Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

13 Oct 2009, 15:06

Pt cei ce doresc o crestere in putere a motorului (pe benzina) cu pana la 20% (ceea ce prin chip, flash, etc. nu se poate realiza la motoarele pe benzina) la un pret foarte rezonabil, zic eu, va recomand B-TUNING E.C. din Ungaria, Loc. Szolnok la aprox. 110-120 km de Szeged. De asemenea produce si comercializeaza tobe sport din inox pt motociclete, scutere, etc. Tipul face astfel de tuning de 20 de ani pt tot felul de masini. Am vazut la el chiulase de BMW, OPEL, LADA chiar si de DACIE 1310, aduse din Ungaria si din Romania.

Ce se face la o masina de strada pt ridicarea puterii cu 20% este: marirea evacuarii si admisiei atat in chiulasa cat si in galeriile de evac. respectiv admisie, usurarea si echilibrarea volantei, modificarea axelor (in cazul meu)/axei cu came si a ambreiajului cu placa de presiune totul cu un cost de pana la 420 Euro, totul dureaza cam 7 zile plus/minus. Daca se doreste o masina de raliu se mai modifica si restul motorului: biele, pistoane, etc.

Pt mai multe detalii, cei interesati, pot lua legatura cu el pe e-mail in romana (sotia lui stie romaneste)

Date de contact:

B-TUNING E.C.
dl. Borcsok Csaba
5000 Szolnok, Karinthy Frigyes ut 12
tel/fax 0036 56 422 331
E-mail: csabituning@yahoo.com

P.S.: Eu am dat de el pe http://www.racing-bazar.hu si sambata mi-am dus piesele din cealalta masina la modificat.
B-TUNING E.C.1.jpg
B-TUNING E.C.2.jpg
B-TUNING E.C.4.jpg
B-TUNING E.C.5.jpg
B-TUNING E.C.6.jpg
B-TUNING E.C.8.jpg

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

14 Oct 2009, 08:47

Asta da tiuning adevarat, de s-ar face asa ceva si la noi bine ar fi.

Operatiunea se numeste port and polish, adica se elimina toate obstructiile din traseele de admisie si evacuare pentru a crea o curgere cat mai buna fara turbulente pentru o umplere mai rapida a cilindrului si apoi se modifica axul sa aiba ridicare sau deschidere mai mare astfel incat sa poata livra debitul castigat. Deasemenea se face port matching intre galerii si chiuloasa. Eu aveam buza de 1 mm intre galerie si chiuloasa si avand in vedere ca aerul circula pe peretii unei conducte acolo se creaza turbulente care incetinesc semnificativ amestecul.

Prelucrarea se face pe flowbench, pe care se echilibreaza debitul pe fiecare port in parte. Se analizeaza forma ideala a supapei de admisie, se subtiaza tija supapei de admisie si apoi in functie de graficul de debit de la flowbench se calculeaza axa. Daca chair are sculele astea omul si nu le face dupa ochi atunci urmatorul motor mi-l duc la el.

Ultima e chiuloasa de zetec si pare lucrata foarte bine. Adica porturile vad ca au un pic de rugozitate comparat cu camera de ardere care e perfect oglinda. Majoritatea fac si porturile oglinda si gresesc pentru ca atunci "balteste" amestecul. Am porturit si eu o chiuloasa si am asistat la o port-uire home made la o chiuloasa de zetec si rezultatele au fost excelente, 160 de cai din 2 litri inainte de mapare pe stand. Asta fara flowbench, doar bagat jejetu inauntru si verificat sa fie cat mai lin si drept tot.

O mentiune legat de usurarea si echilibrarea volantei, si nu o spun in nume de rau, nu aduce castig de putere, dar motorul se tureaza mult mai repede si asta e un plus la acceleratie. Eu sincer nu voi usura niciodata volanta pentru ca nu vreau sa stiu ca s-a umblat la ceva care se invarte la 7500 de ture fix intre picioarele mele, si stiu cazuri in care s-a rupt si a zburat volanta afara, noroc ca a zburat prin fata. A taiat prin carcasa cutiei, radiator, fusta fata si s-a tot dus. Volantele de fabrica sunt mai grele pentru a usura condusul masinii. Cu cat inmagazineaza mai multa inertie accelerarile si decelerarile sunt mai line si confortul la drum e mai bun.


Cand isi va da motorul meu obstescul sfarsit cu siguranta nu il dau la romani sa mi-l refaca si cea mai buna alternativa par vecinii nostri unguri.

