Switch to full style
Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Injectie ori carburatie?

Injectie
72
73%
Carburatie
27
27%
 
Voturi totale : 99

Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

09 Aug 2007, 02:10

Salut.Am deschis acest topic ptr a vede avantajele si dezavantajele celor 2 sisteme.Eu cunosc cateva..si am sa le enumar

Carburatie:
-Avantaje:
`se regleaza in "fata blocului"

-Dezavantaje:
`o data bagata surubelnita in el..nu va mai fi ca atunci venit din fabricatie(este probata)
`se poate deregla repede de la socuri
`se infunda repede jigloarele chiar daca schimbi des filtrul decantor(problema este si calitatea benzinei)

Injectie:
-Avantaje:
`este foarte stabila,nu se dereglaza cu una cu alta
`consum mic de conbustibil
`se repara usor(identificat usor care este pb si schimbat piesa)

Dezavantaje:
`in cazul in care intra apa...nu o mai pornesti (se intampla atunci cand speli motorul)
`se reglaza cu PC-ul,nu in fata blocului(mai sunt unele injectii in care poti regla cu surubelnita relantiul,numai el)
`chiar daca ai softul..nu poti regla cum vrei tu,sunt paramatrii ce trebuiesc introdusi corect(se lucreaza cu multi paramatrii)


Cam asta ar fi.Voi ce alegeti???Eu unul in clipa de fata aleg injectia
Daca voi mai aveti de adaugat in lista de mai sus avantaje si dezavantaje..sunte-ti liberi sa o faceti

09 Aug 2007, 11:11

Eu aleg carburatorul...pentru ca raspunde instant la apasarea pedalei de acceleratie (fata de injectie care are moment de pauza)....
Pt un tuning adevarat carburatorul este mai binevenit

09 Aug 2007, 12:58

Da...intradevar.Am observat si eu ca la apasasrea pedalei are un moment de pauza.Dar...tot prefer injectia

09 Aug 2007, 23:18

Carburatorul. Pentru ca la ala stiu sa umblu, la injectie ma uit ca matza la fasole. Deci, injectia ar presupune sa merg cu masina la service daca se strica ceva iar eu nu mai practic de mult vizitele pe la service...

10 Aug 2007, 00:58

Carburatorul este pt tuning
Injectia este foarte scump de tunarit + programe + multe altele dar este foarte fina in ceea ce priveste modificarile
Oricum carburatia rulez
Cu Stima

10 Aug 2007, 01:39

Daca te pricepi...nu te costa nimic.Poti gasi documentatie ptr setarile din ECU(sau ce model de calculator ai).Cauti harta...si vei gasii si "plajele" de reglaj ptr putere,consum mai mic sau ce vrei tu sa-i faci.Oricum...de facut tuning e ceva mai usor pe carburatie(si mai ieftin)...in sensul ca iei un carburator de la o masina mai puternica si il adaptezi ptr masina ta.Dar garantez ca...consumul va fi mai mare pe carburatior fata de injectie.
O masina cu 110 Hm cu injectie va consuma mai putin decat una cu aceasi putere dar pe carburatie.intradevar...exista acel lag la cele pe injectie

10 Aug 2007, 01:46

scz..am vrut sa zic Hp.Eu as vrea sa ma pun sa invat ptr aprinderea electronica,setari ECU etc etc dar din 15 sep...nu prea mai am timp,vin a12 si am bacu.dar in vacanta asta (cat mai e din ea) am sa aprofundez "materia" :)

10 Aug 2007, 11:41

cine vrea consum redus sa ramana la injectie.

daca te tine buzunarul sa-i dai benzina sa pape, tot carburatorul e de baza.
de cand cu sistemele noi de injectie euroxxx, ai din ce in ce mai des un sentiment de neputinta cand apesi pedala, adica invarti un potentiometru la calculator.

10 Aug 2007, 23:57

Nu stiu cum sunt injectiile noi, n-am avut ocazia sa umblu la ele, dar alea vechi sincer sunt o porcarie, prefer carburatorul oricand. Si nici la consum nu exceleaza ca la fosta mea mazda cu motor de 2l injectie din `85 cand bagam piciorul in pedala se ducea la 16% lejer. E drept ca se simteau calutii dar...cu delay.

11 Aug 2007, 17:02

BV04EDF ce ma facut s aaleg injectia..faptul ca mam saturat de carburatorul meu...ma tot chinuie.dupa ce am reusit sa-l reglez klumea...in oras imi lua 9...am dus masina sa imi schimbe amortizaorele si s-au bagat boii sa regleze ei.Le-a fost greu sa stea 10 secunde cu pedala de acceleratie calcata ca sa stea la relanti...iar acum,,iara mi-au dat-o peste cap.Nici un mecanic bun nu gasesc aici.numai mecanici de dacii 1300 si nici pe alea nu cred ca le regleaza bine

20 Oct 2007, 04:16

Carburatie e votul meu. Dereglata, face mizerii mari si iti scoate peri albi, insa pusa la punct, scoate tot din motor, plus placerea generata zgomotul admisiei de aer.

