Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
04 Ian 2008, 18:20
$1 scrie:$2i un PM

Vrem si noi sa vedem Dyno!!
04 Ian 2008, 19:32
ce naiba e aia fisa dyno?
04 Ian 2008, 20:35
Din toba eu zic ca la masinile cu catalizator, prin indepartarea lui se pot obtine ceva caluti, si unde mai adaugi modificarea diametrului cred ca nu suna chiar a utopie.
Eu am fost cu masina lui Huffy, adica un Tddi 1.8 resoftat la 115, si am fost si cu tddi normal de 90 de cai. NU SE COMPARA LA VIATA. Cu un 1.8 tddi de 90 de cai cel putin bunicuta mea(aka Granny) se joaca...dar cu unul de 115 cai nu cred ca mai sta prea bine situatia. Fuge de rupe, se simte chip-ul cu varf si indesat. Chiar fuge foarte bine prin comparatie.
Cand zic fuge de rupe, repet, o zic prin comparatie, ca acum nu ne putem raporta chiar la orice!
Ciprian, felicitari pentru ce ai facut la masina. Zic asta desi nu sunt absolut deloc fan diesel.
04 Ian 2008, 21:18
maximilian mersi mult..ma bucur ca intelegi ce inseamna sa fii cu adevarat pasionat de ceva....
06 Ian 2008, 03:41
Cred ca in domeniul asta nu exista posesor de masina care sa nu doreasca o cit de mica inbunatatire la masina lui,pe mine m-ai convins cu un lucru cum suna toba de la masina care ai zis ca ai tunato,totusi am citeva intrebari in ce masura afecteaza uzura inainte de termen a masinii acest ,,surplus" de putere cit de valabil mai ramine chestia cu protectia ocupantilor in cazul unui accident etc,este stiut ca se potate obtine citiva caluti in plus adaugind sau luind cite ceva de la un motor dar credinta mea este ca daca ar fi fost posibil o faceau cei de la ford,spun astea pentru ca si eu mi-as dorii cite o mica modificare la foca mea dar nu as dori chiar de loc sa o expun,modificare vreau sa zic la motor nu cosmetizare,eu am un ford focus sedan ,trend colection de 1,8 cu 115 cai din 2007 mai si uneori mi-as dori sa fie un pic mai sprintena in inghesuiala din oras,va rog dati-mi un raspuns cei care va pricepeti.
06 Ian 2008, 03:51
$1 scrie:$2red ca in domeniul asta nu exista posesor de masina care sa nu doreasca o cit de mica inbunatatire la masina lui,pe mine m-ai convins cu un lucru cum suna toba de la masina care ai zis ca ai tunato,totusi am citeva intrebari in ce masura afecteaza uzura inainte de termen a masinii acest ,,surplus" de putere cit de valabil mai ramine chestia cu protectia ocupantilor in cazul unui accident etc,este stiut ca se potate obtine citiva caluti in plus adaugind sau luind cite ceva de la un motor dar credinta mea este ca daca ar fi fost posibil o faceau cei de la ford,spun astea pentru ca si eu mi-as dorii cite o mica modificare la foca mea dar nu as dori chiar de loc sa o expun,modificare vreau sa zic la motor nu cosmetizare,eu am un ford focus sedan ,trend colection de 1,8 cu 115 cai din 2007 mai si uneori mi-as dori sa fie un pic mai sprintena in inghesuiala din oras,va rog dati-mi un raspuns cei care va pricepeti.
Nu stiu de ce zici tu ca o faceau cei de la Ford... Gandeste-te ca trebuie sa traiasca cineva si din chestia asta..din chiptuning si alte domenii ale tuning-ului. Tot timpul se gaseste cate ceva de modificat la o masina..oricat de puternica ar fi facuta ea din fabrica...Asta e parerea mea. Daca crede cineva ca ce am zis am zis gresit, atunci retrag tot ce am zis... Eu nu cred ca o modificare ca chiptuning-ul dauneaza grav motoarelor...poate foarte putin.. Sunt atatia care au..si au de ani buni si masina merge

