Tuning

Temperatura optima in admisie!

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 31 Mai 2012, 00:22

Nu am gasit pe nicaieri raspunsurile asa ca am sa postez aici.
De obicei cand se modifica admisia este recomandat ca filtrul sa fie intr-o zona cat mai rece(cat mai departe de caldura degajata de motor)sau sa traga aer rece direct din afara compartimentului motor.Cam toate modificarile aduse admisiei pentru un + de putere se rezuma la temperatura aerului.
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
-Care este temperatura optima care trebuie sa o aibe aerul din admisie pentru o funtionare normala(in parametrii dati de producator).
-Cam de la cate grade in minus fata de temperatura optima se simte acel + de putere.Sau mai exact care ar trebui sa fie temperatura optima pentru a castiga putere(nu conteaza consumul)...Banuiesc ca exista o limita inferioara a temperaturi aerului.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 31 Mai 2012, 13:40

As fi recunoscator macar daca imi poate spune cineva care este temperatura aerului din admisie la o masina stock.
Sa ne rezumam decat la perioada de vara.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 31 Mai 2012, 14:31

Un studiu foarte interesant.
Fişiere ataşate
20.pdf
(211.49 KiB) Descărcat de 498 ori
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Iun 2012, 09:22

Eu am cateva comentarii la acel articol. Ei au facut experimente pe un motor diesel cu pompa de injectie mecanica, fara nici un fel de electronica, un motor "primitiv".

Urmatoarea afirmatie este corecta si se aplica si la motoarele de pe masinile noastre, indiferent ca sunt turbo sau aspirate, diesel sau benzina. Efectul este scaderea puterii motorului.
$1 scrie:$2a creşterea temperaturii ambiante scade gradul de umplere al motorului şi deci masa de aer ramasă în cilindru pentru ardere;


Urmatoarea afirmatie nu este valabila pentru motoarele noastre, indiferent ca sunt TDDi, TDCi sau benzinare.
$1 scrie:$2um doza ciclică de combustibil ramîne nemodificată, arderea va fi incompletă şi deci pe de o parte scade puterea motorului iar pe de alta parte creşte gradul de poluare al acestuia.

Motoarele noastre au senzori de presiune si temperatura aer in galeria de admisie (T-MAP). Masurand temperatura si presiunea, computerul motorului determina densitatea aerului care intra in cilindru si ajusteaza automat la fiecare injectie "doza ciclica de combustibil".
Motoarele pe benzina si motoarele diesel common-rail (TDCi) permit un control foarte fin si precis al cantitatii de combustibil injectat. Controlul este prezent si la motoarele TDDi, dar nu este la fel de precis.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 03 Iun 2012, 11:11

DanielArdelian2 nu vreau sa te contrazic dar atunci explica-mi si mie dc vara cand sunt afara 30-40 grade masina merge foarte prost iar seara cand se racoreste merge mult mai bine.?Totusi e o diferenta foarte vizibila.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Iun 2012, 12:11

Am spus foarte clar la primul citat ca sunt de acord cu faptul ca daca aerul admis este mai cald, puterea scade, pentru ca masa de aer (in kilograme) care intra in motor este mai redusa.

Insa la motoarele noastre, datorita ajustarii continue a cantitatii de combustibil in functie de densitatea aerului (la benzinare si in functie de citirea de la sonda lambda), nu prea este valabila partea cu cresterea gradului de poluare, combustibilul fiind dozat in functie de masa de aer admisa de motor, astfel incat arderile sa nu fie incomplete.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 03 Iun 2012, 12:35

Din ce m-am documentat pe net temperatura aerului din admisie ar fi intre 50-60 grade cam la majoritatea masinilor.
Ideea ar fi urmatoarea...daca se modifica admisia asfel incat aerul sa vina direct din exterior fara a mai avea contat cu temperatura din compartimentul motor(pentru a se incalzi) ar fi o crestere de putere.Tinand cont ca la noi in tara vara temperaturile variaza in jur de 30 grade ar fi un castig de 20-30 grade.Totusi in functie de viteza de deplasare a masini temperatura exterioara ar trebui sa scada.

Am o nedumerire din acele grafce.
Se vede clar ca diferenta de putere intre 45 grade si 10 grade este evidenta insa intre 10 si 35 nu este extraordinar de mare.
Am impresia ca totusi exista o limita a temperaturi aerului iar cu o temperatura de 20 grade ar fi fost performante mai bune.

