Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

tuning motor

07 Sep 2009, 08:42

salut ce parere aveti despre BLUEFIN de la cei de la SUPERCHIPS, merita de pus pe un benzinar de 1.6L?

Re: tuning motor

07 Sep 2009, 08:59

pe benzina nu se merita..castigi maxim 10 cai!

Re: tuning motor

09 Sep 2009, 13:36

salut.am si eu un focus,1.6 101 CP si am gasit eu undeva in TM 270 euro pentru 20 CP. sincer nu stiu cum stai cu banii dar sincer sa fiu..multi bani si putini CP. nu prea e rentabil,virba colegului nostru.incearca un kit de admisie sport..cica urca mai repede in turatii.. eu am comandat unul.. te anunt cum e dupa ce il montez. daca esti curios te pun in legatura cu baiatul respectiv sa iti puna CP. bafta,numa bine

Re: tuning motor

14 Sep 2009, 10:25

Salut, si eu vreau datele de contact ale persoanei cu chiptuning.
Cat costa un kit de admisie K&N pt focus 1 cu 1.6 ? Aveti idee?

Ce alte interventii mai putem face asupra masinii astfel incat sa obtinem putere suplimentara, dar ramanand desigur in sfera sigurantei?

Multumesc pt eventualele raspunsuri.

Re: tuning motor

14 Sep 2009, 10:48

Ce se uita sau se omite este ca nu acei CP in plus conteaza asa de mult, ci cuplul suplimentar. Chiar daca valori de +8 / +10Nm par mici, ele vin in plus, nu in minus, si ajuta ca masina sa fie pusa in miscare mai usor. Cuplul o pune in miscare, nu puterea care, mai ales la motoarele pe benzina (aspirate) atinge valorile maxime foarte sus in ture, unde in mod normal un sofer "standard" ajunge extrem de rar, sau chiar deloc. Apoi, sa nu uitam totusi ca un +10CP la un motor de 100CP inseamna o crestere de 10%, care pentru un motor aspirat de cilindree si putere mica este destul de "consistenta".

Si ca paranteza, produsul Bluefin este un aparat ce ajuta la resoftare, nu este un aparat ce se monteaza pe masina si ramane montat acolo. Face exact ce ar face si persoana ce resofteaza, doar ca interventia ultimei nu mai este necesara.

Re: tuning motor

14 Sep 2009, 11:06

@otmar: un kit de admisie k&n se invarte pe la 60 lire pe ebay, cu tot cu transport:
http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-Induction ... 286.c0.m14

Re: tuning motor

14 Sep 2009, 16:08

Multumesc, Ionutz.

O alternativa ar fi un kit de turbina. Cel mai ieftin kit pe care l-am gasit se invarte pe la 550 usd, fara galeria de evacuare. Turbina este maricica, cred ca te urca de la 100 cp undeva la 130 cp.
Galeria de evacuare ar fi o problema, trebuie un frezon si un strungar bun. Costa inca 3-400 euro.

Inca o varianta am vazut pe "focus owners" cu clapete de acceleratie de Honda CBR. Chiar am un amic care are asa ceva si intentioneaza sa le monteze pe motorul de 1.6 benzina. Este vorba de 4 clapete in loc de una. destul de usor realizabil, cu putina inventivitate si rabdare. Si cheltuiala, desigur ;)

Mai cautam. Cred ca momentan, o solutie de compromis este un kit de admisie kn si o evacuare usor marita si "dezbracata". Acestea sunt de fapt si cele mai putin costisitoare solutii. Dupa aceste 2 operatii, rezultatul poate fi destul de vizibil.

Succes tuturor, eu ma apuc de treaba :D

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 10:21

Otmar nu te apuca de prostii.

1. pentru turbina trebuie decomprimat motorul si management standalone deci deja vorbim de pistoane forjate care sar de 100 de lire bucata, management 300 E cel mai ieftin Megasquirt, injectoare marite ca astea stock tare ma indoiesc ca au debit pentru mai mult de 150 de cai . Turbo fara 2000 e NU pui si sa fie fiabil. Solutiile astea ieftine in 1000 de km pusca.

