Tuning

HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde bricy » 15 Noi 2011, 20:45

http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=53&t=61784&hilit=+nu+ma+credeti

Nu prea stau cu ochii pe consum decat la drum lung cand il pot calcula exact.
Nu am chef de loc sa umblu la sondele lambda, asa ca mai simplu separ gazele.
Am zis k monez iar generatorul cand o sa am timp, am impresia totusi ca ajuta si el.
La drept vorbind de un an tot zic ca-l montez insa imi ia ceva timp si vad ca nu mai apuc.
"Nu întrebaţi ce poate să facă ţara pentru voi, întrebaţi-vă ce puteţi face voi pentru ţară"
Avatar utilizator
bricy
1nsane Member
 
Mesaje: 3375
Membru din: 11 Sep 2009, 12:15
Localitate: Tecuci
Maşina: Focus 2002 2.0i 131cp Brc
VIN: WF0NXXGCDN1P72637

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2011, 21:13

popadetrefla,998319 scrie:...
Am facut un generator de HHO, dar am facut doar probe cu el fara sa-l montez pe masina.
...
Cred insa, ca un mic aport din acest gaz, poate sa scada putin consumul de motorina / benzina.
...

bricy,998370 scrie:Am zis k monez iar generatorul cand o sa am timp, am impresia totusi ca ajuta si el.
La drept vorbind de un an tot zic ca-l montez insa imi ia ceva timp si vad ca nu mai apuc.

Eu cred ca ati gresit topicul... Zona pentru credinciosi este in alta parte. :D
Si ca sa fiu oarecum in ton, eu sunt sigur ca daca reusiti sa faceti calcule si teste va linistiti.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde popadetrefla » 16 Noi 2011, 19:26

Si ca sa fiu oarecum in ton, eu sunt sigur ca daca reusiti sa faceti calcule si teste va linistiti.


Bine. Lasa-ne sa facem calculele si testele sa ne linistim, si pana atunci posteaza la rubrica "LINISTITI". Sa inteleg ca dumneata ai facut si calcule si teste si te-ai linistit....
popadetrefla
Incepator
 
Mesaje: 42
Membru din: 04 Dec 2010, 19:44
Maşina: Ford 1.6 16V
VIN: WF0FXXWPDF2L38674

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde Mihai L » 16 Noi 2011, 21:53

Nu draguta, eu am participat la lectiile de fizica din scoala, liceu, facultate, asa cum au facut-o si proiectantii de la producatorii auto...
Faptul ca nici ei nu au gasit solutii ma duce cu gandul la doua variante: ori suntem toti prosti si voi destepti, ori invers.

Sincer, trebuie sa fii prea prost sa accepti prima varianta, cel putin din nivelul teoretic demonstrat de voi pana acum. :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 17 Dec 2011, 08:25

Buna ziua Ion!

Te rog dă-mi voie să ne tutuim în emailuri.

În primul rând mă bucur că te-ai înregistrat la noi, şi îţi urez un cald Bine ai venit!



Uite ce am promis pentru Tine (click pe titlu, se descarcă în format PDF):





1. Hidrogen ca combustibil? Eu am încercat. part.1 Experineţele proprii despre hidrogen.
2. Hidrogen ca combustibil? Eu am încercat. part.2
3. Hidrogen ca combustibil? Eu am încercat. part.3
4. Ce trebuie sa stim despre uleiuri? Comparaţia între 2 mărci de ulei, etc.
5. Tipuri de uzuri. Lucrare tribologică. Un deceniu am lucrat in domeniul ungerii
6. Cum parcăm maşinile? Un pic de umor - mie mi-a plăcut...



Îţi urez lectură plăcută, sper că găseşti informaţii noi citind aceste documente.



Să ne auzim numai de bine!



