Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
01 Mai 2009, 03:33
E super focusul, da acum sa muncim si la arcuri sa cheltuim

si suspensi si de toate
01 Mai 2009, 08:57
Boogy cat ai dat pe ele??trebuie neapart sa a dai o tura sa vad cat de rigide sunt..oricum sunt dementiale schimba mult BVOOO man
07 Mai 2009, 22:27
$1 scrie:$2-am pricopsit cu un set de arcuri h&r cu care ar fi trebuit sa coboare 4cm.N-am masurat inainte si dupa cert este ca masina sta mai bine pe drum dar la denivelari mici tzopaie ca un cangur.Aspectul este de vis dar confortul a scazut...
Ar trebui sa faci un test de amortizoare, nu e normal sa topaie masina. Din contra, arcurile sport confera masinii mai multa stabilitate. Insa, fiind mai tari, vor opune mai multa rezistenta la comprimare, aruncand inapoi in sus masina cu o forta mai mare. Acea forta de extensie trebuie sa fie absorbita de amortizoare, pentru a elimina efectul de "tzopait". Daca aceste oscilatii nu sunt absorbite de amortizoare la tine, inseamna ca:
1 - amortizoarele sunt terminate
2 - amortizoarele nu mai lucreaza in portiunea lor considerata "sigura", dand nastere oscilatiilor.
Te sfatuiesc sa aflii exact care este motivul "balansarii" masinii, pentru ca daca ai amortizoarele bune, le vei "scurge" in cel mai scurt timp. Daca insa amortizoarele sunt terminate, lipsa confortului isi va spune cuvantul.
Nu uita insa inainte de toate, in acest moment masina ta
nu este stabila pe sosea, riscand in orice moment sa faci tumbe
Succes!
PS - am vazut ca unii se vaita ca la incarcarea cu 3 persoane in spate, le ating anvelopele in contra-aripa sau chiar in aripa. Incercati urmatoarele: "...la transportarea a 3 persoane in partea din spate, se va mari presiunea in pneuri pana la 3.2 atm..." - manualul de service. Prin marirea presiunii in anvelopa, unul din efecte este "alungirea" acesteia pe inaltime (nu va ganditi ca se inalta cu 2 cm

), ramanand suprafata de rulare mai ingusta.
08 Mai 2009, 11:35
@BoogY:
Am aflat de ce ai aceasta problema, cel putin asta ar trebui sa fie... In acest moment, arcurile tale nu sunt destul de comprimate. Incearca sa-ti amintesti, cand le-ai montat, stateau destul de presate pe taler? (fata de forma lor necomprimata) Daca nu sunt bine presate, acestea vor crea un impuls la extensie, care la randul lui da nastere unor oscilatii (datorita frecventei). Este ca atunci cand lovesti o bara de metal cu un ciocan si aceasta trepideaza cateva secunde. Pentru a elimina posibilitatea aparitiei acestor oscilatii, arcul (in general) trebuie sa fie comprimat permanent minim 15 % din puterea lui maxima de absorbtie.
Cu alte cuvinte, e posibil ca arcul in acest moment sa stea prea slabit din cauza ca amortizoarele tale iti "imping" masina in sus. Este necesar un set de amortizoare sport, putin mai scurte (nu as fi crezut

