askyutza,1033173 scrie:salut, am un ff 2 2008 si vreau sa`i fac si io remap la vara si mam uitat pe fisa la dimsport si la stage 1(motor 1.6 90 cp) spune ca ajunge cuplul de la 215 la 260 mie mi se pare o crestere semnificativa si zic ca e dejuns incat sa nu fortezi motorul. dar chestia este ca daca fortezi nu fortezi numai mototru mai ai acolo ceva componente
ps lam cumparat acu 2 zile si vreau sa intreb ce semnifica cele 2 beculete de o parte si de alta a CB portocaliu stanga si rosu dreapta
merci
salut!
motorul de 1.6 tdci 90cp 215nm va ajunge prin resoftare safe la 115cp 270nm. este un motor foarte bun pentru ca nu are dpf(deci fara batai de cap) si nici turbina cu geometrie variabil (deci fara alte batai de cap) este un diesel simplu doar ca beneficiaza de tehnologia common rail, ceea ce este foarte bine (aceasta tehnologie s-a dovedit a fi superioara pompe-duse). cat timp remapul este profesional nu risti la nicio problema (bineinteles cat timp motorul este in mintile lui si nu are defecte mecanice) alte componente ce sunt solicitate mai mult in urma resoftarii sunt cutia de viteze, diferentialul si grupul de planetare care conduc surplusul de putere la roata. in conditiile in care orice cutie de diesel rezista la un cuplu de peste 350 nm nu o poti afecta decat prin socuri din ambreiaj, ceea ce o poti face si fara soft. grupul de planetare este mult mai rezistent la forta de torsiune dezvoltata de motor dupa remap, nu o poti afecta decat prin socuri sau fortare in viraje (mai concret derapaje, cerculete cu rotile virate maxim) - ceea ce poti face si fara remap. componentele motorului (injectoare, turbo, blocul motor) nu au de ce sa sufere in urma resoftarii atata timp cat nu se depasesc parametrii impusi de producator pentru motorul respectiv. pot aparea probleme daca sunt deja (adica defecte tehnice care in urma remapului s-au accentuat mai rapid) insa daca motorul e in mintile lui, la fel va ramane si dupa resoftare.
diferenta de putere in urma remapului nu este de 30cp la un motor de 100cp (este doar un exemplu), ci de 30% din puterea actuala a acelui motor. odata iesit din "cuptor" acel motor dezvolta 100cp insa in urma uzarii (dupa mai multi km parcuri) motorul nu va mai duce la roata toata herghelia, ci sa presupunem ca dupa 2 ani de uzura vor ajunge la roata 90cp. in acel moment, dupa remapare, motorul va dezvolta 30% mai mult din 90cp (adica 27cp in loc de 30 => adica 90+27=117cp fata de 100+30=130cp cat ar fi dezvoltat la inceput si cu soft). de aici se ajung la anumite discutii in urma testarii pe dyno. insa clientul trebuie sa inteleaga si sa simta diferenta de 30% nu diferenta de cifre.
mai mult decat atat un tuner nu ar avea de ce sa minta cand spune ca din soft va ajunge la un surplus de 30% pentru ca nu ar avea niciun interes. cu siguranta diferenta va fi de 30% insa totul depinde de cat mai dezvolta motorul stock in momentul respectiv.
eu le propun clientilor ce vor si dyno, sa faca odata inainte si odata dupa remap, astfel incat sa ma pot justifica cu diferenta procentuala. asta se intampla pe costul clientului. ar fi mult prea scump un (remap + 2 x dyno), iar piata din romania cere 30% in plus pe un pret cat mai mic. unii inteleg fenomenul altii sunt sceptici si, cum am citit si mai sus pe pagina, prefera sa mearga pe ideea ca in germania se lucreaza profi iar in romania e bataie de joc. ei bine, asta se cere - asta se ofera. in germania o remapare profi cu dyno si tot tacamul ajunge si la 1000 euro, in schimb in romania o remapare si un test bazate pe simtul soferului si bazat pe incredere fata de tuner, ii face pe unii sa fie multumiti pentru 1000 ron. poate cu mai multa incredere vom ajunge si noi sa avem astfel de servicii la preturi cat mai aporpiate de ce se ofera pe piata romaneasca.
mult succes si multi km fara incidente!