Nyaguly Sandor foto

Nyaguly Sandor
PowerTuning Romania
Gumax SRL




am primit pe mail documentia... daca ceva mai sus este ineregula rog un modelator sa modifice.

nu stiu daca imi este permis sa o pun aici ?! astept aprobarea celor care administreaza acest site. nu vreau sa fac reclama... dar consider ca este bine sa fie cunoscuta noua tehnologie pe care marile corporati petroliere incearca sa o tina cat mai ascunsa si chiar sa dezinformeze...
Ultima oară modificat de octa pe 18 Dec 2011, 17:36, modificat 1 dată în total.
Motiv: am comasat mesaje scrise consecutiv in mai putin de 10 minute. pentru completari exista butonul "modifica".
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde octa » 18 Dec 2011, 17:38

documentatie? unde?
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002
GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4228
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 19:04

o am pe mail... trimisa.
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde silviupn69 » 18 Dec 2011, 20:18

Nu ne lasa sa ramanem de caruta, expuneo !
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:17

Hidrogen ca combustibil? Eu am încercat....
Să începem cu teoria: cu toţi am învăţat la orele de fizică când nu ne-am chiulit, că apa se poate descompune în hidrogen şi oxigen prin electroliză. De fapt introducem curent suficient de mare ca moleculele de oxigen să se desparte de moleculele de hidrogen.
Ce gaz rezultă de aici? Oxihidrogen, numit şi Gaz Brown, după primul savant care a studiat acest gaz miraculos. Despre gazul Brown puteţi citi aici: http://www.energielibera.net/Motorul-cu ... genul.html
Cum am întâlnit eu tehnologia aceasta? Este o poveste interesantă, care merită împărţit.
Am un prieten inventator, pe nume Marius Moldoveanu, care şi-a cumpărat din SUA un generator de oxihidrogen pentru maşina personală, un Logan 1.5 dCi. M-a vizitat, şi am fost uimit de consumul de combustibil, care era 2.8 litri/100km, la drum întins. Am condus si eu maşina, şi motorul avea cuplu simţibil mai mare, deci mi-a plăcut aşa fel încât l-am rugat pe Marius să-mi comandă şi mie un kit.
În scurt timp după această întâlnire, Marius a lovit maşina, impactul distrugând şi generatorul de oxihidrogen (HHO). Şi-a pus capul de inventator şi a proiectat un kit total nou, care după calculele lui trebuia să fie mai bun decât cel de fabrică. A încercat să facă un prototip aici la noi în ţară, a umblat peste tot dar nimeni nu a fost interesat de proiect. A trimis desenele şi calculele în SUA la fabrică, care au şi fabricat prototipul. S-a constatat că într-adevăr este mai bun decât al lor, şi l-a întrebat pe Marius cât cere pentru înbunătăţirile aduse?
Răspunsul lui Marius: nimic, nu ii trebuie bani, a lucrat pentru scăderea poluării Pământului, etc. Aici trebuie să înţelegem, că inventatorii şi în general oamenii de ştiinţă nu sunt motivaţi de bani: succesele cele mai mari reprezintă un proiect care funcţionează, cu care poate ajuta multă lume.
Proprietarul fabricii, Michael l-a invitat pe Marius la fabrică, să ajute la dezvoltarea produsului. Guvernul chinez era interesat de produs, aşa că Michael l-a trimis pe Marius pentru 8 luni in China, după care pentru 6 luni la Insulele Filipine, de aici nu l-am mai văzut pe prietenul meu, corespondem câteodată pe e-mail.
Între timp a ajuns şi sistemul meu, de fapt un sistem dublu: pentru motoarele mai mari de 1800 cmc trebuie 2 generatoare. În continuare vă prezint sistemul meu, pe elemente:
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:34

cum incarc niste fisiere pdf care le am salvate pe desktop ???
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:35

1
Fişiere ataşate
Hidrogen%20ca%20combustibil-%20eu%20am%20incercat%20-%20Part%20I..pdf
(404.53 KiB) Descărcat de 652 ori
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:37

2
Fişiere ataşate
Hidrogen%20ca%20combustibil-%20eu%20am%20incercat%20-%20Part.II.pdf
(283.57 KiB) Descărcat de 318 ori
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:38

3
Fişiere ataşate
Hidrogen%20ca%20combustibil-%20eu%20am%20incercat%20-%20part.III.pdf
(314.2 KiB) Descărcat de 270 ori
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde ztunoi2 » 18 Dec 2011, 21:51

sistemul merge dezvoltat si aduse unele imbunatatiri... am cateva ideei ! ;)

in documente aveti chiar niste linkuri care merita citite !

cat o sa mai ramanem sclavii marilor companii petroliere ??? cat o sa mai inghitim minciulile guvernelor ?

