Switch to full style
Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

faze faruri aprinse simultan. cum?

01 Apr 2009, 00:31

Am si eu o problema ,azi am schimbat farurile simple are focusului cu unele facelift,am modificat mufele am rezolvat problema cu partea electrica pana cand:
faza scurta functioneaza ,cand dau pe faza lunga ,se stinge cea scurta si nu trebuie .....nu stiu ce sa-i mai fac .... :-S ma poate ajuta cineva????

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

01 Apr 2009, 02:27

imi dai o foto sau denumire faruri + seria si incerc sa te ajut

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

01 Apr 2009, 11:18

tre' sa faci un circuit suplimentar. asa e la mine. n-am faruri de facelift dar tot cu doo reflectoare pe o parte (hella). principiul insa e acelasi! am dat schemele si altor coforumisti si s-au descurcat de muinune. investitii minime.

mai jos, dau un copy/paste la corespondenta mea cu a acelor coforumisti care au facut modificari de gen:

Necesar de materiale:
-releu cu 4 pini (30, 85, 86, 87) – ideal cu agatatoare
-soclu pt. releu (ideal) sau papuci electrici izolati
-siguranta 10A cu soclu
-cablu auto (cu lita) – cativa metri
-2 papuci inel de 6mm
-banda de izolat
-pistol lipit – cositor
-soricei

1. la ambele faruri trebuie identificat cablul (+) ce duce la becul fazei scurte
2. la farul din stanga trebuie identificat cablul (+) ce duce la becul fazei lungi
3. se fac grefe la cele trei cabluri susmentionate si se adauga alte trei cabluri care sa ajunga pana la releu: cel de la (+) faza lunga la pinul 85, cele de la (+) faza scurta, unite si prin siguranta, la pinul 30 (vezi schema)
4. releul se pozitioneaza si se fixeaza langa acumulator, langa gaura de umplere a rezervorului de lichid parbriz
5. papucii inelari se fixeaza pe alte doua cabluri care fac legatura intre bornele acumulatorului si releu dupa cum urmeaza: de la borna (-) la pinul 86 si de la borna (+) la pinul 87 (vezi schema)

principiu: pinii 85 si 86 ai releului il alimenteaza pe acesta pentru a inchide circuitul intre pinii 87 si 30. astfel, (+) de la faza lunga e de fapt un semnal si totodata alimentare (+) pt. releu, completata de alimentare (-) de la baterie. Odata circuitul inchis intre pinii 87 si 30, becurile fazei scurte sunt alimentate (+) direct de la baterie, prin siguranta. Asta se intampla atunci cand faza lunga e aprinsa si releul original decupleaza faza scurta. Rezultat: faza scurta aprinsa si in timpul functionarii celei lungi.

Sfaturi: faci peste tot lipitura cu cositor; izolezi foarte bine; fixezi cablurile bine cu soricei sau banda de izolat cautand trasee ce nu sunt aproape de surse de caldura mare; fixezi releul cat mai bine; pui siguranta la indemana. aceasta siguranta este pt. a proteja becurile fazei scurte cand cea lunga e aprinsa si curentul nu trece prin siguranta originala.

Atasez o schema cu legaturile ce trebuie facute si imagini din instructiunile de instalare ale farurilor mele – iti poti da seama si de acolo cam cum sta treaba la montaj. Instructiunile hella nu sunt explicite in ce priveste legaturile electrice dar principiul e cel descris de mine mai sus. totodata, nu te uita ca sunt mai multe cabluri in desenele instructiunilor hella - farurile mele au alte sisteme de reglaj cu alt circuit electric (de acolo mai multe cabluri).

dupa ce termini fa niste poze sa vad si eu farurile tale!

bafta!!!!!!!
Fişiere ataşate
electrice faruri.jpg
schema electrica faruri.jpg

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

01 Apr 2009, 21:58

deci eu am modificat in mare parte ce ai zis u pe aici duar ca atunci cand dau faza lunga nu ramane aprinsa si cea scurta atat ma intereseaza.... orium ms pt informatiile de mai sus

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

01 Apr 2009, 22:05

nu vor functiona niciodata daca nu vin din fabrica sa functioneza asa cum vrei tu

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

02 Apr 2009, 12:04

@julyano: daca urmezi instructiunile intocmai, nu exista sa nu mearga!!! as am eu, tot pe un focus fara facelift, asa au si altii cu care au focus fara facelift si au pus faruri tuning cu reflectoare si becuri separate pentru faze... dupa cum am zis, cu catviva dintre coforumisti am dezbatut pe tema asta si pornind de la instructiunile de mai sus si urmandu-le intocmai au rezolvat problema.

