ajunge sa se comprime mai tare, dar te apropii mai mult de pragul de autoaprindere. De aici rezulta legatura intre puterea motorului si avansul la aprindere.

Daca motorul trebuie sa mearga bine chiar si cu benzina de 95, calibrezi avansul mai mare, scanteia vine mai repede, dar pierzi din puterea maxima pe care ai putea-o scoate din acel motor.
Daca iti permiti sa ai pretentii la benzina de 98, calibrezi avansul mai mic, scanteia vine mai tarziu, comprimare mai mare a amestecului, castigi putere, dar performantele vor fi mai reduse cu benzina de 95 pentru ca risti sa faca autoaprindere (knock, zornaitul de "bate avansul si nu trage").

De aceea, la benzinarele cu tuning de putere la motor ti se spune sa mergi cu benzina cu cifra octanica mai mare pentru ca tunerul iti modifica avansul la aprindere.
Si tot de aceea un motor proiectat sa mearga cu benzina de 95, nu va sti sa stoarca performanta suplimentara dintr-o benzina de 98.

PS: Americanii folosesc alt standard pentru masurarea rezistentei la detonatie, la ei cifra octanica de 87 este aproximativ echivalenta cu 95 la europeni.

Re: aditivii pt putere!

05 Aug 2008, 23:47

thx :)
Răspunde