Tuning

Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde adiy » 30 Aug 2009, 17:30

Vreau sa stiu si eu daca a mers cineva la RAR pentru a omologa foliea de pe geamuri si daca a fost cat la costat, a fost cu programare, a durat mult. Cat mai multe detalii. Multumesc anticipat!
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde mmorut » 30 Aug 2009, 17:47

RAR-ul nu-ti omologheaza foliile pe masina... Folia in sine, ca produs, trebuie sa fie omologata, si trebuie montata intr-un service autorizat de RAR, care trebuie sa-ti elibereze un certificat de conformitate...
Nu o sa scrie in nici un act al masinii nimic despre folii...
"Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate conditiile de vizibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca un autovehicul ce circula pe drumurile publice din Romania" :
- autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparenta de min.75% pentru parbriz si min.70% pentru luneta si geamurile laterale;

- marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz si min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.

- foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate;

- geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni;

- modificarea transparentei geamurilor nu se inregistreaza in cartea de identitate a autovehiculului, insa atelierele autorizate sa efectueze operatiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie sa elibereze un document privind certificatul de conformitate si licenta emisa de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Roman, iar la inspectia tehnica periodica se verifica eticheta ce contine marca de omologare a geamului precum si gradul de transparenta.http://www.rarom.ro/RO/article--Foli...muri--203.html
If its got tits or tyres it will cause you grief and cost you money!
Objects in the mirror no longer matter!
Avatar utilizator
mmorut
Member
 
Mesaje: 280
Membru din: 24 Aug 2008, 10:53
Localitate: Craiova
Maşina: Mondeo 2.0 tdci, 2003, 131cp, ghia, cutie automata.
VIN: WF04XXGBB43T5xxxx

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 30 Aug 2009, 18:38

Multumesc tare mult "mmorut". Sunt lamurit 100%. Eu am cumparat o folie de pe net si mi-au dat si un certificat prin care spun ei ca este aprobat de RAR, dar de montat am montat-o eu. Pana acum am fost oprit doar o singura data de politie dar am scapat cu certificatul ala dar cu promisiunea ca am sa merg la RAR sa omologhez folia (ca asa a spus militeanul, ca trebuie sa merg la rar, ca aia imi vor da un certificat si ca daca am certificatul ala nu are ce sa-mi faca nimeni). Acum intelegi de ce am pus intrebarea. Am crezut ca stie ce vorbeste omu`.
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adyamg » 30 Aug 2009, 18:45

Cum ai reusit sa iti montezi singur folia? .... baga si niste poze daca ai ca si eu stau cu un sul de folie omologata si nu prea stiu de unde sa il apuc.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Otmar » 31 Aug 2009, 15:14

Adi, nu e mare filosofie. Daca dai jos toate plasticele de la luneta si de la hublourile spate, se monteaza in 1,5 - 2 ore cu putina atentie si rabdare. Atentie insa, folia de pe spate eu am pus-o din 2 sau 3 bucati, pentru ca luneta de hatchback e destul de bombata. A iesit perfect.
GRACIAS MAMA POR HACERME TAN LINDO!
Avatar utilizator
Otmar
1nsane Member
 
Mesaje: 1363
Membru din: 09 Iul 2008, 12:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Zetec 1.6

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 31 Aug 2009, 15:21

Otmar are dreptate. Dar totusi intru diseara si iti explic cum am facut eu. O sa pun si niste poze.
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Otmar » 31 Aug 2009, 17:09

Hai ca explic eu... Nu e tocmai offtopic ;)

Unelte necesare: O galetusa cu apa, un pulverizator, un cutter nou, de preferat de dimensiuni reduse, un prosop curat sau o rola de servetele uscate, sapun lichid, o lamela de presare, de preferinta cu lama de cauciuc. Incearca sa eviti presarea foliei cu lamela de plastic care iti este livrata in cutie, pentru ca va zgaria folia.
Recomand si un bidon de 5 litri de apa plata de la magazin, pentru pulverizare. Am montat odata folie cu apa de fantana si la final ne-am trezit cu pete de calcar vizibile intre folie si geam... Nasol :|