credinta nu este egala cu religia ! religia si politicul au fost inventate pentru manipularea prostimi... guvernele sunt niste marionete conduse din umbra de puteri ascunse ! care nu vor sa stim... sa cunoastem... ne vor inrobiti !

pe voi va mai reprezinta statul ??? ganditi-va bine ! deschideti larg ochii si veti vedea adevarul...


lumea este condusa de Ei ! Ei trag sforile ! Ei decid !
ztunoi2
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 12 Dec 2011, 18:12
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXGCDA2R75178

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Dec 2011, 23:03

ztunoi2,1015081 scrie:ganditi-va bine ! deschideti larg ochii si veti vedea adevarul...

Adevarul este ca, pe lumea asta, doar 3 lucruri sunt nelimitate: apa, aerul si fraierul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde dutzup » 19 Dec 2011, 21:10

Avand in vedere ca in esenta subiectul asta e si despre economia de combustibil as dori sa-mi exprim parerea despre ideea ca un consumator in plus va creste curentul absorbit din alternator si implicit va creste consumul de combustibil. Pentru ca am observat ca este considerat ca un motiv important folosit in combaterea ideii instalarii sistemului HHO.

Eu consider ca este falsa ideea cresterii consumului de combustibil odata cu cresterea consumului de curent in masina. Bineinteles ca si pe net parerile sunt impartite, si nu ma refer numai la forumuri de discutii unde isi dau cu parerea persoane neavizate in proportie de 99%. Ma refer la site-uri auto dedicate, unde recunosc ca pot fi angajati la fel de bine si pseudointelectuali, dar macar am impresia ca scrie cineva care are o idee.

Uitati 2 site-uri, unul romanesc si unul din UK, care scriu despre cum sa conducem in mod economic si la nici unul din puncte nu scrie sa mergem fara lumini sau fara incalzire in scaune sau fara sa dezaburim luneta sau parbrizul.

http://www.drive-test.ro/stiri/528/-cum ... u-uri.html

http://www.carbibles.com/gasmileage.html
http://www.carbibles.com/gasmileage2.html

Uitati si un site care explica metoda constructiva si functionarea alternatorului pentru cei interesati:

http://www.scritube.com/tehnica-mecanic ... 212423.php

Explicatia mea este ca alternatorul, prin constructie, are un curent maxim pe care il poate debita. Chiar daca exista consumatori mari care cer zeci sau sute de amperi el nu are cum sa debiteze un curent mai mare decat cel maxim pentru care a fost construit. Un alternator nu are cum sa ceara motorului o turatie mai mare decat ii da motorul pentru a putea debita un curent mai mare. El va debita atat curent cat poate in functie de turatia motorului. Curentul nominal al unui alternator, adica curentul de functionare normala, se obtine la turatii intre 1500 si 3000rot/min.

La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal, pornirea multor consumatori se face simtita la unele masini chiar prin fluctuatii in turatii. Lucrul asta nu l-am observat la masini de ultima generatie datorita dimensionarii mult mai corecte a consumatorilor si a alternatorului. Nu am observat nici macar o crestere a turatiei motorului cand am pornit faza lunga + dezghetare la ambele parbrize + incalzire in scaune. Oricum cand motorul e in cuplu la 2000-4000 rot/min si alternatorul functioneaza la valori nominale un consumator de 150W (cum ar fi becurile si muzica si un detector de radar) nu are un efect de crestere al consumului de combustibil. Chiar daca totusi in practica ar exista o crestere este atat de mica incat poate fi ignorata.

Pentru ca sunt sigur ca va incepe o polemica pe aceasta tema, tin sa precizez ca m-am consultat si cu coordonatorul proiectului meu de diploma de la Universitatea Politehnica Timisoara si a fost de acord cu aceasta idee.

Si acum sa curga injuraturile ......:))
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde Mihai L » 19 Dec 2011, 23:52

dutzup,1015197 scrie:...
Uitati 2 site-uri, unul romanesc si unul din UK, care scriu despre cum sa conducem in mod economic si la nici unul din puncte nu scrie sa mergem fara lumini sau fara incalzire in scaune sau fara sa dezaburim luneta sau parbrizul.

