Tuning

Modificari esapament

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Mesajde OctavianC » 27 Apr 2007, 18:48

daca scot catalizatorul la al meu TDCI ce se intampla? In afara de o mica crestere de putere.Scoate fum mai tare? Intreb ca ma gandesc serios sa scot catalizatorul
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Zaf » 27 Apr 2007, 19:52

Eu m-am decis...ma duc la Borla si imi pun cat back sport

http://www.borla.ro/popup/ford2.htm
Un copac loveste o masina numai in caz de legitima aparare.
Zaf
Incepator
 
Mesaje: 46
Membru din: 03 Iul 2006, 23:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus

Mesajde Zanga » 27 Apr 2007, 20:10

La cat te duce investitia ?
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde BogdanF » 27 Apr 2007, 21:50

Ce se vede in poza este pentru 1.8 16v. Tu ai catalizatorul unde este prima toba rotunda. Daca te duci la ei sa-ti puna cat back o sa-ti puna silencer-ul final si toba intermediara. Asa am facut eu si facea atat de mult zgomot incat am fost nevoit sa-i pun intermediara originala la loc. DECI sistemul e facut sa lucreze cu 3 bucati pentru a scoate un zgomot rezonabil. LA 1.6 NU AU UNDE SA INTRE 3 BUCATI.

Eu iti recomand sa iti pui doar silencer-ul final adica toba finala rotunda (cum am si eu in clipa asta pe masina) si daca nu o sa fii multumit de sunet mai discutam.
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Mesajde OctavianC » 27 Apr 2007, 23:24

daca scot catalizatorul la al meu TDCI ce se intampla? In afara de o mica crestere de putere.Scoate fum mai tare? Intreb ca ma gandesc serios sa scot catalizatorul
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Zanga » 28 Apr 2007, 19:34

@ Octavian

O sa simti ceva putere in plus, in afara de asta nu influenteaza cu nimica, tot aceaisi cantitate de fum va iesi. Rolul catalizatorului e sa interactioneze la nivelul chimic al gazelor de esapament.

PS: la diesel la ITP parca se face test de opacitate si nu de noxe, deci daca am dreptate nici macar la ITP nu ai porbleme.

PS2: eu am vazut pe un TDDI de 75 de cai diferenta....si pot sa zic ca e mare, mai ales la turatii mai ridicate. Pe langa asta o sa aibe si un sound mai "furios" pentru ca rezoneaza zgomotul turbinei in gaura ramasa din catalizator (asta in caz ca nu ii pui teava)
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde Huffy » 29 Apr 2007, 10:14

La ITP doar opacitatea se verifica la dielsel, am facut eu acum cateva zile.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde OctavianC » 29 Apr 2007, 12:41

intrebarea.....dar catalizatorul nu este montat pe evacuare? Pentru ca asa mi se pare normal sa fie, deci voi fi obligat sa montez o teava in locul catalizatorului.

Inca o intrebare....daca modific evacuarea cu una putin mai mare, de exemplu pun evacuare de la un ST va fi ok? In sensul ca nu afecteaza negativ ci eventual doar pozitiv. Intreb pt ca urmeaza sa fac o remapare la masina si as vrea sa modific evacuarea, mai ales ca asta veche e plina de funingine pe interior din cauza ca jumate de an am mers cu masina ca si cu o Raba, toata fumega din cauza injectoarelor
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Huffy » 29 Apr 2007, 15:57

Catalizatorul este pe evacuare si la diesel se poate goli de fagurele din interior si nu mai opune rezistenta gazelor sau se poate inlocui cu o teava.
Daca pui evacuarea de la un motor pe benzina (ST) la dieselul tau s-ar putea sa nu obtii exact efectele dorite...
Ultima oară modificat de Huffy pe 30 Apr 2007, 23:07, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde florin sorin » 29 Apr 2007, 21:11

Ma scuzati ca ma bg si eu , dar dieselul are o diagrama de evacuare cu alte diametre ptr. esapament,
iar benzina este de regula mai ingusta( si alte sicane ptr. altfel de rezonantze).
Parerea mea umila : rezultatul ori il gatui ori nu se aude cum vrei.
solutia in cazul tau, cred eu ar fi sa schimbi catalizatorul(ca sa infundat de fum) si o finala mai dichisita, (asta fara crestere de consum si putere (adica cam 5-7 CP sau mai mult))
Avatar utilizator
florin sorin
Incepator
 
