Switch to full style
Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Xenon versus halogen

17 Sep 2007, 03:21

stie careva cam cat ma ajung faruri cu xenon pt mondeo ?

17 Sep 2007, 12:14

pune si tu cererea in posturile celor xare se ocupa cu vinzarile, la service ai sanse mici!

17 Sep 2007, 16:43

vazusem pe aici pe forum 140 euro pt o faza, cu tot cu becuri, asa ca in total ar fi vreo 300 euro faza scurta + lunga, da vezi ca tresa ai reglaj automat al farurilor si spalator la far ca sa iti poti pune xenon si sa nu se ia ' Zgarda ' de tine

17 Sep 2007, 19:10

hm nam nici reglat automat si nici spalator. sigur nu se poate daca nu am astea 2?

17 Sep 2007, 19:28

Se poate...dar nu e legal ;).
Cea mai mare problema este ca-i vei orbi pe cei care vin din contrasens fara reglajul automat. E posibil sa-i orbesti asa de frumos incat sa intre in tine si nu ai rezolvat nimic.

17 Sep 2007, 19:31

Iar daca iesi afara din tara si esti prins, e buba mare... Acolo legea e mult mai dura (culmea, e lege europeana, ar trebui sa fie dura si la noi...).

17 Sep 2007, 19:32

aha am inteles. ms mult pt rasp.

25 Sep 2007, 12:43

eu am kit xenon pe masina BOSCH, am dat pe el 100 euro. Intr-adevar eram flash-uit de numai la inceput, dar am coborat farurile la maxim si nu mai am probleme. De asemenea nu las niciodata sticla de la far sa fie murdara ca sa nu fie lumina difuza si sa o imprastie aiurea. De cand fac asta nu mai am probleme cu flash-uri

25 Sep 2007, 13:59

Aici poze cu diferenta. Fucosul lui Boogy cu xenon si al meu cu halogen.
Amandoua masinile aveau farurile reglate la 2, iar focusul meu e cu 3 cm mai jos.
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC00004.jpg
(67.39 KiB) Descărcat de 2382 ori
DSC00003.jpg
(76.43 KiB) Descărcat de 2375 ori
DSC00002.jpg
(69.67 KiB) Descărcat de 2373 ori
DSC00001.jpg
(73.49 KiB) Descărcat de 2371 ori

25 Sep 2007, 15:54

$1 scrie:$2ici poze cu diferenta. Fucosul lui Boogy cu xenon si al meu cu halogen.
Amandoua masinile aveau farurile reglate la 2, iar focusul meu e cu 3 cm mai jos.


Ce mult ar fi ajutat daca ai fi scris la descriere la poze care-i cu halogen si care cu xenon...

25 Sep 2007, 16:03

cred ca alea cu lumina mai alba sunt xenoane, iar cele cu lumina mai galbuie, halogene...

25 Sep 2007, 16:33

da e si clar, ca alea mai puternice cu lumina alba sunt xenoanele :D

25 Sep 2007, 16:56

lumineaza f bine xenon, eu nici nu mai folosesc faza lunga, nu vad prea mare diferenta.

Problema e ca trebuie avuta mare grija sa nu fie lasata sticla murdara ca ii urbeste pe cei de pe contrasens si mai atragi si atentia politistilor cu lumina imprastiata aiurea.

SE poate monta sistem de spalare ulterior?

25 Sep 2007, 17:10

e clar ca se poate pune orice pe o masina :)), numai sa ai bani

xenonu e xenon

25 Sep 2007, 21:26

eu mi-am pus de curind xenon si pot spune k merita totii banii(680lei cu tot cu montaj numai faza scurta)

26 Sep 2007, 21:13

Pe mine m-a costat 400 lei ptr faza scurta iar montajul l-am facut singur ptr ca este extreeem de simplu.

27 Sep 2007, 01:41

da ai sistemele de spalare a farurilor si auto-adaptare ?

27 Sep 2007, 15:12

Nu,nu am.

06 Oct 2007, 15:36

bogy am vazut mai sus ca ti-ai pus sibgur xenoanele poti sa detaliezi operatia ca vreau sa ma bag si eu la un kit de xenon
multumesc!

06 Oct 2007, 15:43

cum am spus mai sus ma tenteaza sa pun xenon(poate mai sunt cativa ca mine)dar...vreau sa stiu avantajele si dezavantajele xenonului(sa excludem politia si amenzile)
de ce va intreb...pt ca pe la cateva mag de piese am intrebat ce parere au de xenon si au spus ca nu se merita investitia si ca becu cost in jur de 300ron si ca mai bine iau halogen philips plus vision si este mai ok la pret si nu ma mai complic
eu tin neaparat sa vad bine pe timp de noapte si astept sa ma sfatuiti
am intrat in contact cu un tip care vinde kituri de xenoane la 500roni f montaj..si va arat ce mi-a scris tipu..va rog sa imi spuneti daca tot ce spune el e asa sau numa vrajeli de marketing
va multumesc!


