Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 10:53

Iata si pozele promise. Cam intunecate, dar ideea o prindeti oricum :-"

Arata bine, calitativ. Vom vedea si cat de bine se comporta pe masina :D
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC00539.JPG
DSC00538.JPG
DSC00537.JPG
DSC00536.JPG

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 11:02

SUPER...sa le porti sanatos..cand le pui pe masina ?

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 11:05

Duminica dupa ce ne intoarcem, ma duc glont la service :D

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 11:15

arata foarte bine ...supensia...m-am uitat sa vad cate spire ai pe cele de pe spate ai 8 eu am 9 spire...sunt curios dc vor fi difernete de coborare intre cele 2 supensii ;)..pe fata tot atate aspire am si eu...

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 11:52

ce bani?

Re: Arcuri sport (in general)

03 Sep 2009, 12:09

250 de lire dc nu ma insel...nu Otmar :D

Re: Arcuri sport (in general)

06 Sep 2009, 23:24

Da, aproximativ :)

Iata ca am reusit in seara asta sa instalam suspensia pe masina (cu inca doi prieteni). O sa incerc chiar cand voi avea putin timp sa fac un tutorial DIY - inlocuirea suspensiei stock cu una sport.
Ce pot sa va spun este ca am schimbat arcuri + amortizoare, bucsi de bara stabilizatoare, bielete antiruliu. Adica tot ce are legatura cu stabilitatea. Rezultatul este fenomenal. Pe drum spre casa, pe ploaie, am fortat cateva viraje, am evitat cateva gropi din scurt. Masina reactioneaza instantaneu, nu se inclina deloc la viraje si foarte important -cu toate ca e suspensie sport, nu mai simt trecerile peste liniile de tramvai sau canale.
A fost o lucrare destul de complicata, am demontat bara stabilizatoare pe spate complet, pentru a usura accesul la bucsile stabilizatoare.
Cele vechi nu erau chiar terminate dar prezentau unele semne de uzura. Un alt lucru important care nu mi-l explic este acela ca volanul meu statea inainte putin inclinat spre stanga in linie dreapta, iar acum sta perfect drept.
Pot spune ca este o alta masina, asa cum se astepta Andoruls. Abia acum inteleg importanta unei suspensii bune la o masina, este probabil cea mai buna investitie pe care am facut-o pentru focus.
A durat in jur de 5 ore toata operatia, am lucrat relaxati, invatand pe parcurs. Am fotografiat cam toti pasii pe care i-am facut ca sa ii ajutam pe cei care vor sa faca asta pe viitor. O lucrare facuta cu placere, rabdare si meticulozitate.
Multumesc inca odata celor doi prieteni care m-au ajutat sa o vad pe roti cu 4 cm mai aproape de asfalt ;)

Re: Arcuri sport (in general)

07 Sep 2009, 09:02

Iti inteleg entuziasmul, dar nu e o idee tocmai buna sa incepi sa-i testezi limitele imediat si pe ploaie, ia-o usor, in pasi mici :) . Oricum sa o stapanesti sanatos. Am citit si eu lucruri bune despre Jamex.

Re: Arcuri sport (in general)

07 Sep 2009, 09:15

Felicitari iata ca ceea ce iti doreai de mult s-a realizat =D> ...rezultatul final o sa il vezi dupa ce se aseaza ea bine ...adica dupa ce faci cateva sute de km...o sa se mai lase umpik oricum ..ai sa redescoperi pasiunea de a conduce....si de al baga in sperieti pe cel din dreapta...aka your girl asa ca ai grija sa nu te trezesti cu geanta in cap ca o alergi ca un nebun =)) ..pentru ca acum nu prea o sa te poti abtine sa nu o folosesti pe viraje serpentine ..o sa le dai muci la toti in trafic...chiar aseara am vazut pe unu cu golf 4 care facea pe jemekeru pe ploaie pe dealu negru cum derapa in fata mea...bine nu prea stia ce e cu el pe acolo :))
Schimbarea benzii la viteze mari o sa fie ceva super usor...