)
Sper sa fi explicat corect, nici eu nu am inteles 100 % din ce a spus inginerul.
08 Mai 2009, 11:56
Salut,
Masina tzopaie doar la denivelari mici,de exemplu la speedbump-uri masina flexeaza foarte bine.Tzopaie adica simt eu toate denivelarile poate si din cauza amortizoarelor mai tari pe gaz.Oricum pe curbe stranse suspensia lucreaza foarte bine nu-mi tzopaie de spate pe viraje ceea ce este foarte bine.O sa fac un test de amortizoare si daca sunt duse le scurtam:) Amortizoarele mai au cursa pana ajung in capat deci excludem posibilitatea ca arcurile sa joace intre talere,de altfel au intrat presate....
Numai bine!
08 Mai 2009, 15:23
cred ca boogy nu s-a exprimat bine cu topaiala... este vorba doar de un disconfort accentuat, tocmai fiindca masina urmeaza indeaproape formele drumului. stiu bine ce zic - cunosc arcurile alea. chiar alea.
si eu am avut combinatia de arcuri sport cu telescoape standard cu gaz. ma intreb cum e combinatia de arcuri sport cu telescoape cu ulei - atenueaza din disconfort? stie cineva?
drumuri line!
21 Mai 2009, 23:03
am citit si eu posturile voastre , din experienta mea pot spune ca un arc sport pus pe un amortizor stock nu este tocmai ok , arcul va sta foarte lejer si exista riscul la o groapa luata la viteza sa sara din locasul lui , parerea mea e ca atunci cand optati pentru o suspensie sport e bine sa schimbati tot kitul
cu respect
21 Mai 2009, 23:27
Salut,
Nici vorba,am pus arcurile inapoi cu prese,sub nici o forma arcul nu va sari de acolo,singura problema este ca in timp amortizoarele stand in tensiune se vor uza foarte repede si la un hop luat cu viteza exista riscul ca amortizorul sa se sparga.
25 Mai 2009, 13:50
Ok. Hai s-o luam altfel, matematic. Daca odata montate arcuri sport pe amortizoare stock vom da nastere unei forte suplimentare in amortizor, adica va sta apasat 4 cm, nu putem rezolva problema prin taierea tijei? adica scurtarea ei cu 4 cm va duce la revenirea amortizorului in pozitia sa normala.
Acum vine intrebarea grea: Daca taiem 4 cm din tija amortizorului si o filetam, actiunea noastra asupra ei nu poate sa o decaleasca si sa ne trezim cu tija rupta la primul soc?
25 Mai 2009, 14:08
Am vazut amortizoare pe care s-a efectuat operatiunea asta si au mers 8000 de km asa si inca mai merg.
25 Mai 2009, 15:28
eu nu am auzit de asa ceva , si mi se pare o mare prostie

, daca nu sunt bani pentru o suspensie sport , nu trebuie sa iti risti viata sa tai tije de amortizor sau nu mai stiu eu ce .........
25 Mai 2009, 19:07
$1 scrie:$2m citit si eu posturile voastre , din experienta mea pot spune ca un arc sport pus pe un amortizor stock nu este tocmai ok , arcul va sta foarte lejer si exista riscul la o groapa luata la viteza sa sara din locasul lui , parerea mea e ca atunci cand optati pentru o suspensie sport e bine sa schimbati tot kitul
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar discutia asta este la fel ca si discutia cu filtrele de aer sport. Mai apare cate un om care are si el o parere, mai mult sau mai putin fundamentata pe ceva concret. Treaba este simpla, daca nu ai incredere in producator si in ce garanteaza el, atunci nu cumperi produsul si gata. Daca insa Eibach Springs imi spune ca pentru focusul meu de exemplu Prokit coboara masina cu 30 mm si nu e nevoie sa schimb amortizoarele atunci asa este, fara nici un fel de discutie. Oamenii aia sunt ingineri adevarati nu mesteri cum se gasesc pe la noi prin tara. Eibach de exemplu are fabrici de sute de milioane de dolari in toata lumea si nu cred ca si-ar permite sa vorbeasca prostii si sa livreze un produs necorespunzator care ar scurta viata amortizorului. Tu cand dai 150 euro sau cat costa, pe un set de arcuri nu cumperi 4 bucati de sarma rasucita ci cumperi un produs la baza caruia stau probabil multe ore de cercetare.
La focusul 1 eu am rulat cu Eibach Prokit vreo 25k km si nu am avut nici un fel de probleme cu amortizoarele. Specific, amortizoarele erau Monroe pe ulei (stock, nu mai scurte) noi si drumurile, cele bine cunoscute.
Si ca sa ne aducem aminte de fizica, F=-k*x, deci un arc mai scurt ca sa preia aceeasi forta ca un arc mai lung dar sa nu depaseasca deplasarea arcului lung, trebuie sa aiba un coeficient de elasticitate "k" mai mare.
La o masina, arcul reprezinta disipatorul de energie, iar amortizorul are strict rolul de a amortiza miscarea oscilatorie, deci el isi face treaba si daca este comprimat 3 cm si daca nu este comprimat. Rolul lui e acelasi.
26 Mai 2009, 00:20
$1 scrie:$2La o masina, arcul reprezinta disipatorul de energie, iar amortizorul are strict rolul de a amortiza miscarea oscilatorie
sper sa nu scriu o prostie...dar parca arcul inmagazineaza energia si amortizorul o disipa
26 Mai 2009, 10:14
BogdanF.....faptul ca citesti ce spun unii , nu are de a face cu ce spun " mesterii de 2 bani " din Romania , care si-au facut ucenicia intr-un service de preparat masini de curse , care au masini sport de cand lumea , si care mananca pe paine fenomenul numit tuning .
Fiecare are dreptul sa isi expuna parerea , argumente sunt o groaza dar degeaba le expui daca persoana respectiva nu are de a face cu fenomenul , una e practica de zi cu zi si alta este cititul !
cu respect
26 Mai 2009, 10:37
Pe pagina Eibach, in sectiunea Faq (
http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/00 ... 9600010907) se specifica faptul ca arcurile sport functioneaza perfect si cu amortizoarele originale,
doar ca pot determina uzura prematura a acestora. Handling-ul masinii va creste doar cu arcuri (nu se mai apleaca in fata cand franezi, nu isi mai ridica botul cand accelerezi, si cel mai important nu se mai apleaca lateral in curbe la fel de mult),
doar ca pentru a obtine perfomante optime pentru un stil de condus cu adevarat "racing", este nevoie si de amortizoare sport. asta scrie acolo !!!!
26 Mai 2009, 13:57
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2La o masina, arcul reprezinta disipatorul de energie, iar amortizorul are strict rolul de a amortiza miscarea oscilatorie
sper sa nu scriu o prostie...dar parca arcul inmagazineaza energia si amortizorul o disipa