Bafta la tuning!!!
06 Ian 2008, 14:49
@bruno....inteleg perfect scepticismul tau...pentru ca asa gandeam si eu acum un an....dupa mai multe discutii cu cei ce au deja un chip tuning pe motor m-am convins..concluzia e simpla..atata timp cat nu mergi cu turometrul pe zona rosie nu ai nici o problema cu motorul...stiu pe cineva care face deja 50.000 km cu masina resofata(acelasi motor ca si al meu) si mi-a spus ca nu a avut nici o problema pana acum...cred ca asta e cel mai concludent si mai practic exemplu....
si ar mai fi ceva de spus...orice motor care iese din fabrica nu este exploatat la capacitate maxima(se zice ca undeva pe la 70%)..restul??disponibilitatea de tuning !!!
sant mai multe tipuri de remapare 1.pentru scaderea consumului 2.crestere cu 25-30% din putere motor(asta e recomandata si e o crestere normala) 3.extrem -cresteri anormale negarantate!!!
siguranta pasagerilor??crede-ma ca daca e sa ti se intample ceva rau ti se intampla si in cea mai sigura masina(vezi accident volvo-actionar ziarul adevarul)....
12 Ian 2008, 16:26
am un Ford Focus 1,8 Trend CDTI Champions League (cam pompoasa denumire) 2007 si mi se pare ca ii lipseste ceva.Ce sfaturi de tuning imi dai?
12 Ian 2008, 17:49
aaaaaa.... cred ca TDCI

CDTI parca e la opel.....
13 Ian 2008, 00:45
am citi si eu posturile voastre ... ma uit si ma mir ... fiecare cu scepticismul lui ... ce sa zic ... am fost acum cateva zile si anume 2 la reprezentanta FORD unde am un prieten care m-a facut sa inteleg o chestie ...
citeam undeva mai sus la bruno mai exact .. ca daca era posibil o faceau cei de la ford...
si acum vin si spun cam ce am aflat... Un motor cand iese din fabrica are un "tampon" de 20% ceea ce insemna ca motorul ala poate sa fie cu 20% mai puternic decata ce iese pe poarta fabricii(sa dezvolte mai multi caluri) .. cei de la resoftare nu fac nimic altceva decata sa depaseasca tamponul asta ...
acum conteaza la cine mergi sa faci resoftarea asta...
13 Ian 2008, 01:00
nu ti-a dat si o explicatie de ce nu foloseste producatorul acei 20%. sunt curios care ar fi pozitia oficiala.
13 Ian 2008, 01:43
personal ii dau dreptate lui cipriannegau
am o masina tunata de peste 1 an(35k km) si fara probleme+mari satisfactii
si da mai sunt si softuri mai agresive daca nu tii la ambreiajul de pe masina
acesta e primul care cedeaza daca nu e facut corect remap-ul
curios chiar ma gandeam ca pe acest forum nu este un topic cu
"parerea voastra dupa resoftare,bune si rele"
stiu ca unele masini au un ambreiaj care rezista la cupluri mai mari altele(modele diferite de motorizari)
altele patineaza mai ales iarna si trebuie refacuta softarea
13 Ian 2008, 03:05
$1 scrie:$2u ti-a dat si o explicatie de ce nu foloseste producatorul acei 20%. sunt curios care ar fi pozitia oficiala.
isi iau o marja de siguranta ... e ceva gen limitarea electronica ... vrei mai mult da nu te lasa ... de putut poate da nu te lasa !
13 Ian 2008, 03:42
@ditza....ceea ce ti-a spus prietenul tau de la ford e partial adevarat ..deci acel procent de 20% (care de fapt e mai mare pana la maxim 30%) se referea la faptul ca masina nu e exploatata la maxim...de ce??pentru a putea fi condusa si de o femeie in varsta dar si de un vitezoman...
de cand am resoftat masina vreau sa spun ca se comporta impecabil...motorul suna mai rotund la turatii mari ...parca se simte bine
13 Ian 2008, 19:31
$1 scrie:$2ersonal ii dau dreptate lui cipriannegau
acesta e primul care cedeaza daca nu e facut corect remap-ul
curios chiar ma gandeam ca pe acest forum nu este un topic cu
"parerea voastra dupa resoftare,bune si rele"
stiu ca unele masini au un ambreiaj care rezista la cupluri mai mari altele(modele diferite de motorizari)
altele patineaza mai ales iarna si trebuie refacuta softarea
si eu sunt foarte curios daca spre ex un ff 2 are acelasi ambreiaj atit la versiunea cu motor 1,6 tdci, 1,8 tdci, 2.0 tdci.
daca cineva imi confirma si imi dovedeste ca ambreiajul, distributia etc, sunt identice pe acelasi model de masina dar cu motorizare diferita, atunci ma pun pe strins bani de remapare.
13 Ian 2008, 20:06
@cipriannegau .. ce sa zic numa contrazic cu tine... ideea e ca incercam sa explic celor mai nedumeriti cum sta treaba !
in principiu cum spune si cipriannegau nu sunt probleme ... motorul care il cumperi stie mult mai mult decat pare ca stie
so... remapare NO PROBLEMO ! >>in limitele normalului

