Din motoarele facute dupa 2000 e f greu sa scoti mai multa putere deoarece deja sunt duse aproape de limita din fabrica(mai ales motoarele mici) si daca, chiar vrei sa faci asta, te costa o gramada de bani pt ca tebuie efectiv sa reconstruiesti tot motorul cu piese proiecctate special pentru puterea pe care vrei sa o obtii.
Cu motoarele facute inainte de `95 e mult mai simplu, toate avand lasate de fabrica un anumit coeficient de siguranta.
De asemenea, neexistand tehnologia de astazi si din cauza costurilor de productie se pot face minuni doar prin simpla optimizare a unui astfel de motor. Ma refer la lustruirea pana la oglinda a galeriei de admisie, a gaurilr de la chiulasa, corelarea dimensiunii acestor gauri cele de la galeriile de admisie si evacuare, echilibrarea si usurarea pistoanelor si bielelor.......etc...
Eu de ex mai am un Opel Ascona C din `86, motor de 2000cmc, injectie multipunct 115cai de fabrica si am scos din el 160cai doar modificand admisia, chiulasa, evacuare directa cu serpisori din inox, ax came sport, CIP.
Acum la lucrez la un motor identic pe care il modific major (bilele si pistoane usurate, volanta usurata, admisie si injectoarew mai mari, etc) si as vrea sa scot din el cel putin 180cai.......sper sa si reusesc
Pe ford am V6 de 2L si vreau sa ii montez 2 turbine
