Switch to full style
Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Re: Generalitati despre Tuning Motor

12 Dec 2011, 15:35

dutzup,1012084 scrie:Si da, cimitirul e plin de soferi care au impresia ca sunt intr-un ferarri iar ei de fapt sunt in logan.

Hmm...si ai si statistici concrete sau doar asa...filozofii de cafenea?
Ce crezi, un tuning i-ar fi salvat pe cei cu Loganul pe care i-a omorat Huidu cu ML-ul?

Sa fim intelesi: nu am nimic impotriva tuningului, daca tu consideri ca asta "te coafeaza" si iti place sa conduci mai agresiv. Insa alegerea este una subiectiva si personala. Un motor mai puternic nu este nici pe departe un panaceu universal pentru siguranta circulatiei, la fel cum o masina ne-tunata sau cu mai putin de 130 CP nu este moarte sigura.
Un motor mai puternic are avantajul ca te-ar putea scoate din rahat, dar are si dezavantajul ca te-ar putea stimula sa te bagi in rahat. Vorba francezului, "different strokes for different folks".

Re: Generalitati despre Tuning Motor

12 Dec 2011, 15:53

Clar. Eu am exagerat un pic pentru a-mi exprima mai clar punctul de vedere. Dar avand in vedere stilul de condus pe strazile Romaniei 30CP in plus peste 100, fac diferenta.....parerea mea. De la 170 la 200CP e doar nebunie temporara sau figuri sau cum vrei sa-i spui. Dar eu o sa-mi fac tuning si la urmatoarea masina care o sa fie 2.0 Turbo pe benzina. Pentru ca e placerea mea.

Si nu mi-am luat 2.2DTCI in loc de 2.0 TDCI pentru ca erau impozitul si taxa de inmatriculare a lui Boc prea mari. De diferentza aia de impozit in primii doi ani mi-am facut tuning. Si eu zic ca merita pentru ca in primul rand mi-a scazut consumul si nu mai e lenesa masina.

Cat despre stilul meu de condus, eu zic ca merg mult mai linistit decat in tinerete iar principalul motiv e ca am un copil si al doilea e pe drum.

Numai bine

Re: Generalitati despre Tuning Motor

06 Noi 2012, 12:44

Cite ceva despre tuning
Sint aici lucruri interesante.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

08 Noi 2012, 22:14

Pare-mi-se ca discutiile despre "tuning" tind catre categoria discutiilor despre religie sau politica: unde lumea se imparte in doua categorii (pro si contra) si nimeni nu convinge pe nimeni de nimic.
Imi este clar ca tuning-ul nu este necesar unei masini, dar asta nu inseamna ca este inutil sau ca trebuie evitat. Tuning-ul il vad ca pe un "accesoriu" pe care fiecare dintre noi trebuie sa il evalueze din perspectiva proprie. Nu exista o varianta general valabila.
Eu am incercat, mi-a placut si nu regret. Comportamentul masinii s-a schimbat semnificativ in bine din perspectiva mea si avand in vedere ce imi doresc eu de la masina. Nu cred ca 10, 20 sau 30 cp fac diferenta dintre viata si moarte deoarece orice putere ar avea masina, trebuie sa stii sa te adaptezi si sa o conduci asa cum trebuie. Este "lenesa", atunci depasesti mai putin sau mai rar.
In aceeasi idee nu pot fi de acord cu presupunea ca un motor mai puternic te-ar putea ispiti (sau stimula) in sens negativ. Indiferent de puterea motorului, trebuie sa fii lucid atunci cand esti la volan.
Inchei cu o constatare ce am facut-o intai pe propria piele, apoi am vazut-o si in alte cazuri (o mentionez, dar nu generalizez aceasta constatare): In cazul meu, trecerea de la 90cp la peste 200cp m-a facut mult mai responsabil in trafic si mai temperat in condus. Am vazut ca trecerea la o masina mai puternica m-a facut sa fiu mult mai atent si sa evit multe situatii riscante in care, inainte, ma aruncam fara sa judec prea mult. Este posibil ca acest comportament sa fie determinat si de faptul ca acum imi este mult mai usor sa fac o depasire si atunci situatiile riscante sunt mult mai putine (sunt mai rabdator in spatele "obstacolului" pentru ca stiu ca am nevoie de mai putine secunde si mai putini metri pentru a depasi si, implicit, oportunitatile sunt mai multe). Cum spuneam, mi-a fost dat constat asta si la alti soferi, dar nu toti.