2. Alea nu sunt tocmai clapete, sunt Independent Throttle Bodies si si pentru alea ai nevoie de management standalone, din nou 300E minim pentru Megasquirt + 200E maparea. Eu am o solutie similara pe Pejo, 4 carburatoare de Yamaha R1 independente. Principiul e similar, carburatia fiind asigurata de carburataore nu de injectoare. Am scris mai multe in topicul colegului care vrea sa-si pompeze Sierra de 2 litri.

3. Kit-urile de admisie dupa parearea mea sunt de rahat, castigurile se obtin prin capacitatea de filtrare scazuta si prin urmare mai mult praf in motor. Cat despre evacuare trebuie sa pastrezi un raport de 10 la 8 intre capacitatea de admisie si cea de evacuare. Daca te bagi in galeria de evacuare la creatie si pe traseul de evacuare o sa distrugi cuplul motorului, asta fara modificari pe admisie. DACA pui ITB-uri sau baterie de carburatoare atunci da, poti sa-i tragi o evacuare 4 - 2- 1 cu traseu de 56mm.

Daca vrei sa te apuci de modificat la motor cauta-ma pe mess si te lamuresc cu cea mai mare palcere la orice, dar te rog nu-ti distruge motorul si nu arunca bani pe prostii care doar or sa-ti scada puterea. La noi in tara nu se face tuning de performanta.

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 12:39

Multumesc pentru atentionare, Ariciule. Din fericire ma oprise deja cineva inainte de a ma orienta catre modificare admisie / evacuare facute dupa ureche. Asa este, din evacuari se obtine mai mult zgomot decat performanta. Facute cu cap, inseamna ceva, insa greu gasesti acel "cap".
Mai astept (dar cat sa astept???)
Daca ai idei legate de obtinerea unor performante mai bune la focus (in cazul meu 1.6) te rog sa-mi spui si te voi contacta pentru detalii.
Bafta!

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 13:24

Nu cunosc motorul tau si care ii sunt restrictiile, prin urmare va trebui sa te documentezi tu pe afara.

La motorul meu (Mi16) stiu clar ca admisia stock e restrictiva tare, debitmetrul fiind cea mai mare restrictie, chiulasa merge stock pana la 250 de cai, iar galeria de evacuare impune restrictie de 190 de cai. Injectoarele se chiunie peste 180, pompa de benzina sare lejer de 250 de cai, avansarea axului de admisie cu 6 grade si o mica ajustare la aprindere da 15 cai, ridicare mai mare la supape nu ofera castiguri decat durata mai mare, etc.

De date de genul asta ai nevoie si tu pentru motorul tau. Avand in vedere ca folosesti masina zi cu zi iti impune si mai multe restrictii. Admisia fiind in partea din spate locul este limitat si nu prea poti monta ITB-uri, ce sa mai zic de un filtru de aer de gen pipercross px600 ca sa-ti faci o idee de dimensiuni.

Asa din avion, fara sa cunosc motorul as zice axe, injectoare mai mari si resoftare custom ar fi primul pas pentru o masina cat de cat de strada. Atentie la axe mai agresive ai overlap si la turatie joasa jumate din benzina iese pe esapament. E greu cu tuningu la masini de strada...

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 14:47

Pai Ariciule, nu cred ca mi-am exprimat planurile prea concret: Eu nu vreau o marire de putere atat de drastica, vreau sa ajung de la 100 cai undeva la maxim 120-125. Vreau doar ceva in plus, pentru a iesi din monotonia pe care ti-o impune stock-ul. Dupa cum am mai spus, orice modificare as face, vreau sa ramana in zona sigura, sa nu distrug nimic in interiorul motorului. Cel putin nu prea curand ;)
Mai exista varianta cu motorul de 2.0 de ST170 luat direct si pus pe masina. Mult mai simplu asa.
Ma mai gandesc.

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 15:03

:) esti glumet, dar face parte din cultura romaneasca de "filtru + evacuare 15 cai"

1. st170 nu ti-l omologheaza nimeni pentru e cu 40% peste puterea motorului tau. eventual test dinamic care am auzit ca e undeva la 5300 ron.
2. modificarile care ti le-am sugerat eu s-ar putea sa te duca spre 125 de cai, dar nu e sigur. Nu exista castiguri de putere ieftine si noninvazive asupra motorului in special la motoarele aspirate.