pana atunci pune niste poze aici ...cu before and after dc ai ;)

Re: Arcuri sport (in general)

07 Sep 2009, 10:05

@ Ariciul - nu am sarit calul, am luat si eu vreo 2 viraje mai stranse, si fara frana, lucru pe care il faceam uneori si cu cea stock. Nu am exagerat, stiu ca trebuie sa "invat" din nou sa conduc cu suspensia asta ;)

@ Ando, cred ca ai dreptate - masina nu s-a asezat complet, garda la sol a coborat doar vreo 2,5 -3 cm. Chiar si pe site-ul Jamex scrie sa astepti cateva zile sa se lase la -4. Initial am tras o sperietura mare, caci dupa ce am terminat de montat rotile, spatele statea la fel de sus ca initial. Noroc ca s-a gandit o minte stralucita sa lasam jos frana de mana :)) si atunci sa vezi nene, a coborat brusc.
Puntea fata mi se para ca arata cel mai bine, chiar si fara deflector, bara sta aproape de asfalt, nu cred ca mai montez deflectorul.
Sfatul meu pentru toti cei care se apuca de asta este sa isi cumpere si bielete antiruliu si bucsi de bara stabilizatoare, veti avea senzatia de masina noua sport. In acest moment eu am cam toata articulatia noua pe fata, astept seara asta sa ies la un test drive mai detaliat.
Poze cu "dupa" nu am inca, era tarziu aseara si nu mai aveam chef de pozat, dar o sa fac si o sa le postez. Intre timp, va ofer cateva poze cu operatiunea de transplant :)
Si da, stiu ca pe puntea spate sunt prea multe culori (rosu-galben-albastru ;) )
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC00568.JPG
Demontarea suspensiei vechi
DSC00571.JPG
Montarea barii de stabilizare
DSC00572.JPG
Pregatirea montajului
DSC00575.JPG
Puntea spate e gata
DSC00579.JPG
Si puntea fata

Re: Arcuri sport (in general)

07 Sep 2009, 10:36

COOL :D ...frumos...abia astept sa o vad :D sa iti dau si bratul stergatorului spate cu ocazia asta ;)

Re: Arcuri sport (in general)

07 Sep 2009, 15:27

felicitari pentru achizitie - sa ne spui cum te intelegi cu gropile/bordurile... eu sunt inca in dubii daca sa imi iau suspensie coborata sau sa raman la inaltimea stock...

Re: Arcuri sport (in general)

08 Sep 2009, 11:49

Incredibil, dar... simt mai putin decat inainte cu cea stock. In plus, nu se mai aud nici zgomote la trecerile peste linii de tramvai sau canale, care se stie ca in Romania nu sunt niciodata aliniate cu asfaltul :P
Cel mai bun exemplu, am un semafor spre casa unde asfaltul a format in timp nicte "valuri" transversale mici, dar care imi zgaltaiau dintii in gura inainte. Acum, abia mai simt trepidatiile lor.
In fond, sport sau nu, sa nu uitam ca e totusi o suspensie noua, plus ca eu am schimbat si antiruliu si bucsi bara stabilizatoare.
Una peste alta, aseara am facut in sfarsit acel "test drive" mult asteptat. Pentru cine cunoaste rondul de la abator (Vacaresti cu Mihai Bravu), care are o conformatie interesanta, adica 90 grade la dreapta apoi instantaneu 180 grade stanga, pot spune ca l-am abordat cu vreo 50 km/h. Concluzia mea si a prietenei a fost: Trist! A disparut adrenalina, zici ca virezi 30 grade. Fara inclinare, fara derapaj, fara senzatii tari. Inainte cu 40 km/h era senzatie maxima, simteau fundul cum fuge, necesitand corectarea directiei (un mic drift). Apreciez ca pentru a retrai acea senzatie, trebuie sa atac virajul cu aprox 60-70 km/h.
Concluzia finala - merita toti banii, vorba lui Ando, veti redescoperi placerea de a conduce...

