Am adaugat ulterior partea cu "si zvacnirile supraviratoare" sa fie mai bine inteles dar se pare ca degeaba, dintr-o omisiune am atras atentia pe partea de gramatica. Si tot gramatical vorbind .... cum e ala un dezacord gresit?
Legat de tehnica ... un singur lucru adevarat si anume cel conform caruia multi factori afecteaza comportamentul masinii.
Camberul este unghiul de cadere si este cel mai cunoscut aspect in geometria unei masini pe langa unghiul de fuga. La Focus si la majoritatea masinilor(inclusiv cele cu rigida si semirigida) au caderea negativa, insa in niste limite care sunt mult depasite odata cu montarea suspensiilor ce reduc garda. Cand cobori suspensia camber-ul scade, devine mai negativ(deci nu este mai mare) ca sa zic asa gramatical incorect.
Doi la mana confunzi stabilitatea cu aderenta.
Trei la mana ... cumperi o suspensia mai sport, mai joasa decat cea originala prin urmare ai si un centru de greutate mai jos si brusc maina devine vesela de spate pentru ca e mai rigida?
In cazul acestor suspensii, aderenta scade pe masura ce masina se apropie mai mult de asfalt si unghiul de cadere scade. Suprafata de contact se reduce si masina practic pivoteaza in curbe pe roata din exteriorul virajului pe cand roata din interior are un contact minim cu asfaltul. Tin sa precizez ca aderenta se castiga ruland pe o suprafata cat mai mare a benzii de rulare a ambelor pneuri(atat cel din interior cat si cel din exterior). Deasemenea caderea negativa a suspensiei afecteaza si manevrabilitatea in curbe.
Probabil ca la o anumita coborare a suspensiei este posibila aducerea geometriei in parametrii normali din reglajele disponibile pe masina, insa ce depaseste 20-30 mm necesita kituri ce permit ajustarea suplimentara a geometriei.
Legat de cauciucuri ... un cauciuc bun ajuta oricand si orice tip de suspensie.