Vorbim de sisteme de siguranta (mai putin incalzirea in scaune - desi chiar si acolo putem vorbi de siguranta in cazul unu sofer care sufera de sale :)) ), nu se pune problema sa le dezactivam pentru a economisi energie... :D
dutzup,1015197 scrie:Explicatia mea este ca alternatorul, prin constructie...

Facem si ceva practica, cu masuratori si date concrete, sau ramane doar la teorie, caz in care nu consumam nici benzina nici hho? =))

Explicatia mea este de fapt ca utilizarea hho in practica nu face multe parale. Daca ma intrebi de argumente, eu recunosc ca le folosesc pe ale tale, se potrivesc de minune... :D
dutzup,1015197 scrie:La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal, pornirea multor consumatori se face simtita la unele masini chiar prin fluctuatii in turatii. Lucrul asta nu l-am observat la masini de ultima generatie datorita dimensionarii mult mai corecte a consumatorilor si a alternatorului. Nu am observat nici macar o crestere a turatiei motorului cand am pornit faza lunga + dezghetare la ambele parbrize + incalzire in scaune.

Gresit. La mine cand a fost cureaua de accesorii dusa au facut exact aceste teste. Si functioneaza! :D Si apropo', vorbim de un motor diesel, deci putere ar fi suficienta teoretic, fata de un motor pe benzina.
dutzup,1015197 scrie:...tin sa precizez ca m-am consultat si cu coordonatorul proiectului meu de diploma de la Universitatea Politehnica Timisoara si a fost de acord cu aceasta idee.

Ca sa fiu sincer, de multa vreme ma gandeam ca invatamantul romanesc nu o duce bine. Tocmai ce mi-ai confirmat. =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 20 Dec 2011, 01:14

dutzup,1015197 scrie:Eu consider ca este falsa ideea cresterii consumului de combustibil odata cu cresterea consumului de curent in masina. Bineinteles ca si pe net parerile sunt impartite, si nu ma refer numai la forumuri de discutii unde isi dau cu parerea persoane neavizate in proportie de 99%. Ma refer la site-uri auto dedicate, unde recunosc ca pot fi angajati la fel de bine si pseudointelectuali, dar macar am impresia ca scrie cineva care are o idee.

Din pacate pentru tine, din acest punct de vedere nu exista absolut nici un dubiu si lucrurile sunt 100% extrem de clare: nu exista energie "gratis". Tu faci aceeasi gresala ca si majoritatea celor care promoteaza generatoarele HHO.

Pentru fiecare 1 W consumat sub forma de electricitate, alternatorul consuma cam 1.3 W de putere mecanica de la motor (randamentul conversiei energiei mecanice in energie electrica este de ordinul a 75%).

dutzup,1015197 scrie:Uitati 2 site-uri, unul romanesc si unul din UK, care scriu despre cum sa conducem in mod economic si la nici unul din puncte nu scrie sa mergem fara lumini sau fara incalzire in scaune sau fara sa dezaburim luneta sau parbrizul.

Cel mai probabil din motive de siguranta.

dutzup,1015197 scrie:Explicatia mea este ca alternatorul, prin constructie, are un curent maxim pe care il poate debita. Chiar daca exista consumatori mari care cer zeci sau sute de amperi el nu are cum sa debiteze un curent mai mare decat cel maxim pentru care a fost construit.

Gresala nr. 1: Da, dar chiar si sub acel maxim, alternatorul tot consuma energie mecanica de la motor, pe care o transforma cu un randament de 75% in energie electrica. Alternatorul nu scoate energia electrica "din nimic".
De exemplu, un consumator de 10 A la 14.4 V, va necesita o putere electrica de 144 W, pe care alternatorul o poate asigura, dar ca s-o produca va consuma vreo 200 W de energie mecanica de la motor. Daca dublezi consumul de curent la 20 A, puterea mecanica consumata de la motor ajunge la 400 W. Daca injumatatesti consumul de curent la 5 A, puterea mecanica consumata de pe motor ajunge la 100 W.
Si orice consum suplimentar de energie mecanica pe motor se traduce intr-un consum suplimentar de combustibil. Macar atata sper ca e evident.

