27 Iun 2008, 07:55
$1 scrie:$2tata vreme cat nu primesc flasuri de la cei din contrasens inseamna ca nu orbesc chiar asa de tare.
27 Iun 2008, 09:53
$1 scrie:$2$1 scrie:$2u stiu cum functioneaza sistemul dar presupun ca este un giroscop
Este o parghie carea actioneaza un potentiometru.
Parghia este fixata de caroserie, potentiometrul este fixat de sasiu, punte.
28 Iun 2008, 08:58
$1 scrie:$2$1 scrie:$2tata vreme cat nu primesc flasuri de la cei din contrasens inseamna ca nu orbesc chiar asa de tare.
Eu am mers vreo cativa kilometri cu o masina cu xenoane after-market in spate. Cred ca era un Golf 4, avea si ceva spoilere "da' tuning, frate". M-a orbit ingrozitor de tare in oglinzile laterale. I-am facut semn cu avariile de cateva ori. M-a depasit la risc, s-a bagat in fata mea si a pus frana brusc, sa-mi dea "o lectie".
De atunci nu mai fac flashuri la cei cu xenonane, de frica.
28 Iun 2008, 09:03
28 Iun 2008, 09:07
$1 scrie:$2$1 scrie:$2$1 scrie:$2u stiu cum functioneaza sistemul dar presupun ca este un giroscop
Este o parghie carea actioneaza un potentiometru.
Parghia este fixata de caroserie, potentiometrul este fixat de sasiu, punte.
din cite stiu eu(si m-am intereasat cam in toate partile pt ca am vrut sa cumpar faruri originale cu xenon) este doar un modul in interiorul farului. un modul care costa 900 ron per bucata.
acel modul are rolul de a autoregla farul in functie de incarcarea masinii. la denivelari nu are nici o interventie.
28 Iun 2008, 10:24
28 Iun 2008, 10:31
$1 scrie:$2Vezi piesa 13D034A si 13D034B.
Citeste si aici: http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/ ... ronics.pdf
28 Iun 2008, 11:00
28 Iun 2008, 11:14
28 Iun 2008, 11:39
$1 scrie:$2i-am atasat si alte poze real-life cu acesti senzori, nu doar Hella. Una dintre poze (nu mai retin exact care) este de pe BMW E36 parca.
Senzorii nu se ataseaza de far ci intre sasiu si caroserie.
Ultima poza, cea din Microcat, este pentru Focus 2 / Focus C-Max. Se vad destul de clar parghiile senzorilor.
Sunt de acord ca e posibil ca regulatorul (integratorul) si elementul de executie (motorasul) sa fie inglobate in far, dar elementul de masura (senzorul de incarcare) nu prea are cum pentru ca tocmai pe asta se bazeaza, distanta caroserie - sasiu.
Daca totul e inclus in far, cum anume masoara incarcarea :??
Cum determina cat de aplecata e masina de spate sau de fata ?
28 Iun 2008, 19:47
02 Iul 2008, 11:16
$1 scrie:$2t baietii pro-xenon chinezesc: v-ati pus cu cine nu trebuie de data asta!HAI Dane!
![]()
Bogdan.. parerea mea e ca Matizul are niste super faruri din fabrica, unele dintre cele mai bune la capitolul luminozitate. Farul are o oglinda imensa si pe drum recunosti usor daca din fata iti vine un matiz. NU vreau sa ma gindesc cum e sa ai pe acest model de far chinezarii care bat imprastiat peste tot dar numai unde trebuie nu! Nu stiu ce lege clara astepti tu. Ea exista si spune clar: xenoanele after market sint interzise. Ia intreaba-i pe baietii cu xenoane chinezesti cum (nu) trec ITP-ul. Sau cum string discret din fund cind trec pe linga controalele ARR.
![]()
Ca sa lamurim inca o data. Eu nu am nimic cu modificarile care si le face omu la masina fara autorizatie sau omologare atit timp cit nu deranjeaza ceilalti participanti la trafic. Nu ma intereseaza ca unii au pe masina jante de dimensiuni neinscrise in certificatul masinii, ca au anvelope mai mici sau mai mari decit permite legea, ca isi pun in masina beculete albastre, neoane verzi/portocalii, ca au folie neautorizata RAR pe toate geamurile masinii (sa-si puna si pe parbriz din partea mea)... Dar daca tot vor sa aiba xenoane (de fitze sau pt vizibilitate sporita), sa faca un efort financiar si sa-si monteze instalatia complet asa cum cere legea...