20 Oct 2007, 13:18

Singurul lucru care imi place la injectie ...este faptul ca la turatia maxima admisa de motor iti intrerupe (imi place cum se aude in gol, si imi place cum se aude si in sarcina)

20 Oct 2007, 17:23

Injectia asigura putere mai mare,
e mai economica
carburatia e mai simpla...
Radu

20 Oct 2007, 17:46

Putere mai mare, clar nu. Carburatia simpla...clar nu.

20 Oct 2007, 19:03

injectia (la masini vreau sa spun :) )


pe mine n-a scapat de orice dureri de cap (nu am fost niciodata la sevice pentru ea, pe cand aveam cu carburator mereu era ceva de mesterit la el - e drept ca o faceam de obicei acasa)

23 Oct 2007, 14:25

nu degeaba la motociclete s-a introdus foarte tarziu injectia.

Nimic nu se compara cu un motor cu 4 carburatoare accelerat cu o flama de 40 cm pe toba :D, chestie care la un motor cu injectie se obtine mult mai greu.

24 Oct 2007, 14:07

Haideti sa vb de ce ne permitem noi...nu de 4 carburatoare s-au mai stiu eu ce.Tot la injectie raman,chiar daca are un mic lag la accelratie.Babuta mea e pe carburator si am resuit sa pun la puct masina dar cu toate astea aleg injectia.tatal meu are masina cu motor pe injectie.Imi place cum suna,putere... Nimeni nu m-a crezut ce poate "ursoaica" parintilor pana nu le-am aratat (vb de utere,demaraj,sunet).

Da,mi-as dori acele carburatoare weber pe fiecare cilindru....dar de unde atatia bani.

app.Eu zic ca injectia asigura o putere X cu un consum Y,pecand carburatorul la aceasi putere consuma putin mai mult

25 Oct 2007, 00:50

catalyn, am avut mazda 626 injectie motor de 2000 fabricatie `85. Consum 14 - 16%. Tunata in Germania foarte cu gust exterior si bine aranjat motorul. Ma deranja delay-ul la acceleratie, altfel fugea de rupea pamantul. Am vandut-o totusi dupa o iesire in decor printre copaci :) dar factorul hotarator a fost consumul. Sunt convins ca acelasi motor pe carburator ar fi fost mai vioi, mai ales la demaraj, chiar daca ar fi consumat la fel.

25 Oct 2007, 08:13

la motoarele puternice, dedicate a dezvolta puteri de 170 cp.....promptitudinea raspunsului la aceleratie este uimitoare...asa ca se explica alegerea facuta adica injectie.....la un motor slab cum am eu timpul de raspuns e pe masura adica cu intarziere...dar tot injectie as alege

25 Oct 2007, 18:07

Da,am spus ca singurul inconvenient este acel lag la acceleratie,zic eu ff mic la masina de care vb.Totusi eu ma gandesc la un lucru...defapt nici nu-l pot numi inconvenient deoarece nu sunt la raliu si fiecare miime de secunda conteaza.Fiecare e liber sa aiba opiniile lui.Eu la injectie raman.

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

12 Dec 2008, 01:16

Imi este dor de carburatorul dublu de pe nova, chiar daca este doar o dacie, bine reglat iti lasa o senzatie placuta :)... bani de benzina, motor mare si carburator, (pentru cine isi permite) ;))

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

26 Dec 2008, 00:40

Pontiac GTO, Dodge Challenger, FORD Mustang... :-t ..ce frumos suna carburatoarele :) ..dapai ptr. zilele noastre e mai buna injectia.
Am fost la un mecanic experimantat(batran) cu o Dacie 1300(an 1970 :D )...io venit lui sa curete motoru...--->cablu de acceleratie tras la maxim...misca brusc de pompa de benzina stanga~dreapta...de sarea burdufu ala de la carburator...si foarte misto se auzea ~bestia~ de 1300 cmc =)) daca s-a suparat cineva.. scz de off-topic

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

03 Feb 2009, 15:07

CARBURETOR FOR EVER, dar, sa consume aer COMPRIMAT-RECE-UMIDIFICAT :D

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

03 Feb 2009, 17:14

prefer injectia. am avut un fiat tempra cu carburator dublu weber si mi-a mancat 3 ani din viata :-S .nimeni nu a reusi sa-l regleze nici macar pe un banc de probe :-??

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

26 Feb 2009, 11:16

Carburatoare... am pe Peugeot 4 carburatoare de Suzuki GSX-R1100 si urmeaza sa montez aprindre programabila Megajolt.