Si pentru ca poate nu m-am exprimat suficient de clar o sa rezum: e foarte greu sa ajungi la 125 de cai cu modificari discrete si ieftine.

Re: tuning motor

15 Sep 2009, 21:22

:-" Merci. O sa ma documentez bine in perioada urmatoare si apoi o sa vin cu idei noi. O sa ma documentez si despre chiptuning. Acum nu ma simt in masura sa port o astfel de discutie, sunt cam in "offside".

ps - filtru + evacuare = ...decibeli ;)

Re: tuning motor

27 Sep 2009, 09:57

Ceva pareri despre schimbarea pinioanelor de la axele cu came? Am vazut ca multi posesori de focus de afara le-au schimbat pentru un castig de putere de 10-12 cp. Nu stiu insa daca dauneaza motorului....

Uitati aici un focus upgradat cum trebe:

http://www.turbozx3.com/modifications.htm

Re: tuning motor

27 Sep 2009, 22:11

"Our cam sprockets provide +/- 12deg of adjustment. Billet aluminum construction with hard anodized black outer gear. Gains of 10-12hp @ the wheels have been documented repeatedly. Installation tool included. "

Asa zisele fulii reglabile sau "vernier pulleys" se folosesc in general la axe sport unde iti zice producatorul ce lift (ridicare a supapei) trebuie sa ai la TDC (punct maxim superior) si de obicei nu il poti obtine cu fuliile stock, sau tunerul incearca avans diferit pe fiecare axa in functie de ce cere motorul.

Anuntul de mai sus e marketing pur pentru doar prin combinatia de axa sport + fulii reglabile + reglaj pe dyno o sa vezi castig de 12 cai, mai ales la roata. Cu o astfel de fulie reglabile poti eventual sa avansezi axa de admisie cu cateva grade 4-6 daca iti permite overlap-ul supapelor pentru un castig sensibil de putere. Din cate stiu eu asa iti muti plaja de putere, castigi la turatii mai mari si pierzi jos... in fine, e o arta si reglarea motoarelor, o arta pentru care la noi inca nu sunt artisti.

LE: Linkul de mai sus contine un kit turbo care nu contine kit de decomprimare a motorului, pistoane forjate sau management standalone, si prin urmare ma face sa cred ca e doar un magazin oarecare si nu un tuner consacrat. Cu alte cuvinte ma indoiesc profund de profesionalismul lor.

Re: tuning motor

27 Sep 2009, 22:56

ala nu e magazin... sunt modificarile facute de un tip din SUA la focusul lui...

Re: tuning motor

07 Oct 2009, 21:42

$1 scrie:$2...)
Mai exista varianta cu motorul de 2.0 de ST170 luat direct si pus pe masina. Mult mai simplu asa.
(...)


Si mai simplu e sa vinzi masina si sa-ti iei un ST170. (sau un RS mk1)

Cu zicea si ariciul, daca te apuci sa schimbi cate o piesa nu vei face altceva decat sa dereglezi sistemul.
Iar un tuner care sa ti-l regleze cap coada e greu de gasit.

Aceleasi dileme le-am avut si eu cu Focusul de 1.8.
Ma uitam la tot felul de piese, le-am scris si alora de la Wolf cu rugamintea sa-mi faca un deviz de modificare ca la carte, dar nu mi-au raspuns.

Apoi am facut socoteala cati bani as baga in masina ca sa o duc de la 115=>140-150cp si mi-am dat seama ca daca adun suma respectiva cu valoarea masinii, ajung la un ST170.

Asa ca am ales varianta mai simpla.

Re: tuning motor

20 Oct 2009, 08:40

Se merita pentru un Mondeo 1.8, 110 CP, benzina, an 2003, 130000 km sa fac un chiptuning? Care ar fi cresterea de cuplu si putere si reducerea de consum? Si a facut cineva la o astfel de motorizare? CAre este pretul?