PS: oare cei cu xenon after market nu s-au intrebat niciodata de ce oare aceasta diferenta de pret intre xenoane adevarate si cele chinezesti cu balst si bec?!!! Cam mare diferenta asta de sute de euro pt 2 becuri!
02 Iul 2008, 12:33
$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva...
02 Iul 2008, 13:42
$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva... de povesti cu altii care te orbesc... sau matizuri.. nu cred ca e cazul..daca nu ai farurile reglate.. poti sa ai si bec normal ca sa orbesti.. nu iti trebuie halogen sau xenon. cat despre instalatiile complete... de xenon.. ce cuprind alea? in afara de kiturile astea "chinezesti" ? o cutie frumos colorata cu un anume brand pe ea?
sa fim seriosi... principiul tehnic e acelasi.. descarcare electrica in gaz... ca se cheama bosch, siemens sau .. stiu eu.. heavy duty... tot xenon au in becuri si tot la bateria masinii se leaga.
asa ca cine vrea.. sa isi puna.. cine nu.. sa nu isi puna. e simplu.
02 Iul 2008, 17:27
03 Iul 2008, 08:17
04 Iul 2008, 23:13
$1 scrie:$2$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva... de povesti cu altii care te orbesc... sau matizuri.. nu cred ca e cazul..daca nu ai farurile reglate.. poti sa ai si bec normal ca sa orbesti.. nu iti trebuie halogen sau xenon. cat despre instalatiile complete... de xenon.. ce cuprind alea? in afara de kiturile astea "chinezesti" ? o cutie frumos colorata cu un anume brand pe ea?
sa fim seriosi... principiul tehnic e acelasi.. descarcare electrica in gaz... ca se cheama bosch, siemens sau .. stiu eu.. heavy duty... tot xenon au in becuri si tot la bateria masinii se leaga.
asa ca cine vrea.. sa isi puna.. cine nu.. sa nu isi puna. e simplu.
Da' chiar asa, ce naiba.
Pai e clar ca noi, romanii, cea mai avansata civilizatie din punct de vedere tehnologic si social din Uniunea Europeana stim mai bine
Noi, si numai noi, romanii, stim sa reglam xenoane in faruri prevazute pentru becuri cu halogen incat sa nu deranjeze pe ceilalti !
Noi, romanii, stim ca sistemele de spalare a farurilor si cele de reglare automata pe inaltime, sticla si oglinda special facuta pentru xenon, toate astea sunt abureli, desi legislatia UE spune ca sunt obligatorii !
Sa-i lasam in pace de innapoiati ce sunt, noi romanii stim ca merge si-asa
10 Iul 2008, 08:47
$1 scrie:$2$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva...
NU trebuie sa ai far cu sticla clara ci cu sticla focalizanta pe acelasi principiu care se pun si lupele... sa focalizeze
uite exemple![]()
http://www.kenrockwell.com/mercedes/e43 ... -xenon.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/3404/56711563ez8.jpg
10 Iul 2008, 08:49
$1 scrie:$2$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva... de povesti cu altii care te orbesc... sau matizuri.. nu cred ca e cazul..daca nu ai farurile reglate.. poti sa ai si bec normal ca sa orbesti.. nu iti trebuie halogen sau xenon. cat despre instalatiile complete... de xenon.. ce cuprind alea? in afara de kiturile astea "chinezesti" ? o cutie frumos colorata cu un anume brand pe ea?
sa fim seriosi... principiul tehnic e acelasi.. descarcare electrica in gaz... ca se cheama bosch, siemens sau .. stiu eu.. heavy duty... tot xenon au in becuri si tot la bateria masinii se leaga.
asa ca cine vrea.. sa isi puna.. cine nu.. sa nu isi puna. e simplu.
Da' chiar asa, ce naiba.
