Tuning

Tuning motor Zetec-SE 1.6

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Dripci » 03 Feb 2015, 00:15

Salut !
Am cautat informatii pe sectiunea de tuning de pe forum dar nu am gasit date concrete de cum au reusit unii utilizatori sa isi mareasca performantele motorului.
Am citit despre
-montarea unui filtru sport panel sau conic. Sunt pareri pro si contra, unii spun ca mai mult dauneaza si daca nu iti faci cold-air intake, mai bine nu faci deloc. Tehnologia a mai evoluat intre timp, daca sunt useri care folosesc filtre sport sa ne impartaseasca experientele
-clapeta de acceleratie marita. Pe motorul de 1.6 zetec-se se potriveste clapeta de acceleratie de pe zetec-s de 1.8 si 2.0
-admisia marita. La motorul de 1.6 zetec-se se potriveste admisia de la zetec-se de 1.7 (motorul de 125 de cai)
-comprimarea motorului. Aici ma gandesc ca ori se poate lua din chiuloasa putin, gen 0.5-1 mm ori folosirea chiuloasei de la zetec-se de 1.4.
-axe cu came noi. Stiu ca se potrivesc axele cu came de la zetec-se de 1.7 dar nu stiu daca a incercat cineva asa ceva si cum si-a reglat PCM-ul.
-evacuarea schimbata. Evacuare 4-1 sau 4-2-1, calculata ori sa castigi cuplu jos ori cuplu sus
-eliminarea catalizatorului ?
-chiptuning. Aici din nou, pareri impartite. In principiu, se castiga pana la 10% putere in partea superioara a turometrului.
-turbo. Cam scump kitul, montarea, bibilirea lui
-corp clapeta de acceleratie individual - gen
http://www.jenvey.co.uk/home/direct-to- ... mm-dbfs-42 dar cam scump.

A incercat cineva din ce am scris eu mai sus ? Si daca da, a meritat ? Ori alte lucruri care pot fi facute la motorasul asta.
Dripci
Gold Member
 
Mesaje: 760
Membru din: 27 Feb 2008, 15:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Mk2 1.6Ti-VCT 115ps + GPL
VIN: WF0WXXGCDW6T31253

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Maddogul » 03 Feb 2015, 00:29

Salve
Saptamana trecuta am facut modificarea de admisie si clapeta si icsv la 1.6 zetec cu piese de puma 1.7. Aproape bolt on. Alte axe doar de la Kent. Cea de admisie 1.7 nu merge e cu vct. Evacuarea 4-2-1 dementa curata de la Asher sau Milltek. Throttle bodies merg de Yamaha R1 cu dual injectie adica pre admisie. Asta la vara :). Daca chiar vrei ceva 2.0 zetec dus la 2.1 ZVH kit turbo Lsd incutie si go planet.
La sfarsit chip. Mai trebuie admisie de aer rece musai.
Cu Stima
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94
Maverick 4x4 2.0 XLT 125 Cp '01
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97
Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5477
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Dripci » 03 Feb 2015, 00:39

Da mane, stiu ce mi-ai montat saptamana trecuta. Ma rog, acum vreo 3 saptamani :))
Am vazut eu ca ai motorul ala de puma acolo, nu ne interesam si noi daca merita sa punem axele cu came ?
Si ma gandeam urmatorul pas sa comprimam chiulasa putin.
Am vazut throttle bodies si de gsxr750 cu tot cu injectoare.


LE: cam asa trage acum
https://www.youtube.com/watch?v=5WCbDkuK0X0
o imbunatatire de 0.5 sec la suta fata de ce zice in manual. Asta cu cauciucurile de iarna...vedem la primavara ceva mai concludent. Si 17,3 sec 402 m, fata de 17,7 cat se estimeaza pt masina asta,
Dripci
Gold Member
 
Mesaje: 760
Membru din: 27 Feb 2008, 15:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Mk2 1.6Ti-VCT 115ps + GPL
VIN: WF0WXXGCDW6T31253

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde cosmin1407 » 28 Apr 2015, 20:49

@ Maddogul: "Saptamana trecuta am facut modificarea de admisie si clapeta si icsv la 1.6 zetec cu piese de puma 1.7" - din punct de vedere al consumului de carburant ce inseamna acest upgrade ? Dar din punct de vedere financiar?
Ford Focus, 2002, 1.6 16V, 100 CP
ex. Ford Mondeo, 1993, 1.6 16V, 90 CP

Imagine
Avatar utilizator
cosmin1407
Ford Freak
 
Mesaje: 216
Membru din: 24 Feb 2007, 19:29
Localitate: Bistrita
Maşina: Ford Focus 1.6
VIN: WF0FXXWPDF2L55828

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Maddogul » 28 Apr 2015, 23:01

@cosmin discutia de consum la o performanta marita nu isi are sensul. Tu crezi in perpetuum mobile? Financiar trebuie sa fac un calcul, daca esti interesat ne auzim la telefon.
Cu Stima
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94
Maverick 4x4 2.0 XLT 125 Cp '01
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97
Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5477
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde RomeoDrm » 29 Iun 2015, 17:20

Salut. Am si eu acceiasi problema. Vreau sa scot tot ce pot din acest motor. Am pus filtru aer k&n. Evacuare inox, scos catalizator. Vreau acum sa umblu in motor. Va rog cateva sfaturi. Sunt cam incepator in asa ceva. Multumesc
RomeoDrm
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 08 Noi 2014, 02:02
Maşina: Ford

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Weru » 19 Sep 2018, 20:26

Salut.pot monta pe motorul de 1.6 16v clapeta de 1.7 (bineinteles ca impreuna cu galeria) ?am observat ca difera mufele dar semnalul este acelasi ? Ma gandesc ca daca senzorul da aceleasi semnale sa schimb mufa.si inca nelamurire ... chiulasa de 1.7 se potriveste bolt on pe motorul de 1.7 ? Multumesc mult
Weru
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 12 Mai 2018, 14:10
Maşina: Ford

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde jhonutz » 20 Sep 2018, 06:28

Se poate monta galeria cu tot cu clapeta cu mici ajustări la găurile de prindere. Nu merita efortul, nu câștigi mare lucru
Avatar utilizator
jhonutz
1nsane Member
 
Mesaje: 9667
Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus 1 1.6 16V Zetec S 2001 , CVA 4F27E + GPL Tomasetto STAG Qbox
VIN: WF0AXXWPDA1U11787

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde Weru » 20 Sep 2018, 10:03

Pai vreau sa schimb si axele sau chiulasa cu totul de pe 1.7
Weru
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 12 Mai 2018, 14:10
Maşina: Ford

Re: Tuning motor Zetec-SE 1.6

Mesajde jhonutz » 20 Sep 2018, 10:24

Da dar daca nu modifici și softul de management motor nu faci nimic
In schimb datorita unei cantități de aer mai mare crește puterea cu câțiva cai
Avatar utilizator
jhonutz
1nsane Member
 
Mesaje: 9667
Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus 1 1.6 16V Zetec S 2001 , CVA 4F27E + GPL Tomasetto STAG Qbox
VIN: WF0AXXWPDA1U11787


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login