dutzup,1015197 scrie:Eu consider ca este falsa ideea cresterii consumului de combustibil odata cu cresterea consumului de curent in masina. Bineinteles ca si pe net parerile sunt impartite, si nu ma refer numai la forumuri de discutii unde isi dau cu parerea persoane neavizate in proportie de 99%. Ma refer la site-uri auto dedicate, unde recunosc ca pot fi angajati la fel de bine si pseudointelectuali, dar macar am impresia ca scrie cineva care are o idee.
Din pacate pentru tine, din acest punct de vedere nu exista absolut nici un dubiu si lucrurile sunt 100% extrem de clare: nu exista energie "gratis". Tu faci aceeasi gresala ca si majoritatea celor care promoteaza generatoarele HHO.
Pentru fiecare 1 W consumat sub forma de electricitate, alternatorul consuma cam 1.3 W de putere mecanica de la motor (randamentul conversiei energiei mecanice in energie electrica este de ordinul a 75%).
dutzup,1015197 scrie:Uitati 2 site-uri, unul romanesc si unul din UK, care scriu despre cum sa conducem in mod economic si la nici unul din puncte nu scrie sa mergem fara lumini sau fara incalzire in scaune sau fara sa dezaburim luneta sau parbrizul.
Cel mai probabil din motive de siguranta.
dutzup,1015197 scrie:Explicatia mea este ca alternatorul, prin constructie, are un curent maxim pe care il poate debita. Chiar daca exista consumatori mari care cer zeci sau sute de amperi el nu are cum sa debiteze un curent mai mare decat cel maxim pentru care a fost construit.
Gresala nr. 1: Da, dar chiar si sub acel maxim, alternatorul tot consuma energie mecanica de la motor, pe care o transforma cu un randament de 75% in energie electrica. Alternatorul nu scoate energia electrica "din nimic".
De exemplu, un consumator de 10 A la 14.4 V, va necesita o putere electrica de 144 W, pe care alternatorul o poate asigura, dar ca s-o produca va consuma vreo 200 W de energie mecanica de la motor. Daca dublezi consumul de curent la 20 A, puterea mecanica consumata de la motor ajunge la 400 W. Daca injumatatesti consumul de curent la 5 A, puterea mecanica consumata de pe motor ajunge la 100 W.
Si orice consum suplimentar de energie mecanica pe motor se traduce intr-un consum suplimentar de combustibil. Macar atata sper ca e evident.
Alternatorul nu functioneaza intr-un regim "totul sau nimic". El transforma energia mecanica, cu un randament de 75%, in energie electrica, atata cat ii cer consumatorii, dar pana la o anumita limita superioara cand intervine saturatia miezului magnetic, supraincalzirea bobinajelor, a diodelor, etc. Alternatorul poate debita curentul maxim de pe la 1500 RPM.
dutzup,1015197 scrie:Un alternator nu are cum sa ceara motorului o turatie mai mare decat ii da motorul pentru a putea debita un curent mai mare. El va debita atat curent cat poate in functie de turatia motorului.
Aici ai facut inca doua greseli fundamentale:
(2) alternatorul nu debiteaza curent cat vrea el in functie de turatie. Consumatorii sunt cei care stabilesc curentul in circuit (I = U / R, unde U = 14.4 V si R = rezistenta consumatorului). Nu alternatorul impinge curent cat vrea el ci consumatorii "suge" cat vor ei, pana la o anumita limita.
(3) la motor, putere mai mare NU inseamna neaparat turatie mai mare. Motorul poate produce 1 CP sau 5 CP la aceeasi turatie, 700 RPM. In al doilea caz insa se injecteaza mai multa motorina, de unde rezulta si un consum crescut.
dutzup,1015197 scrie:Curentul nominal al unui alternator, adica curentul de functionare normala, se obtine la turatii intre 1500 si 3000rot/min.
Huh?
dutzup,1015197 scrie:La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal,
Abordare gresita. Curentul MAXIM este limitat la un plafon mai scazut, dar curentul debitat este stabilit tot de consumatori. Consumatorii "suge" cat au ei nevoie (I = U / R, unde U = 14.4 V fixat, R = rezistenta consumatorului). Daca toti consumatorii insumati depasesc limita maxima a alternatorului, consumatorii incep sa suga curent si din baterie si bateria se descarca.
dutzup,1015197 scrie:Nu am observat nici macar o crestere a turatiei motorului cand am pornit faza lunga + dezghetare la ambele parbrize + incalzire in scaune.
