Switch to full style
Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 11:55

Salut,

A reununtat pana acum cineva la catalizatorul masini ...ma intereseaza in special utilizatorii de diesel...vreau sa scap de el...am citit ceva topicuri din UK in care spun ca :

~motorul urca mai repede in turatii
~o crestere de maxim 5 CP
~motorul respira mai bine.

Acum care ar fi si reversu medaliei ....adica efecte negative? si ce ar trebui sa urmaresc ca treaba sa iasa bine cap coada ?
;)

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 12:12

Efecte negative: poluezi mai mult=> probleme la ITP.

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 12:39

Ca sa nu zic ca o sa scoata fum (mai mult decit scoate de obicei) si te poti trezi oprit si cu talonul luat. Daca masina are 2 sonde lambda dintre care unul DUPA catalizator, poti sa omori motorul daca nu pui un simulator in locul catalizatorului.

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 12:58

Am discutat pe tema sondei lambda cu Ando. Concluzia este ca masina lui 1.8 tdci nu are sonde lambda. Acesti senzori s-au montat pe tipul lui de motor (F9DA) doar incepand cu februarie 2002.

Legat de fum, catalizatorul nu opreste fumul, ci indeplineste alta functie: Descompune gazele nocive, transformandu-le in bioxid de carbon, apa etc. Practic au loc reactii chimice de substitutie si de inlocuire in interiorul lui.
Deci nu te astepta sa fumege mai mult, ci doar sa elimine mai multe gaze nocive.
De retinut: catalizatorul descompune pana la 90% din substantele nocive (Pb, S, CO etc). Singurul inconvenient il va reprezenta ITP-ul, si desigur... vei polua mai mult ;)

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 13:42

Pai parca ziceati in sectiunea Focus 1 ca la TDCI daca dai catalizatorul jos tot iasa noxele! :) ... mi s-a parut un pic trasa de coada treaba la momentul ala dar cum nu stiam sigur nu am mai zis nimic.
Nu stiu la diesel dar pentru benzinar este un o2 cheater ca sa nu se aprinda martorul de la motor in bord.

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 14:31

Statiile ITP unde se fac manarii au cam disparut. Dupa cum bine stiti, acum se trimit datele masinii la RAR si pana nu da RAR ok-ul on-line nu puteti lua masina din statia ITP. Se procedeaza asa pentru ca este posibil ca RAR-ul sa le comunice celor de la statia ITP sa retina masina pana vine si o echipa RAR sa o verifice.

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 14:45

Mai referitor la ITP cei din Anglia nu au probleme cu ele la ITP chiar daca au catalizatorul dat jos si sigur nu putem spune ca aia dau spaga...ca noi iar dc apare vreo problema de noxe merg cu a lu tata sau orice alt tdci si il bag pe el sa faca noxele pt mine :D ...

De noxe nu imi fac griji...ca pana la urma am sa pastrez vechiul catalizator..undeva prin garaj iar dc apar probleme atunci il pun la loc..oricum am facut ITP ul acum 1 luna deci 2 ani stau linistit :-"

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 15:47

Aha, deci tu esti ala care polueaza planeta :))
Oare ca zgomot va fi vreo diferenta? Ma gandesc ca da, insa nu foarte mare, caci in catalizator nu exista rezonanta sau explozii.

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 16:31

Da eu sunt The evil Capitan Planet mohhhaaaa >:) acum astept sa vad cum o sa decurga financiar luna viitoare si ma bag la o operatie :)>-

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 21:55

Atentie, lucrarea trebuie facuta discret si cu finete, astfel incat sa poti monta catalizatorul la loc in orice moment. Deci ai nevoie de teava, coliere si probabil un racord flexibil. Calculam maine ;)

Re: Renuntare Catalizator !

21 Sep 2009, 23:14

eu pot sazic ca am renuntat la fiesta mea la toba finala si face un zgomot placut acum si urca deja mai repede in turatie sunt curios dak dai jos catalizatorul cum face

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 07:47

@ bocu - cum ai facut, ai tras teava de la intermediara pana in spate? nu face prea multa galagie? la relanti se observa diferenta?
Merci!

