Tuning

tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 05 Apr 2009, 23:16

Salutari.
Am achizitionat de curand un Focus ST. (second hand)
Persoana de lacare l-am luat mi-a zis ca are cam 300 CP.

As vrea sa stiu daca are cineva idee daca motorul de ST poate fi adus la 300 CP... si daca da in ce fel?
Sub capota nu e nimic iesit din comun in afara de o chestie metalica invelita in plastic transparent care uneste un furtun mai mic cu unul mai mare :D (apropo, eu nu prea stiu mecanica, asa ca nu pot sa dau prea multe detalii)

Ca si comparatie am condus un BMW 745i, care stiu ca era stok si are 333 CP, si nu avea asa forta si demaraj ca ST-ul respectiv.
In plus ST-ul daca-l tin intre 4000-6000 ture aproape ca nu mai sta drept pe sosea si de fiecare data cand las acceleratia se aude un fasait foarte puternic... (asta presupun ca e de la turbo)
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 06 Apr 2009, 12:25

Motorul de pe ST e relativ usor de dus in 300 de cai, dar de obicei, in 99% din cazuri, daca o firma sau un utilizator pretinde ca o modificare aduce x cai sau o masina are y cai cifrele sunt exagerate.

La ST primul pas spre 260 de cai e intercooler mai mare si remapat corespunzator, ca sa mergi mai sus deja trebuie alta turbina. Modificarile nu sunt neaparat vizibile, mai ales de un ochi neavizat.

Despre comparatia cu 745 nu stiu ce sa spun, ST are 165 cai/tona, iar 745 are 162 cai/tona si avand in considerare ca BMW-ul e tractiune spate ar trebui sa compenseze putin. Totusi BMW-ul e un V8 aspirat gandit pentru confort, iar ST-ul e un 5 in linie turbo gandit ca masina sport.

Fluieratul care il auzi cand lasi acceleratia e blow-off valve care elibereaza suprapresiunea din turbina. Are ca scop protejarea turbinei, desi multi boy raceri si le pun doar pentru sunet pentru ca s-au saturat sa-si asculte flatulatiile.

Daca s-a umblat la bov se poate se se fi umblat si la turbina, deci se poate sa aiba masina 300 de cai. Singurul mod in care iti poti da seama e sa o pui pe dyno. Oricum daca are 300 de cai atunci esti deja la 215 cai/ tona ceea ce rezulta intr-o masina destul de salbatica.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 06 Apr 2009, 17:39

mersi pt raspuns unariciflocos

m-ai lamurit oarecum.

cu prima ocazie am sa o pun pe dyno.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde mihai_florescu_09 » 06 Apr 2009, 18:06

$1 scrie:$2ub capota nu e nimic iesit din comun in afara de o chestie metalica invelita in plastic transparent care uneste un furtun mai mic cu unul mai mare :D


acesta ar putea fi un kit de inductie compus din filtru de aer sport aflat intr-un invelis. uite si o poza: http://www.karzpec.com/intake%20systems ... %20Kit.jpg

daca masina are cu adevarat 300 cai, mai bine ii pui softul original inapoi. Am vazut multe cazuri de turbine stricate din cauza unor resoftari. oricum 225 cai + ce iti mai da si kitul de inductie sunt super multi. daca zici ca scapa de sub control, ai un motiv in plus. focus RS are 300 cai dar e cu totul alta masina. gandeste-te la asta.

PS: daca e cu adevarat kit de inductie ce vezi acolo, sa stii ca filtrul din cutia de plastic este din bumbac si nu metal si trebuie spalat din cand in cand (cam la 8000km)
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 06 Apr 2009, 19:45

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ub capota nu e nimic iesit din comun in afara de o chestie metalica invelita in plastic transparent care uneste un furtun mai mic cu unul mai mare :D


acesta ar putea fi un kit de inductie compus din filtru de aer sport aflat intr-un invelis. uite si o poza: http://www.karzpec.com/intake%20systems ... %20Kit.jpg

daca masina are cu adevarat 300 cai, mai bine ii pui softul original inapoi. Am vazut multe cazuri de turbine stricate din cauza unor resoftari. oricum 225 cai + ce iti mai da si kitul de inductie sunt super multi. daca zici ca scapa de sub control, ai un motiv in plus. focus RS are 300 cai dar e cu totul alta masina. gandeste-te la asta.