Re: Arcuri sport (in general)

08 Sep 2009, 18:41

Sincer am fost cam intrigat de suspensiile voastre sport ... dar ma intriga un lucru ... di povestirile voastre suspensia pare sa absoarba mai bine drumurile astea jalnice ceea ce e grozav!
Raman totusi sceptic ... am un vein ce a pus Koni daca nu ma insel pe o calibra si masina aia e de cascadori rasului cat e de rigida .... ca sa nu mai zic ca dupa un an zice ca deja sunt duse amortiz

Re: Arcuri sport (in general)

08 Sep 2009, 21:08

Adi, o sa-ti raspund in ordine inversa la nelamuriri.
Primul lucru pe care l-am remarcat cand am montat suspensia a fost ca amortizoarele sport pe care le continea kit-ul erau mai scurte decat cele de pe masina. Deci se incadreaza si ele la categoria "sport". Tija amortizorului fata era mai groasa cu aproximativ 2-3 mm in diametru decat la cele standard. De aici putem sa deducem rezistenta lor (care este mentionata si pe forumurile externe). Apoi, in clipa cand am scos primul amortizor de pe puntea fata, am ramas uimit de diferenta de greutate: cele sport erau mai usoare, cu toate ca erau mai "butucanoase"... Arcurile sunt fabricate dintr-un aliaj format din carbon si inox, ceea ce le confera o rezistenta deosebita.
Legat de amortizarea denivelarilor, sa nu uitam ca inainte de toate e o suspensie noua, amortizoarele lucrand 100 %.
Exact aceeasi neincredere o aveam si eu inainte de a comanda si monta suspensia sport, insa am mers pe mana colegului Andoruls, care m-a convins ca nu este foarte rigida masina dupa montarea unei astfel de suspensii. Cel mai bine e sa faci o tura intr-o masina cu suspensie sport, de preferinta Focus, astfel incat sa-ti creezi o parere obiectiva.

Re: Arcuri sport (in general)

09 Sep 2009, 08:09

Suspensia lui Otmar e fast road dupa cum zic englezii, deci imbina performanta cu confortul pentru soferii care au nevoie de putin mai multa stabilitate pentru masina de zi cu zi.

Koni-urile respective probabil sunt suspensii de competitie si prin urmare rigiditatea sportia. O suspensie de competitie nu e facuta sa reziste zeci de mii de km si e construita in asa fel incat sa fie reconditionata periodic. Daca o sa te uiti bine la amortizoare o sa vezi ca se pot desface, sunt gandite din start pentru asa ceva.

Re: Arcuri sport (in general)

09 Sep 2009, 08:25

Bine nu stiu inca cat de flexibila pe denivelari e a ta..parca asa erea si in primii 1000km dupa care s-a mai lasat si a devenit parca mai dura..de exemplu eu simt denivelarile de la tramvai si gurile de canalizare lasate la suprafata..parca la inceput nu le simteam asa bine :D in ,dar cand prind asfalt calumea sunt ghiulea ...imi satisfac poftele :P

Re: Arcuri sport (in general)

09 Sep 2009, 10:37

$1 scrie:$2..dar cand prind asfalt calumea sunt ghiulea ...

[-X [-X [-X Nuuu, Ando nu stie ce vorbeste, noi suntem membrii "Club Ford" si mergem regulamentar :D

Re: Arcuri sport (in general)

09 Sep 2009, 11:15

Era pe "private road". Asa zic englezii de pe forumu pejo cand se lauda cu performantele obtinute. :D

Re: Arcuri sport (in general)

10 Sep 2009, 20:49

Private road... Pai englezii astia au fiecare in curte cate 2 mile de asfalt pe care isi testeaza bolizii??? :))

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 09:59

On the B roads no one can hear you scream. Visez la o zi in care se va face tuning, motorsport si se va conduce si la noi ca la englezi.

