Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
01 Mar 2011, 20:24
Poti sa il resoftezi si la 500.000km, daca starea tehnica a motorului este buna si reviziile la zi, nu vad de ce nu ai putea sa faci modificarea de soft.
01 Mar 2011, 21:07
...asa gandeam si eu...starea motorului este buna, dar iti dai seama ca nu se compara unul de 300 de mii cu unul de 100 de mii, asta desi am auzit de motoare diesel trecute de 1 milion de km si care nu au suferit interventii majore. deci la 300 de mii e inca tinerel
02 Mar 2011, 12:30
Pai totul depinde de cat de bine a fost intretinuta masina si in ce conditii o folosesti. Daca nu ai nici o problema si ii faci o resoftare safe(15-20 max) si nu ii rupi capul in ture si viteza eu zic ca nu are ce sa se intample rau. Asta e parerea mea.
07 Mar 2011, 19:12
Este foarte interesant, ca nici pana acum nu a pus nimeni un grafic cu puterea obtinuta.
Teoretic cei care fac o remapare, resoftare, ar trebui sa ofere gratis masurarea puterii. Daca nu, rezulta ca nu sunt foarte siguri pe ceea ce fac.
Si eu ma numar printre cei care nu cred ca se pot obtine 30-50 de cai doar asa, "prin butoane". Iar daca tinem cont de faptul ca este foarte greu sa gasesti un mecanic cu o pregatire suficienta, astfel incat sa monteze o distributie fara sa distruga motorul, cu atat mai mult este greu de dat crezare "pustilor" care modifica parametrii de functionare ai motorului.
Desigur asta nu inseamna ca toti sunt la fel.
Si eu am mers cu un focus 2, cred ca 1,6d, care avea chipul schimbat. Era destul de sprinten. Dar de aici pana la 30-50 de ai este cale lunga.
Parerea mea.
07 Mar 2011, 21:34
O testare dyno inclusa in pret creste costul unei remapari. Cum majoritatea clientilor cauta cele mai mici preturi pentru aceste lucrari, iti dai seama de ce un tuner incearca sa reduca cat mai mult costurile. Sa stii ca nu este greu sa faci o testare pe bancul dyno, oricine este dispus sa plateasca suplimentar acest test va primii si fisa cu rezultatul dupa remapare. Ai sa fi mirat cati aleg varianta fara testare dyno din cauza banilor. Oricum modificarile din soft au cresteri cuprinse intre 10-25% din valorile initiale de putere si cuplu. Majoritatea valorilor afisate pe site-urile tunerilor sunt aproximative si au fost atinse prin testare pe un model de proba. Este de ajuns sa testezi un singur model de motorizare ca sa obtii valorile medii ale unei resoftari, iar apoi sa aplici reteta si celorlalte masini pe care le faci cu aceasta motorizare atata timp cat acestea nu prezinta si alte modificari mecanice.
Insa atunci cand ai un model ce prezinta modificari mecanice, testarea dyno este obligatorie. Modelul tau de 1.6TDCi cu soft modificat il pot urca la 130-131CP, asta inseamna o crestere procentuala de 20% care iti garantez ca poate fi obtinuta fara probleme. Cum ai spus pana la 30-50CP mai este cale lunga si pentru atingerea acestor valori ai nevoie de modificari mecanice.
07 Mar 2011, 22:35
resoftarea ar trebui facut pe stand nu copiind niste harti universale importate . La noi in Ro sunt prea putini care fac resoftare pe dyno si profi. Sunt atatia mecanici incompetenti la reprezentante, incat cu atat mai putin mai ai incredere in pseudotunerii de la noi.
Suntem departe de profesionalismul european la acest capitol. In Germania daca nu eram multumit de resoftare imi reseta la parametri de fabrica si imi returnau banutii.
La noi e fix pix . Cu atat mai mult eu nu am nici o garantie ca masina nu se va strica dupa ce isi baga laptopul un "tuner" priceput . Sincer eu nu am incredere in ce se face in tara asta si in priceperea celor care isi baga nasul in ecu-uri. Vrei putere mai mare iti iei motorizare superioara si o lasi stock si dai in ea de ii sar pistoanele si esti mult mai linistit. Este doar parerea mea in urma a destule experientii cu multi "tuneri" autohtoni. Sa traim!
07 Mar 2011, 23:05
Ca nu ai incredere tu este una, insa nu poti spune acelasi lucru despre tuneri din Romania. Nu cred ca ai idee cum face fiecare tuner modificarile din mape. Din pacate exista si cei care incearca modificari cumparate de pe ebay la preturi de nimic, insa acestia nu poti pot fi numiti tuneri. Un tuner investeste bani in aparaturi si softuri cu care poate modifica un anumit model de masina, are o pregatire si cel mai important experienta acumulata in timp.