Mesaje: 36
Membru din: 27 Feb 2007, 22:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde pankrator » 30 Apr 2007, 15:38

Am si eu o intrebare legata de catalizator.
Din cate stiu eu dupa catalizator exista inca o sonda.( ford puma 1.7 ). In cazul in care pun o teava in loc de catalizator dereglez ECU-ul?
Daca schimb tot traseul de evacuare cu unul Milltek, dar fara catalizator sport pentru ca costa foarte mult, oare am sanse sa trec ITPul?
Ghid de party si evenimente din Cluj Napoca.Ghid de party si atitudine pozitiva.
Avatar utilizator
pankrator
Incepator
 
Mesaje: 65
Membru din: 24 Noi 2006, 11:18
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde OctavianC » 30 Apr 2007, 16:20

la diesel nu sunt cresteri de putere la inlcouire evacuare si admisie. Efectele sunt la benzina. EU intrebam de evacuare ca evacuarea mea deja e toata imbacsita si decat sa ma pun sa o lustruiesc poate scapam mai ieftin cu una noua. Ziceam de ST ca imi place chestia cu evacuarea dubla in ambele parti a masinii. Chestia e ca poate obtineam si ceva bonus pe langa aspect.
Deci evacuarea la diesel e diferita fata de benzina......merci
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde ferocus » 02 Mai 2007, 17:34

Salut,
mi-au trebuit cateva minute sa ma dumiresc ca citesc forumul clubford si nu teletextul de la AXN SCI-FI; dau cateva exemple:

" ... Inainte sa tai finala prindea 190 6mii si ceva de ture (nu stiu exact ca eram atent la drum) taia benzina ... "

" ... problema ii urca super bine in turatie pe treptele mici dar nu ii mai prinde mai mult de 200 km/k fata de 220 inainte ... "

ca sa nu mai vorbesc de castiguri supersonice din filtru+evacuare , etc etc

Acum vorbind la REALITATEA TV:

-daca nu ati umblat la computerul masinii, benzinarele sunt limitate la 5000 RPM (limitare progresiva pana la 6000 cand taie de tot), si in consecinta in a 5-a nu trece de 5000 nici daca ii arati poze cu Pamela Anderson
-transmisia este aceeasi la toate modelele benzina/manual deci corespondenta RPM-viteza este aceeasi pt toti (ma rog...daca nu cumva sunt alte roti pe masina)
-corespunzator treapta a 5-a 5000RPM sunt undeva pe la 206-207km/h pe bord (real sunt cei 198 care ii am eu trecuti in talon)
-topspeed la 7000 RPM sunt 245km/h (masurati pe banc)

-admisia filtru "sport" aduce un aport de 1,2,3 martzoage si o gramada de zgomot
-evacuarea "sport" aduce un aport de 1,2,3 martzoage si o gramada de zgomot

Daca :
-vreti sa modificati mai mult performantele motorului admisia si evacuarea sunt MUST_HAVE pentru ca motorul mai puternic sa poata "respira" mai bine
-va opriti aici si ii puneti cel mult un chip ori faceti o resoftare sunt BANI_ARUNCATI (castigul de max10% cu chip cu tot nu se simte ...); eu recomand redirijarea investitiilor catre ceva mult mai folositor: ANVELOPE_DE_CALITATE; eventual daca tineti neaparat sa vada vecinii ce masina bengoasa aveti, niste jante de aliaj de 16...

Cat priveste cataliaztorul ... din cate am vazut la un motor Zetec 2L cu turbo dus in 300 cp se castiga din eliminarea catalizatorului ... 3 cp!!! Daca totusi preferati serpisorii cei aducatori de 5-15cp exista metoda cu catalizatorul mutat sub motor ca la ST170. Ca sa nu mai vorbesc ca poate castigati o zi de trait de care sa va bucurati la 70 de ani aruncand cu privirile dupa pushtoaice decoltate pe strada.
Aici sunt de acord cu Zanga: lasati catalizatoarele la locul lor, ca fac multe bune si putine rele!
420CP 2008 Mitsubishi Lancer Evolution X
137CP 2003 ford focus 1.8i
ferocus
Moderator
 
Mesaje: 178
Membru din: 05 Mai 2005, 14:43
Localitate: Bucuresti, Militari

Mesajde bkraptor » 03 Mai 2007, 09:44

1. Masina mea NU e limitata la 5000 RPM din moment ce alimentarea se taie la 7000 RPM (da, am ajuns acolo), deci nu generaliza. Sunt sigur ca trage bine pana pe la 6500 RPM.

