Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

27 Sep 2009, 19:49

Saptamana aceasta ma apuc de masina mea(poi citi mai multe in topicul Meine Sara din sectiunea Sierra)iar dupa ce ii termin modificarile o sa ii spun daca se merita sau nu.Ii fac evacuare custom cu toba sport si admisie cu filtru sport(fac referire ca masina e folosita cateva zile pe saptamana doar pentru placerea proprie si ruleaza kilometri putini)

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

27 Sep 2009, 22:03

Mmmm, evacuare custom..., garantez pierdere de vreo 5 cai si 10 nM :)

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

28 Sep 2009, 09:21

...Sau poti sa lasi masina asa cum este, si eu am renuntat la un astfel de plan dupa ce m-am documentat cu adevarat. Mi-am dat seama ca cel mai ieftin scenariu ma costa minim 2000 euro, deci clar nu merita. Cu 2000 euro imi vopsesc masina, imi fac un detailing interior, montez un sistem de sunet relativ bun si imi incalt rotile cu cele mai bune anvelope. Si mai fac si un plin :))

Ca plan secundar, daca vrei actiune si adrenalina, cu 2000 euro iti propun fara gluma:
Ia-ti un Trabant, pune-i discuri de golf 2 - 1.6 (ABN) pe fata, discuri de golf 3 - 1.8 (ADZ) pe spate, ia-ti un motor de vw golf 3 (AEK) de 1600 cmc cu 101 cp (dezmembrari), du-te la RAR, cere documentatia de omologare (exista), monteaza totul ca la carte, omologheaza-l, si apoi ... asfalt uscat :d
Iti garantez ca te vei putea alinia la start la liniute chiar si langa masini de 150 cp ;)

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

28 Sep 2009, 11:07

Nu te supara da eu nu bag banii in trabant! Mai bine iau un vw mk1 cu motor de 1.6 sau 1.8 si il reconditionez si crede-ma ca se intapa la fel de bine sau mai bine!
Inca sunt intr-o dilema!
Nu stiu ce am de gand sa fac un mk1 sau sa reconditionez(tuning motor) sierra existent!
La bani cred ca as iesi cu mk1 mult mai bine, dar nu imi place ca e destul de micuta :( si pe langa asta are tractiune fata.
O sa ma mai gandesc putin!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

28 Sep 2009, 18:37

Eu as continua pe Sierra, 150 de cai pusi jos pe spate trebuie sa fie distractivi.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

29 Sep 2009, 09:44

:) Pai povestea cu Trabantul era doar ipotetica, nici nu ma asteptam sa o faci :P Ti-am povestit de Trabant din experienta mea si a prietenilor, in caz ca voiai super-adrenalina.
Nu-ti mai face atatea probleme, ai o masina destul de puternica, si daca e cea de la avatar arata bine. In locul tau m-as preocupa de conservare decat de "masacrarea" ei. Glumesc, desigur. Insa la modul cel mai serios, e pacat sa nu pastrezi masina aceea stock, pe cat posibil impecabila.
Mult succes, indiferent ce varianta alegi.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

29 Sep 2009, 10:18

Cea de la avatar e o cossie.
Masina mea e exact culoare aceea visiniu metal aurit si nu are capota cu aerisire ca o are normala.
Dar o vreau ceva mai puternica de atat.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

05 Oct 2009, 22:30

M-am intereseat si pana la urma am gasit un site unde pot gasi orice date pt fiecare tip de masina si motorizare. Compresia este 10,2:1.
Sunt curios care este procesul de decomprimare. Daca sti te rog explica-mi cat poti tu de detaliat.
Daca doreste careva sa stie date despre masina am sa ii dau situ bineinteles daca este voie!
Ms mult

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

05 Oct 2009, 23:48

Mai am o intrebare. Ma intereseaza la general. Am mai vazut ca golf 1 la un motor de 1.3 are compresia de 8.20:1 , iar motorul 1.1 8.00:1 asta inseamna ca se poate implementa un sistem de turbo fara ca motorul sa mai trebuiasca sa fie decomprimat? Si pe langa asta e pe carburator ceea ce constituie un avantaj dupa cate am inteles sau ma insel :-/ .
Ma intereseaza pt un buggy!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

06 Oct 2009, 21:00

Decomprimarea se poate face prin montarea unei garnituri de chiulasa mai groasa sau prin montarea unor pistoane cu "calota" mai mica (aici deja intri la bani mai multi....alea de fapt sunt pistoane pt turbo....se gaseste kit pt motor pt turbo).
Bafta

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

06 Oct 2009, 22:34

Dupa cate stiti voi pt un motor DOHC 2.0i cum este pe sierra mea 230 de mii de km sunt multi? Ar trebui sa ma gandesc la o segmentare? Mai avand in vedere ca uneori cand pornesc motorul dupa ce sta vreo 2 zile iasa pe toba un nor de fum. Dar dupa 5 secunde nu se mai iasa nimic (ma refer fum). Mai e inca un aspect cei de la itp mi-au spus ca nu am noxe depasite si ca am o gaura in toba. Ce e drept ca toba e cam gata si trebuie schimbata si garnitura de la imbinarea tobei cu serpisori.
Astept niste pareri.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