La modelul tau de exemplu, 2.0TDCi 140CP niciun tuner nu foloseste harti universale. Daca ar incerca sa puna o harta modificata de la un alt model ca al tau, masina nu mai porneste. Fiecare ecu are o serie HW si SW proprie, iar mapa foloseste un checksum ce este campatibil doar cu calculatorul tau. De aceea, un tuner citeste softul masinii tale, il introduce intr-un soft special gen WinOLS, Race EVO, Swiftech etc unde face modificarile si apoi rescrie softul in ecu. Modificarile le face in functie de reteta proprie si experienta acumulata in timp pe anumite tipuri de motorizari. Acest lucru se poate face si fara test dyno pentru ca reteta pe care o aplica in cazul cresterilor medii de putere poate fi testata o singura data la aparitia motorizarii. Daca insa vrei sa scoti valori maxime din soft, cu sau fara modificari mecanice, atunci ai nevoie de dyno pentru verificarea rezultatului si logarea parametrilor.
07 Mar 2011, 23:33
ciprian, spune-mi, te rog, cati km ai cu focosul dupa vitaminizare, daca au aparut probleme ce ar putea fi cauzate de vitamine si cum stai cu fumul (pe mine m-a impresionat neplacut o gasca de masini chipuite si inscriptionate cu numele firmei respective, care acum ceva vreme m-au obligat sa spal masina de negreala lor:()
08 Mar 2011, 10:28
Eu imi mentin afirmatia cu tunerii autohtoni. Pai cum sa fiu eu multumit ca si client obisnuit/profan/ habarnagiu cand un "tuner" imi face resoftare si imi zice ca am x cai. Eu ce fac il cred si merg pe premisa ca stie el ca are experienta? Sa fim seriosi la cate chixuri s-au dat la noi in acest domeniu deja increderea tinde spre zero in ceea ce ma priveste.
Zi-mi te rog ce intelegi tu prin experienta?
Ca s-au resoftat 100 de masini si proprietarii au fost multumiti ca au ei impresia ca merge putin mai bine?
Si imi mentin si parerea conform careia o resoftare profi nu se poate face decat pe stand. Altfel e o carpeala si o bajbaiala. Tu vrei sa zici ca modifici harta si dupa modificare , fara sa ii faci o testare pe dyno , poti doar sa estimezi ca are x cai. Dar de la a estima si pana la a vedea o curba de cuplu (care de multe ori e mai proasta in urma resoftarii decat ce a dat fabrica) e cale lunga.
08 Mar 2011, 11:10
Reprezentantul superchips cu care am discutat despre resoftare (este aici pe forum) mi-a spus ca daca nu sunt multumit imi primesc banii inapoi.
08 Mar 2011, 11:41
Ti-a zis el ca daca nu esti multumit din absolut orice motiv ( adica chiar orice motiv ai avea tu si e al tau , subiectiv sau nu ) iti da banii inapoi? Mira-m-as .. Dar daca e asa chiar e o premiera si m-as bucura sa apara si la noi dezideratul "clientul nostru stapanul nostru".
08 Mar 2011, 23:45
@b85xix: totusi ce te retine sa faci o resoftare? Un grafic dyno? Hai cu masina pe bancul dyno sa-ti fac resoftare si discutam dupa ce poate si ce nu poate face un tuner. Sa stii ca tot estimari sunt si valorile pe care le primesti cand cumperi masina de la dealer. Ai pus vreodata masina pe un banc dyno sa vezi ce rezultat ai? Daca rezultatul fisei dyno nu corespunde cu cel prezentat de catre fabricant? In cazul acesta ce faci? Pe cine dai vina: fabricant sau dyno?
Cu cateva randuri mai sus am incercat sa-ti explic ce inseamna sa faci o resoftare in cazul unei motorizari de 1.6TDCi si care pot fi rezultatele. Nu ti-am dat valori fixe pentru nu exista asa ceva, ci doar procente.
09 Mar 2011, 09:09
Vad ca imi vorbesti ca si cum nu as sti despre ce e vorba. ( am avut 5 experiente neplacute la 4 masini diferite ). In fine trecem ami departe..
Ca fapt divers am urcat pe dyno vreo 7 masini personale si la 2 dintre ele a dat cu vreo 8 respectiv 14 cai mai putin decat ce declara fisa tehnica.
Dar am avut si masina care facea 13 cai mai mult decat fisa tehnica.
Tu de exemplu daca dintr-o masina de 100 de cai diesel turbo obtii 110 cai dupa resoftare consideri o remapare reusita ?