1. Se demonteaza plasticele din jurul lunetei si hublourilor.
2. Se spala bine de tot geamurile pe care se va aplica folia, (spalare interior si exterior).
3. Se dilueaza 1:10 sapun lichid in bidonul pulverizatorului (se foloseste apa+ sapun pt ca aluneca mai bine folia pe geam.
3. Se umple galetusa de care va spuneam cu apa de la robinet. In ea va veti uda in permanenta mainile. Retineti ca daca puneti degetul uscat pe partea pilicioasa a foliei, acolo va ramane amprenta.
4. Se pulverizeaza geamul pe exterior, apoi cu geamul ud, pasul 5.
5. Se aseaza folia pe exteriorul geamului care urmeaza a fi "afumat" si se decupeaza forma dorita. Atentie, decuparea se face astfel incat sa vina apoi partea "lipicioasa" spre geam, pe interior. Geamul ud pe exterior va ajuta sa tineti folia fixa (sta lipita de geamul ud) atata timp cat voi o decupati.
6. Se dezlipeste folia, in acelasi timp pulverizandu-se lichidul pe suprafata cu adeziv. Nu uitati, cheia unei folii bine pusa e CAT MAI MULTA APA.
7. Se uda geamul unde vine aplicata folia pe interior, apoi se aplica usor folia in centrul geamului.
8. Se "plimba" folia pe geam astfel incat sa se aseze bine si sa nu ramana suprafete neacoperite de folie.
9. Se incepe eliminarea lichidului si bulelor de aer de sub folie cu ajutorul lamelei de cauciuc. Operatiunea se face de la centrul geamului catre margini, cu miscari orizontale. Se absoarbe apa rezultata cu ajutorul prosopului / servetelelor, pentru a nu se scurge in locuri inaccesibile. Daca v-a scapat apa cu sapun pe ornamente / plastice, se spala IMEDIAT cu apa curata, altfel, odata uscate, vor ramane patate!
10. Dupa aplicarea foliei, nu se vor deschide geamurile timp de minim 2-3 zile. Plasarea masinii in soare timp de 1 zi intreaga este ideala.
Atentie! Sa nu se foloseasca cutter-ul pe interiorul lunetei, pentru a nu taia lamele de dezaburire.

In rest, cu dibacie va descurcati voi mai departe la restul geamurilor. Succes! :-B
GRACIAS MAMA POR HACERME TAN LINDO!
Avatar utilizator
Otmar
1nsane Member
 
Mesaje: 1363
Membru din: 09 Iul 2008, 12:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Zetec 1.6

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adyamg » 31 Aug 2009, 18:36

Exemplu ... am incercat pe un geam spate lateral la un Passat ... pur si simplu folia nu a vrut sa ia curbura geamului si ramaneau cute. Asta e problema mea si banuiesc ca la luneta suprafata fiind mai mare cutele vor fii mai nasoale.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Mihai L » 31 Aug 2009, 19:54

Evident ca ceva lipseste din prezentarea lui Otmar... Foehnul! :D
Folia are si niste caracteristici termice (la incalzire se strange si se curbeaza pe geam). Ca idee, la mine pentru luneta au asezat-o si potrivit-o pe afara (incalzit, scos cute, etc), abia apoi au lipit-o.
Cat despre geamuri, cand au fost date jos dupa operatia de montare au stat cel putin 30 minute la doua radiatoare care au accelerat procesul de uscare.