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 08:28

andoruls,544855 scrie:Mai referitor la ITP cei din Anglia nu au probleme cu ele la ITP chiar daca au catalizatorul dat jos si sigur nu putem spune ca aia dau spaga...ca noi iar dc apare vreo problema de noxe merg cu a lu tata sau orice alt tdci si il bag pe el sa faca noxele pt mine :D ...

De noxe nu imi fac griji...ca pana la urma am sa pastrez vechiul catalizator..undeva prin garaj iar dc apar probleme atunci il pun la loc..oricum am facut ITP ul acum 1 luna deci 2 ani stau linistit :-"


Gresit, cei din Anglia au probleme daca dau jos catalizatorul la o masina cu asa ceva din fabrica.

Manarii in ITP nu se mai prea fac de cand au posibilitatea sa blocheze masina pe stand.

Nu recomand sa dai jos catalizatorul.

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 08:54

Daca ai pile puternice la itp poti sa-l dai jos fara stres.EU merg de mai bine de 2ani fara catalizator,nici un stres? ITP? Nici o problemaa:)

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 09:06

boogy poti sa imi spui si ce diferente ai sesizat dupa eliminarea catalizatorului? :)

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 17:17

si eu vreau sa-l dau jos...acum zornaie ca naiba la relanti
nu stiu cu senzorul O2 cum o sa fac...stiu ca sunt 2 variante..

Re: Renuntare Catalizator !

22 Sep 2009, 23:48

Otmar,545277 scrie:@ bocu - cum ai facut, ai tras teava de la intermediara pana in spate? nu face prea multa galagie? la relanti se observa diferenta?
Merci!





am mers la meseriasi de fac tobe iam spus sa taie jos toba si in locul ei sa-mi sudeze teava si pe capatul ei am pus un muflertip frumos care am vrut eu si gata galagie face exact cat am vrut nu face in asa hal ca trezeste cartierul face placut la relanti sa stii ca parca respira mai usor motorul iar cand ating pedala a disparut lagul acela mic de tot nu mai are lag plus ma pot baga la depasiri si dak nam turatie de 2000 cand functioneaza turbo

Re: Renuntare Catalizator !

03 Noi 2009, 21:15

pe langa faptul ca poluezi mai mult si o sa ai probleme la itp o sa iti creasca putin si consumul de carburant.eu mai am o alfa 156 la care am dat catalizatorul jos si am sesizat o schimbare in bine a sunetului la turati de peste 5000 rot/min

Re: Renuntare Catalizator !

04 Noi 2009, 10:17

la fosta mea masina, un R19 gts de 1721 cmc si 92 cp, am dat jos catalizatorul. am simtit instant o crestere destul de buna a cuplului la turatii joase (pana in 3,5k rot./min.). puterea nu stiu cat a crescut - n-am avut curiozitatea sa vad daca viteza maxima a crescut. deasemenea am sesizat o turare mai rapida a motorului. consumul a crescut foarte putin (cca. 0,2 l/100 km in plus) dar nu stiu in ce masura in mod real - dupa modificare imi placea mai mult sa calc acceleratia...
'operatia' de inlaturare a catalizatorului am facut-o in asa fel incat sa-l pot pune la loc oricand: flanse identice cu cele de pe catalizator si pe noua teava. schimbul dura 5 min. - ridicarea masinii cu cric, asigurat, 4 suruburi, jos masina si gata.
R19-le era euro2. avea o singura lambda inainte de catalizator. nu au aparut erori in functionarea motorului si nici beculete de avarie aprinse. fiindca pe vremea cand am cumparat masina ('96) RARu' nu punea pret pe normele de poluare, masina a fost catalogata ca fiind noneuro. la itp n-am avut nici o problema.

