Tuning

niste pareri pentru o fiesta rs din 2000?

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

niste pareri pentru o fiesta rs din 2000?

Mesajde fiestars » 06 Ian 2008, 10:12

salutare.......nu prea ma pricep dar ziceam si eu asa fara multi lei investiti mai poti aduce niste cai in grajd? la o fiesta rs cu motor zetec s 1.6 16v 105 cai??? masina are doar o tona...ma gandeam undeva la un 150 de cai asa......dar cum sau ce?
fiestars
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 05 Ian 2008, 05:49
Localitate: bucuresti

Mesajde octa » 06 Ian 2008, 14:55

+ 150 cai in grajd? - multi lei investiti...

poti incepe cu evacuare sport cap-coada (+10 cp); catalizator sport (+5 cp); fara catalizator (+10 cp); filtru sport (+4...5 cp); corp admisie/clapeta marite (+5...10 cp); chip (+10...12 cp la motor nemodificat; 10-12% din cati ai in total); bujii smechere si fise smechere (+3...5 cp); chiuloasa rectificata - compreseie sensibil mai mare (+3...4 cp); ulei mai subtire (+1...3 cp); alternator mai moale (+ 1...2 cp); fara servo directie (+1...2 cp).

astea ar fi mai ieftine...

turbo... (+ 25...40% mai multi cp) - ultra scump - implica modificari majore la motor... apoi chip - + inca 20...35% putere.
ax (axe) cu came sport (+10% mai multa putere) - posibil sa implice mai multe modificari (pistoane schimbate sau vibrochen/biele).
cutie viteze sport sau macar raport final sport (in diferential) - mult mai multi cp si cuplu la roata...

astea costa cat masina...

am dat valori aproximative...

recomand doar chip si admisie sport. iesi undeva la 1200 lei. profi. vei avea un max. de 120-125 cp. 150 e nebunie financiara...
daca te lasa sufletul, scoate catalizatorul... nu castigi multi cai dar cuplul creste simtitor.

succes!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4231
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Mesajde BoogY » 06 Ian 2008, 15:32

Eu am scos si catalizatorul am schimbat si evacuarea am pus si filtru sport si al dreaq daca se simte ca fuge mai abitir.In legatura cu turbo nu e chiar asa de scump toata treaba te duce cam pe la 1000 si un pic (cu turbina refurbished) numai ca nu se stie daca iti va tine pompa de benzina presiunea...daca injectoarele vor face fatza,daca admisia va face fatza.Si mai este traseul de evacuare care trebuie modificat,e mult de munca dar nu imposibil.Un compresor se monteaza relativ mai usor dar il gasesti mai greu si costa la fel cat o turbina.Axe cu came sport pentru motorul ala cam rar dar se gasesc eu am gasit in uk la uimitorul pret de 500 lire.Mai bine iti cauti un motor de 1.8 2.0 ii faci transplantul si nu te doare capu;)
BoogY
 

Mesajde octa » 06 Ian 2008, 17:17

$1 scrie:$2n legatura cu turbo nu e chiar asa de scump toata treaba te duce cam pe la 1000 si un pic (cu turbina refurbished)


n-as zice...
adaptarea unei turbine la un motor care nu are asa ceva implica mult mai multe decat instalarea propriuzisa a turbosuflantei pe evacuare/admisie... sunt o gramada de treburi de facut: schimbat toata caela de admisie, schimbat galeriile de evacuare plus sax, facut deviatie pt. ulei (ungere turbina) + schimbat pompa de ulei, nou intercooler, tot felul de senzori pe admisie si evacuare schimbati/adaugati, calculator schimbat, pistoane si biele schimbate (pt. decomprimarea motorului) - poate chiar si vibrochenul, instalatie de racire modificata (radiator mai mare, pompa de apa...). si mai sunt si alte maruntisuri... scumpe... si daca ti se pare ca cu cele de mai sus iesi ieftin, mai pune si faptul ca dupa ce scoti un motor torpila, ar trebui sa te ingrijesti si de restul masinii: niste frane mai bengoase, suspensii, suporti motor si intarituri la lonjeroane, etc... asta daca nu vrei sa te opresti cu ajutorul unui pom sau daca vrei sa mai stai pe sosea fara sa se dezmembreze masina in mers...

pe de alta parte ai dreptate: un transplant de motor cu unul mai potent e o solutie mult mai ieftina (si ba! te doare capu' si apoi si fundu' cand te expediaza cu un shut in dos cei de la rar...)... asta pt. obtinerea unor puteri mult mai mari... dar daca un 10- max. 15% mai multa putere e multumitor, se pot face modificari mai mici (vezi postul meu de mai sus).

succes!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4231
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Mesajde Cosmin. » 07 Ian 2008, 01:27

Turbina nu mi se pare o mare durere de cap de pus pe motor cu benzina. Daca piesa e facuta ok, special pentru motorul respectiv, n-ai nicio treaba. Si chestia cu schimbat 1000 de piese pentru turbina... Nu trebuie sa iti bage 2 bari ca sa traga mult mai bine ;)

ECU nu se schimba, se reprogrameaza. Si daca asta e posibil la un Escort din 1990, nu vad de ce nu ar fi posibil la o Fiesta din 2000 :)
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde unariciflocos » 09 Ian 2008, 13:26

daca nu decomprimi motorul cand ii pui turbina iti pusca in maxim 5k km.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Mesajde Xdriver » 11 Ian 2008, 11:31

Din motoarele facute dupa 2000 e f greu sa scoti mai multa putere deoarece deja sunt duse aproape de limita din fabrica(mai ales motoarele mici) si daca, chiar vrei sa faci asta, te costa o gramada de bani pt ca tebuie efectiv sa reconstruiesti tot motorul cu piese proiecctate special pentru puterea pe care vrei sa o obtii.

Cu motoarele facute inainte de `95 e mult mai simplu, toate avand lasate de fabrica un anumit coeficient de siguranta.
De asemenea, neexistand tehnologia de astazi si din cauza costurilor de productie se pot face minuni doar prin simpla optimizare a unui astfel de motor. Ma refer la lustruirea pana la oglinda a galeriei de admisie, a gaurilr de la chiulasa, corelarea dimensiunii acestor gauri cele de la galeriile de admisie si evacuare, echilibrarea si usurarea pistoanelor si bielelor.......etc...
Eu de ex mai am un Opel Ascona C din `86, motor de 2000cmc, injectie multipunct 115cai de fabrica si am scos din el 160cai doar modificand admisia, chiulasa, evacuare directa cu serpisori din inox, ax came sport, CIP.
Acum la lucrez la un motor identic pe care il modific major (bilele si pistoane usurate, volanta usurata, admisie si injectoarew mai mari, etc) si as vrea sa scot din el cel putin 180cai.......sper sa si reusesc :twisted:

Pe ford am V6 de 2L si vreau sa ii montez 2 turbine :twisted:
Avatar utilizator
Xdriver
Ford Freak
 
Mesaje: 107
Membru din: 13 Dec 2007, 13:38
Localitate: Bucuresti- Cluj
Maşina: Ford Taunus `78, powered by Cosworth


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login