Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

tuning la carb.

14 Sep 2007, 15:57

Salut.Ma intereseaza si pe mine cum poti creste puterea motorului la cele pe carburator(stiu ca este mai usor decat cele pe injectie).Dupa memeaca mea stiu...am reusit safac unele chesti..dar stiu ca varsta si experienta isi spune cuvantul asa ca vreau sa aud solutiile voastre.

Respect...

14 Sep 2007, 22:23

In primul rand pui un carburator mai bun daca nu exista deja. Ca sa "tunezi" carburatorul in sine nu cred ca ai ce-i face mai mult decat un reglaj cat mai fin. Ar mai fi o varianta, am vazut acum cativa ani un Scirocco cu 4 carburatoare, cate unul pentru fiecare piston :D Dar deja ca sa faci asa ceva ai nevoie in primul rand de o gramada de bani, si apoi de un mester care sa stie bine ce face. Ori stim deja cu totii ca meseria asta e pe cale de disparitie, acum omul repara cu laptopul si softul de diagnostic si se auto-intituleaza "meserias"...

14 Sep 2007, 22:51

Asa e.Ai dreptate.Nu mai sta nimeni la reglat din surub...dar ai vazut si pe discovery...majoritatea masinilor customs sunt pe carburator.Ma gandeam sa maresc putin avansu,si sa-i mai iau din relanti.defapt la mine chiar e necesara chestia.am avansu mic si relantiu mare,ca sa paota sta la relanti

16 Oct 2007, 14:02

Am pe cineva in craiova care are stand, poate regla carburatoare orizontale si verticale. EDF, ce ai vazut e un motor cu 2 carburatoare dublucorp sincrone, in general cei de la VW folosesc Solex ADDHA C40, DellORTO DHLA40 sau Webber DCOE 45. Am o pereche de DellORTO DRLA (aceeasi treaba, numai ca sunt verticale) reglate de omul asta. Motorul Sierrei, va avea si el conversie din injectie in carburatoare, in DellOrto DHLA42.

Esti pregatit sufleteste pt consum de 20-23% urban si 10 afara?

18 Oct 2007, 00:46

Nu, nu sunt pregatit. Dar mi-ar place :D . Bag seama ca esti mester in carburatoare. Poti sa-mi spui si mie cum naiba imi dau seama cand e reglat optim amestecul benzina / aer ? Carburatorul meu e FORD VV , simplu, si e prezent in manualul sierra dar are o prezentare foarte sumara. Are un singur surub de reglaj, pe care daca-l strang la maxim nu are putere motorul, il desfac cateva ture...merge dar ca si cum ar fi in 3 pistoane, iar daca-l desfac la maxim se scutura toata masina ca tancul si scoate un fum in spate de nu mai vad nimic in oglinzi...

18 Oct 2007, 02:03

Ce consummm.Eu mi-am reglat relantiul de sta la fix.daca mai misc surubu 1 mm moare motoru...cum a zis tata "dacai ai putea i-ai da numai aer" :).NU exista sa ai doar un surub de reglat....zic eu.Normal ai un surub de unde reglezi relantiul,unul unde reglezi socul(cat sa stea turata cu socul,surubu asta nu s evede ,e in spate,deabea l-am gasit).Am sa caut sa ma documentez in legautra cu carb tau..poate gasesc ceva

18 Oct 2007, 05:02

$1 scrie:$2n primul rand pui un carburator mai bun daca nu exista deja. Ca sa "tunezi" carburatorul in sine nu cred ca ai ce-i face mai mult decat un reglaj cat mai fin. Ar mai fi o varianta, am vazut acum cativa ani un Scirocco cu 4 carburatoare, cate unul pentru fiecare piston :D Dar deja ca sa faci asa ceva ai nevoie in primul rand de o gramada de bani, si apoi de un mester care sa stie bine ce face. Ori stim deja cu totii ca meseria asta e pe cale de disparitie, acum omul repara cu laptopul si softul de diagnostic si se auto-intituleaza "meserias"...


Apropo de "meserias" daca vrei sa reglezi cat mai bine un carburator tot de un "meserias" ai nevoie pt. ca trebuie sa masori amestecul aer/combustibil si se masoara cu o sonda si nu cu urechea :( dupa cum sta la relanti. Din pacate tocmai asta e problema la noi acei "meseriasi" care se bazeaza doar pe ce au vazut in stanga si in dreapta :(

18 Oct 2007, 09:01

Singurul motiv pentru care m-am gandit sa reglez amestecul e ca imi umezeste bujiile si sunt negre. M-am gandit ca e amestecul prea bogat. Problema e ca nu stiu in ce sens sa dau de surubelul ala ca sa maresc debitul de aer. Dupa cum se comporta motorul nu-mi dau seama.

