man, esti incorigibil:
Consumul a 4 becuri de pozitie
de cate ori am zis ca nu e vorba doar de pozitii? de trei ori, cu asta patru
macar daca nu ne-ai mai acuza atata ca batem (noi, sau cel putin eu) campii si scoatem balarii si inducem lumea in eroare
pentru ca inca nu exista tehnologia sa inlocuiesti faza scurta si faza lunga cu led-uri, sau daca exista e prea costisitoare
am atins si problema asta: daca nu exista piata, nici progresul nu o sa se vada si nici pretul n-o sa scada; daca incepem prin a echipa macar pozitiile, semnalizarea, stopurile (si ce-o mai fi) se cheama ca incurajam si sprijinim o tehnologie care ne va aduce, in final, economii semnificative
plus ca te-ai mai agatat acuma si de presupusele acuzatii de off topic - n-am facut decat sa-ti arat ca ai luat-o pe aratura cu facturile si contorizarea si transportul si lucratul tau "in domeniul energetic"; ce voiai, sa dau pe spate si sa respir greu?
rezumam:
- stiu cum functioneaza incarcarea (si asta chiar ma sprijuna: daca e mai putin consum, e mai putina descarcare, deci mai putina solicitare la incarcare, asa ca mai putina uzura la alternator si la baterie, asa ca se face si aici economie: le schimbam mai rar; nu conteaza ca pozitiile si stopurile si marsarierul si semnalizarea si faza scurta nu inseamna reducerea uzurii cu 50 la suta, conteaza ca plecam de la ceva si pe urma mai punem si iar mai punem si avem ce sa adunam)
- nu este vorba de "EXACT de inlocuirea stopurilor sau a pozitiilor", ca (pana la faza lunga macar, care ar necesita, am mai zis, niste leduri nemaintalnite, ca sa convinga orice sceptic) putem vorbi si de semnalizare/avarii, putem aminti si becurile de prin masina si portbagaj, putem vorbi si de o faza scurta urbana (majoritatea locuim in orase si mergem ziua cu faza scurta ca sa fim vizibili, nu?); asa ca tii cu ursul, si nu prea ineleg ce-ti iese: esti implicat in fabricarea/comercializarea becurilor cu filament? ca eu cu ledurile n-am nicio treaba - discut doar teoretic, si asta intelegand ca fiecare progres important se face cu pasi mici si cu multa stradanie indaratnica din partea "conservatorilor";
uite, eu sunt in stare sa fac o prinsoare cu tine ca in cativa ani (maximum 10, varianta cea mai pesimista; previzibil as spune numai 4-5, iar cazul cel mai optimist cel mult doi ani) utilizarea ledurilor sa va generaliza si se vor gasi becuri de faza lunga pentru orice standard
si repet si socoteala economisirilor:
- schimbam becurile (fiind ele cu led) mult mai rar
- prelungim durata de viata a alternatorului si bateriei
- economisim, pana la urma, si carburant; n-o sa se vada la fiecare kilometru, dar in consumul anual tot o sa se vada ceva
ce sa zic, din partea mea n-ai decat sa-ti cumperi o mie de becuri, sa ai pe stoc si sa dai si prietenilor, ca asta nu este important (cum anume iti echpezi tu masina, sau cum o echipez eu); dar daca mie mi se pare, in argumentatia mea, ca ceva (care, nu e mare lucru, dar e mai mult decat nimic) plus altceva (idem) plus inca altceva (stii tu) plus inca nu mai conteaza cate ceva-uri nu se poate sa iasa zero si tu incerci sa ma convingi cu locul tau de munca si cu sfaturi banale (ordine si ci curatenie in portbagaj, stilul de condus si transportul energiei electrice), cred ca ai (sau avem) o problema: nu vorbim despre aceleasi lucruri
asa ca am putea sa punem punct: poate sa fie ok pentru toata lumea ca mie mi se pare ca ledurile vor aduce un plus de fiabilitate si o reducere a costurilor utilizarii masinii, iar tu sa fii de alta parere