App:Ar trebui scoase din discutie masinile care au turbina.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Iun 2012, 15:35

Eu nu stiu de unde ai tras tu concluzia cu acele 20 de grade. Mai citeste o data capitolul "4. Concluzii" din document si revino cu un citat, o referinta mai concreta.
Graficul de putere arata clar ca puterea maxima se obtine la 10 gr. C si ca puterea maxima scade odata cu temperatura.

Si tine cont de faptul ca acela este un motor in totalitate mecanic, fara nici un fel de reglare electronica. Motoarele pe benzina cu injectie electronica (deci nu cu carburator), precum si motoarele diesel TDDi si TDCi, compenseaza la fiecare injectie cantitatea de combustibil injectat in functie de densitatea aerului, determinata prin senzorul T-MAP si / sau MAF, astfel incat emisiile poluante sa nu creasca odata cu temperatura.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 03 Iun 2012, 18:57

Nu ai inteles ce am vrut sa zic....Iti mai explic odata:
Temperatura aerului dintr-o admisie stock este de 50-60 grade.
Temperatura aerului dintr-o admisie modificate sa traga aer direct de afara(Ca sa nu intram in polemicii considera ca am scos filtrul direct afara) este de 30 grade(30grade este o temperatura medie vara pentru tara noastra).
In functie de viteza de deplasare a vehicolului aerul care intra in admisie este mai rece.E logic ca la 100km/h aerul este mai rece decat la 50km/h.Deci la o viteaza mai mare de 100km\h aerul tras de admisie va scadea mult sub cei 30 grade cea ce nu se va intampla la o admise stock sau cel putin nu intr-un procent asa de mare.

Sper ca ai inteles ce am vrut sa zic.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Iun 2012, 21:00

$1 scrie:$2m impresia ca totusi exista o limita a temperaturi aerului iar cu o temperatura de 20 grade ar fi fost performante mai bune.

:?:
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 03 Iun 2012, 21:30

Pai in graficul de putere si in cel de cuplu diferenta intre temperatura de 10 si 45 grade este indiscutabila insa intre 10 si 35 grade este destul de mica chear in unele momente de turatie este inexistenta diferenta....cea ce ma duce cu gandul ca temperatura de 10 grade este prea mica pentru motoru.
Eu cred ca la o temperatura a aerului de 0 grade performantele ar fi fost asemanatoare cu cele de la 45 grade.
Parerea mea ca temperatura ideala pentru a scoate tot din acest motor este de 20 grade.

Deci eu cred ca exista totusi un interval de temperatura favorabil performantelor motorului si ce trece sau SCADE de acel interval de temperatura misoreasa performantele motorului.
Sper ca ai inteles acum.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Iun 2012, 21:42

Pentru motorul in cauza, intervalul de temperatura favorabil este cel care a fost luat in calcul cand s-a proiectat si calibrat pompa de injectie. Daca-i dai aer mai rece, mai dens, nu stie ce sa faca cu el, nu stie sa bage mai multa motorina sa profite de suplimentul de aer.

Dar motoarele de pe masinile noastre sunt mai destepte si ajusteaza cantitatea de motorina si in functie de densitatea aerului.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 03 Iun 2012, 21:43

Sau mai exact o densitatea prea mare a aerului nu afecteaza performantele motorului?

densitate aer uscat la temperaturile
[°C] [kg/m³]
-25 1.424
0 1.2929
20 1.2047
225 0.7083


Am postat in acelasi moment.Am inteles acuma.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 09 Iun 2012, 21:26

DanielArdelian2 ce parere ai de Water/Methanol Injection Kit ?
http://www.alcohol-injection.com/en/
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde DanielArdelian2 » 10 Iun 2012, 15:57

Functioneaza, dar eu personal nu mi-as pune asa ceva pe masina de familie. Nu cred ca pentru un castig de putere de 10 - 15 % merita sa faci acele modificari la masina.
As pune asemenea instalatie daca as avea o masina "de weekend".
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Temperatura optima in admisie!

Mesajde Adrian_Rujan » 10 Iun 2012, 20:41

Pai kitul care se potriveste pe motoarele aspirate are un controller prin care se regleaza de la ce turatie sa inceapa sa functioneze.
De exemplu eu pot sa il setez sa intre de la 3000 r/m pana la 6000 cand va da 100% si in acest fel kitul nu va functiona continu.
Si din ce am inteles se poate folosi stropgel din acela care rezista la -40 grade care are 50% apa si 50% methanol sau cel putin asa scrie pe el.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login