09 Mar 2011, 10:21
Nici nu am cum sa discut atata timp cat nu ne prezinti mai multe date despre tine si masinile pe care le-ai avut modificate. Si eu testat pe bancul dyno multe masini, printre care si cele personale. Unele cu soft de la noi, altele cu softuri de la firme cunoscute din afara. Rezultatele nu intotdeauna au fost apropiate de ce s-a cerut sau ce a fost prezentat, dar asta nu inseamna ca nu au fost si modificari reusite. Sunt multe variabile ce pot apare in ecuatie si pot influenta rezultatul unui test dyno. Intotdeauna m-am raportat la diferentele obtinute intre rezultatul stoc si cel de dupa resoftare. Daca acestea nu depasesc un procent de 10%, acolo unde stiu sigur ca poate ajunge la valori de 15-20% mai mari, atunci va trebui sa verific starea tehnica a motorului. Poate fi si lipsa de experienta a tunerului, insa asta se poate intampla la primul contact cu acel tip de motorizare sau electronica. Daca este serios, se documenteaza, cumpara mape modificate de alti tuneri pentru studiu, verifica mai atent ceea ce a gresit si apoi revine asupra motorului cu un update corect si cu rezultatul optim. Nimeni nu se naste invatat, dar prin studiu si ceva vointa poti repara greseli din trecut. Sa stii ca exista comunicare intre tuneri din Ro si cei de afara, sa nu crezi ca noi nu stim ce fac ei si ei nu stiu ce facem noi aici. Schimburile de experienta se realizeaza in ambele sensuri pentru ca nimeni nu are de pierdut, ci doar de castigat.
Spune-mi ce experiente neplacute ai avut si despre ce masini este vorba. Poate asa lamurim misterul. Nu sunt singurul care activeaza pe acest forum, poate mai sunt si alti tuneri care pot fi antrenati in discutiile acestui topic.
09 Mar 2011, 10:45
Nu imi place sa rascolesc rahatul cu batul deci prefer sa nu detaliez pentru ca faptul e consumat si banii au fost pierduti , iar nervii la fel .
Dar ce exemple 2.0 tdi pd , , 2.7 tdi , un ford focus 1.8 tdi cu modificari mecanice care a suferit vreo 5 resoftari si nici pana la final nu s-a reusit un rezultat care sa ma multumeasca , mondeo mk3 la fel cu fmic alt turbo care si el a fost un chix nesimtit.
Oricum fiecare e indreptatit la pareri , drept pentru care prefer sa-mi pastrez atitudinea circumspecta vis-a-vis de ce inseamna tuning electronic cel putin la noi.
09 Mar 2011, 11:43
Si inca una cu upgrade de turbo:
Si astea nu sunt nimic. Exista tuneri foarte buni in Ro care fac numai modificari de genul acesta mecanica + soft. Noi am preferat partea electronica si ne-am axat doar pe modificari soft, dar asta nu inseamna ca nu stim sa setam valorile pentru un upgrade de turbina sau injectoare.
31 Ian 2012, 21:08
salut, am un ff 2 2008 si vreau sa`i fac si io remap la vara si mam uitat pe fisa la dimsport si la stage 1(motor 1.6 90 cp) spune ca ajunge cuplul de la 215 la 260 mie mi se pare o crestere semnificativa si zic ca e dejuns incat sa nu fortezi motorul. dar chestia este ca daca fortezi nu fortezi numai mototru mai ai acolo ceva componente
ps lam cumparat acu 2 zile si vreau sa intreb ce semnifica cele 2 beculete de o parte si de alta a CB portocaliu stanga si rosu dreapta
merci
02 Feb 2012, 09:35
$1 scrie:$2alut, am un ff 2 2008 si vreau sa`i fac si io remap la vara si mam uitat pe fisa la dimsport si la stage 1(motor 1.6 90 cp) spune ca ajunge cuplul de la 215 la 260 mie mi se pare o crestere semnificativa si zic ca e dejuns incat sa nu fortezi motorul. dar chestia este ca daca fortezi nu fortezi numai mototru mai ai acolo ceva componente
ps lam cumparat acu 2 zile si vreau sa intreb ce semnifica cele 2 beculete de o parte si de alta a CB portocaliu stanga si rosu dreapta
merci
salut!
