DIY - vopsire/reconditionare jante aliaj
Am decis sa fac un tutorial pentru vopsirea/reconditionarea jantelor de aliaj
Din pacate nu sunt jante de ford dar pasii sunt aceeasi.
Materiale necesare:
Produse de curatat: cif, detergent, triumf,perie de spalat masina + periuta de dinti pentru spatiile greu accesibile.
Smirghel de: 600, 800 si 2000(pentru apa).
Kit de aluminiu daca aveti zgarieturi adanci sau buza ciupita de bordura.
Vopseluri: Primer protector, vopsea, lac (atentie sa fie toate aceeasi marca pentru ca poate reactiona vopseaua cu primerul sau lacul cu vopseaua).
Se scot cauciucurile, plumbii si valvele si se curata foarte foarte bine jantele. Puteti folosi solutie speciala de jante sau produse de curatat aragazul. Eu am folosit detergent, cif si triumf (o solutie foarte acida - va recomand sa folositi manusi). In aceasta etapa este foarte bine sa le duceti la rolutit/indreptat daca suspectati ca e nevoie.
Dupa ce s-au curatat foarte bine va puteti apuca sa le matuiti. Din cauza ca in unele locuri vopseaua era grav afectata a trebuit sa frecam pana la aluminiu. Atentie cu sculele electrice, prietenul meu a folosit o bormasina cu un cap de smirghel si a reusit sa lase urme in aluminiu care se vad foarte urat prin vopsea.
Dupa acest pas, daca este cazul, puteti umple zgarieturile foarte adanci cu kit de aluminiu, dupa ce acesta se intareste se finiseaza cu smirghel de 600, apoi 800 pana ramane aluminiul gol si kit doar in urmele existente anerior.
Se sterg bine jantele cu o carpa ori din microfibre ori sintetica + diluant (carpele clasice pot lasa scame pe suprafata)
***Am urcat jantele pe niste lazi de bere pentru a le avea cat de cat la nivelul ochilor (stat in genunchi) pentru a evita zonele de umbra. Unde nu vezi sunt mari sanse sa lasi spatii nevopsite. Ca masura suplimentara, le si roteam putin intre fiecare strat. Se prind de interior pentru a nu contamina suprafata vopsibila.
Dupa acest pas se aplica primerul in 3-4 straturi, primele 2 foarte subtiri si superficiale. Daca va permite timpul puteti sa finisati penultimul strat de primer cu smirghel de 2000 cu apa pentru a aplica ultimul strat pe o suprafata perfect neteda. Eu am fost presat de timp si am sarit peste acest pas.
Din oboseala fizica, la ultima mana de grund am reusit sa pun degetul cu care apasam pe spray in fata duzei si am trimis o dara de stropi pe una din jante. A trebuit sa o las sa se usuce (30min sau mai mult in functie de temperatura) apoi am luat-o la smirgheluit cu 2000ud in zona afectat. Dupa aceasta operatiune am aplicat un nou strat de primer peste zona slefuita.
Dupa ce s-a lasat putin primerul la uscat incepem sa aplicam vopseaua, din nou priumul strat mai superficial apoi din ce in ce mai consistent. Se urmareste aplicarea unui strat uniform. Am dat cam 3-4 straturi destul de consistente.
Daca pana aici totul este bine dupa ce se lasa putin la uscat apoi incepem sa aplicam lacul, straturi egale si consistente. Intre ele e de preferat sa lasam 20-30min .
In cazul in care jantele au si capacele centrale pe care vreti sa le vopsiti, folositi aceeasi pasi ca in cazul jantelor si puneti-le la indemana ca sa puteti sa le vopsiti simultan cu jantele. De evitat sa le puneti pe jos pentru ca riscati sa ridicati si praful de pe jos de la jetul spray-ului dar si sa vopsiti podeaua.
Rezultatul final ar trebui sa arate cam asa:
A se lasa ~ o saptamana la uscat,in primele zile vopseaua e destul de sensibila si se zgarie relativ usor
Aceleasi etape pot fi parcurse cam pentru orice element vopsit la masina, cu diferenta ca in cazul plasticelor (ex bandouri) sa folositi plastic primer (20-30ron).
Costurile au fost urmatarele:
4jante - 100ron
2x primer + 2x vopsea jante + 2x lac = ~180ron
Smirghel diverse granulatii ~ 10-15lei
Solutii de curatat gospodaria ~ 20ron
Kit aliminiu (daca e nevoie de el) - 25ron
Diluant 6-25ron 1l.
Suc, tigari, orice aveti nevoie ca sa va umpleti timpul intre straturile de vopsea - priceless.
**Este important sa vopsiti intr-un spatiu protejat, ferit de vant, umezeala sau plaie. Daca procedati ca mine si vopsiti intr-un garaj neaparat sa purtati masca si ochelari. Eu am uitat protectia acasa drept urmare am plecat usor ametit si cu un usor discomfort al mucoasei nazale.