PS: Cred ca am fost oarecum offtopic...

Re: Generalitati despre Tuning Motor

14 Noi 2012, 12:12

Stiti cum sta treaba !..o motorizare oricare ar fi ea ca si cilindree ati vazut ca dezvolta CP diferiti de la 90 la 130 de exemplu ..cu acelasi motor...deci si fabrica face acest tuning/ maping al managementului motorului...toate sunt chestii de marketing...si nu-i prea intereseaza uzurile si distrugerile ulterioare...bani sa iasa (omul isi cumpara o masina la 6-10 ani....si in tot acest timp cheltuie pe piese, consumabile...dca se mai intervine si un pic la cresterile de putere din soft si turbina...cedeaza anumite elemente..si iaca banii vostri sau dus).
daca am avea autostrazi poate ar merita..dar cum circulam noi mai mult cu frana..gropi, si inghesuiala...ce fac cu caii in plus....le dati de mancare ?!

Re: Generalitati despre Tuning Motor

14 Noi 2012, 18:42

La masina mea (una din ele, volvo s60 d5) am facut tuning la motor (si-atit, nimic mai mult) ridicind puterea de la 185 cp la 230 cp si cuplul de la 400 nm la 520 nm (presiunea turbo a urcat de la 2.1 bar la 2.9 bar ) incepind de la 5000 km. Acum am 192.000 km (in 4 ani si jumatate), merg foarte sportiv, mereu. N-am avut nici o problema pina acum. daca tuningul e facut de profesionisti, asa cum trebe, nu pe ghenunchi, fiabilitatea n-are de suferit.
Poate foarte sportiv e putin prea putin, mai corect ar fi sa spun ca folosesc in proportie de 80-90% din timp 80-90% din puterea masinii.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

23 Noi 2012, 20:06

dstdan scrie:daca am avea autostrazi poate ar merita..dar cum circulam noi mai mult cu frana..gropi, si inghesuiala...ce fac cu caii in plus....le dati de mancare ?!


Tocmai ca pe autostrazi nu ai nevoie de sute de cai. Cu o masina de 100CP poti merge sustinut cu 170km/h (ca sa nu risti sa ramai fara permis). Pe drumurile obisnuite ai nevoie de putere mai mare ptr depasiri

Re: Generalitati despre Tuning Motor

23 Noi 2012, 21:12

@andrei0241: ... sau pentru a-ti consolida prioritatea (la iesirea din sensuri giratorii, de pilda). De acord cu tine, pe autostrazi nu ai nevoie de sute de cai, exceptand cazurile in care pe autostrada respectiva scrie "keine Geschwindigkeitsangabe" ;) .

Re: Generalitati despre Tuning Motor

23 Noi 2012, 21:22

Majoritatea masinilor cu sute de cai sunt limitate electronic la 250km/h...

Re: Generalitati despre Tuning Motor

24 Noi 2012, 01:07

SI majoritea merg cu 310 pe autostrda. Ca mine , de exemplu.
nu mai spune despre nu stiu ce masini ca merg nu stiu cum.
CA H-ABAR NAI !
Cind o sa poti merge cu 130 in siguranta sa vorbesti. pina atunci taci.
Chiar asa de rau am ajuns ? daca un neica nimeni zice ceva , noi chiar credem ?
Si ca sa nu fie nici un dudiu : neica nimeni este razvann

Re: Generalitati despre Tuning Motor

24 Noi 2012, 01:32

h-abar n-ai cu ce viteze se merge pe a2.
Am mers cu 248 cu vovlo s60 d5 timp de 12 min. (pe indicator erau 260)

Re: Generalitati despre Tuning Motor

24 Noi 2012, 10:21

@styx1, este un forum liber asa incat fiecare poate sa isi exprime parerea, inclusiv tu.

Nu vad nici o legatura intre felul in care tu intelegi sa mergi pe sosele/autostrazi si afirmatia mea. Chiar sunt destule modele de masini cu peste 200-300CP care sunt limitate electronic din fabrica la 250km/h Evident aceasta se poate scoate... Unde este contradictia? Si de cand tu sau masinile conduse de tine ati devenit o referinta cu care toti ceilalti trebuie sa ne comparam?