Alternatorul nu functioneaza intr-un regim "totul sau nimic". El transforma energia mecanica, cu un randament de 75%, in energie electrica, atata cat ii cer consumatorii, dar pana la o anumita limita superioara cand intervine saturatia miezului magnetic, supraincalzirea bobinajelor, a diodelor, etc. Alternatorul poate debita curentul maxim de pe la 1500 RPM.

dutzup,1015197 scrie:Un alternator nu are cum sa ceara motorului o turatie mai mare decat ii da motorul pentru a putea debita un curent mai mare. El va debita atat curent cat poate in functie de turatia motorului.

Aici ai facut inca doua greseli fundamentale:
(2) alternatorul nu debiteaza curent cat vrea el in functie de turatie. Consumatorii sunt cei care stabilesc curentul in circuit (I = U / R, unde U = 14.4 V si R = rezistenta consumatorului). Nu alternatorul impinge curent cat vrea el ci consumatorii "suge" cat vor ei, pana la o anumita limita.

(3) la motor, putere mai mare NU inseamna neaparat turatie mai mare. Motorul poate produce 1 CP sau 5 CP la aceeasi turatie, 700 RPM. In al doilea caz insa se injecteaza mai multa motorina, de unde rezulta si un consum crescut.

dutzup,1015197 scrie:Curentul nominal al unui alternator, adica curentul de functionare normala, se obtine la turatii intre 1500 si 3000rot/min.

Huh? :-/

dutzup,1015197 scrie:La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal,

Abordare gresita. Curentul MAXIM este limitat la un plafon mai scazut, dar curentul debitat este stabilit tot de consumatori. Consumatorii "suge" cat au ei nevoie (I = U / R, unde U = 14.4 V fixat, R = rezistenta consumatorului). Daca toti consumatorii insumati depasesc limita maxima a alternatorului, consumatorii incep sa suga curent si din baterie si bateria se descarca.

dutzup,1015197 scrie:Nu am observat nici macar o crestere a turatiei motorului cand am pornit faza lunga + dezghetare la ambele parbrize + incalzire in scaune.

NU este nevoie de crestere a turatiei. La aceeasi turatie se poate transfera mai multa putere mecanica de la motor la alternator (Putere = Cuplu x Turatie, deci daca turatia ramane aceeasi si creste cuplul, creste si puterea). De fiecare data insa, o putere mai mare luata de la motor va insemna un consum de combustibil mai mare.

dutzup,1015197 scrie:Oricum cand motorul e in cuplu la 2000-4000 rot/min si alternatorul functioneaza la valori nominale un consumator de 150W (cum ar fi becurile si muzica si un detector de radar) nu are un efect de crestere al consumului de combustibil.

Fals. Repet:
(1) Alternatorul nu "impinge" curent cat vrea el (adica "la valori nominale") ci consumatorii sug atata cat au nevoie. Daca alternatorul nu poate sa-i satisfaca, mai sug si din baterie.
(2) Poti sa ai 4000 RPM si consum 10 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 200 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Poti sa ai 4000 RPM si consum 20 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 400 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Poti sa ai 4000 RPM si consum 5 A, vei consuma de la motor aproximativ aceiasi 100 W de putere mecanica de care vorbeam mai sus. Exista in continuare o relatie de proportionalitate intre puterea mecanica consumata si puterea electrica generata.

dutzup,1015197 scrie:Chiar daca totusi in practica ar exista o crestere este atat de mica incat poate fi ignorata.

Exista si nu poate fi ignorata tocmai pentru ca tu obtii mai putina energie electrica decat energia mecanica consumata si tu incerci sa maresti puterea motorului tocmai cu acel supliment de energie electrica (prin metode indirecte si care la randul lor au un randament subunitar).

Tema de casa: in care din variante consuma motorul mai mult?
(a) cu masina scoasa din viteza, tinut din acceleratie la 3000 RPM
(b) in treapta a III-a, la 3000 RPM
(c) in treapta a V-a, la 3000 RPM

Intrebari suplimentare, pentru puncte bonus:
1) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si turatia motorului?
2) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si puterea dezvoltata de motor?
3) Ce legatura este intre pozitia pedalei de acceleratie si consum?