Mersi de pont, la 420 de Euro e pe departe cel mai ieftin cal (sigur) / Euro si impreuna cu o remapare ulterioara ar trebui sa aiba rezultate exceptionale.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

14 Oct 2009, 18:17

In mod normal, daca totul e ok. sambata ma duc dupa piesele mele si-ntro saptamana-doua sa fie montate. Am sa pun niste poze cu ele facute daca cineva e curios cum vor arata, iar pentru cei curiosi de cum va merge ˝cotetu´˝ comparativ cu cea fost....abia astpt sa va dau detalii :D >:) >:).

Sa sti ca omul avea utilaje pe-acolo dar sincer sa fiu nu stiu ce pt ca nu ma pricep, dar tinand cont ca face asta din ´87 sunt convins ca are tot cei trebuie.

Ref. la cel cariua ia zburat volanta probabil ca nu a echlibrat-o. Omu´ asta mi-a zis, inaite de a duce piesele, ca volanta va fi usurata si echlibrata dar ca o va face doar daca nu e uzata tocmai pt a evita accidente de genul ala si sa poata garanta lucrarea.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

15 Oct 2009, 15:48

foarte fain!
stiam si eu de metodele astea de crestere a puterii ca fiind cele mai corecte. parte din ele le-am aplicat manual si ochiometric la simsonachele meu (acu' v'o 8-9 ani). s-a simtit diferenta. dar era vorba de un motor monocilindru in 4 timpi de o simplitate geniala - putin de lucru, riscuri reduse, ieftin. la masina nu numai ca nu m-as baga, dar nici nu as lasa pe un oarecare sa se bage...

99kmz, sa ne spui te rog la ce costuri se ridica toata aventura, eventual defalcat pe componente/proceduri. banuiesc ca 420 euro este doar manopera. ce piese mai trebuie furnizate? se duc componentele gata demontate sau se duce masina si se descurca omu'? face un test de putere dyno dupa lucrare sau nu? daca da, intra in pret? face nenea si sisteme de evacuare mai sportive (cap-coada)?

cu cat mai multe detalii esti dispus sa impartasesti cu atat mai bine. si poze! eu unu', ca majoritatea de pe forum, nu inteleg o ioata ungureste si degeaba ma uit la situ' din linku' dat de tine...

merci!
hai noroc!

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

15 Oct 2009, 16:58

Atata tot! Eventual semeringurile de la supape, semeringurile de la axele/axa cu came, si garniturile de la cele doua galerii (admisie si evacuare), dar asta discuti cu el, eu am dus o parte din ele (adica semeringurile de la supape) pt ca le aveam luate. In rest... combustibil in masina, piesele in portbagaj si talpa pana in Ungaria. :D

Nu stiu pret pe componente, dar daca-i trimiti e-mail sa-l intrebi nu cred ca nu iti raspunde. Mie mi-a zis pretul pe total, mi s-a parut super ok, si i-am dat ˝bataie˝ n-am mai itrebat cat costa detaliat.

P.S.:Nici eu nu stiu o iota ungureste, dar cum am zis mai sus, sotia lu stie romaneste, e din Odorhei.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

16 Oct 2009, 08:20

Eu am facut porting DIY (do it yourself) pe o chiuloasa de Peugeot 1.9 GTI si la fel si un preten cu zetec de 160 de cai. Principiul e simplu si daca nu ai flowbench si rezultatele au fost pozitive :) . Drept inspiratie am folosit site-ul lui Guy Croft. E un nene tare destept de la englezi care construieste masini de curse si imparte partial din experienta lui pe forumul sau.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

19 Oct 2009, 17:37

Apropos,
Are de vanzare si filtre de aer sport Simota la niste preturi beeeeton! Nu am rezistat tentatiei si mi-am cadorisit masina si cu un filtru nou :D .

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

26 Oct 2009, 16:20

In sfarsit un post serios la sectiunea "Tuning" de pe clubford :)

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

03 Noi 2009, 22:45

unariciflocos la admisie este adevarat ca nu se lustruieste "oglinda" pentru a evita "baltirea"...dar la evacuare (din cate stiu eu) se poate face oglinda.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

21 Mar 2010, 07:31

$1 scrie:$2n mod normal, daca totul e ok. sambata ma duc dupa piesele mele si-ntro saptamana-doua sa fie montate. Am sa pun niste poze cu ele facute daca cineva e curios cum vor arata, iar pentru cei curiosi de cum va merge ˝cotetu´˝ comparativ cu cea fost....abia astpt sa va dau detalii :D >:) >:).

