Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

jante tebla latite...

28 Ian 2011, 20:19

Sal...stie careva ceva despre cineva: :P care latesc jantele de tabla undeva prin Timisoara..:D...pt ca eu am niste table si m-am gandit c ar arata mai beton masina cu niste table mai late.....Acuma ma intreb dak ar fi si sigura chestia asta..k ...nahh...nu vreau k pe la vroo 100 KM/h sa mi se rupa jeanta si sa crap si yo si mai altii nevinovati care se intampla sa fie in locu nepotrivit la momentu nepotrivit... :| .....
:P:P:P:P..........

Re: jante tebla latite...

29 Ian 2011, 22:51

tu intelegi ce-ai scris ca noi nu =))

Re: jante tebla latite...

30 Ian 2011, 12:01

sry k nu m-am exprimat prea bine..!.:P:P...se mai intampla......:Ddar ce nu intelegi ..?!mai exact.....?!k sa stiu ce sa schimb in intrebarea mea....:P

Re: jante tebla latite...

30 Ian 2011, 17:32

@4lexx - formeaza propozitii daca vrei sa te inteleaga lumea corect. Nu scrie telegrafic (sau scris de mess)

- daca am inteles bine 4lexx vrea sa isi "faca ceva" la jantele de tabla sa fie mai late, sa arate mai bine.
Ce se obisnuia pe vremuri la Daciile 1300 era taierea pe interior a circumferintei jantei si sudarea ei invers, astfel, partea lata pe care se prinde cauciucul venea in afara.
Era o dobitocie enorma din cauza ca nu ai sanse sa centrezi roata aceea NICIODATA.
In plus sudura respectiva nu iti va tine la fortele care intervin asupra ei la viteze mai mari sau la curbe.

Ce poti tu face daca vrei sa ai jante care ies in afara, este sa iti cumperi jante cu J-ul mai mare si sa pui cauciucuri mai late pe ele (asta daca nu cumva nu ai deja jante care iti suporta cauciucuri mai late) (de ex. janta ta are 5J latime, si suporta anvelopa de maxim 185/xx/xx, daca pui janta de 5.5 sau 6J latime vei putea pune anvelopa de 195/xx/xx sau 205/xx/xx) ATENTIE la partea interioara de la masina, sa nu iti frece in interior cand iei curbe, sau treci peste denivelari.

sau sa iti cumperi jante cu ET-ul mai mic (va rog sa ma corectati aici, ca le incurc des mai mic sau mai mare). Adica partea pe care se prinde janta, prezoanele vine mai in interiorul cercului, catre masina, nu catre exterior, asa cercul cu anvelopa ramane mai in exterior, dand impresia ca ai roti f. late

sper ca m-ai inteles cu explicatia, daca nu da-i o cautare pe google despre offset la roti

Re: jante tebla latite...

31 Ian 2011, 19:41

$1 scrie:$2ry k nu m-am exprimat prea bine..!.:P:P...se mai intampla......:Ddar ce nu intelegi ..?!mai exact.....?!k sa stiu ce sa schimb in intrebarea mea....:P


salut, vezi ca pe 4tuning la sectiunea ford, e o siera rat look a unui tip din timisoara si el si-a facut jantele asa. intreaba-l pe el ce si cum, am vb si eu cu el despre asta ca am vrut sa-mi fac si eu pe 17 :D . poate te indruma el la cineva, sunt cateva masini la noi in tara care au asa ceva, am vazut si eu o calibra tot de TM cu asa ceva si arata foarte bine.

@ ovidiutzx - nu trebuia sa fi asa rau cu colegul de forum, mai ales ca nu sti despre ce vorbeste, poate ar fi bine sa dai tu pe google un pic si sa vezi cum sta treaba....

Re: jante tebla latite...

31 Ian 2011, 20:51

@zero_patru_hol - nu vad care parte o intelegi tu ca am fost rau cu el ? din contra, am explicat ce dorea el sa exprime, in plus i-am dat si cateva solutii.