(Stiu ca-s offtopic)

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 11:15

Hai ca se mai gasesc si pe la noi drumuri acceptabile si libere (cunosc la N de Bucuresti pentru ca nu am cautat in alta parte). Problema e ca drumurile sunt libere cand suntem toti ocupati. In Germania majoritatea incearca viteza maxima pe autostrada mai mult noaptea cand nu prea sunt masini. Asta ca sa evite un posibil accident. La noi baietii isi incearca masinile sambata, intr-o dimineata de vara cand tot poporul se duce la mare.. deci.. e vorba si de om.

In plus, in afara mai sunt si asa numitele racing days. Zilele in care este permis accesul pe circuitele de viteza. Am impresia ca si in Ungaria se practica pe Hungaroring. Cum noi nu avem asa ceva nu putem spune ca am testat masina intr-un "mediu sigur" asa cum spun britanicii.

Poate incep si la noi lucrarile pentru circuitul de la Snagov ca de 2 ani tot promit si nimic.

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 12:38

$1 scrie:$2n the B roads no one can hear you scream. Visez la o zi in care se va face tuning, motorsport si se va conduce si la noi ca la englezi.

(Stiu ca-s offtopic)


Da Ariciule, cand vom avea cu totii volan pe dreapta :))

Keep dreaming :|

Iar ca o completare, va amintesc ca la noi "smecherii" isi incearca bolizii pe plaja si prin parcuri, pe alei, printre copii... E trist ce se intampla, am ajuns jalnic din cauza neaplicarii justitiei. Delasarea asta.

Hai ca eu chiar ca am luat-o pe aratura off-topicului :-"

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 14:26

in alta ordine de idei.. iubitori de e-bay, daca vedeti pe undeva un set de suspensii pentru fiesta sa lasati aici un comment sau sa imi dati un pm. peste tot m-am uitat si la marii producatori si pentru modelul MK6 nu exista decat arcuri. sa fie asa de bune amortizoarele in cat sa nu necesite inlocuire, ci doar arcuri sport? :))

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 16:43

Incearca pe ebay-ul nemtesc (.de). Acolo sigur am vazut kit de suspensie completa pentru fiesta ta, insa nu am retinut motorizarile carora se adresau. Parca erau mai multe tipuri.
Ebay-eaza cu spor si trebuie sa gasesti. Eu mi-am gasit suspensia dupa indelungi cautari, chiar cand eram gata sa renunt, crezand ca nu gasesc pt focus 1 benzina.
Succes!

Re: Arcuri sport (in general)

11 Sep 2009, 17:41

pe .de sunt decat unele spax care coboara masina cu 6cm si mai sunt niste coilovere la 600 euro. nu ma grabesc. o sa mai caut din cand in cand. drum intins!

Re: Arcuri sport (in general)

18 Sep 2009, 21:27

@unariciflocos....m-a intrebat lucian dc esti multumit de suspensie :D ..lasa si tu un feedback pls sa vedem ce ti-a facut si cum se simte?

Re: Arcuri sport (in general)

19 Sep 2009, 21:37

Din pacate nu am avut timp sa termin masina, acum sunt la Miercurea Ciuc si sapt viitoare plec in Anglia deci nu am timp nici sa o termin nici sa o testez. O sa ii trimit si amortizoarele de pe spate si o sa revin cu feedback dupa o etapa.

Re: Arcuri sport (in general)

19 Sep 2009, 22:03

apropo cam ce fel de interventie ti-a facut la ele si cam ce pretz dc e ceva poti da un PM

Re: Arcuri sport (in general)

21 Sep 2009, 10:07

otmar cum te intelegi cu suspensia aia noua? S-a mai lasat? Ii vine si la a mea sorocu' Am renuntat la bilstein pentru moment din cauza pretului.... adica mai bine mai dau un ban in plus si iau eibach.
Răspunde