Sa sti ca omul avea utilaje pe-acolo dar sincer sa fiu nu stiu ce pt ca nu ma pricep, dar tinand cont ca face asta din ´87 sunt convins ca are tot cei trebuie.

Ref. la cel cariua ia zburat volanta probabil ca nu a echlibrat-o. Omu´ asta mi-a zis, inaite de a duce piesele, ca volanta va fi usurata si echlibrata dar ca o va face doar daca nu e uzata tocmai pt a evita accidente de genul ala si sa poata garanta lucrarea.



ai facut modificarile?Pareri... impresii.....

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

18 Noi 2010, 14:25

se merita investitia facuta pe un escort de 1.4L ?

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

10 Dec 2010, 14:07

Pfff... Mama cum arata chiulasa aia, iti vine s-o iei langa tine-n pat seara :))
Trebuie sa recunoastem ca pe aceasta directie nu exista meseriasi in Romania. Sau, daca exista, ti-o cer si pe mama si pe tata pentru o asemenea lucrare. Sa fim seriosi, 400 euro? Fie si 500, sau chiar 600. Dar tot mi se pare rezonabil.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

10 Dec 2010, 16:48

Eh...hai sa fim seriosi...600 E este exagerat. Si la 400 E este cam la limita.....

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

07 Ian 2011, 12:58

cred ca rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor... sau?!?! posturi noi,impresii ceva???

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

18 Apr 2011, 09:51

Scuze, n-am dat de mult pe-aici.
NELU69: nu trage concluzii pripite, nu sunt prea vorbaret de felul meu, daca nu am scris nimic nu insemna ca nu e OK.

Ca sa-ti raspund la intrebare....... e super OK, e cu totul alta masina, trage mai bine, urca mai repede in ture, pe scurt e mult mai sprintena si mai nervoasa dar cu o singura problema ........ tre' sa-i scot limitatorul de viteza(de turatii) pt ca nu-i mai ajunge cate turatii ia dat fabrica. >:) >:) >:)


P.s. : ne "auzim" peste alte cateva luni :D

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

18 Apr 2011, 09:58

la diesel se poate face ceva de genul asta?

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

18 Apr 2011, 19:19

Da, se poate face si la diesel...dar nu are rost (inca)...pana la "gadilat" chiulasa ai de lucru cu injectoarele, turbina, soft, intercooler, trasee evacuare si admisie.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

19 Apr 2011, 08:13

am inteles...

deci cand ma apuc, tre sa le iau pe toate si sa le maresc ...

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

19 Apr 2011, 08:32

Asta da tuning nu jucatori de nfs care viseaza sa isi puna turbina pe motoare de 1.4. Interesant ar fi sa vedem si ceva produse finale ca din prezentare suna foarte bine.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

21 Apr 2011, 05:45

$1 scrie:$2fff... Mama cum arata chiulasa aia, iti vine s-o iei langa tine-n pat seara :))
Trebuie sa recunoastem ca pe aceasta directie nu exista meseriasi in Romania. Sau, daca exista, ti-o cer si pe mama si pe tata pentru o asemenea lucrare. Sa fim seriosi, 400 euro? Fie si 500, sau chiar 600. Dar tot mi se pare rezonabil.

Trebuie sa te contrazic.
Exista meseriasi foarte buni in Romania in acest domeniu.
Se pot face prelucrari fantastice si la noi, doar ca lumea refuza sa bage banii in asa ceva.
Mai mult noi putem usura si echilibra arbore motor, volante, biele, putem modifica cand este cazul pistoane..., se pot prelucra si intari blocuri motor.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

08 Mai 2011, 11:08

In aceasta perioada oferim preturi promotionale.
Lista de baza o gasiti pe site http://www.racingcode.ro.
Preturile sunt promotionale si va rog sa intrebati, nu sunt cele afisate in aceasta perioada.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

09 Mai 2011, 16:26

SEBASTIAN_RACINGCODE, te rog limiteaza promovarea proprie la topicul deschis in sectiunea comerciala.
mesajul de mai sus intra in categoria SPAM - vezi litera "e" de la interdictiile membrilor din regulament.

Re: Tuning motor - cresterea puterii cu pana la 20%

09 Mai 2011, 16:51

offtopic: nu stiu cine v-a facut websitu dar e total aiurea..
Răspunde