Daca te referi la poza din linkul de mai jos, e acelasi lucru cu ce am zis eu, dar tot sustin ca nu e sanatos sa faci asa ceva, plus ca nu stiu cine sa iti lucre asa bine sa ai si rezistenta si roata sa fie centrata sa nu iti smulga volanul din mana.

http://www.craiovaforum.ro/attachments/ ... g_4664-jpg

Se mai poata taia janta pe circumferinta si sa inserezi o platbannda intre cele 2 cercuri rezultate, dar revenim din nou la partea cu rezistenta.

Daca te referi la asta:
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=264339
e vorba de intins anvelopa, dar tot ai nevoie de jante late pt. asta.

Re: jante tebla latite...

31 Ian 2011, 21:40

stiu foarte bine ce inseamna o anvelopa intinsa si nu stiu unde ai citit tu despre asa ceva la mine in post. si la fel de bine stiu ca se pot face acele jante prin mai multe metode, pe strung, sudura cu arc electric, din 2 jante sau una etc, daca vroiai sa fi de ajutor trebuia sa-i dai omului solutia cum sa-si lateasca jantele, nu sa-i zici ca e o tampenie si ca nu o sa centreze janta, bla bla. in sfarsit....fiecare are parerea sa mai mult mau mai putin documentata.

Re: jante tebla latite...

01 Feb 2011, 08:55

@zero_patru_hol - nu inteleg exact ce anume te-a deranjat la postul meu.

Daca stiai exact despre ce era vorba, puteai sa ii explici la om detaliile care le-ai dat acuma, fara sa te legi de postul meu.
Eu stiam metoda veche care am descris-o, daca stiai alta si erai bine crescut, imi explicai frumos si mie, nu povesteai de sus.

Oricum raman la parerea ca nu vor fi perfect centrate, sau daca chiar are cineva aparatura sa le si centreze si sa fie si sudura impecabila fara pori fara impuritati, banui ca lucra f. scump, si ajungi la acelasi lucru cu a-ti cumpara jante late din start. Repet - PAREREA MEA.

Re: jante tebla latite...

01 Feb 2011, 09:34

Ceea ce cauta colegul se face frecvent in lumea offroad. Se cheama mai profan "Janta intoarsa". Solutia merge de minune si nu e nici improvizatie pe cum s-ar crede . Avantajele "jantelor intoarse" este ca iti maresc ecartamentul prin simplul fapt ca se schimba ET-ul ( adica offsetul) jantei si roata iese cativa centrimetri in exterior.
Marele dezavantaj la turisme este ca cel mai probabil o sa-ti atinga de contraaripa la viraj maxim si /sau la incarcatura+denivelari. Si aici nu prea ai ce mari modificari sa-i faci masinii decat dacanu vrei sa bagi bani inutili in telescoape arcuri etc.
La offroad e mult mai simplu pentru ca se confectioneaza overfendere (plastic denumite aparatorile aripii de deasupra rotii ) sau se baga flexul si se polizeaza din aripa incat sa nu atinga noua roata .
Totusi eu nu inteleg de ce i-ai pune jante mai late masinii tale incat nu ai un motor care sa miste niste roti mai mari si sa nu simta treaba asta. Deja daca ii pui jante pe 15" o sa invarteasca mai greu de roti :-??

Re: jante tebla latite...

01 Feb 2011, 11:43

$1 scrie:$2zero_patru_hol - nu inteleg exact ce anume te-a deranjat la postul meu.

Daca stiai exact despre ce era vorba, puteai sa ii explici la om detaliile care le-ai dat acuma, fara sa te legi de postul meu.
Eu stiam metoda veche care am descris-o, daca stiai alta si erai bine crescut, imi explicai frumos si mie, nu povesteai de sus.