2. La 5000 RPM in a 5-a am ~180 km/h (roti 205/55/R16)
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde gedan » 04 Mai 2007, 13:41

Aici ai perfecta dreptate, dar lasa oamenii sa viseze!!

Masina are 2,3 pedale, dar cea mai importanta e frana!

Nivelul tehnic al discutiilor nu depaseste in 95% din cazuri filmele SF.

Totusi ar fi interesant de vazut un topic in care oamenii care au bagat ceva suflet si bani in motoarele lor sa prezinte masina cu modificarile respective , pentru comparatie.

Nu pleoape, aripi si ledulete!

PS. am incercat de ceva timp sa gasesc un baiat care a modificat ceva la motor sau a incercat macar. NU am gasit!
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde Zaf » 14 Mai 2007, 14:23

Si a mea la fel...nu intrerupe cand schimb treptele decat la 7000 :).

ferocus - ideea este asa. Pt un sunet mai frumos (sportiv) ce evacuare ne recomanzi ? Ce intermediara, ce finala ?. Eu ziceam sa pun de la borla doar cat back si finala Magna Flow cu amortizor detasabil. Ce admisie cold air intake ? Injen nu produce pt 1,6 la fel si AEM.

Astept raspunsutile tale. Cu respect Zaf

PS. Am sa iti dau o poza cu turometrul la blana in viteza a 3 a spre exemplu sa vezi ca nu este limitata la 5000 ture. :)
Un copac loveste o masina numai in caz de legitima aparare.
Zaf
Incepator
 
Mesaje: 46
Membru din: 03 Iul 2006, 23:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus

Mesajde alex230ro » 14 Mai 2007, 14:44

Cititi cu atentie oameni buni nu trece de 5000 ture in trapta 5-a!!!!!
Pentru evacuari Borla am inteles ca sunt ok,daca doriti si performanta se recomanda serpisori,dupa care se poate trece la o alta axa cu came chip tuning etc..
alex230ro
Gold Member
 
Mesaje: 549
Membru din: 25 Feb 2007, 18:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde BogdanF » 14 Mai 2007, 19:05

Omu a zis limitare progresiva de la 5000 nu ca e limitata la 5000
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Mesajde BestROC » 14 Mai 2007, 19:45

lool

Ok legat e catalizator pot sa iti zic din proprie experienta ( test pe dyno ) ca nu se castiga doar 3CP ci intre 8 si 10 ... asta cel putin la motorul meu de 2L. Despre filtru sport si evacuare se pot purta discutii nesfarsite dar in general este vorba despre urmatoarele:

Motor aspirat ( benzina ):
- daca nu se face un calcul exact risti sa pierzi din cuplu si implicit din putere intrucat presiunea din evacuare ( rezistenta la evacuare pe care o intalnesc gazele ) ajuta la mentinerea unei presiuni crescute in cilindru deci implicit un cuplu mai mare
- castigul maxim obtinut cu o evacuare completa ( de la motor pana la finala ) poate sa fie de maxim 10% si aici intra si catalizatorul care nu e nevoie sa fie scos dar este obligatoriu macar inlocuirea lui cu unul sport

Motor turbo ( benzina )
- aici se poate mari diametrul evacuarii mult mai lejer si fara prea multe batai de cap intrucat dupa ce ai trecut de turbina cu cat se scot gazele mai repede cu atat e mai bine. De mentinerea unei presiuni constante in cilindru se ocupa partea de evacuare care se afla intre motor si turbina.
- castigul obtinut din evacuare este mentinut dar se pot obtine castiguri mai mari din cresterea presiunii in turbina ( se pot evacua mai repede si gazele )


Legat de limitarea RPM
- de regula motoarele pe benzina sunt motoare turate intrucat au pistoanele destul de usoare pt. a nu creea inertii prea mari si limitarile variaza intre 6500 si 8000 ( cele comune ).
- acea limitare progresiva pana la 5000 este data de axele cu came care nu sunt calibrate pt. turatii mari si o data cu cresterea in ture se pierde fff mult din cuplu = adica din CP ( CP = RPM x cuplu x constanta ) si impresia creeata este ca motorul este limitat electronic. Sunt motoare care folosesc tehnilogia VVT adica pot sa modifice camele in functie de turatie si astef au un cuplu relativ constant pe o plaja mare de turatii.