@focusRo: dupa cum i-am scris si lui julyano, instalatia asta a fost facuta deja de multi si functioneaza, chiar daca nu e din fabrica. daca nu ma crezi pe cuvant, te invit sa faci 'inspectia' la masina mea. ok, la mine e vorba de instalatie hella originala (deci nu ford), dar cand am intocmit instructiunile de mai sus am studiat instalatia direct la mine pe masina.

bafta!!!

Re: NU FUNCTIONEAZA MODIFICAREA FARURILOR

03 Apr 2009, 03:15

pentru octa imi pare sincer rau de raspusul dat dar am vazut faruri si nu numai ca am vazut , am faruri cu faza scurta separat, ce sa fac cateodata intru asa in discutie , ma cred si eu un macanic dar nu sunt , se mai intampla.

totusi cei care au o intrebare ,nelamurire sa scrie si ei acolo cu lux de amanunte ce problema sau ce vreau sa afle ca nu e pe bani sa tastezi

vad ca tu ii spui ce sa faca acum sa revina cu rezolvarea :D

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

11 Noi 2010, 21:22

Din topicul viewtopic.php?f=53&t=57020
@otmar
Eu zic ca e mai simplu sa legi firul verde/rosu de pe pinul 9 al manetei semnalizare la pinul 6 de pe mufa comutatorului de lumini.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

13 Noi 2010, 18:01

iceman, expica te rog ce si cum.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

13 Noi 2010, 19:00

Deja ai un releu pt. faza scurta si la prefacelift. In maneta de semnalizare este un intrerupator, si atunci cand aprinzi faza lunga acest intrerupator intrerupe alimentarea releului de la faza scurta. Ca sa eviti treaba asta, trebuie sa elimini din circuit intrerupatorul din maneta. Vezi schema electrica.

Acuma vad ca am scris putin gresit:
tai firul verde/albastru de pe pinul 9 de la mufa manetei de semnalizare si legi la pinul 8( tot mufa manetei de semmnalizare ). Pe pinul 8 ai deja un fir verde/rosu, la care se poate lipi firul asta.
La facelift asa e din fabrica, pe pinul 9 nu mai e legat nimic, deci nu se foloseste intrerupatorul din maneta.
Fişiere ataşate
Focus-Low beam-Prefacelift.pdf
(42.36 KiB) Descărcat de 1049 ori

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

13 Noi 2010, 19:32

nu vreau sa ma bag aiurea in vorba, dar care ar fi avantajul adus de cei cel putin 110w consumati de faza scurta? ca uite, la mine (mondeo 1) asa e din constructie, sa arda toate cand dau faza lunga, dar eu vreau fix pe dos: sa mai introduc la fiecare far cate un releu ca sa intrerupa faza scurta (ca orice smecherie dintr-asta se regaseste in consumul de combustibil; stiau ca nu e mult, dar daca se aduca cate putin de aici si cate putin de prin alte parti, cu siguranta se poate ajunge la niste cifre semnificative)

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

14 Noi 2010, 12:08

Pai nu degeaba a facut asa constructorul la masinii ta. Gandeste-te si tu cat timp folosesti faza lunga si de cate ori aprinzi si o stingi. In primul rand, consumul este foarte-foarte putin afectat de acei 110W consumati in timpul folosirii fazei lungi, si an doilea rand aprinderea si stingerea becului afecteaza durabilitatea becului, in rau. Eu prefer sa schimb mai rar becurile, dacat sa ma zgarcesc la cateva ml de combustibil.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

11 Dec 2010, 11:07

cu intarziere...