Oricum raman la parerea ca nu vor fi perfect centrate, sau daca chiar are cineva aparatura sa le si centreze si sa fie si sudura impecabila fara pori fara impuritati, banui ca lucra f. scump, si ajungi la acelasi lucru cu a-ti cumpara jante late din start. Repet - PAREREA MEA.


te las pe tine sa explici, ca esti BINE CRESCUT.... oricum omul o sa afle toate detaliile, daca nu le stie deja.

Re: jante tebla latite...

03 Feb 2011, 19:43

...va multumesc tuturor pt raspunsurile voastre...;D...si imi cer scuze pt ca nu m-am exprimat prea bine:P dar eu nu ma prea pricep cu forumurile....si da l-am vazut si eu pe tipul ala cucalibra prin oras , si tablele alea mi s-au parut spectacol...:P...si m-am gandit ca ar fii o idee tare, pt ca nu multi au asa ceva...
dar cam are dreptate si b85xix, ca la motoru meu de 1.4 niste jante mai mari=viteza mai mica (si mai puturoasa la plecare..:P)

Re: jante tebla latite...

27 Feb 2011, 11:59

$1 scrie:$2..va multumesc tuturor pt raspunsurile voastre...;D...
dar cam are dreptate si b85xix, ca la motoru meu de 1.4 niste jante mai mari=viteza mai mica (si mai puturoasa la plecare..:P)


Nu apare nici o problema daca pui jante pe 15 si cauciucuri cu talon mai mic, in asa fel ca diametrul rotii sa nu fie mai mare decat diametrul rotii original. =D>
Exista dimensiuni de cauciucuri echivalente intre ele, indiferent daca sunt pe 13,14,15 etc, astfel incat diametrul total al rotii ramane neschimbat si performantele masinii nu sunt afectate negativ; din contra, (fiind vorba de cauciucuri mai late si talon mai mic la jante mai mari) o sa ai aderenta mai buna la porniri rapide si la franare, stabilitate mai buna si aspect mai agresiv... :) Efectele negative apar numai daca bagi prea mult aer in ele, foarte multi cred ca daca anvelopele sunt mai late automat trebuie presiune mai mare in ele; dar este o greseala, corect e sa folosesti aceiasi presiune indicata la rotile originale, altfel, fiind prea tari cauciucurile masina o sa scuture la cea mai mica denivelare... :-t
Trebuie doar sa gasesti echivalenta corecta, iar jantele sa aibe latimea si ET corect pt modelul de masina respectiv.

Exemplu: 185/70/13 =195/60/14 =205/50/15 =215/40/17.
Mai pot fi si alte variante cu alte latimi si alt talon echivalent chiar pe aceiasi janta (ex: 195/55/15 =205/50/15) Poate fi o diferenta de pana la 2,5% care nu creaza probleme.

Re: jante tebla latite...

28 Feb 2011, 15:33

Oricat de echivalentele ar fi dimensiunile alea, niste kg in plus tot se aduna, iar kg adunate la roata pun la incercare motorul.

Re: jante tebla latite...

06 Mar 2011, 11:09

Desi pare greu de crezut, greutatea rotilor e cam aceiasi in cazul rotilor echivalente... #-o

Eu am 3 seturi de roti din aliaj (mi-au placut si nu m-am putut abtine sa nu le cumpar :) ) Am fost curios ce greutate au asa ca le-am pus pe cantar:
.A -jante aliaj BBS 7x15 +cauciucuri 195/55/15 (ContiEcoContact)= 14,3 kg; =D>
.B-jante aliaj no name 6,5x15 + cauciucuri 195/50/15 (Good Year)=16,7 kg; =D>

Roata originala pe masina:
-janta tabla 5,5x13 +cauciuc 185/70/13 (Kumho)= 14,9 kg; :-O
Roata care o am de rezerva:
-janta tabla 6x14 +cauciuc 195/60/14 (Firestone)= 16,9 kg; :-O

Dupa cum se vede, jantele mai mici (13'-14') de tabla, nu sunt neaparat mai usoare decat cele pe 15' din aliaj.
Chiar si cauciucurile noi, de aceiasi dimensiune si aceiasi marca pot cantari diferit (diferenta poate fi chiar de 1-1,5 kg :( )

Eadevarat ca in unele cazuri jantele mari cu cauciucuri late sunt mai grele:
.C-jante aliaj Tekno 7x17 +cauciuc 215/40/17 (Stunner Scudo)= 18,6 kg.