<<
13 Ian 2008, 20:28
motorul stim ca duce mai mult cu 20-30% dar ce se intimpla cu restul.
curiozitatea mea este daca pe linga platforma, masinile isi pastreaza restul componentelor indiferent de motorizare.
14 Ian 2008, 14:50
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ersonal ii dau dreptate lui cipriannegau
acesta e primul care cedeaza daca nu e facut corect remap-ul
curios chiar ma gandeam ca pe acest forum nu este un topic cu
"parerea voastra dupa resoftare,bune si rele"
stiu ca unele masini au un ambreiaj care rezista la cupluri mai mari altele(modele diferite de motorizari)
altele patineaza mai ales iarna si trebuie refacuta softarea
si eu sunt foarte curios daca spre ex un ff 2 are acelasi ambreiaj atit la versiunea cu motor 1,6 tdci, 1,8 tdci, 2.0 tdci.
daca cineva imi confirma si imi dovedeste ca ambreiajul, distributia etc, sunt identice pe acelasi model de masina dar cu motorizare diferita, atunci ma pun pe strins bani de remapare.
identice nici o sansa
dar unele din ele ar suporta un cuplu mai mare
trebuie vazut cine are un autodata sau ceva ce part number sunt la masinile respective si in specificatiile respective sau din experienta tunerilor se stie care merge si cu cat in conditii de siguranta in stage II
dar ca "regula" atunci cand diferiti tunneri cu harti diferite spun ca aceea e cresterea pe motorul respectiv in general cam aceea e cresterea safe
oricum cine vrea sa se convinga de mai multe detalii sa intre pe forumuri din UK de exmplu si cred ca se va edifica
salutari
14 Ian 2008, 15:39
Intr-adevar dimensiunile ambreiajelor difera semnificativ (18 mm).
iB5 = 210[mm] - 1,4 1,6 1,8 Zetec
MTX - 75 = 228[mm] - 1,8 DI 1,8 Duratorq 2,0 Zetec E
MT 285 = 2,0 Duratec ST
MMT6 = 2,0 Duratorq
Implicit si alte componente sunt dimensionate corespunzator
14 Ian 2008, 22:19
$1 scrie:$2ntr-adevar dimensiunile ambreiajelor difera semnificativ (18 mm).
iB5 = 210[mm] - 1,4 1,6 1,8 Zetec
MTX - 75 = 228[mm] - 1,8 DI 1,8 Duratorq 2,0 Zetec E
MT 285 = 2,0 Duratec ST
MMT6 = 2,0 Duratorq
Implicit si alte componente sunt dimensionate corespunzator
foarte interesant! multumesc! imi poti da o sursa de unde sa culeg mai multe detalii?
17 Ian 2008, 14:29
Slaut forumisti, sunt nou pe aici, asa ca va rog sa aveti rabdare cu mine
Despre chip tuning, in general, vreau sa zic ca mie mi-a facut o impresie foarte buna. Eu am facut la Clio 1.5 dCi 80 CP, care acum a ajuns pe la 100-105 CP, iar cuplul a urcat de la 185 Nm la 235 Nm, aproximativ. Nu am facut teste (dyno), ca sa spun exact, dar cam pe acolo se invart valorile. In concluzie, sunt foarte multumit. Asa cum s-a mai spus, motorul se tureaza mai repede, depasirile sunt mult mai sigure (depasesti mai repede), etc. Am facut deja vreo 10.000 km de la tuning. Sigur, repet si eu, totul e ok DACA faci tuning in limitele "normale" - cei 20-30% peste ce poate motorul scos din fabrica.
Ca si comparatie, am fost ieri la un drive-test cu Megane cu motor 1.5 dCi 105 CP si cuplu 240 Nm din fabrica (si cutie cu 6 viteze) si parca am fost un pic dezamagit... Impresia mea e ca Clio urca mult mai repede in ture si se infige mai tare. E adevarat ca si Megane e mai grea decat Clio. In concluzie, cu un chip si pe Megane as ajunge la 125 CP si 300 Nm care ar fi mai mult decat suficient si s-ar comporta si Megane foarte bine...
Dar, ca sa nu va suparati pe mine (mai ales ca suntem pe Club Ford), va spun ca astept marti un drive-test cu Ford Focus 1.8 TDCI 115 CP. Sa vedem cum se comporta... Imi pare rau ca nu mai au 1.6 TDCI 110 CP, nu stiu de ce (agentul de vanzari de la Casa Auto Brasov zicea ca Ford a ajuns la concluzia ca sunt mai mari costurile de productie pentru 1.6 TDCI 110 CP decat pentru 1.8 TDCI 115 CP

). Poate la face-lift (in martie) o sa-l reintroduca... Astept cu nerabdare. Cine stie, poate intru si eu in clubul vostru "de drept" (adica proprietar). Pana atunci studiez problema...
17 Ian 2008, 14:57
$1 scrie:$2n concluzie, cu un chip si pe Megane as ajunge la 125 CP si 300 Nm care ar fi mai mult decat suficient si s-ar comporta si Megane foarte bine...
Fara suparare... dar visezi