iceman, am studiat schema. ar fi fost interesant sa fie cum zici tu dar ma macina gandul ca oare de ce niste barosani ca hella nu au facut o treaba asa simpla... si nu e asa simplu. daca faci conexiunea cum zici tu, chiar si daca intrerupatorul nu e trecut pe faza lunga, aceasta se va aprinde fiindca curentul de semnal se intoarce prin firul adaugat spre releul fazei lungi. deci nu e ok - la aprinderea farurilor nu vei putea selecta faza scurta.

temir, oglinda fazei lungi din farurile astea cu "ochiuri" separate, indiferent de marca masinii, este, aproape fara exceptie, foarte mica. din aceasta cauza plaja de lumina data este mica. da, lumina "bate" departe dar plaja totala e chiar foarte mica. de aceea ramane si faza scurta aprinsa, faza lunga avand doar un fascicul de completare a luminii. la farurile cu bec H4 oglinda e imensa si faza lunga are o plaja de lumina care cuprinde si ceea ce ar fi plaja de lumina a fazei scurte.
cand am cumparat masina (cu farurile hella cu tot) nu se aprindeau concomitent toate reflectoarele pt. faza lunga din cauza oxidarii soclului sigurantei suplimentare (vezi schema). pana am gasit problema am trecut printr-un adevarat chin sofand noaptea... noroc ca am si proiectoare de ceata si mai completam plaja de lumina.


bafta!

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

12 Dec 2010, 00:13

octa, uita-te putin mai bine la schema, deci cu conexiunea pe care am propus mai sus am eliminat intrerupatorul din maneta semnalizare din circuitul de semnal al releului fazei scurte; este ca si cum as fi tras un fir de la comutatorul de lumini la releul fazei scurte eliminand pe cea de la maneta. Prin circuitul de semnal al releului fazei lungi va trece curent numai daca maneta sta pe pozitia 1 sau 2, si modificarea propusa de mine nu va influenta in nici un fel acest circuit cand maneta este pe pozizia 0, adica cand faza lunga nu este aprinsa.
Nu inteleg cum ai ajuns la concluzia ca firul adaugat(defapt este relocat de la pinul 9 la pinul 8) va aprinde faza lunga cand maneta este pe pozitia 0(adica faza lunga neaprinsa de la maneta).

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

14 Dec 2010, 18:13

Uite aici o alta varianta mai simpla de a face sa-ti ramana faza scurta aprinsa:
viewtopic.php?p=366058#p366058
Schema e de la Fiesta 6, dar principiul e acelasi si la Focus 1. Probabil nu se vor potrivi culorile firelor, dar aveti in sectiunea Focus un post sticky cu schemele electrice de la FF1 si puteti identifica acolo culorile firelor.

Pentru adaugarea diodei in circuit, va recomand conectori rapizi de facut ramificatii, de genul celor din poza atasata.
Eu i-am cumparat de aici: http://www.toolszone.ro/conectori-rapiz ... -7086.html" target="_blank

LE: Tocmai am verificat pe schema postata de iceman mai sus si se potrivesc si culorile firelor si numerotarea pinilor, ne intereseaza pinii 8 si 9 ai comutatorului N90, anodul diodei pe pinul 8 si catodul pe pinul 9.
Fişiere ataşate
conectori-rapizi.jpg
conectori-rapizi.jpg (8.13 KiB) Vizualizat de 21731 ori

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

17 Mar 2011, 01:20

Pana la urma cum ati procedat...?!
Puteti sa detaliati pentru incepatori si nestiutori...?!

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

26 Mar 2011, 09:20

schema este valabila .am dat-o unui prieten la un golf 3 si e foarte multumit.functioneaza perfect

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

05 Dec 2011, 12:03

Cam asa arata acum masina dupa ce am facut intocmai cum ai spus mai sus pinul 9 legat la 8 :D
05122011192.jpg
05122011191.jpg
05122011190.jpg
05122011189.jpg
Ultima oară modificat de mihail1234 pe 05 Dec 2011, 12:12, modificat 1 dată în total.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

05 Dec 2011, 12:05

mihail1234,1008801 scrie:
iceman,808706 scrie:Deja ai un releu pt. faza scurta si la prefacelift. In maneta de semnalizare este un intrerupator, si atunci cand aprinzi faza lunga acest intrerupator intrerupe alimentarea releului de la faza scurta. Ca sa eviti treaba asta, trebuie sa elimini din circuit intrerupatorul din maneta. Vezi schema electrica.

