Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Custom Exhaust "sfaturi"

25 Aug 2008, 10:33

Salut, am un Escort xr3 din 82' si vreau sa ii modific esapamentul de la cap la coada. Pt inceput am facut rost de galeria de evacuare de la un model turbo si garniturile aferente, am vb cu cineva care poate face o flansa adaptabila la galerie, din ea sa plece o teava pe care sa o duc pana la capatul masinii, cu sau fara toba finala in functie de cat de tare se aude :). Intrebarea este: care sa fie diametrul tevii la interior ? Motorul este cel original de 1.6 "cvh" de 95 cp. Mentionez ca pe motor urmeaza sa fie montate 2 carburatoare duble dellorto dhla40 . Astept pareri, multumesc :D

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

25 Aug 2008, 12:27

Sa inteleg de la tine ca vrei fara tobe de loc? :-t O sa te scoata prin parbriz zgomotul :-" macar finala si tot ar trebui sa-i pui. Daca vrei sa pui doar teava groasa, cred, nu sunt f sigur, ar trebui sa masori volumul tobelor si sa maresti diametrul tevilor conform cit sa includa diferenta de volum, sa-ti iasa aproximativ acelasi volum cu ce ai acum.
Ce inseamna galeria de evacuare de turbo fata de ce ai acum? vezi sa se pupe pistoanele pe tevi altfel risti sa busesti motorul. Din cite stiu cel mai mic turbo de escort parca e 1.8 diesel, la benzina parca doar 2000
PS1. Daca transplantezi galeria de turbo, de ce nu transpantezi sistemul cu tot cu turbina? :D

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

25 Aug 2008, 14:55

Ambele motoare de la escort (xr3 si rs turbo) au avut la baza motorul "cvh" diferenta sta in galeria de evacuare si injectia. Diferenta dintre galeria de la xr3 si cea de la turbo este ca la turbo fiecare piston in parte are evacuarea lui (vezi poza).
Am plecat de la bun inceput pe varianta cu carburatoare si am facut rost de tot ce imi trebuie, mai trebuie montate si reglate :) dupa ce termin cu evacuarea.
Fişiere ataşate
image007%20(web)6[2].jpeg

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

25 Aug 2008, 16:31

Dap, asta cu evacuare per piston o stiam, si e una din cele mai bune variante dpdv evacuare.
Cind m-am referit la diferente, m-am referit la dimensiuni in principiu, pentru ca din cite stiu, turbo pe escort de la 1.8 in sus, tu ai 1.6 si nu stiu daca se pupa chiuloasa/serpisorii de 1.6 cu 1.8 sau 2.0.
Oricum, succes la transformare :D
Ti-as zice totusi sa-i pui o finala, sa nu lasi doar teava pentru ca o sa fie cam prea zgomotoasa, si inca ceva, pentru upgrade de carburatie, mai pune-i sau schimba-i pompa de benzina sa faca fata "pietei" ;)
Sa mai pui poze pe masura ce avanseaza operatia. Eventual cind e gata un filmuletz....sa vedem cum cit de bestial "urla" :D

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

25 Aug 2008, 17:31

Ca sa iti faci o idee masina care va suferii transformarea e cea din poza, care are si suspensia modificata amortizoare koni reglabile + arcuri FK si e incaltata cu Borbet A 16" 7.5j + gume dunlop sport 9000 225/40/16" in rest e originala cam 95%. Dar inca nu ma lamurit nimeni cu subiectul pt care am deschis topicul (diametrul tevii), mai astept pareri :D
Fişiere ataşate
asta.jpg

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

27 Aug 2008, 16:54

Pai nu ma pricep sa calculez trasee de evacuare dar o teava de 50-55 ar trebui sa fie numai buna.Am vazut un ka cu evacuare pe 52 si suna superb:).Ca si detaliu toba finala ar trebui sa fie ca si volum mai mica sau cel mult egala cu cea intermediara.

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

16 Oct 2008, 12:10

Vezi ca evacuarile de la motoarele turbo fata de cele aspirate difera destul de mult ca diametru si cot. Banuiesc ca ai luat serpii pentur turbo. sincer mai bine cauti pe net niste serpi pentru motorul tau. Cat despre evacuare depinde ce modificari mai aduci motorului, dar de ex. daca mai pui cam 1 inch pe diametru ar fi mai mult decat suficient.
Indiferent de cum se aude te sfatuies sa pui o finala f putin restrictiva pentru ca altfel nu o sa mai ai back-presure pe evacuare si o sa pierzi din puterea motorului.

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

04 Mai 2009, 22:30

frumoasa masinuta, putine modificari facute cu gust ii da un aspect placut.
la cati cp o duci cu evacuarea si cu carburatoarele p care le vai pune?

Re: Custom Exhaust "sfaturi"

07 Mai 2009, 17:49

Proiectul a fost abandonat , masina sa vandut , carburatoarele , admisia , filtre etc au ajuns la cineva care modifica o fiesta mk2 din ce stiu . Eu am trecut la modificarea unui rs2000 care deja a primit evacuare freeflow si admisie in urmatoarele zile .
Răspunde