PS: daca e cu adevarat kit de inductie ce vezi acolo, sa stii ca filtrul din cutia de plastic este din bumbac si nu metal si trebuie spalat din cand in cand (cam la 8000km)


Nu e filtrul din poza.
Sigur e ceva metalic in interior pt ca plasticul invelitor e transparent. Am sa revin cu o poza cat de curand.

Oricum am sa o pun pe dyno asap si am sa ma duc si la reprezentanta Ford unde are facute reviziile. Poate mai stiu si ei ceva despre masina.

La partea cu scapatul de sub control nu stiu daca nu e normal sa se comporte asa... adica stiu ca masinile FWD care au ceva cai au tendinta sa faca asta. Dar devreme ce nu am condus alt ST nu pot sa-mi dau seama.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 07 Apr 2009, 08:13

$1 scrie:$2daca masina are cu adevarat 300 cai, mai bine ii pui softul original inapoi. Am vazut multe cazuri de turbine stricate din cauza unor resoftari. oricum 225 cai + ce iti mai da si kitul de inductie sunt super multi. daca zici ca scapa de sub control, ai un motiv in plus. focus RS are 300 cai dar e cu totul alta masina. gandeste-te la asta.

PS: daca e cu adevarat kit de inductie ce vezi acolo, sa stii ca filtrul din cutia de plastic este din bumbac si nu metal si trebuie spalat din cand in cand (cam la 8000km)


1. Kit-ul de inductie nu da chiar asa mult, iar daca nu e bun filtrul risca sa bage praf si nisip in motor ceea ce nu e deloc bine. Cat despre spalat eu l-as spala o data pe saptamana avand in vedere buda de tara in care traim. Afara umblu cu masina 2 saptamni si e la fel de curata ca si in prima zi, la noi o las in parcare si cand ies de la servici e deja plina de praf sa nu mai zic cum se face pe strada. Sper ca intelegeti analogia.

2. 300 de cai pe fwd va face un pic de torque steer si va sari stanga dreapta in lupta pentru aderenta. Schimba-ti putin stilul de condus si vei avea si tu de castigat si masina iti va fi recunoscatoare. Fii gentil cu acceleratia la pornirea de pe loc, gaseste turatia la care poti sa pornesti din loc fara sa iti derapeze rotile, imediat ce te-ai pus in miscare lasa doar partial ambreiajul si compenseaza putin din acceleratie, cand simti ca masina s-a pornit din loc lasa total ambreiajul si calca acceleratia mai tare, dar fara sa rupa din nou aderenta. Cand da-i treapta 2 la fel nu accelera pana la podea pana ce nu ai aderenta, daca dai direct gaz full imediat dupa ce ai schimbat treapta va rupe aderenta si nu te ajuta deloc. Din 3 deja poti sa megi cu acceleratia in podea.

Iti garantez ca in felul asta vei scoate si un timp mai scurt pana la suta si vei obtine o accelerare mai buna. Derapajul e putre irosita si aderenta odata pierduta e greu sa o recastigi. Icearca sa ai un stil si o traictorie curata cu masina, cu cat simti ca mergi mai tare si bruschezi masina mai tare, cu atat mergi mai incet. Vorbesc din experienta, dar teoria o gasesti pe http://www.drivingfast.net

3. Focus RS foloseste acelasi T5 de la Volvo ca si pe ST cu o turbina mai mare, admisie si evacuare modificate pentru a permite motorului sa respire mai bine si alte cateva upgrade-uri ca sa ajunga in 300 de cai, deci nu e cu totul alta masina. Modificari au mai fost aduse la cutia de viteze, diferentaialul autoblocant Qaife, sistemul de suspensie, aerodinamica si alte bunatati de la echipa de WRC ca si la RS Mk1.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde muzica9 » 07 Apr 2009, 08:32

daca intradevar masina ta se apropie de 300 de cai(asta doar daca s-au schimbat pe rind: soft, intercooler, evacuare, kit admisie, turbina, adica lucruri care se vad usor ca au fost modificate/inlocuite) si ai probleme de torque steering, atunci iti sugerez sa ii pui diferential. neaparat! daca in linie dreapta o simiti ca joaca, atunci ce se va intimpla in curbe? :-?? :-t

le: ii poti pune si niste cauciucuri mai late. nu stiu daca intra mai late de 235 pe focus.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 07 Apr 2009, 08:55

$1 scrie:$2iti sugerez sa ii pui diferential. neaparat!
le: ii poti pune si niste cauciucuri mai late. nu stiu daca intra mai late de 235 pe focus.