06 Oct 2009, 23:07

Raul...te rog eu mult de tot sa scrii si tu mai "curat" (corect gramatical).....nu de alta dar esti "greu de urmarit".
230.000 km nu sunt multi pentru o masina (daca a rulat in conditii normale).
Legat de fum:
- daca scoate fum albastrui, inseamna ca ai consum de ulei (simeringuri de supapa, segmenti, uzura pe cilindri)
- daca scoate fum negru, inseamna ca ai consum de carburant (filtru de aer, filtru de carburant, bujii etc).

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 11:24

Ma gandesc ca ai vrut sa zici ca sa folosesc si semnele de punctuatie. S-au ma insel?
Sa o luam de la capat:

1. Reamintesc: fumul apare doar cand sta 2 zile, iasa doar la prima cheie. Dupa 5 sec nu mai iasa nimic. Si nici in decursul pornirilor car vor avea loc ziua aceea.

2. Fumul isi face simtita prezenta pe la jumatatea tobei, adica ca sa ma intelegi mai bine atunci cand ii dau cheie rareori vad fumul iesind in spate; il vad iesind pe langa usile din fata in zona stalpului (care uneste usa fata cu cea spate). In mers apare fumul doar atunci cand trec de 5000 rot/min (foarte rar).

3. Culoarea fumului dupa cate am observat eu este gri (ca un nor). Ca sa faci o comparatie nu seamana deloc cu cel care iasa de la un DIESEL, este mult mai deschis!

4. Folosesc ulei de la OMW 15w40 care costa destul de mult. Un schimb ma costa aprox. 100-125 ron.

5. Deseori trebuie completat cu ulei deoarece il mai si mananca. Aprox. pe luna fac 500 de km (Doar in oras) si pun vreo 150-200ml(pe luna). De sesizat ca acesti 500 de km sunt facuti pe distante foarte scurte(2-5km).

6. Filtrele de aer au fost schimbate recent. Filtrul de ulei e nou la fiecare schimb de ulei.

7. Bujiile nu au fost schimbate de un an jumatate, dar precizez faptul ca porneste la sfert de cheie (indiferent daca e iarna sau vara ). Comparabil cu loganul tatalui meu.

Cam atat pot sa va spun despre simptomele masinii. Acum doresc sa imi spuneti voi ce parere aveti. Daca trebuie o resegmenatre sau altceva.
O zi buna tuturor!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 18:19

Punctele 1 si 2 ... se intelege ca ai problema cu etanseitatea esapamentului.
Punctele 3 si 5.... din cate inteleg....fumul este alb-albastrui spre gri+faptul ca imi spui si de completarea cu cca 200 ml de ulei la 500 km (e cam mult)...asta inseamna ca va trebui sa faci o masuratoare a compresiei motorului (de acolo vei sti ce ai de facut).

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 20:32

Cum se face aceasta verificare de compresie?
Poate nu chiar la 500 de km or fi mai multi , dar nu am masurat exact. Cert e ca mananca si ulei. Oricum mai mult de 650-700 sigur nu fac pe luna.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 20:39

Masurarea compresiei o faci la un service (nu merita sa iti cumperi manometru pt a face doar o verificare la masina ta).

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 20:46

Ai idee cat ar costa acesta interventie? Si spune-mi te rog ce fel de manometru este acela. Daca nu costa o avere m-ar interesa achizitia lui.
Daca compresia e buna ce e de facut?

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 21:27

Manometrul ala costa minim 150 RON...si duce pana la cateva sute de RON bune (depinde ce marca, capete pt diferite masini etc).
Nu stiu daca e buna varianta in care iti cumperi si masori tu:
1. DOHCul are acces destul de greu la bujii....si cu siguranta nu vei avea loc sa pui orice manometru (va trebui sa cumperi furtun+capete bune pt diametrul bujiilor etc etc etc)
2. Din cate vad...nu stii exact cum se masoara...si nici cu mecanica nu esti prea expert.....asta va duce la niste bani aruncati aiurea (e prea scump sa faci experiente pe banii tai).
3. O masuratoare...este cca 50-100 RON
4. Compresia ma indoiesc ca va fi buna (mai ales din cele scrise de tine)...ca idee..presiunea din cilindri trebuie sa fie cat mai egala (intre ei).