@Catalyn : carburatorul apare in manualul sierra pe care mi l-ai trimis tu. Are un singur surub de reglaj aer / benzina si unul pentru relanti.

@BestROC : nu ma duc la "meserias" , multumesc de sugestie, sunt prea patit. Sunt convins ca ce poate face "meseriasul" pot face si eu :)

18 Oct 2007, 13:09

Buna!
se poate pune un carburator cu ajutaj Venturi mai mare
sau 2 carburatoare sincrone
cea mai buna solutie ar fi zenith 32/40 INATde BMWsi Mercedes
se poate regla bine.
Ideea e ca daca nu e de cel putin 1,5 ori mai mare ajutajul Venturi
sa nu munciti degeaba
si oricum creste puterea cu maxim 10 %
Dar cel mai bine e sa transplantati sun Zetec sau Duratec cu 16 valve
de 2 L si cu acte de 1,6L...
Radu

18 Oct 2007, 16:16

BV04EDF eu sunt satul de "mecanici".EU chestia cu umezitu bujiilor am patit-o.ai amestec prea bogat.Eu am rezolvat in mare parte prin curatarea carburatorului

18 Oct 2007, 22:24

Venturi-urile sunt ca plimbatul in fundul gol prin fata p**** sculate. Rolul lor: prevenirea pompajului(fenomen de aparitie a unui dop de aer exact la intrarea in priza de aer, ducand la intreruperea coloanei de aer), reglajul vitezei coloanei de aer( sa nu uitam ca la viteza prea mica avem amestec instabil, pur si simplu "norisori" de benzina altenand cu coloane de aer sec, iar la o viteza prea mare a aerului, particulele lichide "raman in urma" (se lasa cu rateuri in admisie si autoaprinderi). Eu am inteles cat de cat ce se intampla intr-un carburator, si cum functioneaza, insa nu stiu sa le reglez...iar documentatia, te va ajuta sa intelegi si tu...din pacate, ajungem la mana meseriasilor - de ce banc - acesta foloseste un lichid cu anumite proprietati, care verifica si ajuta la regularizarea terecerii benzinei si aerului prin circuitele din carb, fara intreruperi si alte turbioane ce se pot forma....apoi, de ce reglaj pe masina - se folosesc AFR, EGT. AFR-ul da alarma in cazul unui amestec prea bogat/prea sarac, iar EGT (senzor temperatura gaze in evacuare) te ajuta, pt ca se stie ca arderea implica temperaturi mai mari sau mai scazute in functie de nivelul de Oxigen(aer) implicat in ardere.(ultima parte se face cel mai corect pe dyno, dupa ce sistemul de aprindere/distributie a fost perfect reglat. De ce pe dyno - carbul(carburile) trebuie sa asigure o alimentare corecta pe toata plaja de turatii.

Consumul pe carburatoarele mentionate de mine mai sus, se datoreaza faptului ca asa sunt ele calculate...un carburator ce echipeaza un motor stok, daca da mai multa benzina nu va face sa traga mai bine, ci va dezavantaja motorul pe o anume plaja de turatii, iar consumul va fi INUTIL!!!! Un motor, trebuie intai sa ceara benzina ca sa modifici un reglaj si sa ii dai benzina...(fara un ax cu came care sa il faca sa se tureze mai rapid, fara un rap de comprimare crescut...n-ai facut nimic), nici in cazul anumitor masini care raman fara benzina in camera de nivel in timpul unei accelerari violente, nu gasim raspuinsul in carb...daca goleste camera de nivel, insemna ca face fata accelerarii, doar ca nu e alimentat suficient, si asta se rezolva cu alta pompa de benzina, cu alt debit.

18 Oct 2007, 23:06

Buna expliatie.Problema este ca la mine nu am gasit pe nimei care sa regleze carb pe stand cat despre dino.....sa nu mai vb.

19 Oct 2007, 09:28

Am rezolvat-o. Am strans la maxim surubul de reglaj aer / benzina de pe carburator si am marit putin relanti-ul. Motorul mere ceas acum, se tureaza frumos si nu scoate fum deloc.

20 Oct 2007, 04:11

$1 scrie:$2una expliatie.Problema este ca la mine nu am gasit pe nimei care sa regleze carb pe stand cat despre dino.....sa nu mai vb.


In Bucuresti, la Master T. au dyno, si sculele mai sus mentionate.
Răspunde