Si eu sunt de acord cu "prostia" spusa de tine, si asa mi se pare logic. Sa nu uitam ca daca nu montam amortizorul, masina va topai 1 minut dupa ce o apesi, deci arcul nu va disipa energia.
Cat despre afirmatia ca e o prostie sa tai amortizorul, sunt perfect de acord, era doar o intrebare daca se poate face asa ceva si daca a facut cineva pana acum. Inteleg ca nu. Oricum, nici nu prea poti sa prinzi tija amortizorului in menghina sau strung pentru a o fileta. Nu uitati ca odata zgariata suprafata tijei amortizorului, acesta este terminat

.
Cred ca rezistenta amortizoarelor stock montate cu arcuri sport depinde si de stadiul in care se afla amortizoarele in momentul imperecherii. Logic ca daca pui arcurile sport pe niste amortizoare mai "obosite", desigur acestea vor ceda in primii 5000 km. Cred ...
26 Mai 2009, 17:28
pe langa faptul ca iti da un look foarte frumos masinii arcurile soprt te ajut foarte mult in viraje, nu se mai lasa masina knd intri cu viteza mare in curba.
cat despre combinatia arcuri sport si amortizoare stock, nu e nici o problema, am si eu si am multi prieteni care au combinatia asta si nu se plange nimeni, pentru strazile noastre sunt de ajuns decat arcurile sport, daca ai mai pune si amortizoare ar creste considerabil discomfortul
SFAT: daca aveti intre 150 si 300 euro si nu aveti ce face cu ei achizitionati si montati un set de arcuri sport, se merita investitia
26 Mai 2009, 22:12
$1 scrie:$2per sa nu scriu o prostie...dar parca arcul inmagazineaza energia si amortizorul o disipa
Eu prin arc ce inmagazineaza energia ma gandesc la ceasurile mecanice.
Masina, reprezinta un sistem inertial cu un grad de libertate dinamica (me refer la miscarea pe verticala a masinii).
http://en.wikipedia.org/wiki/DampingDe asemenea miscarea masinii dupa ce da intr-o groapa/denivelare este o miscare oscilatorie libera ( F(t) este 0) cu amortizare, iar sistemul este subamortizat (amortizare subcritica) 0 ≤ ζ < 1. ζ este fractiunea din amortizarea critica si este direct proportional cu coeficientul de amortizoare vascoasa c si invers proportional cu radicalul coeficientului de elasticitate al arcului k.
Sistemul va avea o miscare oscilatorie a carui amplitudine va scadea dupa o functie exponentiala si va tinde la 0 (vezi System behavior > Under-damping). Amplitudinea este x(t)=e^(-ζ*ω0*t)*.... iar e^(-ζ*ω0*t) se cheama factor de atenuare a miscarii. Daca amortizarea sistemului tinde la 0 (c= coeficient de amortizare vascoasa tinde la 0) adica amortizoarele masinii sunt duse, ζ va fi foarte mic iar functia exponentiala va scadea mai lin, sistemul va efectua mai multe oscilatii. De aceea masinile care au amortizoarele duse se misca in sus si in jos foarte mult.
Deci revenind de unde am plecat si corectez ce am spus cateva posturi mai sus, in timpul exercitarii actiunii dinamice asupra sistemului nostru (masina), arcul (prin deformatii in dimeniul elastic) si amortizorul (prin frecarile intre particule) au rol de a disipa energia, iar dupa incetarea actiunii dinamice, amortizorul are rol de a scadea cat mai rapid amplitudinea miscarii oscilatorie.
27 Mai 2009, 10:30

Bogdane, ai innebunit?