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 22:20

Bine am sa caut un service unde as putea face aceasta masurare a compresiei. Pe saptamana viitoare sper ca sa iti si dau niste date. Sa imi spui ce trebuie facut in continuare.
O zi buna!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

07 Oct 2009, 22:39

Mai am o intrebare: Compresia de 10.30:1 trebuie sa fie pe cilindru sau pe toate patru? Intreb asta ca sa imi fac idee de ce imi vor spune cei de la service.
O seara lacuta!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

08 Oct 2009, 01:00

Eu as sari la gatul omului care mi-ar lua mai mult de 50 de lei pentru masurearea compresiei. 230k km nu ar trebui sa fie multi daca motorul a fost exploatat in conditii normale.

Uleiul ala nu e bun pentru motorul tau din cate stiu eu fie ca e OMV sau orice ar fi. Treci pe 5w30 sau 5w40. Ma indoiesc sa i probleme la segmenti, eventual semeringurile la supape daca zici ca ai consum.

Compresia 10.3:1 e compresie statica, la masurare nu vei obtine valoarea asta. E important sa nu ai diferente mari intre cilindri si sa ai undeva pe la 7 8. Si ca sa-ti raspund la intrebare, compresia de 10.3 e pe un cilindru. Compresia e de fapt raportul intre volumul total al cilindrului cu pistonul la punctul maxim inferior si volumul camerei de combustie cu pistonul ma punctul maxim superior.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

08 Oct 2009, 13:38

Am fost la un service aici in Alba si mi-au cerut 100 ron pt masurarea compresie. Am sa mai caut ca bineinteles mi s-a parut prea mult pentru 20-30 minute de munca.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

08 Oct 2009, 19:01

5W30 sau 5W40 este un ulei prea "subtire" pentru motorul ala. Cu unul din uleiurile recomandate de tine...va trebui sa puna 1L la 500km fata de 500ml cat pune acum.
Cel mai potrivit pentru motorul lui este 10W40 sau 15w40 depinde de starea motorului.

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

08 Oct 2009, 19:44

Parerea mea este ca ar trebui sa asteptati sa va dau un raspuns cu compresia. Dupa care sa imi dati voi un "tratament".
Oricum Ariciule nu am renuntat la rampa cu carburatoare. Dar vreau sa o iau pe rand. O data sa fiu sigur ca motorul e intro stare buna dupa care am sa incep si cu tuningul.
Stie careva un site unde pot gasi tot kitu de evacuare la un pret rezonabil pentru sierra 2.0i DOHC 92? Va rog daca cunoasteti careva situ sa il postati aici.
O seara placuta!

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

09 Oct 2009, 19:07

Bil! oare sti cumva ce jenti trebuie sa iau ca sa fie late si sa mai lateasca putin maisna? Dar precizez ca nu vreau inele de latit. Astept niste propuneri

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

09 Oct 2009, 19:51

Esti tare rau :))) jante "care sa lateasca masina" nu exista....
Am inteles ce vrei sa spui.... iti trebuie jante late (J 7) si ETul mic (ETul iti scoate janta in exteriorul caroseriei...dar atentie la ce cumperi...fa proba inainte si pe fata si pe spate pentru ca iti poate atinge in jamba, in aripa sau etrier).
Janta standard de pe Sierra este de 14 inch J 5,5 ET 35-42 .
Poti pune jante pe 15 cu J 7 si ET 35 (o sa arate destul de bine).
Bafta

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

09 Oct 2009, 19:56

Bun acum spune-mi si mie ce inseamna acest ET 35. Ms

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

09 Oct 2009, 21:11

Toate datele alea le gasesti stantate pe janta. Ti-am spus ca ETul mic iti "scoate" janta in exterior, iar ETul mare iti "baga" janta in interior.
Vezi poza atasata de mine.
Bafta
FiÅŸiere ataÅŸate
offset_diagram.gif
offset_diagram.gif (4.46 KiB) Vizualizat de 3518 ori

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

14 Oct 2009, 19:10

Poate te intereseaza asta.

viewtopic.php?f=42&t=40507


:D :D

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

15 Oct 2009, 13:15

Ms mult pentru informare. Oricum am renuntat la tuningul motorului deoarece orice mica interventie ma costa peste 500 e.
Eu m-am apucat de un buggy model gs-moon cu motor de 260cc.
Va intrebati probabil ce ii fac, nu!?
Pana acum i-am facut carene, si urmeaza sa ii torn fibra. Dupa ce gat de turnat fibra scot un produs din matrita pe care il pun pe buggy. Daca vreti sa il vedeti atasez si niste poze.
Am luat legatura cu un posesor de motor vw golf mk1 de 1.3 - 60cp (cost 100e). Doresc sa il pun pe buggy. Am facut ceva calcule si cu mici modificari se potriveste.
Greutatea buggy-ului este de 355kg, probabil cu motorul de 1.3 si cutia lui va ajunge la o greutate de cel mult 400kg.

Vreau sa reconditionez acest motor si sa ii pun carburatoare de R1 cum ma invatat ariciu. ;)

Va multumesc mult pentru toate sfaturile pe care mi le-ati dat si ca mi-ati aratat ce inseamna tuningul la o masina.
Răspunde