Buna ziua,
Xenonul nu are nici o treaba cu un bec halogen de
110w.
Un bec halogen normal de 55 de w are 1050 de lumeni,un
bec halogen de 100w are 1300 de lumeni.O instalatie
xenon produce 3200 de lumeni.Lumina produsa este
incomparabila.
alte beneficii:
-la acelasi reglaj de far lumina este cu 15-20 de
metri mai departata fara de un halogen
-consum mai mic 35 de wati fata de 55w al unui halogen
-lumina este de culoare alba fata de galbenul
halogenului
-spre deosebire de un halogen becul xenon bate pe
toata plaja razei nu doar in capat asa cum bate un
halogen
-durata de viata de peste 3000 de ore deci de 10 ori
mai mult ca un bec halogen.
Dezavantaje nu prea sunt,daca nu aveti lupa nu o sa
fie lumina foarte focalizata ,dar se vede chiar decat
cu lupa.Eu nu am lupa la masina si nu prea dau faza
lunga la drum lung.
Am client care dupa ce si-a vandut masina pe care avea
xenon pus de mine si si-a luat alta cu xneon din
fabrica,regreta vizibilitatea masinii prcedente.
Va rog sa-mi spuneti ce masina aveti,anul tipul si
marca.

Re: Xenon versus halogen

16 Iun 2008, 17:41

Revin cu informatii dupa un an de folosire a instalatiei de xenon am constatat ca "sticla" farului a inceput sa se deterioreze adica sa se afume pe interior si a inceput sa cam orbeasca.Eu oricum aveam farurile zgaraiate si imbatranite dar de cand cu xenon s-au facut si mai rau.E adevarat ca pe capacul farului scrie: "Use low UV radiation bulbs" dar n-am luat in serios.

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 07:02

Xenoanele fara spalator de faruri si senzor de xenon sint ilegale. Fara spaga nu treci ITP-ul si orice Garcea de la rurala te poate lasa fara certificat. As zice eu intemeiat. Sint deranjante in trafic si orbesc ceilalti participanti. Degeaba dai farurile la minim, la hopuri ele nu autoregleaza asa cum ar fi normal, nu urmaresc linia soselei, ci ramin fixe si bat in functie de cum se ridica sau coboara botul masinii. Despre praful adunat nu mai zic.. alta sursa de orbire. Spalator de faruri se poate pune, in general masinile vin cu aceasta preechipare, loc in bara, etc. Senzorul insa e o chestie mai complicata. Cum bine spunea cineva, in occident legea e mult mai stricta, daca te gaseste cu xenon de 2 lei fara spalator si senzor risti niste amenzi de iti montai 5 xenoane adevarate. :)

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 08:38

$1 scrie:$2..Degeaba dai farurile la minim, la hopuri ele nu autoregleaza asa cum ar fi normal, nu urmaresc linia soselei, ci ramin fixe si bat in functie de cum se ridica sau coboara botul masinii...

Nu am auzit sa existe sistem de reglare a farurilor care sa reactioneze la hopuri. Treaba cu urmarirea liniei soselei e o facilitate aparuta mult mai tarziu decat aparitia farurilor cu xenon; nu e numai pt. xenon.
Daca un far cu halogen il mai poti lasa reglat prost (injuraturi iti iei oricum), la xenon deranjeaza mult mai mult.
Lupa din far, pt. xenon, are rolul de a imprastia lumina inafara farului, astfel daca geamul e murdar / matuit, lumina reflectata sa fie de o intensitate cat mai mica.
Avantajul major al xenon-ului fata de halogen se vede pe carosabil umed. Daca aveam si noi iluminarea stradala ca in celelalte tari iEuropene, nu cred ca as fi avut motiv sa-mi pun xenon after-market; eu si in Bucuresti, in centru, simteam nevoia de a aprinde faza lunga pentru a vedea cum trebuie. O trecere de pietoni ce e amplasata intre 2 iluminari stradale e cea mai proasta varianta (a se vedea drumul dintre Parcul Unirea-Fantani si Casa Poporului).

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:13

Alex.. subiectul xenon a mai fost discutat si nu vreau sa ma repet. Senzorul respectiv exista, este amplasat pe puntea masinii si e parte din sistemul de self-levelling. Exista norma internationala prin care se stipuleaza clar obligativitatea prezentei instalatiei de spalare a farurilor si a sistemului de self-levelling pentru toate masinile cu faruri xenon. mai clar, unghiul/nivelul la care bate farul se auto-regleaza pe verticala in functie de denivelarile drumului, de nr de persoane din masina, greutate, etc. Instalatiile astea after market de care vorbiti aici sint ilegale, fara autorizatie, fara omologare, punind in pericol siguranta circulatiei. Vreau sa vad si eu o instalatie after market fara spalator si auto levelling omologata RAR! ;) Repet..nu treci nici macar ITP-ul cu ea montata iar in occident daca te-a prins cu asa ceva, iei niste amenzi usturatoare.