Am incercat sa citesc tot ce ai scris acolo, insa iti spun sincer... n-am inteles mare lucru

Personal am sarit peste lectia aceea la fizica...
Oricum, ca sa sarim peste aceste polemici matematice, cred ca am ajuns cu totii la concluzia ca merg montate DOAR arcuri sport, cu amortizoare stock insa nu este varianta ideala
Din experienta celor care si-au exprimat punctul de vedere aici eu am hotarat ca voi monta kit-ul de arcuri pe masina, macar experimental.
27 Mai 2009, 10:58
Eu astept cu nerabdare sa se duca amortizoarele pe care le acum acum pe masina ( are 35k km) ca sa imi iau kitul de amortizoare de la eibach
http://www.european-parts.net/catalog/p ... cts_id=925
28 Mai 2009, 14:38

Mai ai de asteptat vreo 30 - 40.000 km
Cred ca ai avea timp sa strangi cate 10 Euro pe luna pt planul tau
29 Mai 2009, 07:33
Nu-l asculta pe Otmar , totul e sa alegi drumurile potrivite !
29 Mai 2009, 09:09
In Romania toate drumurile sunt potrivite sa distrugi amortizoarele.
Am fost la Moldova (aia de dincoace de Prut) si mi-am indoit un amortizor intr-un crater (alaturi de alte elemente ale trenului de rulare), le-am schimbat amandoua si dupa 1000 de km am mers la bucale cand am indoit DIN NOU un amortizor si iar trebuie sa le schimb amandoua.
29 Mai 2009, 13:51
Hmm... eu am facut in 2 ani 50.000 km in Bucuresti si imprejurimi si nu am indoit niciodata ceva... Nu zic ca nu sunt si strazi nasoale in Buc, dar 90 % sunt ca-n palma!
Singurul loc in care am strambat o janta la masina lu' tata a fost un canal sub nivel in Predeal. Atat.
Deci, chiar sa vrei si nu prea ai cum sa strici amortizoarele prea curand in Bucuresti!
29 Mai 2009, 13:54
S-a intamplat pe drumul de Bucale, nu IN Bucale. Super distractiv la 2 3 noaptea la 100 Km/h + sa vezi cate un crater imposibil de ocolit si singurul lucru care il mai poti face e sa iti pregatesti plombele pentru impact (ferice de cei cu dantura pefecta). Sunt drumuri rele peste tot, in Cluj mi-am rupt o janta la 40 km/h, am avut norocul sa fie unghiul de atac spre groapa perfect.
30 Mai 2009, 09:22
Pai deh, Ariciule, daca ai arcuri sport

Da-mi mie arcurile sport, iti dau unele stock si nu vei mai avea probleme
01 Iun 2009, 12:47
Salut,
Vreau sa schimb si eu amortizoarele si nu stiu ce sa aleg : gaz sau ulei ?!:) Ce recomandati si de ce? (vreau stabilitate dar si comfort)
02 Iun 2009, 05:07
depinde cum folosesti masina ....
Am vazut un mondeo st220 cu niste amortizoare KW automotive deci adevarate rau din inox ... si m-a bagat in boala sa-mi iau si eu dar costa 1100 euro eu unu zic ca-s cele mai bune,dar si pretzul te rup la buzunar
02 Iun 2009, 10:20
Din cate stiu eu nu exista amortizoare integral pe gaz. Gazul e introdus in ulei pentru ca uleiul se incinge la comprimari prea puternice si gazul reduce efectul asta. Se poate sa ma insel.
La arcuri sport se recomanda si amortizoare scurtate, chiar daca mergi numa la un strungar si ii zici sa-ti faca filetu mai jos inca 3 cm pe tija.
O suspensie reglabila e ideala, singura problema e ca putini or sa stie sa o regleze si din nou revenim la producatorii de automobile maestrii compromisurilor.
Ca producatori de kit de suspensie recomand Tein (au niste produse exceptionale), Bilstein sau mai de buget KW.
Otmar vorbim la sf saptamanii, acum sunt prins cu Tiff-ul.
02 Iun 2009, 13:14
deci

?:P gaz sau ulei ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.