PS nu sunt mare specialist dar am m-am documentat destul de mult pentru a putea face cateva rezumate.
Fiesta ST Frozen White 180CP
Mondeo Titanium 4x4 Magnetic Grey 210CP
Alfa Romeo Stelvio Blu Montecarlo 310CP
Renault Clio TCe 220 R.S. Trophy White 240CP
BMW M2 Blue Long beach 410CP
_______________________________________________________________________
IF IT HAS TITS OR WHEELS IT WILL GIVE YOU PROBLEMS ! http://www.it2go.ro
Avatar utilizator
BestROC
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Sep 2006, 17:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiesta ST Frozen :)

Mesajde Zanga » 15 Mai 2007, 08:44

Oricum nu exista substituire pentru capacitatea cilindrica, decat mii de euro in tuning mai bine un motor mai mare si gata.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde BestROC » 15 Mai 2007, 12:38

:) de multe ori e cea mai simpla solutie ;) si cea mai buna.
Fiesta ST Frozen White 180CP
Mondeo Titanium 4x4 Magnetic Grey 210CP
Alfa Romeo Stelvio Blu Montecarlo 310CP
Renault Clio TCe 220 R.S. Trophy White 240CP
BMW M2 Blue Long beach 410CP
_______________________________________________________________________
IF IT HAS TITS OR WHEELS IT WILL GIVE YOU PROBLEMS ! http://www.it2go.ro
Avatar utilizator
BestROC
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Sep 2006, 17:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiesta ST Frozen :)

Mesajde ferocus » 19 Mai 2007, 09:40

1. pt evacuare recomand Borla pt ca:
-designul este orientat spre performanta
-este facuta din tabla de calitate (inox garantat 1.000.000km)
-se poate "acorda" sunetul dupa preferinte (daca se pricepe mesterul care monteaza)
pt filtrul admisie recomand K&N ... prea multe echipe de racing il folosesc ca sa nu fie ffff bun :D

2. evident ca in gol se duce la 7000 RPM, mergi si 1-a si a 2-a; la a 4-a si a 5-a efortul de acelerare pe motor e mai mare si urca in ture mai putin sau .... deloc (mie a 4-a mi se oprea la 6000RPM/180km/h)

3. ROC, tata
-am impresia ca tu confunzi eliminarea catalizatorului cu montarea de "serpisori"... care intradevar iti furnizeaza 10-15CP
-cresterea presiunii in turbina (de fapt presiunea maxima setata din wastegate) determina cresterea presiunii in compresor si implicit in motor ... de aici vine cresterea de putere; cresterea presiunii implica ... incetinirea gazelor pt ca nu mai trec prin wastegate ci prin turbina
-ce zici tu vis-a-vis de axele cu came este o ... cel putin problema de traducere; axele cu came, saracele, sunt facute din fier si nu pot fi nici calibrate nici modificate in locul lor de bastina (in motor); calibrarile se fac la injectoare si la sistemul de aprindere .... de aici limitarile de turatie prin limitarea benzinei...sau la aprinderile mai sofisticate (MSD) sistemul "launch controll" mai "sare" cate o bujie pt limitarea turatiei maxime
-in consecinta VVTul nu modifica axele cu came (nu cred ca i-ar face bine motorului sa inghita pilitura de fier) ci le franeaza electromagnetic

PS: cifrele exacte vis-a-vis de turatii/viteza exprimate de mine sunt pt Focus 1.... Focus 2 are alta cutie de viteze si posibil alte valori
PS2: gedan, cauta pe la "masina mea" rubrica "ferocus car"... s-ar putea sa gasesti un picutz de modificari la motor
420CP 2008 Mitsubishi Lancer Evolution X
137CP 2003 ford focus 1.8i
ferocus
Moderator
 
Mesaje: 178
Membru din: 05 Mai 2005, 14:43
Localitate: Bucuresti, Militari

Anterior

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login