Si ca sa nu discutam fara exemple, ce zici un BMW M5 este sau nu limitat electronic la 250km/h?

"On 15 June 2011, BMW released official press information about the F10 M5.[28] Most of the unofficial information found on the internet was proven to be correct, for example that the car is powered by the upgraded S63 engine, which produces 560 hp and 680 Nm of torque. The high-revving V8 produces 560 hp at 6000 to 7000 rpm and redlines at 7200 rpm. Maximum torque is available from 1500 to 5750 rpm. Acceleration from 0 to 100 km/h (62 mph) is 4.4 seconds and top speed is limited to 250 km/h (155 mph), which can be increased to 305 km/h (190 mph) with the optional M-Drivers-Package"

Sursa

Re: Generalitati despre Tuning Motor

24 Noi 2012, 13:33

Mai multe despre "Gentlemen’s Agreement" se pot gasi aici sau pe google. Interesant cum aplica producatorii auto acest lucru astazi si in special cei germani, mai ales pentru modelele ultra performante care ating cu usurinta viteze gen 250km/h.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

24 Noi 2012, 13:57

Domnilor, ce avem noi aici? Ceva samanta de scandal? Nu bun... Va rog respectuos sa va certati pe PM. Daca se continua aici, dam amenzi. Gratis.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

26 Noi 2012, 10:46

Acum daca @styx1 a scapat porumbelul asteptam si niste argumente, altele decat performantele personale, care sa conteste sunt masini limitate la 250km/h. Din punctul meu de vedere q.e.d., asa incat nu doresc sa adaug nimic in plus fata de argumentele expuse in postarile de mai sus.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

02 Dec 2012, 13:07

Vad ca v-ati infierbantat cam tare.Nu inteleg de ce va contrati atat.Suntem foarte diferiti ca indivizi deci e normal sa avem si pareri diferite despre masini.Unii sunt multumiti de masina lor si nu ar face nimic pentru a o modifica(pe astia ii invidiez la culme) altii in schimb numai gandul ca se poate mai mult,nu ii lasa sa doarma noaptea.Si nici prima nici a doua categorie nu o va convinge pe cealalta ca greseste.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

11 Mai 2013, 12:59

Folositor pentru cine e interesat :

FUNCTIONAREA DIFERITELOR TIPURI DE TURBINE

Re: Generalitati despre Tuning Motor

25 Dec 2013, 12:08

Salut.Primul meu post pe forum..uite ca am ajuns si la Ford :) Asta in mare parte din cauza sotiei, fiind nevoie in familie de o masina destul de mare si economica in primul rand(FF2 2009 break 1.6tdci 109). Ok, masina o am de aprox 2 luni iar consumul in oras(Piatra Neamt) este de 6. Multi ar zice ca e ok insa am colegi de servici la care mai mult de 4.5 5 nu-i ia. Acum, exisa aici o firma de chip tuning(redzonetuning) un fel de dealer al Powerchip. As vrea sa fac acesta modificare de soft in principal datorita factorului de consum(din cate am inteles consumul scade). Masina in principal v-a fi condusa de sotie deci v-a merge in parametri de mers normal. Costul e de 289 E cu tva. Intrebare: in contextul de mai sus, merita sa fac acest chiptuning sau nu? Cheers si Sarbatori fericite! :D

Re: Generalitati despre Tuning Motor

02 Ian 2014, 16:24

Nici Smart-ul diesel nu consuma in oras 4.5-5.
Cei care declara consumuri urbane de 6% sunt, dupa parerea mea, niste mincinosi. Pai ei scot un consum mai bun decat cel dat de producator (care si el este mincinos)? Consumul afisat de CB nu este cel real! Consumul real se face la pompa.
Daca nu simti nevoia de putere mai mare nu umbla la masina.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

04 Oct 2014, 22:26

vA SALUT.Am si eu o intrebare.Am un mondeo mk3 1.8 110 cp si vreau sa stiu ce modificari are cel de 125 cp,adica:soft,injectoare,pompa,etc.m ar interesa aceasta operatiune pentru a obtine cei 125 cp din acelasi motor,?Va multumesc.

Re: Generalitati despre Tuning Motor

07 Oct 2014, 21:53

Nu stie nimeni?
Răspunde