) 300Nm din motor 1.5 stock. Si ma indoiesc sincer ca ti-a dat tie chipul chiar asa crestere, nu neaparat de putere, dar de cuplu.
17 Ian 2008, 15:18
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2n concluzie, cu un chip si pe Megane as ajunge la 125 CP si 300 Nm care ar fi mai mult decat suficient si s-ar comporta si Megane foarte bine...
Fara suparare... dar visezi

) 300Nm din motor 1.5 stock. Si ma indoiesc sincer ca ti-a dat tie chipul chiar asa crestere, nu neaparat de putere, dar de cuplu.
cred ca daca ai conduce cu chiptuning iti schimbi parerea(masina ta are un turbo mai mic dar tot se va simti tare diferenta la apasarea ferma a pedalei)
dar asa ramane parerea ta pana la proba contrarie nu?
17 Ian 2008, 18:15
@unariciflocos: Poti sa nu crezi, nu te obliga nimeni... Oricum, uita-te un pic la lista asta:
http://www.dimsport.ro/index.php?option ... &Itemid=70
Vezi linia a patra? 1.5 dCi 106 CP si 240 Nm original si 140 CP 305 Nm dupa tuning...
Si uita-te si la linia a doua: 1.5 dCi 82 CP si 185 Nm original si 105 CP 241 Nm dupa tuning... Eu am chip tuning din asta pe Clio si chiar se simte diferenta!!! Nu vorbesc din auzite.
Si poti sa vezi si aici:
http://www.dimsport.ro/index.php?option ... &Itemid=47 (linia 3) ca si la motoarele Ford se poate 300 Nm la 1.6 TDCI. Ce zici? Eu un Focus cu motor din asta as vrea, dar la reprezentanta au zis ca nu mai fac 1.6 TDCI 110 CP

Poate o sa ma multumesc si cu cel de 90 CP. Oricum dupa tuning, diferenta de cuplu ar fi de doar 20 Nm: 280 Nm pentru cel de 90 CP si 300 Nm pentru cel de 110 CP.
17 Ian 2008, 18:43
Vreau sa vad fisa de dyno cu valorile la roata si mai discutam. Aproape 100 de cai pe litru din motor diesel doar din soft imi vine greu a crede. Ce dau ei acolo sunt valori informative si garantat variaza de la masina la masina.
17 Ian 2008, 19:11
Chiar sunt curios ce indica un dino bine pus la punct. Care sunt diferentele dupa remapare. Chiar sunt curios cum adauga loganului 38 CP. Mi se pare ceva incredibil.
17 Ian 2008, 19:58
Daca o sa am ocazia, o sa fac testul sa vi-l arat (sau poate are deja altcineva de pe forum).
Tiry213, unde ai vazut 38 CP in plus la Logan? De aici:
http://www.dimsport.ro/index.php?option ... &Itemid=42 se vad doar 20 CP in plus la ambele versiuni Diesel (ceea ce e rezonabil). Tu unde ai vazut diferenta de 38???
BTW: S-a inventat un Diesel 1.2 (!) de 100 CP, exista si 2.0 TDI de 170CP si 2.0 dCi de 180 CP, asa ca nu suntem departe de 100 CP/litru din fabirca la motoare Diesel. Apoi, 20-30 CP in plus din tuning nu e deloc mult...
Referinte:
1.
http://star-motoring.com/news/story.asp ... =motorsupp -> "To achieve on- and off-road comfort, the Koleos Concept is built on a new 4X4 chassis and powered by a new 2.0-litre dCi 16-valve 130kW (180 bhp) turbocharged diesel engine with particulate filter."
2. Despre restul va las pe voi sa cautati...
17 Ian 2008, 23:44
Depinde de cip.Daca vrei se pot scoate mai multi cai dar durata de viata a turbinei si a motorul scade vertiginos.
17 Ian 2008, 23:50
Sa scoti 20-30 CP in plus, nu e asa grav, mai ales la un motor care are deja 170/180 CP. Nici nu cred ca il afecteaza atat de mult ca sa-l strice...
In plus, in lista respective sunt valori "normale/medii" care nu distrug motorul.
Oricum cine vrea sa-si faca isi face, cine nu, nu? Nu e obligatoriu
17 Ian 2008, 23:53
Exact,depinde doar de client.Omul iti poate modifica mapa in ECU astfel sa creasca presiunea in turbo care oricum e destul de mare daca nu ma insel peste 1 bar si toata treaba e sa tina pompa de presiune si injectoarele,intercoolerul furtunele colierele samd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.