$1 scrie:$2daca masina are cu adevarat 300 cai, mai bine ii pui softul original inapoi. Am vazut multe cazuri de turbine stricate din cauza unor resoftari. oricum 225 cai + ce iti mai da si kitul de inductie sunt super multi. daca zici ca scapa de sub control, ai un motiv in plus. focus RS are 300 cai dar e cu totul alta masina. gandeste-te la asta.
PS: daca e cu adevarat kit de inductie ce vezi acolo, sa stii ca filtrul din cutia de plastic este din bumbac si nu metal si trebuie spalat din cand in cand (cam la 8000km)
1. Kit-ul de inductie nu da chiar asa mult, iar daca nu e bun filtrul risca sa bage praf si nisip in motor ceea ce nu e deloc bine. Cat despre spalat eu l-as spala o data pe saptamana avand in vedere buda de tara in care traim. Afara umblu cu masina 2 saptamni si e la fel de curata ca si in prima zi, la noi o las in parcare si cand ies de la servici e deja plina de praf sa nu mai zic cum se face pe strada. Sper ca intelegeti analogia.
2. 300 de cai pe fwd va face un pic de torque steer si va sari stanga dreapta in lupta pentru aderenta. Schimba-ti putin stilul de condus si vei avea si tu de castigat si masina iti va fi recunoscatoare. Fii gentil cu acceleratia la pornirea de pe loc, gaseste turatia la care poti sa pornesti din loc fara sa iti derapeze rotile, imediat ce te-ai pus in miscare lasa doar partial ambreiajul si compenseaza putin din acceleratie, cand simti ca masina s-a pornit din loc lasa total ambreiajul si calca acceleratia mai tare, dar fara sa rupa din nou aderenta. Cand da-i treapta 2 la fel nu accelera pana la podea pana ce nu ai aderenta, daca dai direct gaz full imediat dupa ce ai schimbat treapta va rupe aderenta si nu te ajuta deloc. Din 3 deja poti sa megi cu acceleratia in podea.
Iti garantez ca in felul asta vei scoate si un timp mai scurt pana la suta si vei obtine o accelerare mai buna. Derapajul e putre irosita si aderenta odata pierduta e greu sa o recastigi. Icearca sa ai un stil si o traictorie curata cu masina, cu cat simti ca mergi mai tare si bruschezi masina mai tare, cu atat mergi mai incet. Vorbesc din experienta, dar teoria o gasesti pe
http://www.drivingfast.net 3. Focus RS foloseste acelasi T5 de la Volvo ca si pe ST cu o turbina mai mare, admisie si evacuare modificate pentru a permite motorului sa respire mai bine si alte cateva upgrade-uri ca sa ajunga in 300 de cai, deci nu e cu totul alta masina. Modificari au mai fost aduse la cutia de viteze, diferentaialul autoblocant Qaife, sistemul de suspensie, aerodinamica si alte bunatati de la echipa de WRC ca si la RS Mk1.