Uite alte metode de a testa teoria ta:
M1) Cuplam alimentarea unui motor electric la iesirea unui alternator si axul motorului pe axul alternatorului. Aducem ansamblul la 2500 RPM si il lasam liber. Ce crezi ca se va intampla?
(a) se va invarti la 2500 RPM pana la adanci batraneti
(b) va incetini si se va opri
(c) va accelera pana la turatia nominala a alternatorului

M2) Ziceai mai sus: "cand motorul e in cuplu la 2000-4000 rot/min si alternatorul functioneaza la valori nominale un consumator [...] nu are un efect de crestere al consumului de combustibil."
Ce-ar fi daca am pune un alternator mai mare pe un motor la 3000 RPM si am lega un motor electric la alternator si iesirea motorului electric am pune-o in cutia de viteze, oare ar creste consumul de combustibil sau am obtine o masina care merge "gratis"?

dutzup,1015197 scrie:Pentru ca sunt sigur ca va incepe o polemica pe aceasta tema, tin sa precizez ca m-am consultat si cu coordonatorul proiectului meu de diploma de la Universitatea Politehnica Timisoara si a fost de acord cu aceasta idee.

In primul rand sunt EXTREM de dezamagit ca un absolvent de Politehnica poate sa creada ca alternatorul produce curent "gratis". In al doilea rand, sper ca respectivul coordonator este la Arhitectura sau Management in Productie si Transporturi. Daca este pe profil electric sau mecanic, ar trebui sa-i fie rusine si sa se lase de meserie.

Intrebare suplimentara, pentru fanii HHO: Se spune, in documentatia minune, ca la extrem instalatia produce "2 litru / minut" de gaz HHO. Nu se precizeaza la ce presiune, o sa presupun ca este vorba de presiunea atmosferica. Dupa care vorbeste de un motor V6 de 3 litri. Pai mai nene, fara sa tinem cont de turbina, motorul acela inghite probabil 1 litru de aer la presiune atmosferica la fiecare rotatie si face 1000 de rotatii la relanti, deci circula prin el 1000 de litri de aer intr-un minut de stat la relanti. Pe langa cat aer suge motorul acela la 3000 RPM, 2 litri pe minut este ca si cum faci pipi in Marea Neagra la Constanta si te astepti sa se simta apa mai sarata pe litoralul turcesc.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde temir » 20 Dec 2011, 08:05

Cate o bere la atei.

Chiar nu bagati de seama ca discutia aceasta este similara cu cea despre religie? degeaba vrei s-ai demonstrezi, negru pe alb, credinciosului ca alearga dupa fluturi, ca el ti-o reteaza scurt: ei, si? eu cred si-asa, si cu asta basta!
Avatar utilizator
temir
Member
 
Mesaje: 349
Membru din: 23 Feb 2009, 21:21
Maşina: mondeo ghia '95 1.8 16v
VIN: careestesinusebea

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 20 Dec 2011, 10:04

Hai sa mai incerc o varianta:

Prin bobina rotorului trece un curent electric. Acel curent produce un camp magnetic in jurul rotorului. Intensitatea campului este cu atat mai mare cu cat curentul este mai mare.

Prin bobina statorului trece un curent electric (cel absorbit de consumatori). Acel curent produce un camp magnetic in jurul statorului. Intensitatea campului este cu atat mai mare cu cat curentul este mai mare.

Cele doua campuri au tendinta sa se atraga, deci rotorul "nu vrea" sa se roteasca fata de stator. Cu cat curentii prin bobine sunt mai mari, cu atat campul magnetic este mai intens si "forta" de atractie dintre bobine este mai mare.

Aceasta forta de atractie este exact cuplul rezistent in axul alternatorului, motorul masinii trebuie sa depuna efort suplimentar ca sa invinga acest cuplu, la fel cum tu ai depune efort ca sa dezlipesti doi magneti care se atrag.

Daca curentul consumat scade, intensitatea campului magnetic scade, cuplul rezistent scade.
Daca curentul consumat creste, intensitatea campului magnetic creste, cuplul rezistent creste.

Pentru ca are de invins un cuplu suplimentar, are de debitat o putere suplimentara, motorul va cere mai mult combustibil. ECU va detecta ca trebuie sa dea mai mult combustibil ca sa pastreze motorul si consumatorii in echilibru la o anumita turatie si va mari cantitatea de combustibil injectat => va creste consumul.