Avantaje: -mai ieftine decat injectia
-castig de putere similar
-ceva mai simplu daca privim sistemul in ansamblu (fara debitmetru, fara sonda lambda, fara senzori de tot felu, mai putine chestii care se pot strica) , odata reglate or sa mearga mult si bine
-raspuns incredibil al acceleratiei
-sunetul :D

Dezavantaje: -ceva mai ineficiente din punct de vedere a consumului (cu aprindere programabila si carburatoare bine reglate nu prea sunt diferente)
-destul de greu de reglat, dar daca dispui de 4 vacumetre si un mester bun le-ai reglat si poti uita de ele

Parerea mea!

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

26 Feb 2009, 11:19

Carburatoare... am pe Peugeot 4 carburatoare de Suzuki GSX-R1100 si urmeaza sa montez aprindre programabila Megajolt.

Avantaje: -mai ieftine decat injectia
-castig de putere similar
-ceva mai simplu daca privim sistemul in ansamblu (fara debitmetru, fara sonda lambda, fara senzori de tot felu, mai putine chestii care se pot strica) , odata reglate or sa mearga mult si bine
-raspuns incredibil al acceleratiei
-sunetul :D

Dezavantaje: -ceva mai ineficiente din punct de vedere a consumului (cu aprindere programabila si carburatoare bine reglate nu prea sunt diferente)
-destul de greu de reglat, dar daca dispui de 4 vacumetre si un mester bun le-ai reglat si poti uita de ele

Parerea mea!

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

31 Mai 2009, 22:20

carburator=old school (fara calculatoare, ecu, remapari)
forta bruta neasistata

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

25 Iun 2009, 16:12

Cu injectia ai putere mai mare si consum mai bun, plus nu ai probleme la pornirea la rece,
iar calculatorul nu te lasa sa treci peste turatia maxim admisa. Si nu prea ai ce regla.

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

23 Oct 2009, 12:22

Carburator :
plusuri: -reglare usoara in fata blocului
-modificare usoara daca vrei performante mai bune (jigloare & others) sau montarea unui carb mai mare
-se aude mai fain
-la motoare mai mici raspuns mai bun la apasarea pedalei
minusuri: -reglarea in fata blocului se face "dupa ureche" deci nu e perfecta, deci e destul de greu de obtinut o chestie buna
-se deregleaza usor, trebuie curatat periodic (mai ales daca nu folosesti benzina extraordinar de buna)
-orice mecanic are mania sa "iti arate el ce inseamna un reglaj bun" si in 99,8% din cazuri rezultatul e dezastruos
-daca nu ai pe nimeni sa ti-l regleze pe stand sau dupa ureche si nici tu nu te pricepi e de naspa............consum de tractor si performante asemanatoare
-o placere sa stai iarna cu grija cativa km, sa mai bagi socul, sa-l mai tragi (in cazul carburatoarelor care nu au soc automat)

Injectie monopunct :
plusuri: -o reglezi odata si bine
-cu putina grija si intretinere se poate face o economie de 10-15% la carburant
-daca stii cat de cat sa o reglezi si ai un laptop, poti sa o reglezi azi ptr o liniuta si maine ptr mers la drum lung, nu conteaza de cate ori faci chestia asta de fiecare data o sa iti iasa bine
minusuri: -mai putin fiabila (chestie relativa,depinde si de calitatea pieselor)
-mai multi senzori, deci mai complicata

Injectie multipunct
plusuri: -performante net superioare
-consum mult mai mic
-motorul este folosit la randament mai bun, o sa te tina de te plictisesti
minusuri: -e complicata rau de tot, daca nu ai scule si cunostinte bune in domeniu sau un atelier bun, mai bine te apuci de alte chestii
-costuri mari ptr implementare

Re: Carburatie vs Injectie.ce alegeti?

23 Oct 2009, 18:52

@marius_tsr Daca mai tin minte pe vw G1,G2 sau altele din aceiasi generatie am vazut limitatoare de turatie pe motoare cu carburatie, era defapt un "intrerupator" centifugal care era montat pe luleaua de la delcou, intrerupe circuitul de la fisa principala spre bujii.

Si sa fiu on-topic, daca vrei masina pentru utilizare, uzuala, frecventa si fara batai de cap ; injectia e super (mai ales cele de generatie noua).
Daca vrei distractie atunci da merge un carburator (masina de vara daca se poate) :D

Sistemele de injectie nu sunt asa de complicate pe cat se crede, de obicei au defectiuni banale (care din anumite cauze #:-S "nu le da nimeni de cap") dar cum zicea cineva mai sus sistemele mai vechi cum sint cele electromecanice KE-jetronic sau mai vechile L-jetronic sunt cu toane si de acea mai greu de reparat.
Răspunde