Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
24 Apr 2009, 13:00
$1 scrie:$2m un prieten cu un Citroen C4 1.6 HDi de 110 cai de fabrica. Si-a resoftat-o la 140 de cai, dupa care au cedat pe rand 4 turbine, ultima pe autostrada in Austria si a venit cu 50 la ora pana in Romania. Masina sta din Septembrie anul trecut intr-un service pentru ca a zis ca nu mai baga un leu in ea. Poate unii stiti ca motoarele 1.6 hdi sunt aceleasi motoare ca si 1.6 tdci, dar ziceam asta ca fapt divers, offtopic, cu siguranta nu are legatura faptul ca au cedat 4 turbine cu resoftarea.
Apropo, "harta de fum" e un termen tehnic? Nu intreb din rautate, pur si simplu nu stiu. Sunteti cumva inginer AR domnule Moise Robert??
Ce a patit prietenul tau nu pot sa ma pronunt ca vina ,dar macar dupa primele 2 turbine treb. sa se agite si sa ia leg. cu toti cei ce au facut modificari la ea,daca nu a facut-o inseamna ca stia foarte bine motivul.
Asta nu justifica imposibilitatea modificarii acestor motoare
Lucrul la harta de fum reprez. pe scurt modificarea in urma receptiei semnalelor senzorilor aferenti in softul masinii, inseamna ca masina daca constata ca are fum prea mult scade controlat
cantitatea de motorina, modifica avansul astfel incat masina sa nu
genereze noxe. masina care d.p.d.v. mecanic este ok cu o harta de fum
modificata corect nu va scoate fum si nu va limita puterea ajungand
totusi la cp doriti.
mai are rolul de a face compozitia de amesec carburant ok si de a
pastra masina limite de noxe normale.
Astea sunt cateva indicii,vrei mai mult ,documenteazate sau inscriete la training ,dar costa mai mult decat vorbe ,parca ai spus ceva la un moment dat,dar de ,omul...
Ca profesie sunt pescar profesionist de apa dulce la ACR Ploiesti,o sa fac un zip despre mine,e destul de spus, poate ai o oferta buna pe criza asta.
Viata lunga.
24 Apr 2009, 13:21
$1 scrie:$2raficul respectiv este rezultatul testelor efectuate de Superchips pe acel model de motor si masina, pe standurile dyno din dotare in UK. De multe ori au fost diferente intre ce a declarat producatorul si ce a fost testat (nu numai la Ford). Pentru siguranta, voi intreba si eu despre acest grafic.
In legatura cu diferentele de masurare pe Dyno si ceea ce declara producatorul,am gasit la un membru al forumului din ploiesti,la focus 1,6TDCI-90cp un plus foarte mare de +15cp,teste facute inainte,proprietarul dorind o resoftare.Masina era luata din Germania,de la un proprietar italian.Proprietarul nu a dorit sa citim softul pentru a fi siguri,dar parerea mea a fost ca masina era lucrata.
Am oprit lucrarea,urmand a se afla mai multe despre masina.
24 Apr 2009, 13:39
$1 scrie:$2Ce a patit prietenul tau nu pot sa ma pronunt ca vina ,dar macar dupa primele 2 turbine treb. sa se agite si sa ia leg. cu toti cei ce au facut modificari la ea,daca nu a facut-o inseamna ca stia foarte bine motivul.
Asta nu justifica imposibilitatea modificarii acestor motoare
Lucrul la harta de fum reprez. pe scurt modificarea in urma receptiei semnalelor senzorilor aferenti in softul masinii, inseamna ca masina daca constata ca are fum prea mult scade controlat
cantitatea de motorina, modifica avansul astfel incat masina sa nu
genereze noxe. masina care d.p.d.v. mecanic este ok cu o harta de fum
modificata corect nu va scoate fum si nu va limita puterea ajungand
totusi la cp doriti.
mai are rolul de a face compozitia de amesec carburant ok si de a
pastra masina limite de noxe normale.
Astea sunt cateva indicii,vrei mai mult ,documenteazate sau inscriete la training ,dar costa mai mult decat vorbe ,parca ai spus ceva la un moment dat,dar de ,omul...
Ca profesie sunt pescar profesionist de apa dulce la ACR Ploiesti,o sa fac un zip despre mine,e destul de spus, poate ai o oferta buna pe criza asta.