Diferentialele nu sunt pentru masini de strada. Cand scapi piciorul in acceleratie o sa-ti rupa mainile. Trebuie sa ai brand serios sa tii de volan cand ai un autoblocant adevarat. Mai bine lucrezi putin la stilul de condus cum am scris mai sus, condusul agresiv nu transforma pedala de acceleratie in buton on/off, dimpotriva.

Mai mult conteaza compozitia decat latimea. Toyo Proxes T1-R sau Yokohama AO46 sunt incredibile in ceea ce priveste performanta, dar au o durata de viata mai scurta. Toyo sunt si surprinzator de ieftine avand in vedere ce ofera.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde mihai_florescu_09 » 07 Apr 2009, 08:59

$1 scrie:$2. Focus RS foloseste acelasi T5 de la Volvo ca si pe ST cu o turbina mai mare, admisie si evacuare modificate pentru a permite motorului sa respire mai bine si alte cateva upgrade-uri ca sa ajunga in 300 de cai, deci nu e cu totul alta masina. Modificari au mai fost aduse la cutia de viteze, diferentaialul autoblocant Qaife, sistemul de suspensie, aerodinamica si alte bunatati de la echipa de WRC ca si la RS Mk1.


Nu vreau sa stricam topicul omului, dar numai tu ai enumerat 8 modificari fizice/mecanice. Pe langa ce ai spus tu puntea fata a fost latita si are si jante de 19". Asta tot asa la prima vedere. Daca a pastra motorul + sasiul si a schimba totul in jurul lor nu inseamna alta masina, atunci toate ST-urile sunt de fapt RS-uri, dar se tine ascuns acest lucru.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde muzica9 » 07 Apr 2009, 09:00

corect. recomand toyo tr 1.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 07 Apr 2009, 09:46

$1 scrie:$2Nu vreau sa stricam topicul omului, dar numai tu ai enumerat 8 modificari fizice/mecanice. Pe langa ce ai spus tu puntea fata a fost latita si are si jante de 19". Asta tot asa la prima vedere. Daca a pastra motorul + sasiul si a schimba totul in jurul lor nu inseamna alta masina, atunci toate ST-urile sunt de fapt RS-uri, dar se tine ascuns acest lucru.


E doar o chestie de cum privesti lucrurile. Eu vad ca doua masini diferite 205 GTI si 205 T16 care arata relativ asemanator la exterior dar sunt radical diferite. Motor aspirat amplasat frontal si tractiune fata la GTI, motor supraalimentat amplasat central si tractiune integrala la T16. Asa vad eu ca doua masini total diferite. Punti latite, diferential, frane mai mari si chestii de genu nu mi se par asa modificari radicale, la o adica te superi, le comanzi toate si in 3 zile transformi un ST intr-un RS sau ceva foarte apropiat.

Cu ocazia asta am citit ceva articole si fise tehnice despre RevoKnuckle si imi pare o chestie foarte interesanta. Oricum ma opresc aici cu offtopic-ul.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 07 Apr 2009, 14:14

Apropo de offtopic, nu am obiceiul de a conduce agresiv. Si nici nu am luat ST-ul pentru "racing". Pur si simplu s-ai ivit ocazia si m-am ales cu el.
Am spus ca tinde sa sara de pe sosea, dar ma refeream strict la momentele in care apasam la maxim acceleratia (de fapt aproape la maxim ca nu am indraznit mai mult).

In general, la condusul de zi cu zi pe drumurile noastre, se comporta foarte bine. E foare stabila, nu te lasa la greu cand vrei sa depasesti...

Asadar, nu e chiar un monstru care nu poate fi tinut in frau.

In legatura cu turbinele stricate cred ca ST-ul acesta s-ar fi stricat deja daca daca ceva nu era bine lucrat la el.

Cat despre RS si eu cred ca e mult spus "alta masina" fata de ST, mai ales pentru ca nu l-au facut AWD... S-a luat un FF2 l-au transformat in ST (concurenta preseaza, clientul cere) i-a fost studiat comportamentul (probleme, neajunsuri) + nevoia de a veni cu ceva nou (mai bun) a rezultat RS.