Re: jante tebla latite...

06 Mar 2011, 14:12

Tie poate ti se pare putin 1 kg la fiecare roata in plus dar forta inertiala zice altceva, si ceea ce percepi tu ca 1 kg in portbagaj , la roata se traduce mult mai acut.
Eu am roti de iarna 215 55 16 si 235 45 17 de vara. Dimensiunile sunt echivalente dar diferenta la demaraj e sesizabila cu astea de iarna. Si nu am motor de 1.6 si am si cuplu undeva la 400 nm .

Re: jante tebla latite...

06 Mar 2011, 17:27

Nu te contrazic, la diferente mari de latime pot apare diferente mai mari si la greutate (am dat mai sus exemplu cu rotile de 215/40/17).

Eu desi am motor 2.0 dohc de numai 125 cp pot sa-ti spun ca nu am sesizat nici o deosebire in ce priveste comportamentul masinii (acceleratie, consum) cand am mers cu 195/55/15 sau 215/40/17.Daca plec mai rapid din loc patineaza si urla si cauciucurile de 215/40/17 aproape la fel ca cele de 195/55/15. Poate daca ar fi sa cronometrez timpul pt demaraj 0-100 km/h as constata vreo mica diferenta.

Sigur ca niste kg in plus afecteaza demarajul si v max dar in ce ma priveste n-am incercat sa aflu cat de mult. Si in orice caz, diferenta intre 195 si 215 (20 mm) nu e spectaculoasa.

Normal si diferenta de latime in cazul tau (215 si 235 e tot 2 cm) nu ar trebui sa fie foarte sesizabila in comportamentul masinii pe drum uscat.
Si e posibil ca daca o sa cantaresti rotile alea o sa afli ca cele de iarna (215) sunt mai grele decat cele de vara (235) :-O
Si o sa vezi si tu ca la acelasi set de roti apar diferente -poate si mai mari de 1-1,5 kg; adica la cele 4 roti de 215 o sa ai cam 4 greutati diferite, la fel si la cele 4 roti de 235 putin probabil sa fie macar 2 la aceiasi greutate.
Pune-le pe cantar si o sa fii surprins de rezultat...

Re: jante tebla latite...

06 Mar 2011, 18:41

Pai e posibil sa difere kg , dar eu iti zic ca masina cu rotile pe 235 45 17 demareaza mai lent decat cu 215.

Re: jante tebla latite...

02 Iul 2012, 15:14

Cu scuzele de rigoare, inainte de 89, se "lateau" jante de Dacie prin taiere si sudare pe strung. Trebuie sa fii EXTREM de bun strungar si sudor ca sa faci chestia asta, si exista riscul sa descalti masina daca tragi de ea prea tare.
In mod normal, janta rezultata dupa latire trebuie tratata termic, dar, surpriza!, nimeni de la Ford nu o sa spuna vreodata care este tratamentul.
Mai bine cauti niste jenti de aliaj mai late .... dar asta cred ca deja a fost postat :D

Re: jante tebla latite...

02 Iul 2012, 15:38

Din cate citisem pe diverse situri in afara.
1 kg la roata ar face cam cat 6-7 kg in portbagaj(sau unde vreti voi)

Ideea ca demarajul scada daca janta este mai mare este relativ adevarata insa exista numeroase cazuri cand jante pe 17 cu anvelope 215,225,etc sunt mai usoare decat jantele de fabrica si datorita suprafetei mai mari de contact au si aderenta mai mare plus greutate mai mica...rezulta demaraj mai bun.
Răspunde