Viata lunga.
Deci s-ar putea spune ca harta de fum este de fapt harta care face control in bucla inchisa pentru cantitatea de motorina injectata si momentul la care aceasta e injectata in timpul ciclului motor (avansul) in functie de feedback-ul de la debitmetru, sondele de pe evacuare si ceilalti senzori ai motorului care ofera informatii despre turatia, solicitarea, temperaturi, etc.?
Cat despre training, multumesc pentru oferta, dar nu as da bani sa imi faca training cineva care foloseste termenul "harta de fum".
24 Apr 2009, 16:20
stie cineva care sunt diferentele exacte intre 1.6tdci 90 cp si 109 cp?
stiu ca cel de 109 cp are turbina cu geometrie variabila.
ma gandeam sa cumpar o turbina noua de 1.6tdci 109 de la reprezentanta si sa o pun pe masina mea.
s-ar putea sa fie si diferente de soft. daca as sti ca flacaii de la reprezentanta ar fi in stare sa-mi schimbe turbina si in cazul in care mai este nevoie, sa-mi scrie softul de 109 cp iar ulterior sa nu fie absolut nici o diferenta in comparatie cu motorul original de 109 cp, chiar ca as investi undeva la maxim 5000 ron. apoi as vinde turbina mea si mi-as recupera o parte din bani.
oare in afara de turbina, mi-ar mai trebui si alte piese? as vrea un raspuns 100% exact si nu o presupunere.
dar de cati carpaci e plina romania, mi-e groaza.
cine dracu imi garanteaza ca nu arunc bani in vant si imi distrug si masina in plus de asta?!
24 Apr 2009, 20:43
@unariciflocos
$1 scrie:$2
Deci s-ar putea spune ca harta de fum este de fapt harta care face control in bucla inchisa pentru cantitatea de motorina injectata si momentul la care aceasta e injectata in timpul ciclului motor (avansul) in functie de feedback-ul de la debitmetru, sondele de pe evacuare si ceilalti senzori ai motorului care ofera informatii despre turatia, solicitarea, temperaturi, etc.?
Cat despre training, multumesc pentru oferta, dar nu as da bani sa imi faca training cineva care foloseste termenul "harta de fum".

Limitatorul de fum determina valoarea maxima lambda ce controleaza fumul . In cazul in care se atinge valoarea calculata de fum aceasta mapa comanda introducerea de aer suplimentar in ciclul de combustie. Mapa are doua axe(nu pot spune care) In mapa (tabel) avem lambda fum. Prin tuning putem creste/scadea aceasta valoare lambda astfel mapa intotdeauna se creste ca valoare astfel ajutam sa fie mai mult aer in ciclu si facand si aceasta mapa modificata se reduce/elimina fumul . In general valorile maxime se afla din fisierul damos al tipului respectiv de ECU.
Nu am spus sa faci training cu mine,mai am mult pana sa invat pe cineva,dar am dat un sfat pentru aprofundarea ta in acest domeniu,nu spun ca esti nul cum incerci tu sa insinuezi ,dar tehnic mereu ai ceva de invatat.
24 Apr 2009, 21:11
$1 scrie:$2tie cineva care sunt diferentele exacte intre 1.6tdci 90 cp si 109 cp?
stiu ca cel de 109 cp are turbina cu geometrie variabila.
ma gandeam sa cumpar o turbina noua de 1.6tdci 109 de la reprezentanta si sa o pun pe masina mea.
s-ar putea sa fie si diferente de soft. daca as sti ca flacaii de la reprezentanta ar fi in stare sa-mi schimbe turbina si in cazul in care mai este nevoie, sa-mi scrie softul de 109 cp iar ulterior sa nu fie absolut nici o diferenta in comparatie cu motorul original de 109 cp, chiar ca as investi undeva la maxim 5000 ron. apoi as vinde turbina mea si mi-as recupera o parte din bani.
oare in afara de turbina, mi-ar mai trebui si alte piese? as vrea un raspuns 100% exact si nu o presupunere.
dar de cati carpaci e plina romania, mi-e groaza.
cine dracu imi garanteaza ca nu arunc bani in vant si imi distrug si masina in plus de asta?!