Voi reveni cum am spus cu niste poze ale motorului, am sa pun si masina pe dyno si sper ca voi fi lamurit in curand.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 07 Apr 2009, 14:21

$1 scrie:$22. 300 de cai pe fwd va face un pic de torque steer si va sari stanga dreapta in lupta pentru aderenta. Schimba-ti putin stilul de condus si vei avea si tu de castigat si masina iti va fi recunoscatoare. Fii gentil cu acceleratia la pornirea de pe loc, gaseste turatia la care poti sa pornesti din loc fara sa iti derapeze rotile, imediat ce te-ai pus in miscare lasa doar partial ambreiajul si compenseaza putin din acceleratie, cand simti ca masina s-a pornit din loc lasa total ambreiajul si calca acceleratia mai tare, dar fara sa rupa din nou aderenta. Cand da-i treapta 2 la fel nu accelera pana la podea pana ce nu ai aderenta, daca dai direct gaz full imediat dupa ce ai schimbat treapta va rupe aderenta si nu te ajuta deloc. Din 3 deja poti sa megi cu acceleratia in podea.



Am incercat, si intradevar e cam cea mai buna metoda de a o conduce, doar ca si in 3 si in 4 face un pic de torque steer... dar poate fi controlat destul de usor.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 08 Apr 2009, 08:14

Offtopic: vreau doar sa se consemneze ca greseala de mai sus am facut-o neintentionat: "Cand da-i treapta", formulasem diferit initial, iar cand am adaugat "cand" in fata nu am mai recitit tot fragmentul. Ma retrag rusinat si scuze de offtopic.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde Tazmanian Devil » 24 Apr 2009, 19:07

Arunca un ochi pe link-ul din topicul postat de mine si o sa vezi acolo tot ce vrei. Bani sa ai... :D
Eu-Focus 1 face-lift, 1.6i 16V Sedan, Ghia/ 2003 - aka "Mad Dog"
Ea-Ford Ka/ 2001 - aka "Bubu Racer"
Avatar utilizator
Tazmanian Devil
Member
 
Mesaje: 400
Membru din: 04 Oct 2007, 19:03
Localitate: Buzau

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde muzica9 » 11 Mai 2009, 08:09

comparativ cu mazda rx8 cum se misca? ;)
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 11 Iun 2009, 13:34

fratele meu a avut timp de vreo 6 luni mazda RX8...

ST-ul se misca muuult mai bine... in orice treapta
aproape ca nici nu se pot compara... mazda face mult zgomot cand accelereaza si nimic! ai impresia ca nu are forta, nu te lipeste de scaun aproape deloc... pe cand St-ul.....

cred ca din cauza cuplului, ca la mazda e foarte mic.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde muzica9 » 11 Iun 2009, 13:52

din cauza turbinei, care genereaza cuplu. am vazut ca mazda este la vinzare.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde BogdanF » 11 Iun 2009, 22:06

Pana la urma cand o pui pe dinamometru? Eu nu as fi avut rabdare nici macar o zi, mai ales ca vanzatorul pretindea ca are 300 cp.
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde unariciflocos » 12 Iun 2009, 09:21

Nu prea poti compara masinile. Mazda e 1.3 Wankel, motor de turatie si st-u e 2.5 turbo motor de cuplu. Oricum amandoua au avantaje si dezavantaje. Daca ar fi sa-mi iau o masina sport de distractie ar fi Escort Cosworth sau Focus RS ala vechi.

Avem dyno la Cluj daca ai drum si vrei sa o masori, te pun in legatura cu oamenii.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 08 Iul 2009, 17:19

am dezlegat misterul cu focusul... am dus-o pe un dyno la Timisoara
nu avea decat schimbat BOV-ul original cu unul FORGE (lucru care nu cred ca influenteaza performanta motorului, nu face decat sa fasaie), K&N panel filter si remapat motorul undeva pe la 240 cp si 350 Nm cuplu (destul de prost mapat pentru ca tot mi se aprindeau becuri in legatura cu motorul si ESP pe bord)...

acum e remapata de SUPERCHIPS care pretind ca o aduc in 270+ hp si 440 Nm cuplu. Nu am mai fost cu ea pe dyno dar se simte o imbunatatire fata de cum era cand am cumparat-o eu prima data.
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde dnc » 10 Iul 2009, 12:40

La ce pret lai luat?
dnc
1nsane Member
 
Mesaje: 4390
Membru din: 07 Iul 2007, 13:14
Localitate: Craiova
Maşina: 1.6 tdci

Re: tuning (modificari) la motorul unui Focus ST ?

Mesajde piramidvision » 10 Iul 2009, 15:43

este de vanzare in sectiunea "Targul auto"

eu am platit la el cam 14.500 E, si mai am de platit rate vreo 14.000 E
Avatar utilizator
piramidvision
Incepator
 
Mesaje: 45
Membru din: 26 Mar 2009, 15:16
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus ST 2006 2.5 5D
VIN: WF05XXGCD56M31364


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login