Acuma vad ca am scris putin gresit:
tai firul verde/albastru de pe pinul 9 de la mufa manetei de semnalizare si legi la pinul 8( tot mufa manetei de semmnalizare ). Pe pinul 8 ai deja un fir verde/rosu, la care se poate lipi firul asta.
La facelift asa e din fabrica, pe pinul 9 nu mai e legat nimic, deci nu se foloseste intrerupatorul din maneta.


Mersi mult, am facut intocmai si functioneaza perfect...:D

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

08 Aug 2018, 04:50

@iceman Am legat 9->8 si functioneaza perfect! Multumesc pentu postare si drumuri bune tuturor!

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

20 Oct 2018, 22:12

Confirm si eu cele spuse de iceman. Am conectat firul verde albastru de firul verde rosu. Operatiunea este foarte simpla. Atasez si o fotografie sa va faceti o idee cum arata mufa si pozitiile firelor(inainte de operatiune ca dupa am uitat sa fac poza).
Fişiere ataşate
Screenshot_20181020-230902.png

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

22 Feb 2019, 18:44

Am si eu aceiasi problema cu aprinderea simultana a fazelor. Am citit mai sus ca se poate rezolva cu mutarea firului de la pinul 9 la pin 8 in mufa manetei de semnalizare. Am studiat schema electrica din manual a manetei. Acolo arata ca pinul 9 nu este folosit. Asta la ambele modele de faruri ( 2 becuri/far si 1 bec/far).

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

24 Feb 2019, 12:38

Citeste cu atentie tot ce s-a discutat si pune in aplicare. Cum a mers la mine si la ceilalti colegi sigur va merge si la tine. ;)

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

12 Mar 2019, 19:26

Intradevar am legat firul de la pinul 9 la firul de la pinul 8,si functioneaza toata treaba.
Acum ma macina o nedumerire. Din fabrica cum ar trebui sa mearga?

1: Sa ramana ambele faze aprinse la selectarea fazei lungi
2: Sa se stinga faza scurta la selectarea fazei lungi.

Intreb asta pentru ca am doi prieteni cu doua focusuri la fel.Unul 2003,altul 2004.
La o masina se aplica regula 1,iarasi la cealalta se aplica regula 2. Mentionez ca ambele masini nu au fost modificate (asa au venit din fabrica)

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

13 Mar 2019, 22:34

Raspunsul, daca citeai cu atentie, era putin mai sus. Il mai atasez eu inca o data. Logica o deduci si o afli singur... ;)
iceman,808706 scrie:Deja ai un releu pt. faza scurta si la prefacelift. In maneta de semnalizare este un intrerupator, si atunci cand aprinzi faza lunga acest intrerupator intrerupe alimentarea releului de la faza scurta. Ca sa eviti treaba asta, trebuie sa elimini din circuit intrerupatorul din maneta. Vezi schema electrica.

Acuma vad ca am scris putin gresit:
tai firul verde/albastru de pe pinul 9 de la mufa manetei de semnalizare si legi la pinul 8( tot mufa manetei de semmnalizare ). Pe pinul 8 ai deja un fir verde/rosu, la care se poate lipi firul asta.
La facelift asa e din fabrica, pe pinul 9 nu mai e legat nimic, deci nu se foloseste intrerupatorul din maneta.


Cel caruia nu ii raman ambele faze aprinse sigur are o problema.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

14 Mar 2019, 11:07

Multumesc mult pentru lamurire. Eu am facut provizorie modificarea in mufa. In sensul ca am indesat acolo neste pini sa faca contact. Dar astazi ma apuc si definitivez totul si fac asa cum trebuie.

Re: faze faruri aprinse simultan. cum?

29 Iul 2019, 17:36

Am rezolvat si eu problema prin metoda lui "iceman" este o operatie foarte simpla.
Răspunde