Diferenta este de 19CP
Se merita toata alergatura si banii?Ai cumva o certitudine ca e ok?Cine spune ca da 100%,merge cu tine impreuna la acest risc?
24 Apr 2009, 21:48
mai bine pui o turbina hybrid care rezista la presiunea de neam prost, gen 2 bar.

pretul tot cam pe acolo este.
24 Apr 2009, 22:24
Sincer mă bătea și pe mine o modificare la motor dar am ajuns la concluzia că mașina mea nu e făcută pentru prea mulți cp având tamburi pe spate și în plus îmi risc motorul pentru nici 15 cp.
25 Apr 2009, 22:13
Nu e nimeni pe forumul asta care sa aiba facuta o remapare la 1.6 tdci de 90 cai? Eu am tot cautat impresii ale unui posesor. Am auzit ca ar fi problema cu ambreiajul.
Tot astept sa-si ia cineva inima in dinti si sa faca o remapare si sa ne zica si noua cum sta treaba. Merita sau nu?
In edit as avea mare incredere, pentru ca din ce am citit pe forum avem cam acelasi stil de condus. Si in plus sunt sigur ca daca si-ar face si nu i-ar placea sau nu ar simti mare diferenta ar critica din plin remaparea, si nu ar fi influientat de efectul placebo.
01 Oct 2010, 00:49
se merita sa fac o remapare la un ford mondeo 2.0 tdci 140cp?
daca da la ce performante ajunge
01 Oct 2010, 02:26
In primul rand trebuie sa te gandesti daca vrei sa schimbi uleiul si filtrele la 10.000, pentru ca in urma remaparii este mai solicitat motorul si in felul asta, din punctul meu de vedere, il protejezi.
In al doilea rand tu ai 131 cp, iar cu remapare o sa ajungi undeva in jurul valorii de 160 cp.
Eu zic ca face toti banii avand in vedere faptul ca iti da mai multa putere, cuplu si te ajuta si la consum.
Bafta!
01 Oct 2010, 11:52
eu am motorul de 2.0 diesel 140cp nu cel 130cp
ca am luat modelul din 2008
02 Oct 2010, 00:23
UAU!!!
Am avut rabdare sa citesc cele 6 pag. ale acestui topic si m-am ingrozit de cum se pune problema vis-a-vis de remaparea ECU-lui.In afara de colegul ariciul si alti cativa care mai au cunostinte in domeniu restul lumii scrie pe forum ziua ce a visat noaptea.
Fratilor lasati motoarele in pace, mai ales astea "dizel" la care se obtin castiguri extraordinare pe moment cu costuri ulterioare f. mari pt. proprietar.Castigul este dat din marirea presiunii la care lucreaza turbina cea ce duce la o uzura prematura a acesteia, asta este doar un aspect pe langa multe altele.
Pe mine unul remaparea m-a costat aproape o saptamana de teste dyno(vreo 15 de run-uri) cu citirea mai multor parametri ai motorului(temperaturi admisie/evacuare, amestec aer-combustibil, etc)nu mai tin minte exact.Am incarcat vreo 5 harti pe parcurs cu scopul de a reface curba de cuplu la turatii joase care se pierduse datorita noilor axe cu came.La un moment dat a cedat alternatorul si a trebuit sa aman vreo luna pana a venit ala nou.In fine pe scurt multa bataie de cap pt. vreo 6-7cp.
Oricum astept o noua galerie de admisie si dupa refac remaparea in consecinta.
Ma consider un novice in domeniu si m-a documentez zi de zi pe langa experienta live de care am parte.
02 Oct 2010, 10:42
Generalizarea de mai sus nu e tocmai corecta. Din nefericire pe piata sunt multi "tuneri" care au niste dvd-uri cu harti pe modele de masini, si le pun pe acele masini fara nici un fel de remuscare. Mai mult, hartile provin din surse obscure, nu din surse ce au in spate ani grei (chiar zeci de ani) de teste, de munca, si oameni calificati sa faca asta. De aceea ideea, falsa, ca orice resoftare e "bad". Daca ar fi asa "bad", nu s-ar face mii de resoftari anual.
Ca idee, Baba mea face in curand 2 ani si habarnuamcatikm de cand am resoftat-o. Am pe bord acum vreo 190.000 dar cred ca masina are reali peste 250.000. Probleme? Nu. Dar am si grija de ea, cu revizii anuale sau la 10k km, ii dau numai ce recomanda producatorul, si nu imi bat joc de ea.