Iar Puterea = Cuplu x Turatie, de aceea poti sa transferi putere mai mare (transfer mai rapid de energie) fara sa fie necesar sa maresti neaparat turatia.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde dutzup » 20 Dec 2011, 15:45

Parerile sunt impartite si intr-adevar vorbim degeaba fara masuratori. Am cautat pe net un studiu legat de treaba asta dar nu am gasit nimic argumentat stiintific.

Vorbim totusi de un motor cu o putere mecanica de peste 100kW adica peste 100.000 W si de un consumator de 400W. Cata diferenta de consum poate genera?

@Daniel

"Cele doua campuri au tendinta sa se atraga, deci rotorul "nu vrea" sa se roteasca fata de stator"

HUH? Problema asta exista doar la pornirea alternatorului si la modificari bruste ale curentului prin bobina rotorului. Nu eu am dezvoltat teoria asta ci altii mai destepti. Mie mi se pare foarte clar explicat mai jos:

"The second problem with a high initial current in the field coil is that it makes the rotor extremely difficult to turn. O forţă electromotoare (EMF) se va opune la orice schimbare în curent în bobina statorului. An electromotive force (emf) will oppose any change in current in the stator coil. Mai mare schimbare în curent, cu atât mai mare emf opuse. The larger the change in current, the larger the opposing emf. În cazul în care un curent mare este iniţial curge prin bobină câmp, chiar şi o viteză redusă rotorului va duce la o schimbare mare de curent în bobina statorului. If a large current is initially flowing through the field coil, even a low rotor speed will result in a large change of current in the stator coil. EMF adversă va face alternator foarte dificil pentru a porni. The opposing emf will make the alternator very difficult to turn. Odată ce alternatorul este de cotitură, această EMF va dispărea, ci este generat numai prin schimbări mari în curenţi actuale, nu în mare şi de ei înşişi. Once the alternator is turning, this emf will disappear; it is generated only by large changes in current, not large currents in and of themselves. Cu toate acestea, CEM iniţială poate fi prea mare pentru a depăşi o forţă, şi alternator nu poate deveni auto-susţine. However, the initial emf may be too large a force to overcome, and the alternator may never become self-sustaining."

linkul de unde e citatul: http://web.media.mit.edu/~nathan/nepal/ ... nator.html

In alta ordine de idei eu nu am combatut principiul de functionare al alternatorului ci doar ideea ca un consum mai mare de curent duce la o crestere a consumului de combustibil. Eu nu am zis ca alternatorul da curent cat vrea. Evident ca, curentul generat este cel care este cerut de consumatori. Eu am zis ca oricat ar cere consumatorii el nu poate da mai mult decat a fost construit sa dea.
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 20 Dec 2011, 19:27

dutzup,1015495 scrie:Parerile sunt impartite si intr-adevar vorbim degeaba fara masuratori. Am cautat pe net un studiu legat de treaba asta dar nu am gasit nimic argumentat stiintific.

Parerile nu sunt deloc impartite. Orice consum suplimentar pe motor atrage cresterea consumului de combustibil. Motorul nu poate produce energie mecanica din nimic.

dutzup,1015495 scrie:Vorbim totusi de un motor cu o putere mecanica de peste 100kW adica peste 100.000 W si de un consumator de 400W. Cata diferenta de consum poate genera?

Relativ mica fata de consumul normal al motorului, insa tocmai existenta acestui consum suplimentar pe motor invalideaza utilitatea HHO. "Inginerii" care promoveaza HHO pretind ca, cu un consum de 400 W, are loc cresterea puterii motorului cu 15.000 - 20.000 W (aprox. 15 % - 20 %).

dutzup,1015495 scrie:HUH? Problema asta exista doar la pornirea alternatorului si la modificari bruste ale curentului prin bobina rotorului.

Fals.
Citatul prezentat de tine se refera la un efort suplimentar, care apare in plus pe langa cel normal, la modificarea curentului prin stator.

Daca ar fi dupa teoria ta, am putea lua un alternator si am putea alimenta din el un bec si un motor electric. Motorul electric l-am cupla la alternator si, odata ce am pus in functiune ansamblul, am avea lumina pe gratis, pana la adanci batraneti.

Sau am putea alimenta din acel alternator doua motoare electrice, unul sa invarta alternatorul si unul sa invarta rotile si am obtine o masina care merge gratis.

dutzup,1015495 scrie:In alta ordine de idei eu nu am combatut principiul de functionare al alternatorului ci doar ideea ca un consum mai mare de curent duce la o crestere a consumului de combustibil.