Sper ca nu am uitat nimic
Din pacate nu sunt jante de ford dar pasii sunt aceeasi.
Materiale necesare:
Produse de curatat: cif, detergent, triumf,perie de spalat masina + periuta de dinti pentru spatiile greu accesibile.
Smirghel de: 600, 800 si 2000(pentru apa).
Kit de aluminiu daca aveti zgarieturi adanci sau buza ciupita de bordura.
Vopseluri: Primer protector, vopsea, lac (atentie sa fie toate aceeasi marca pentru ca poate reactiona vopseaua cu primerul sau lacul cu vopseaua).
Se scot cauciucurile, plumbii si valvele si se curata foarte foarte bine jantele. Puteti folosi solutie speciala de jante sau produse de curatat aragazul. Eu am folosit detergent, cif si triumf (o solutie foarte acida - va recomand sa folositi manusi). In aceasta etapa este foarte bine sa le duceti la rolutit/indreptat daca suspectati ca e nevoie.
Dupa ce s-au curatat foarte bine va puteti apuca sa le matuiti. Din cauza ca in unele locuri vopseaua era grav afectata a trebuit sa frecam pana la aluminiu. Atentie cu sculele electrice, prietenul meu a folosit o bormasina cu un cap de smirghel si a reusit sa lase urme in aluminiu care se vad foarte urat prin vopsea.
Dupa acest pas, daca este cazul, puteti umple zgarieturile foarte adanci cu kit de aluminiu, dupa ce acesta se intareste se finiseaza cu smirghel de 600, apoi 800 pana ramane aluminiul gol si kit doar in urmele existente anerior.
Se sterg bine jantele cu o carpa ori din microfibre ori sintetica + diluant (carpele clasice pot lasa scame pe suprafata)
***Am urcat jantele pe niste lazi de bere pentru a le avea cat de cat la nivelul ochilor (stat in genunchi) pentru a evita zonele de umbra. Unde nu vezi sunt mari sanse sa lasi spatii nevopsite. Ca masura suplimentara, le si roteam putin intre fiecare strat. Se prind de interior pentru a nu contamina suprafata vopsibila.
Dupa acest pas se aplica primerul in 3-4 straturi, primele 2 foarte subtiri si superficiale. Daca va permite timpul puteti sa finisati penultimul strat de primer cu smirghel de 2000 cu apa pentru a aplica ultimul strat pe o suprafata perfect neteda. Eu am fost presat de timp si am sarit peste acest pas.
Din oboseala fizica, la ultima mana de grund am reusit sa pun degetul cu care apasam pe spray in fata duzei si am trimis o dara de stropi pe una din jante. A trebuit sa o las sa se usuce (30min sau mai mult in functie de temperatura) apoi am luat-o la smirgheluit cu 2000ud in zona afectat. Dupa aceasta operatiune am aplicat un nou strat de primer peste zona slefuita.
Dupa ce s-a lasat putin primerul la uscat incepem sa aplicam vopseaua, din nou priumul strat mai superficial apoi din ce in ce mai consistent. Se urmareste aplicarea unui strat uniform. Am dat cam 3-4 straturi destul de consistente.
Daca pana aici totul este bine dupa ce se lasa putin la uscat apoi incepem sa aplicam lacul, straturi egale si consistente. Intre ele e de preferat sa lasam 20-30min .
In cazul in care jantele au si capacele centrale pe care vreti sa le vopsiti, folositi aceeasi pasi ca in cazul jantelor si puneti-le la indemana ca sa puteti sa le vopsiti simultan cu jantele. De evitat sa le puneti pe jos pentru ca riscati sa ridicati si praful de pe jos de la jetul spray-ului dar si sa vopsiti podeaua.
Rezultatul final ar trebui sa arate cam asa:
A se lasa ~ o saptamana la uscat,in primele zile vopseaua e destul de sensibila si se zgarie relativ usor
Aceleasi etape pot fi parcurse cam pentru orice element vopsit la masina, cu diferenta ca in cazul plasticelor (ex bandouri) sa folositi plastic primer (20-30ron).
Costurile au fost urmatarele:
4jante - 100ron
2x primer + 2x vopsea jante + 2x lac = ~180ron
Smirghel diverse granulatii ~ 10-15lei
Solutii de curatat gospodaria ~ 20ron
Kit aliminiu (daca e nevoie de el) - 25ron
Diluant 6-25ron 1l.
Suc, tigari, orice aveti nevoie ca sa va umpleti timpul intre straturile de vopsea - priceless.
**Este important sa vopsiti intr-un spatiu protejat, ferit de vant, umezeala sau plaie. Daca procedati ca mine si vopsiti intr-un garaj neaparat sa purtati masca si ochelari. Eu am uitat protectia acasa drept urmare am plecat usor ametit si cu un usor discomfort al mucoasei nazale.
Sper ca nu am uitat nimic
-
The29041993 - 1nsane Member
- Mesaje: 2402
- Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
- Localitate: Sector 3
- Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
- VIN: WF04XXWPD46A03182