02 Oct 2010, 18:53
Chiar ma gandeam cum ne putem feri de acei "tuneri" la care face referire @viper....am putea incerca un fel de black list , din pacate feedback-ul remapatilor ( mai ales cel negativ ) nu este foarte prezent pe club ford.
03 Oct 2010, 20:23
Viper eu m-am referit in primul rand la potentiali clienti care se arunca cu capul inainte la cel mai mic pret fara sa mai tina cont si de altceva.Nu zice nimeni sa nu-ti faci o remapare stage 1 de la o firma cunoscuta dar sa te apuci sa-ti fortezi motorul la nu stiu ce baiat, care zice lumea "
ca face bine cu laptopul" e mare dif.
Cum ai spus si tu conteaza si cum exploatezi masina, ca poate sa fie cu 0km cumparata, daca iti bati joc de ea intr-un an o pui pe butuci indiferent daca o remapazi sau nu.
Alta chestie "interesanta" pe acest topic despre cresterea puterii motorului nu am vazut nici macar un dyno sheet cu puterea/cuplul inainte si dupa remaparea minune...

.
Toata lumea merge pe placebo:
"domne trage de rupe acum"Daca veti astepta feedback negativ atunci eu cred ca mai aveti de asteptat ceva.Cine credeti ca o sa va spuna ca la 10000km dupa remapare i s-au defectat nu stiu ce senzori sau clapeta de acceleratie sau turbina, etc.Va zic eu nimeni pt. ca asta ar insemna sa admita ca s-au pripit sau nu s-au documentat corespunzator.
03 Oct 2010, 21:19
Completarile tale sunt perfecte, macar de ar intelege lumea ca "ieftin si bun" nu exista...
17 Oct 2010, 18:05
Corect.
Dar nici "scump" nu este o garantie pentru "bun". Nu in Romania.
Cumparatorul trebuie sa aiba cunostinte temeinice si discernamant.
17 Oct 2010, 19:48
Din nou o generalizare in necunostinta de cauza
17 Oct 2010, 20:01
Fii sigur ca este vorba de o foarte temeinica si profunda cunostinta a... cauzei!!
Prea multi tepari pe acolo pe plaiuri...
Lipsa de educatie, manipulare, dezinformare intentionata, minciuna cum ca marfa lui este "a" mai buna si ca altceva mai bun nu se fabrica niciunde...
Dar pentru unii este mai simplu, mai fara de bataie de cap sa "decreteze" (reminiscenta de la Ceasca, poate):
1. "ieftin si bun nu exista!"
2. "cumpara scump ca este bun!!"
Iata generalizarea!
In contra
LA discernamant nu cred ca se poate pune cineva...
Cu atat mai putin cei fara de cunostinte.
17 Oct 2010, 21:36
Vorbe mari, dar goale. Sunt ENORM de multe masini facute impecabil de mai multe firme in tarisoara asta a noastra. Unele firme reprezinta nume grele din afara, alte firme sunt chiar mioritice, dar au in spate oameni cu ani de experienta. Dar deh, ne place sa aruncam cu pietre in tot ce e facut pe aici

E sport national, desi foarte vechi pe planeta asta. E simplu sa aruncam vorbe doar de dragul de a le vedea scrise, dar total pe langa subiect. Hai sa incercam sa scriem la subiect. O fi greu?
P.S. personal vad ca am scris doar "ieftin si bun nu exista", nu am zis nimic de restul.
17 Oct 2010, 22:50
Nu a insinuat nimeni ca scump ar fi si bun.
Acuma trebuie definit si termenul de scump:200E e scump sau ieftin?dar 350E e scump?
Clientul daca ar putea sa faca resoftarea cu 50E ar face-o nepunand in balanta si riscurile.
Nu inteleg unde e problema aici?
Daca as vedea un dyno cu puterea/cuplul inainte si dupa am avea ce vb., in schimb aici, la aria Tuning, se discuta generalitati si pareri personale nefundamentate de nimic, cu mici exceptii desigur.
In Ro cresterea puterii motorului (semnificativ si in conditii de siguranta) este o treaba f. anevoioasa si costisitoare din punct de vedere financiar.Nu neg ca exista cateva ateliere adevarate unde se pune pasiune si energie dar sunt picaturi intr-un ocean de incopetenta si delasare.