NU este nevoie de crestere a turatiei. La aceeasi turatie se poate transfera mai multa putere mecanica de la motor la alternator (Putere = Cuplu x Turatie, deci daca turatia ramane aceeasi si creste cuplul, creste si puterea). De fiecare data insa, o putere mai mare luata de la motor va insemna un consum de combustibil mai mare.
dutzup,1015197 scrie:Oricum cand motorul e in cuplu la 2000-4000 rot/min si alternatorul functioneaza la valori nominale un consumator de 150W (cum ar fi becurile si muzica si un detector de radar) nu are un efect de crestere al consumului de combustibil.
Fals. Repet:
(1) Alternatorul nu "impinge" curent cat vrea el (adica "la valori nominale") ci consumatorii sug atata cat au nevoie. Daca alternatorul nu poate sa-i satisfaca, mai sug si din baterie.
(2) Poti sa ai 4000 RPM si consum 10 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 200 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Poti sa ai 4000 RPM si consum 20 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 400 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Poti sa ai 4000 RPM si consum 5 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 100 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Exista in continuare o relatie de proportionalitate intre puterea mecanica consumata si puterea electrica generata.
dutzup,1015197 scrie:Chiar daca totusi in practica ar exista o crestere este atat de mica incat poate fi ignorata.
Exista si nu poate fi ignorata tocmai pentru ca tu obtii mai putina energie electrica decat energia mecanica consumata si tu incerci sa maresti puterea motorului tocmai cu acel supliment de energie electrica (prin metode indirecte si care la randul lor au un randament subunitar).
Tema de casa: in care din variante consuma motorul mai mult?
(a) cu masina scoasa din viteza, tinut din acceleratie la 3000 RPM
(b) in treapta a III-a, la 3000 RPM
(c) in treapta a V-a, la 3000 RPM
Intrebari suplimentare, pentru puncte bonus:
1) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si turatia motorului?
2) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si puterea dezvoltata de motor?
3) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si consum?
Uite alte metode de a testa teoria ta:
M1) Cuplam alimentarea unui motor electric la iesirea unui alternator si axul motorului pe axul alternatorului. Aducem ansamblul la 2500 RPM si il lasam liber. Ce crezi ca se va intampla?
(a) se va invarti la 2500 RPM pana la adanci batraneti
(b) va incetini si se va opri
(c) va accelera pana la turatia nominala a alternatorului
M2) Ziceai mai sus: "cand motorul e in cuplu la 2000-4000 rot/min si alternatorul functioneaza la valori nominale un consumator [...] nu are un efect de crestere al consumului de combustibil."
Ce-ar fi daca am pune un alternator mai mare pe un motor la 3000 RPM si am lega un motor electric la alternator si iesirea motorului electric am pune-o in cutia de viteze, oare ar creste consumul de combustibil sau am obtine o masina care merge "gratis"?
dutzup,1015197 scrie:Pentru ca sunt sigur ca va incepe o polemica pe aceasta tema, tin sa precizez ca m-am consultat si cu coordonatorul proiectului meu de diploma de la Universitatea Politehnica Timisoara si a fost de acord cu aceasta idee.
In primul rand sunt EXTREM de dezamagit ca un absolvent de Politehnica poate sa creada ca alternatorul produce curent "gratis". In al doilea rand, sper ca respectivul coordonator este la Arhitectura sau Management in Productie si Transporturi. Daca este pe profil electric sau mecanic, ar trebui sa-i fie rusine si sa se lase de meserie.
Intrebare suplimentara, pentru fanii HHO: Se spune, in documentatia minune, ca la extrem instalatia produce "2 litru / minut" de gaz HHO. Nu se precizeaza la ce presiune, o sa presupun ca este vorba de presiunea atmosferica. Dupa care vorbeste de un motor V6 de 3 litri. Pai mai nene, fara sa tinem cont de turbina, motorul acela inghite probabil 1 litru de aer la presiune atmosferica la fiecare rotatie si face 1000 de rotatii la relanti, deci circula prin el 1000 de litri de aer intr-un minut de stat la relanti. Pe langa cat aer suge motorul acela la 3000 RPM, 2 litri pe minut este ca si cum faci pipi in Marea Neagra la Constanta si te astepti sa se simta apa mai sarata pe litoralul turcesc.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]