Pai e clar ca noi, romanii, cea mai avansata civilizatie din punct de vedere tehnologic si social din Uniunea Europeana stim mai bine
Noi, si numai noi, romanii, stim sa reglam xenoane in faruri prevazute pentru becuri cu halogen incat sa nu deranjeze pe ceilalti !
Noi, romanii, stim ca sistemele de spalare a farurilor si cele de reglare automata pe inaltime, sticla si oglinda special facuta pentru xenon, toate astea sunt abureli, desi legislatia UE spune ca sunt obligatorii !
Sa-i lasam in pace de innapoiati ce sunt, noi romanii stim ca merge si-asa
10 Iul 2008, 10:03
$1 scrie:$2a almanahe..dar daca ai sticla striata la far..pt difuzia luminii? ce faci atunci cu toata lupa care o ai pe xenon? le dai in retina la ceilalti.... de aia sunt farurile non xenon cu striatii..pt difuzia luminii. daca focalizeaza odata lupa de pe faza scurta... ce sa mai focalizeze sticla farului?trebuie doar sa fie clara si curata.. pt a pastra traseul impus luminii de lupa.
iar linkurile tale cu exemple... sunt de la masini vechi..
no offence. dar arata-mi o masina din 2005 incoace. cu xenon din fabrica si sticla far cu striatii.
10 Iul 2008, 11:45
$1 scrie:$2ele cu sticla striata se gasesc la modelele mai vechi intr-adevar iar de cand au aparut cele cu lupa se foloseste sticla clara.
10 Iul 2008, 12:16
$1 scrie:$2xista 3 modele de faruri: sticla striata - cu oglinda (model mai vechi); sticla clara - cu oglinda (mai noi) si cele cu sticla clara - cu lupa (si mai noi)
10 Iul 2008, 13:40
10 Iul 2008, 14:00
$1 scrie:$2ele cu sticla striata si oglinda sunt pe fiesta 2002-2005 (aia fara facelift), pe dacia veche; astea cu sticla clara si cu oglinda sunt pe fiesta 2005---- (facelift), si chiar si pe logan. Cele cu lupa sunt toate cu sticla clara.
10 Iul 2008, 15:10
$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.![]()
10 Iul 2008, 21:57
$1 scrie:$2xista xenoane din fabrica sau aftermarket, care sa respecte normele, pe modelele amintite de tine!?
eu toate afirmatiile le-am facut in ideea de a arata cum este normal/safe sa fie dotata o masina cu XENOANE. cred ca ai pierdut aceast aspect esential pe parcurs
de la afirmatia lui Focus1 am plecat eu: "uite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.problema xenonului e ca nu e indicat decat in far cu sticla clara si in far cu lupa pt focalizare. daca ai astea 2 elemente.. nu orbesti pe nimeni, nu ai probleme la RAR sau cu oricine altcineva..."
deci... xenon cu sticla striata sau cu lupagot me now?
11 Iul 2008, 07:59
$1 scrie:$2..daca pomenesti de asa zisele "kituri simens" care au invadat piata autohtona...
11 Iul 2008, 12:10
$1 scrie:$2$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.![]()
chiar sunt curios cine fabrica xenoane in GR in afara de HELLA.
daca pomenesti de asa zisele "kituri simens" care au invadat piata autohtona...
11 Iul 2008, 12:44
$1 scrie:$2Eu ti-am enumerat toate modelele de faruri existente; fara a lua in consideratie cine sau ce le ilumineaza. Vorbind de xenon n-am vazut din fabrica pe altceva decat pe modelul cu lupa. (poate exista, dar nu stiu eu)
11 Iul 2008, 13:53
$1 scrie:$2$1 scrie:$2$1 scrie:$2ite ca eu am xenoane de astea chinezesti..cum zici tu.. dar sunt facute in germania.![]()
chiar sunt curios cine fabrica xenoane in GR in afara de HELLA.
daca pomenesti de asa zisele "kituri simens" care au invadat piata autohtona...
gugaliti dectane.. ca sa nu dau link aci... poate nu e voie.cat despre norme si standarde..normal ca sunt facute dupa norme si standarde... scrie pe ambalaj.