Resoftarea/chiptuningul ar trebui sa fie ultima etapa la upgrade-ul motorului sa optimizeze parametrii de functionare in urma diverselor modificari efectuate.
17 Oct 2010, 23:46
Hai ca vad ca bateti campii aici si o dati in offtopic!!
Intr-adevar is multi tepari la noi si multi spun multe prostii si e multa incompetenta la noi, dar exista si multi oameni f priceputi si suficiente firme de tuning care stiu cu adevarat ce fac!
Eu unul sunt PRO remapare si cam tot ce tine de tuning. Cel mai mult conteaza o documentare riguroasa in ceea ce priveste lucrul pe care vrei sa il faci masinii tale si sa alegi cu atentie firma care iti realizeaza visul

. Din pacate, multi dintre noi suntem limitati de buget.. dar decat sa faci un lucru prost mai bine nu il faci!
18 Oct 2010, 22:42
Multumesc de aprecieri.
Cand o sa postezi un grafic de putere aici o sa mai discutam, pana atunci iti doresc multa sanatate si noroc.
18 Oct 2010, 23:44
Am avut masina remapata de 2 firme pana acum(Powerchip si TcmTurbo), iar primul test dyno a fost facut la Master Tuner si am fost dezamagit si de ei si de Powerchip. A-2a oara am facut remaparea si testarea dyno la TcmTurbo Ploiesti care din pacate nu mai este, dar pot sa zic ca am fost multumit din toate punctele de vedere al remaparii, dar testarea dyno nu a fost facuta cum trebuie si aveam si cauciucuri de iarna si nu au iesit bine rezultatele. Am avut si fisele, dar le-am pierdut
Numai bine!
19 Oct 2010, 14:45
Standul dyno de la Master Tuner este slabut putin spus.Eu am facut la ei 2 teste si m-am reorientat spre Exelixis si Racing code.
Poti sa-mi dai adresa standului din Ploiesti, as face o testare si la ei inainte de iarna.
De Powerchip am auzit si am mai citit feedback negativ, in schimb TCM sunt tatici pe diesel.
19 Oct 2010, 20:17
In sfarsit s-a trecut de la generalizari la info mai concrete , f utile pt potentialii amatori ( ca mine adica).
Imi permit si cateva intrebari :
1.De Dimsport ce info aveti ? ( ca feed-back ,la TDCI ma refer ) , am vazut pe 4tunning ca au cateva Mondeo Tdci remapate...
2. Powerchip lucreaza cu soft TCM ..sau...ce origine?
20 Oct 2010, 10:30
Mai acum toti au si feedback negativ si pozitiv. Eu zic sa nu ai treaba cu astia de la powerchip, dar pot sa iti recomand TcmTurbo. Despre DimSport nu pot zice ca stiu mare lucru pentru ca sunt destul de multe pareri impartite. Desi au multe laude, la lucruri mai complicate dau gres.
Din punctul meu de vedere cei mai buni de la noi sunt SKN si SuperChips.
20 Oct 2010, 12:52
Laurentiu7:Dyno inainte, resoftare TCM, dyno dupa si zi-ne si noua rezultatul.
20 Oct 2010, 20:28
ok ,merci de sfat , cam asa ma gandeam si eu .
Inca ceva ( fara legatura cu TCM sau alta firma , tot legat strict de tdci ) : Nu mi-e clar daca odata cu resoftarea se vor rescrie si codurile injectoarelor , aici am intrebat mai multi tuneri cum stabilesc noul cod si unii au zis ca da , altii au zis nu , sau nu am primit un raspuns clar…
Sper ca stiti ca au fost cazuri cand s-au pierdut codurile in urma operatiei ( asta s-a intamplat si la dci de la Reno...)
Inchei cu o informatie trunchiata si amuzanta in acelasi timp , mai exact un copy/paste din ceva ce se dorea a fi oferta :
"
ECU tau e Delphi si se face numai cu dezlipire."
ofertant :
http://www.diesel-tuning.roAfla domnule Sebi ca tot ce este Ford dupa 2000 are ECU Bosch/Siemens si se resofteaza prin OBD , ti-o spune un potential client cu aversiune la "dezlipire"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.