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:26

$1 scrie:$2b]Alex.. subiectul xenon a mai fost discutat si nu vreau sa ma repet. Senzorul respectiv exista, este amplasat pe puntea masinii si e parte din sistemul de self-levelling. Exista norma internationala prin care se stipuleaza clar obligativitatea prezentei instalatiei de spalare a farurilor si a sistemului de self-levelling pentru toate masinile cu faruri xenon. mai clar, unghiul/nivelul la care bate farul se auto-regleaza pe verticala in functie de denivelarile drumului, de nr de persoane din masina, greutate, etc. Instalatiile astea after market de care vorbiti aici sint ilegale, fara autorizatie, fara omologare, punind in pericol siguranta circulatiei. Vreau sa vad si eu o instalatie after market fara spalator si auto levelling omologata RAR! ;) Repet..nu treci nici macar ITP-ul cu ea montata iar in occident daca te-a prins cu asa ceva, iei niste amenzi usturatoare.


intradevar, sistemul exista. dar sa stii ca nu am vazut masina cu faruri xenon care la trecera peste denivelari sa nu deranjeze. timpul este prea scurt si nu se autoregleaza instant.

din ce am vazut in trafic, masinile de la VAG au cele mai multe probleme cu farurile xenon. am vazut foarte multe masini(audi, vw passat) la care un bec batea normal, iar altul in copaci.

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:26

$1 scrie:$2evin cu informatii dupa un an de folosire a instalatiei de xenon am constatat ca "sticla" farului a inceput sa se deterioreze adica sa se afume pe interior si a inceput sa cam orbeasca.Eu oricum aveam farurile zgaraiate si imbatranite dar de cand cu xenon s-au facut si mai rau.E adevarat ca pe capacul farului scrie: "Use low UV radiation bulbs" dar n-am luat in serios.


asta vroiam si eu sa spun.

am observat la un amic care are xenoane ca a patit la fel.
"sticla" farului fiind din plastic se matuieste datorita caldurii foarte mari degajate de catre xenoane.
Un alt amic care are un Mercedes clasa C model 2000 are xenoane din fabrica, are spalatoare la faruri de asemenea are si "sticla" farului din sticla pe interiorul acesteia existand niste striatii verticale menite sa disipeze lumina ;)

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:33

$1 scrie:$2..Exista norma internationala prin care se stipuleaza clar obligativitatea prezentei instalatiei de spalare a farurilor si a sistemului de self-levelling pentru toate masinile cu faruri xenon. mai clar, unghiul/nivelul la care bate farul se auto-regleaza pe verticala in functie de denivelarile drumului, de nr de persoane din masina, greutate, etc...
Sunt de acord cu tine, mai putin cu ceea ce am ingrosat/subliniat. Reglarea oglinzii in far este la fel pentru ambele variante: se face cu ajutorul unui motoras. Ca sa miste oglinda de la un capat la celalalt are nevoie cam de 2-3s. Ca o asemenea functie, de reglare a unghiului de cadere a razei de lumina sa fie valabila si pentru denivelari, viteza de reactie trebuie sa fie masurabila in milisecunde.
Almanahe, referitor la ceea ce spui tu, nu as baga mana in foc. Mie mi s-a parut ca la xenon-ul de 35w pe care il am, caldura degajata e mai mica decat cea a halogenelor originale de 55w.

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:43

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Almanahe, referitor la ceea ce spui tu, nu as baga mana in foc. Mie mi s-a parut ca la xenon-ul de 35w pe care il am, caldura degajata e mai mica decat cea a halogenelor originale de 55w.


nu din cauza caldurii apare, ci din cauza spectrului luminii

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:44

$1 scrie:$2Almanahe, referitor la ceea ce spui tu, nu as baga mana in foc. Mie mi s-a parut ca la xenon-ul de 35w pe care il am, caldura degajata e mai mica decat cea a halogenelor originale de 55w.

daca tu gasesti alta explicatie pentru matuirea plasticului si la amicul meu si la BoogY te rog sa o impartasesti si cu noi :D
nu stiu exact cum functioneaza un xenon dar nu cred ca elibereaza gaze pentru a produce astfel de abururi/matuiri :-??
Ultima oară modificat de Alma pe 19 Iun 2008, 09:47, modificat 1 dată în total.

Re: Xenon versus halogen

19 Iun 2008, 09:45

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Almanahe, referitor la ceea ce spui tu, nu as baga mana in foc. Mie mi s-a parut ca la xenon-ul de 35w pe care il am, caldura degajata e mai mica decat cea a halogenelor originale de 55w.


nu din cauza caldurii apare, ci din cauza spectrului luminii

deci practic tu spui ca le "bronzeaza"!? :D
recunosc ca fizica e departe de mine si totusi inclin sa-ti dau dreptate deoarece pare destul de logic =D>
Răspunde