Ca idee, nu este o treaba grea, dar e vorba de mana si de ochi aici, e greu de facut ca un profesionist.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 31 Aug 2009, 20:00

MihaiL nu te supara dar Otmar nu a spus ca este profesionist. El probail ca este la prima incercare ca si mine. Apropo Otmar probabil a omis sa spuna ca trebuie puverizat apa si dupa ce este asezata pe geam inainte de a scoate aerul.
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adyamg » 31 Aug 2009, 20:40

Stati mai ...ca am folosit si feonul ... dar e frectie ... probabil e nevoie de un pistol cu aer cald ....sau vb eu prostii? Oricum un feon banal nu ajunge
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 31 Aug 2009, 20:52

Doar pe astea le am. Le-am facut cu telefonul. Am si cu aparatul dar sunt foarte mari, peste 800 kb. Nu stiu cum sa le pun.
Fişiere ataşate
Fotografii-0041.jpg
Fotografii-0040.jpg
Fotografii-0039.jpg
Fotografii-0034.jpg
Fotografii-0033.jpg
Fotografii-0032.jpg
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Mihai L » 31 Aug 2009, 20:55

$1 scrie:$2tati mai ...ca am folosit si feonul ... dar e frectie ... probabil e nevoie de un pistol cu aer cald ....sau vb eu prostii? Oricum un feon banal nu ajunge

Baietii de la montaj aveau un profi, Bosch, setat pe la 350 grade... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adyamg » 31 Aug 2009, 21:14

Deci ... I need a bigger gun!
@adiy tu cum ai rezolvat problema asta? ... a cutelor?
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Otmar » 31 Aug 2009, 21:23

$1 scrie:$2ihaiL nu te supara dar Otmar nu a spus ca este profesionist. El probail ca este la prima incercare ca si mine. Apropo Otmar probabil a omis sa spuna ca trebuie puverizat apa si dupa ce este asezata pe geam inainte de a scoate aerul.


Intr-adevar, nu sunt profesionist, dar am pus de cateva ori folie pana acum, pe aproape toate masinile care le-am avut. Si asa este, se pulverizeaza lichid pe folie si dupe ce a fost aplicata pe geam, inainte de scoaterea bulelor si a apei, pentru a minimaliza frecarea lamelei si a preveni zgarierea foliei.

Mihai, ai dreptate cu pistolul de aer cald, eu am prezentat varianta DIY, adica a omului care nu are aparatura necesara pentru a efectua o lucrare "ca la carte" ;)
GRACIAS MAMA POR HACERME TAN LINDO!
Avatar utilizator
Otmar
1nsane Member
 
Mesaje: 1363
Membru din: 09 Iul 2008, 12:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Zetec 1.6

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Mihai L » 31 Aug 2009, 22:04

$1 scrie:$2.
Mihai, ai dreptate cu pistolul de aer cald, eu am prezentat varianta DIY, adica a omului care nu are aparatura necesara pentru a efectua o lucrare "ca la carte" ;)

Eu asa i-am vazut ca lucrau, iar la tine in prima descriere nu am gasit precizarea asta. Probabil si unul obisnuit functioneaza, dar trebuie sa stea mai mult timp ca sa se muleze folia pe geam...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 01 Sep 2009, 08:41

Adyamg, am si eu cateva cute pe luneta, dar asta pentru ca m-am incapatanat sa pun doar din doua bucati. In momentul cand folia dadea semne ca o sa se cuteze o dezlipeam dupa geam, doar bucata care urma se se cuteze, pulverizam din nou apa pe ambele parti si la treaba. Partea cu rabdarea este esentiala.

Apropo de ce ai spus cu passatul, dupa ce am pus la mine am pus si la un golf si a fost mai greu decat pe ford, sunt geamurile mai curbate si se fac mai multe cute.
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde unariciflocos » 01 Sep 2009, 08:56

Chestia cu pus din doua bucati e kitch.