dupa achizitia focii m-a batut gandul sa repet figura. am inteles din varii surse ca exista posibilitatea sa se aprinda becul de avarie motor si, in acest caz, e nevoie de un 'pacalitor' de senzor O2 (care se afla dupa catalizator). chiar am gasit pe undeva o schema (pe forumul nostru) al acestui 'pacalici" - e simplu si ieftin. la momentul respectiv am dat un pas inapoi vazand ca tot sistemul de evacuare (de la racordul flexibil pana la capat) e dintr-o bucata. aveam nevoie deci de 6 flanse. p'astea nu le-am mai facut si proiectu' a ramas in sertar...

acum, cand spiritul de ecologist a mai crescut in mine, cred ca cea mai buna solutie este un catalizator sport. masina ramane euro4, n-as avea probleme la itp, nu trebuie pacalit ecu, rezultatele sunt pozitive. bineinteles ca e mult mai scumpa o astfel de miscare. poate pe viitor ma voi decide sa trec la fapte.

bafta!

Re: Renuntare Catalizator !

05 Noi 2009, 12:53

Adevarul este ca la 100 CP nu trebuie sa avem asteptari prea mari odata cu modofocarea evacuarii.

Re: Renuntare Catalizator !

06 Noi 2009, 11:17

Otmar,544783 scrie:Am discutat pe tema sondei lambda cu Ando. Concluzia este ca masina lui 1.8 tdci nu are sonde lambda. Acesti senzori s-au montat pe tipul lui de motor (F9DA) doar incepand cu februarie 2002.


Cum ati ajuns la concluzia asta? Pe nici un diesel de pe Focus 1 sau 2 nu exista sonda lambda. Abia pe Focus2 cu motoarele care respecta Euro4 au aparut niste senzori, dar care masoara temperatura catalizatorului.
La Mondeo TDCI, dupa 2006, Euro4 +DPF exista o sonda Lambda.

Re: Renuntare Catalizator !

06 Noi 2009, 22:27

focus 1 tddi/tdci nu are nicio sonda pe catalizator...inainte sau dupa..

Re: Renuntare Catalizator !

07 Noi 2009, 12:04

bocu,545846 scrie:
Otmar,545277 scrie:@ bocu - cum ai facut, ai tras teava de la intermediara pana in spate? nu face prea multa galagie? la relanti se observa diferenta?
Merci!





am mers la meseriasi de fac tobe iam spus sa taie jos toba si in locul ei sa-mi sudeze teava si pe capatul ei am pus un muflertip frumos care am vrut eu si gata galagie face exact cat am vrut nu face in asa hal ca trezeste cartierul face placut la relanti sa stii ca parca respira mai usor motorul iar cand ating pedala a disparut lagul acela mic de tot nu mai are lag plus ma pot baga la depasiri si dak nam turatie de 2000 cand functioneaza turbo


Iti dai seama ca vorbesti prosti?

Pe un mototr de 68 de cai putere prin faptul ca ai eliminat FINALA ai... sa zicem 0.1cp in +...

Lagul nu e dat de catre evacuare, e dat de catre TURBO, evacuarea nu are chiar nici o treaba... ca iti creste puterea? mai ales pe sub 2000rpm... ma indoiesc.

Trebuie sa intelegeti ca faptul ca scoti finala nu iti da in plus nici macar 1hp, sa zicem ca de exemplu la un ford cougar de 2.5 v6 care are 2 ditamai tobele pe portiunea finala a evacuarii, si evacuarea mai si face un U inutil, castigi vreun cal.. 2 rataciti. FInala sport e doar un lucru pe care multi il facem pentru ambianta sonora pe care o avem ulterior, restul este efectul placebo!

In ceea ce priveste catalizatoarele, daca nu ai sonda lambda dupa el nu are de ce sa iti afecteze functionarea motorului in vreaun fel... dar nici nu stiu in ce masura se merita sa il scoti.

Re: Renuntare Catalizator !