motorul de 1.6 tdci 90cp 215nm va ajunge prin resoftare safe la 115cp 270nm. este un motor foarte bun pentru ca nu are dpf(deci fara batai de cap) si nici turbina cu geometrie variabil (deci fara alte batai de cap) este un diesel simplu doar ca beneficiaza de tehnologia common rail, ceea ce este foarte bine (aceasta tehnologie s-a dovedit a fi superioara pompe-duse). cat timp remapul este profesional nu risti la nicio problema (bineinteles cat timp motorul este in mintile lui si nu are defecte mecanice) alte componente ce sunt solicitate mai mult in urma resoftarii sunt cutia de viteze, diferentialul si grupul de planetare care conduc surplusul de putere la roata. in conditiile in care orice cutie de diesel rezista la un cuplu de peste 350 nm nu o poti afecta decat prin socuri din ambreiaj, ceea ce o poti face si fara soft. grupul de planetare este mult mai rezistent la forta de torsiune dezvoltata de motor dupa remap, nu o poti afecta decat prin socuri sau fortare in viraje (mai concret derapaje, cerculete cu rotile virate maxim) - ceea ce poti face si fara remap. componentele motorului (injectoare, turbo, blocul motor) nu au de ce sa sufere in urma resoftarii atata timp cat nu se depasesc parametrii impusi de producator pentru motorul respectiv. pot aparea probleme daca sunt deja (adica defecte tehnice care in urma remapului s-au accentuat mai rapid) insa daca motorul e in mintile lui, la fel va ramane si dupa resoftare.
diferenta de putere in urma remapului nu este de 30cp la un motor de 100cp (este doar un exemplu), ci de 30% din puterea actuala a acelui motor. odata iesit din "cuptor" acel motor dezvolta 100cp insa in urma uzarii (dupa mai multi km parcuri) motorul nu va mai duce la roata toata herghelia, ci sa presupunem ca dupa 2 ani de uzura vor ajunge la roata 90cp. in acel moment, dupa remapare, motorul va dezvolta 30% mai mult din 90cp (adica 27cp in loc de 30 => adica 90+27=117cp fata de 100+30=130cp cat ar fi dezvoltat la inceput si cu soft). de aici se ajung la anumite discutii in urma testarii pe dyno. insa clientul trebuie sa inteleaga si sa simta diferenta de 30% nu diferenta de cifre.
mai mult decat atat un tuner nu ar avea de ce sa minta cand spune ca din soft va ajunge la un surplus de 30% pentru ca nu ar avea niciun interes. cu siguranta diferenta va fi de 30% insa totul depinde de cat mai dezvolta motorul stock in momentul respectiv.
eu le propun clientilor ce vor si dyno, sa faca odata inainte si odata dupa remap, astfel incat sa ma pot justifica cu diferenta procentuala. asta se intampla pe costul clientului. ar fi mult prea scump un (remap + 2 x dyno), iar piata din romania cere 30% in plus pe un pret cat mai mic. unii inteleg fenomenul altii sunt sceptici si, cum am citit si mai sus pe pagina, prefera sa mearga pe ideea ca in germania se lucreaza profi iar in romania e bataie de joc. ei bine, asta se cere - asta se ofera. in germania o remapare profi cu dyno si tot tacamul ajunge si la 1000 euro, in schimb in romania o remapare si un test bazate pe simtul soferului si bazat pe incredere fata de tuner, ii face pe unii sa fie multumiti pentru 1000 ron. poate cu mai multa incredere vom ajunge si noi sa avem astfel de servicii la preturi cat mai aporpiate de ce se ofera pe piata romaneasca.
mult succes si multi km fara incidente!
19 Mar 2012, 17:44
dar daca as face intrebarea mea ar fi cat fum o sa scoata cand o calc?
19 Mar 2012, 17:49
Ce imi pace ca de cand cu faceliftul la siteul asta merg linkurile NU.
31 Mar 2012, 20:52
la un focus mk1 1.6, 16v se poate face o resoftare? sau ce sfaturi imi dati pt un chip tuning? multumesc!
03 Apr 2012, 01:50
Se poate face fara probleme. Am in portofoliu cateba modele tunate si proprietarii au fost multumiti. Cresterea de putere si cuplu se incadreaza intr-un procent de 8-10% din valorile pe care le are motorul initial. Zona unde se simte cel mai bine aceasta crestere a performantelor este cea de turatie medie. Motorul este mult mai elastic, raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie, trage mai bine si urca mai repede in ture.
04 Apr 2012, 20:54
si cat ajunge? si la cati cai se ajunge dupa? ca initial are vreo 101hp..
05 Apr 2012, 08:28
Aproximativ la 109-110CP.
05 Apr 2012, 08:37
$1 scrie:$2u am facut 2 ITP- uri si nu am avut probleme cu noxele
Ai mai facut ceva pe la masinuta?!
25 Apr 2012, 23:42
Buna seara. recomandati asa ceva
http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/fo ... age-2-1203 la un focus 2002 190 de mii de km /diesel? Mers normal nu forjat, adica schimbat pe la 2 mii jumate, rareori 3 mii(din 5 mii). Astept pareri palpabile, pro-contra. De asemenea as vrea sa iasa in fata si cei care au facut chip si sa mi spuna la ce sa ma astept.
Multumesc.
27 Mai 2012, 21:28
ma gandesc ca aici este locul in care as putea primi un raspuns. nu am gasit pe nicaeri un grafic al curbelor de cuplu si putere originale pentru focus 1 tddi 9o cp. are cineva ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.