Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
03 Noi 2009, 20:48
Salutare....caut cateva raspunsuri de la cei avizati (stiu cca 5 persoane pe acest forum)...dar e bine sa fie la vedere toata discutia (asa o mai vad si altii care vor sa faca cate ceva pe la masina lor).
Cateva date concrete...motorul meu are raport de comprimare de 9.5:1 ...daca planez chiulasa cu 1,5 mm raportul de comprimare ajunge la 10.5:1 (asta ar fi cea mai sigura planare....chiulasa rezista pana la 2,5mm si un RC de 12:1 ...dar acolo deja trebuie avuta grija cu bujiile, benzina de 100 minim si avansul).
Asa ca deocamdata sunt interesat de RC 10.5:1 cu benzina de 95-97.
Stie cineva ce castig am la cresterea asta de raport de comprimare ?
Stie cineva ce castig am la alezarea porturilor de admisie si evacuare+lustruirea lor ?
03 Noi 2009, 22:24
poate ai vazut topicu', poate nu... imi permit sa t-il evidentiez:
viewtopic.php?f=42&t=40507vezi si aici:
http://www.guy-croft.com/super explicatii!
03 Noi 2009, 22:47
mersi pt link'uri...dar primul este de fapt o adresa catre un "nene" care face aceste operatiuni...iar al2lea stiu de el ...dar acolo nu gasesc nimic despre motoarele Pinto de pe ford...si nici raspuns la intrebarea mea.
Bafta
03 Noi 2009, 22:56
Cred ca cea ce vrei gasesti aici, cu explicatii detaliate...
http://rapidshare.com/files/153465718/h ... ngines.rar
04 Noi 2009, 10:27
Pune o poza cu chiuloasa ta sa vedem si noi despre ce e vorba.
Cu alezatul chiuloasei ai grija la ridicarea supapelor la pms (punct mort superior, am tradus mot a mot din top dead center). Ma gandesc ca ar trebui sa-ti ramana macar 1 mm distanta acolo intre supapa si piston ca sa fii in siguranta. Apoi daca vrei sa pui o axa cu ridicare mai mare pe viitor gandeste-te cat de mult poti lua din chiuloasa.
Daca ridici compresia in general iti creste cuplul pe toata plaja de turatie, cel mai mult o sa simti la turatii joase. 10.5:1 suna ok. Pe motorul vechi de 1.9 8v de pe 205-u meu aveam compresie 11.1:1 cu axa de 304 grade si au rezistat ok pistoanele stock, asta pana ce am gripat doi cuzineti ca nu aveam antival in baie.
Castigurile din portuire depind de cat de restrictiva e chiuloasa ta. A mea de pe Mi16 duce 250 de cai fara nicio interventie in ea si aici ma refer exclusiv la porturi. Pe motoru de GTI o portuire cu scaune de supape in 3 unghiuri ar trebui sa dea intre 5 si 10 cai. Iti recomand si tie sa tai scaune in 3 unghiuri, chiuloasa de Mi16 vine cu 3 unghiuri din fabrica.
Si acum sa te intreb ceva ca un om patit, de ce nu pui un zetec de 2 litri si sa il lucrezi pe ala? Eu am bagat undeva la 800 de euro in motorul de 1.9 8v sa ii cresc puterea de la 102 la vreo 150+ cai, doar ca doua luni mai tarziu sa-i schimb motoru cu unu de 1.9 16v care avea 158 stock.
04 Noi 2009, 11:51
Si tot citind asa pe la oameni mai destepti ca mine am mai aflat o chestie, in momentul in care tu iei un mm din chiuloasa, scade distanta intre fulia de la vibrochen si fulia de la axa si ti se modifica avansul axei, deci atentie si la asta.
04 Noi 2009, 18:16
Mesri pt raspuns.
1.Nu pun motor mai mare din cauza legislatiei din Romania (omologarea la rar muuult prea scumpa).
2. Stiu de acea micsorare a distantei dintre vibrochen si axa cu came.....aia face diferenta si intre motoarele de 1,6 si 2L (primul are 119 dinti la curea...si al2lea are 121).
Bafta
04 Noi 2009, 19:00
Uite cateva date din manual.
Cylinder head planing (no other
changes) -
- 1.5mm/0.060in = 10.2:1.
-2.0mm/0.060in.= 11.3:1.
-2.5mm/0.100in = 12:1,
- Fişiere ataşate
-

- RC2.JPG (8.89 KiB) Vizualizat de 3452 ori
-

- RC.JPG (9.72 KiB) Vizualizat de 3455 ori
05 Noi 2009, 08:43
Eu n-am zis sa-l omologhezi, am zis sa-l pui sus

. O data la 2 ani scoti motorul, il pui cel vechi sus, faci itp-u si ai inca 2 ani fara griji. Adevarul e ca avem o tara de rahat si trebuie sa ne adaptam.
Doar ca o mentiune pe langa subiect poate, pozele alea sugereaza planarea blocului nu a chiuloasei. Eu acum imi refac motorul de pe Pejo ca a invartit un cuzinet pe ultima etapa si ma documentam si eu sa vad de ce toti recomanda planarea blocului si a camasilor in loc de a chiuloasei.
Va trebui sa intreb si eu oameni mai destepti ca mine, sansele sa gasesc raspunsul pe acest forum fiind infime.
05 Noi 2009, 09:26
era bine sa dai mai multe detalii despre motor (tip alimentare injectie/carburatie, tip de aprindere, posibilitatea / tip / plaja de reglaj a avansului)
1. problema este ceva mai delicata in privinta maririi raportului de compresie. eu unul nu ma-si hazarda sa-l urc mai sus de 1:10, asta in conditiile in care se poate asigura alimentarea cu un combustibil corespunzator, cu cifra octanica min. 98 ( de regula benzina fara plumb, este un combustibil cu rezistenta la auto-detonatie scazuta, iar aditivi folositi inca nu se ridica la "performanta" tetraetilului de plumb ) ... dupa marirea raportului de compresie va trebui sa ti cont si de alti factori, temperatura bujilor spre exemplu, pentru a tine sub control auto-detonatiile, posibilitatea de reglaj a intinderii sistemului de angrenare a distributiei samd
2. poti obtine sporuri de putere similare prin lustruirea galeriilor, optimizarea traseelor de admisie/evacuare, schimbarea filtrului de aer cu unul tip sport, marirea diametrului supapelor ( asta este destul de complicat de realizat ), sistem de esapament perfomant (atentie se poate depasii cu mult nivelul de zgomot permis )
27 Ian 2010, 09:29
Pe focusul meu 2.0 16v nu s-a incercat asa ceva, dar pe mai multe dacii , da

( inclusiv super nova 1.6). Puterea a crescut chiar simtitor pot spune, dar nu stim cu cati cai !
27 Ian 2010, 09:30
Nici nu ar fi fost nevoie la 130 caluti

.
27 Ian 2010, 18:25
isotech_ro este vorba de un motor Pinto de 1,6 carburator, aprindere clasica prin platina.
1. e ok (din ceea ce am citit) pana la 10:1 .... pot folosi benzina de 98.
2. am serpisori.....ma gandesc si la alezarea porturilor de admisie...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.