07 Noi 2009, 18:47

tre sa mergi tu sa faci o tura cu un fiesta 1.4 tdci sapoi cua mea ca sa evzi diferenta ok pana atunci si plus dak vrei sa stii fiesta 1.4 tdci are doar toba finala si catalizator toba finala fiind imensa pt masina asta asa mica deci fa o tura cu una care are toba stock si cu una care nu mai are finala sa vezi diferenta si nu vb prostii nam zis ca masina mea e avion am zis doar ca merge mai bine si ca nu mai am lagul acela trage mai bine si uraca mai repede in turatii

Re: Renuntare Catalizator !

07 Noi 2009, 22:23

modificarea finalei duce la modificarea cuplului...de obicei in minus la turbo diesel.

Re: Renuntare Catalizator !

12 Noi 2009, 14:14

Colegul laur702 este castigatorul unei saptamani de concediu in speranta ca isi va dezvolta abilitatile de a scrie in limba romana.
Pentru colegul leut27: analizeaza mai bine greselile din postul lui laur702, nu m-am referit la micile scapari ci la problemele serioase.

Re: Renuntare Catalizator !

13 Noi 2009, 00:13

si eu am renuntat de curand la toba finala inlocuind-o cu teava si cu un muffler tips in capat. inafara de faptul ca suna mult mai bine si ca masina s-a usurat cu aprox 3-4kg nu am remarcat nici o imbunatatire a performantelor motorului. pentru cine vrea sa imbunatateasca performantele motorului prin evacuare se recomanda inlocuirea ei in totalitate cu material inox si cu o grosime mult mai mare pentru ca evacuarea sa fie mai rapida. castig: in jur de 5- 10 cp in plus( in functie de puterea motorului) si un sunet senzational( cum spune diaconescu =)) )
spor la modificari!

Re: Renuntare Catalizator !

13 Noi 2009, 08:44

1. Singurul lucru care-l castigi din inlocuirea tobei finale cu o teava e un zgomot infernal si antipatia vecinilor.

2. Probabil vroiai sa spui diametru mai mare. Ei bine traseele de evacuare sunt foarte bine calculate si daca te apuci si modifici tu dupa cum crezi o sa ajungi sa pierzi putere si mai ales cuplu. In plus nu se umbla la evacuare pana ce nu ai marit capacitatea de admisie. Asta e valabil la motoare aspirate, la turbo e alta poveste.

Eliminarea catalizatoarelor aduce ceva imbunatatiri, mai ales prin faptul ca la km care le au masinile noastre ele sunt infundate. Si avand in vedere ca gaura din ozon s-a infundat, iar temperaturile globale nu au mai crescut de 12 ani, spor la eliminat.

Re: Renuntare Catalizator !

13 Noi 2009, 13:03

RunAwayDU,579511 scrie:
Iti dai seama ca vorbesti prosti?

Pe un mototr de 68 de cai putere prin faptul ca ai eliminat FINALA ai... sa zicem 0.1cp in +...

Trebuie sa intelegeti ca faptul ca scoti finala nu iti da in plus nici macar 1hp, sa zicem ca de exemplu la un ford cougar de 2.5 v6 care are 2 ditamai tobele pe portiunea finala a evacuarii, si evacuarea mai si face un U inutil, castigi vreun cal.. 2 rataciti. FInala sport e doar un lucru pe care multi il facem pentru ambianta sonora pe care o avem ulterior, restul este efectul placebo!



Tin sa te contrazic putin !

Intr-adevar cresterea de putere nu e "senzationala" dar sa stii ca este prezenta. Eu am acelasi lucru facut la evacuare ( teava goala fara nici o toba ) , si performantele masinii s-au imbunatatit. Nu am facut un dyno, ci clasicul 0-100km/h cu clasicul cronometru :)

Daca inainte de modificare, nu scoteam nici vorba sub 10,3, cu tobele date jos, am ajuns undeva pe la 9.5-9.6.

Intr-adevar, pot sa zic ca aceasta "masuratoare" facuta de mine nu e 100% sigura si nu are cea mai mare acuratete, dar e (spun eu) totusi o imbunatatire .

Noroc !

Re: Renuntare Catalizator !

14 Noi 2009, 01:30

cum spui tu un ariciflocos;)
Răspunde