Re: tuning motor

20 Oct 2009, 08:56

Voi meritati bataie :)) Cum mama dracului sa cresti puterea si cuplul si sa iti scada consumul?

Castigul prin remapare la benzinar aspirat e pana in maxim 10%, pretul e pe la 150 200 euro. Ai foarte mare grija unde faci opreratiunea sa nu fie hai sa nu zic tepari, mai degreaba habarnisti care vand povesti.

Aici in Cluj este o firma cu dinamometru, iti masoara puterea la roata inainte si dupa rempare, asta ca sa te asigure ca nu iti vand minciuni. Ei vand si kit-uri de admisie BMC care m-au uimit ce rezulate bune ofera. Gasesti detalii pe http://www.SPDZoom.ro .

Re: tuning motor

20 Oct 2009, 09:01

Mersi de raspuns! Ma gandeam ca scadere de consum la o plaja mai joasa de turatii datorita cresterii cuplului, nu la forjari puternice unde e clar ca o sa creasca consumul! La mers de oras sa zic asa, am inteles ca ar scadea, dar asta e politica de reclama poate!!!!!

Re: tuning motor

20 Oct 2009, 09:54

Da, e posibil sa scada consumul la mers frumos prin faptul ca ai mai mult cuplu, dar din moment ce cauti mai multa putere nu cred ca esti genul care sa mearga frumos, deci ma indoiesc ca vei avea un consum mediu mai mic.

Imi cer scuze pentru exprimarea de mai sus, sunt mai tafnos inainte sa-mi beau cafeaua.

Re: tuning motor

20 Oct 2009, 10:11

NU e nici o suparare, doar ardeleni suntem!!! Nu prea sunt genul vitezist dar imi place sa am de unde sa inham mai multi cai atunci cand am nevoie de ei, deci mai mult sa ii am ca rezerva nu ca folosire permanenta! Inca mai studies daca merita ori ba aceasta investitie din toate punctele de vedere! Le am trimis si celor din Cluj un email sa vedem ce or zice!

Re: tuning motor

28 Oct 2009, 17:56

$1 scrie:$2Le am trimis si celor din Cluj un email sa vedem ce or zice!


Si ti-am raspuns, dar nu am mai primit feedback. Ai primit mailul?

Re: tuning motor

28 Oct 2009, 19:23

La vremea cand raspunsesem aici nu era primit raspunsul de la voi! Acum e primit dar am inteles punctul vostru de vedere si am renuntat momentan!

Re: tuning motor

02 Dec 2009, 09:20

Consumul iti poate scade eventual daca mergi cu o treapta mai sus decat inainte de tuning, insa nu din cauza softului modificat. La motoare aspirate nu se poate obtine consum redus din resoftare (chiptuning).

Re: tuning motor

16 Feb 2010, 17:07

Noh am softat un Ford 1.6 16v .... aici e rezultatul :)

http://www.spdzoom.ro/forum/viewtopic.php?f=34&t=216

Eu zic ca e ok :) Si o mica diferenta se simte.

Re: tuning motor

16 Feb 2010, 19:16

Mi se pare cam mic rezultatul, cel putin la cuplu cresterea este foarte mica. Sigur s-a masurat corect pe dyno?

Re: tuning motor

06 Mar 2010, 13:03

Superchips spune ca la aceasta masina va creste cuplul cu 7 nM, adica exact cat se vede si pe dyno. (http://www.superchips.ro/content/grafic ... 1294c0.pdf)
Caii nu au crescut chiar cat trebuia (mai putin cu 3 cai decat spune Superchips), insa masina a circulat foarte multa vreme cu benzina de 95. Dupa ce masina a facut vreo 500 km cu benzina de 99, si-a mai dat drumul.
Benzina din Anglia de 99 nu e chiar ca cea de la noi, deci probabil si din cauza asta lipsesc 3 cai la numaratoare.

Re: tuning motor

15 Mar 2010, 20:17

Eu am schimbat toata evacuarea am adaugat si un kit de inductie si am obtinut o crestere de 16cp, de la 141 la 157 si cuplu de 11Nm de la 183 la 194.

Mai urmeaza si altele...
Răspunde