Se uda luneta pe exterior (trebuie sa fie curata luna, fara vreun fir de praf), se pune folia peste, se da cu pistol de aer cald pana ia forma lunetei dupa care se aplica pe interior. Nu e cine stie ce filosofie.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde Otmar » 01 Sep 2009, 11:31

Andrei, nu este kitsch, chiar si la service profi se monteaza pe unele geamuri folia din 2 "felii" ;)
Doar ca sunt imbinate perfect.
Eu ca sa imbin perfect foliile, le suprapun, apoi trec cu cutter-ul prin ambele folii. Bucatile rezultate se vor imbina perfect, chiar daca tai in zig-zag!
GRACIAS MAMA POR HACERME TAN LINDO!
Avatar utilizator
Otmar
1nsane Member
 
Mesaje: 1363
Membru din: 09 Iul 2008, 12:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Zetec 1.6

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 04 Sep 2009, 19:56

Respect pentru cei care au postat vorbind din propria experienta "Otmar", cat despre cei care au dat sfaturi fara sa puna mana "dupa ureche" nu stiu ce sa spun. Arogante!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =D>
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde unariciflocos » 07 Sep 2009, 08:56

Parerea mea e ca trebuie pusa calumea, cu pistol, fara cute si dintr-o bucata. Folia are omologare cat timp e aplicata de o firma specializata din cate stiu eu, cel putin a mea asa e si asa scrie in certificatul de omologare. Cat timp se vede ca e pusa ok poate or sa mai inchida politistii ochii, dar cand e numai cute tare ma indoiesc. Un pistol de aer cald de "unica folosinta" la Baumax e sub 100 ron.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde adiy » 12 Sep 2009, 21:19

$1 scrie:$2arerea mea e ca trebuie pusa calumea, cu pistol, fara cute si dintr-o bucata. Folia are omologare cat timp e aplicata de o firma specializata din cate stiu eu, cel putin a mea asa e si asa scrie in certificatul de omologare. Cat timp se vede ca e pusa ok poate or sa mai inchida politistii ochii, dar cand e numai cute tare ma indoiesc. Un pistol de aer cald de "unica folosinta" la Baumax e sub 100 ron.


Cred ca nu ai inteles ideea. Era vorba despre aplicarea foliei (in regie proprie), pentru ca dupa cum a spus si mmorut Ordinul ministrului nr.2132/2005 ne permite acest lucru, atata timp cat nu este aplicata pe gemurile din fata si masina este dotata cu oglizi retrovizoare (vezi foto). Cat despre aplicarea foliei dintr-o bucata nu stiu ce sa spun, cred ca nu ai citit ce a postat Otmar pentru ca altfel nu ai insista cu folia dintr-o bucata. Poate tu nu i-ai facut nimic masinii tale fara sa apelezi la o firma specializata :))
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde unariciflocos » 14 Sep 2009, 09:26

Eh, bine ca esti tu destept. Nu cunosc legislatia si sincer nu ma intereseaza, am vazut masini cu folie pusa calumea si masini cu folie cu bule si cute si pusa din 3 bucati si arata ca curu.

Legat de functionarea forumurilor, cand raspunzi post-ului anterior nu e nevoie sa dai quote.

Iar cand vine vorba de ce am facut eu la masini si firmele specializate, pot sa spun ca stiu pana unde pot sa ma bag eu si stiu de unde e locul sa ii las pe altii sa-si faca meseria. La partea de folie am ales sa ii las pe altii.
Continunand pe aceeasi nota vreau sa spun ca Peugeot-ul de la semnatura l-am desfacut tot bucati si i-am modificat tot incepand de la motor, suspensie, sistem de franare, instalatie electrica, caroserie. Evident ca puteam sa le modific si sa se dezintegreze la prima iesire pe drum, dar o abuzez de un an aproape si inca nu a cedat nimic, nici macar in conditii de cursa.
Iar nu in ultimul rand in experienta mea am constatat ca ai nevoie de scula potrivita pentru fiecare job. Cand incerci sa improvizezi cu ce ai in loc sa folosesti scule o sa ajungi sa lucrezi de cel putin 4 ori mai mult si rezultatul sa fie departe de satisfacator.

Toate cele bune.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde toxicristi » 14 Sep 2009, 13:42

Ordinul respectiv iti permite sa iti montezi singur folii OMOLOGATE, transparentele acestora depinzand de geamul pe care va fi montat. Nu cred ca conteaza unde a fost montata, atat timp cat a venit cu certificarile respective.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde Othello » 14 Sep 2009, 14:06

Stie cineva daca foliile aplicate pe geamuri afecteaza practic gradul de receptivitate a sistemelor de detectie radar ? Din cate stiu exista o avertizare in sensul asta in manualele de utilizare a detectoarelor radar.
Othello
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 09 Sep 2009, 11:13
Maşina: ford new mondeo trend, 2008

Re: a mers cineva la rar pentru omlogare folie

Mesajde mmorut » 14 Sep 2009, 18:30

$1 scrie:$2 foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate;


Se pare ca unii colegi nu au inteles corect ce am spus mai sus... ;)
If its got tits or tyres it will cause you grief and cost you money!
Objects in the mirror no longer matter!
Avatar utilizator
mmorut
Member
 
Mesaje: 280
Membru din: 24 Aug 2008, 10:53
Localitate: Craiova
Maşina: Mondeo 2.0 tdci, 2003, 131cp, ghia, cutie automata.
VIN: WF04XXGBB43T5xxxx

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde unariciflocos » 15 Sep 2009, 10:06

$1 scrie:$2tie cineva daca foliile aplicate pe geamuri afecteaza practic gradul de receptivitate a sistemelor de detectie radar ? Din cate stiu exista o avertizare in sensul asta in manualele de utilizare a detectoarelor radar.


Fa-ma sa inteleg de unde dilema asta... vrei sa-ti pui folie pe parbriz?
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde Mihai L » 15 Sep 2009, 12:21

Dar poate vrea omul sa mearga cu spatele mai tare... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde Othello » 15 Sep 2009, 13:41

Ariciule, iata de unde vine dilema:
Folosesc detector radar de prin 1997, inca de pe vremea cand Garcea se uita la el crezand ca este aparatul meu de ras pus la incarcat (i-am spus odata unuia care m-a oprit doar pentru ca avea nevoie sa mearga undeva ca aia e o chestie care tipa la mine din cand in cand ca sa ma tina treaz si a zis "Tare doml'e"). Mai tarziu lucrurile s-au schimbat, iar ani buni detectoarele au fost interzise pe la noi. Si sunt intezise in continuare in majoritatea tarilor pe unde mai umblam. Pentru cei care nu stiu amintesc ca pentru identificarea "banditilor" politia foloseste scule de cautare electronica a detectoarelor de radar, numite sisteme VG2, montate pe masini. Ei bine, statistic vorbind, exista o probabilitate de 50% sa fii "cautat" din spate. De aia producatorii se lauda cu citire pe 360 grade. Daca scula ta e suficient de desteapta si montata corect, si daca nu este orbita de folia din luneta, iti spune ca te cauta prietenii si se ascunde electronic, adica nu mai emite semnale radio. Bagat in ceata, tot ce mai poate face Garcea este sa opreasca tot traficul pe o raza de cateva sute de metri si sa purceada la perchezitii, lucru putin probabil dealtfel.
Multumesc anticipat pentru sfaturi de genul "n-ai voie cu detector, atuinci nu-l folosi !!!"
Othello
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 09 Sep 2009, 11:13
Maşina: ford new mondeo trend, 2008

Re: Folie auto (aplicare in regie proprie, omologare)

Mesajde Mihai L » 15 Sep 2009, 13:59

Nu cred ca are treaba folia cu detectorul de radar, singurele probleme se pare ca apar doar la parbrizele cu protectie IR sau cele cu incalzire (cred ca ultima categorie mai precis...).
In mod normal detectorul de radar ar trebui doar sa receptioneze semnale... nu? :D Dar stiam de VG2.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Următorul

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login