Ok, dar din pacate nu-i asa. Alternatorul consuma energie mecanica de la motor si o converteste cu un randament de 75% in energie electrica (consumul de energie electrica este impus de consumatori, in limitele constructive ale alternatorului). Motorul trebuie sa arda supliment de combustibil pentru a produce aceasta energie mecanica.

dutzup,1015495 scrie:Eu nu am zis ca alternatorul da curent cat vrea. Evident ca, curentul generat este cel care este cerut de consumatori.

Pai si cum era cu alternatorul care functioneaza "la curentul nominal"?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde dutzup » 20 Dec 2011, 19:59

DanielArdelian2,1015575 scrie:
dutzup,1015495 scrie:HUH? Problema asta exista doar la pornirea alternatorului si la modificari bruste ale curentului prin bobina rotorului.

Fals.
Citatul prezentat de tine se refera la un efort suplimentar, care apare in plus pe langa cel normal, la modificarea curentului prin stator.


FALS. Daca citesti tot textul, ai sa vezi la inceput ca , citez "The rotor is also referred to as the alternator’s "field." " Deci la variatii bruste al curentului prin rotor asa cum am zis eu. SI nu se refera la cresterea consumului de curent , curent care este debitat de stator.

DanielArdelian2,1015575 scrie:Daca ar fi dupa teoria ta, am putea lua un alternator si am putea alimenta din el un bec si un motor electric. Motorul electric l-am cupla la alternator si, odata ce am pus in functiune ansamblul, am avea lumina pe gratis, pana la adanci batraneti.

Sau am putea alimenta din acel alternator doua motoare electrice, unul sa invarta alternatorul si unul sa invarta rotile si am obtine o masina care merge gratis.


FALS. Asta vrei tu sa intelegi din ce zic eu.


DanielArdelian2,1015575 scrie:
dutzup,1015495 scrie:Eu nu am zis ca alternatorul da curent cat vrea. Evident ca, curentul generat este cel care este cerut de consumatori.

Pai si cum era cu alternatorul care functioneaza "la curentul nominal"?


Nu stiu exact la ce te referi. Baga citatul cu functionarea la curent nominal la care te referi.
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 20 Dec 2011, 20:26

dutzup,1015584 scrie:FALS. Daca citesti tot textul, ai sa vezi la inceput ca , citez "The rotor is also referred to as the alternator’s "field." " Deci la variatii bruste al curentului prin rotor asa cum am zis eu. SI nu se refera la cresterea consumului de curent , curent care este debitat de stator.

Uite citatul cu pricina:

The second problem with a high initial current in the field coil is that it makes the rotor extremely difficult to turn. An electromotive force (emf) will oppose any change in current in the stator coil. The larger the change in current, the larger the opposing emf. If a large current is initially flowing through the field coil, even a low rotor speed will result in a large change of current in the stator coil.


Citatul spune asa:
(1) Orice variatie a curentului prin stator (textul rosu) va duce la aparitia acelei forte (emf)
(2) Cand alternatorul sta pe loc, curentul prin stator este zero. Cand alternatorul incepe sa se invarta, incepe sa debiteze curent => curentul prin stator incepe sa creasca => curentul prin stator variaza => apare fenomenul de la pct (1).

Deci punerea in functiune a alternatorului are ca efect o variatie a curentului prin stator care atrage fenomenul de la pct (1).

Mai departe, citatul spune cam asa: pentru a limita fenomenul de la pct (1), trebuie sa limitam curentul debitat de alternator la pornire. Pentru asta, vom limita curentul prin rotor, ca pe ala putem sa-l controlam si asta va avea ca efect reducerea fluxului magnetic produs de rotor, ceea ce va atrage scaderea curentului produs de stator, ceea ce va limita fenomenul de la pct (1).

(3) Desi citatul nu precizeaza explicit, acelasi fenomen apare si cand curentul prin stator variaza datorita cuplarii unui consumator => apare fenomenul de la pct (1).
(4) Citatul se refera doar la faza initiala de pornire si nu are absolut nici o relevanta in ce priveste consumul de energie mecanica in functionarea ulterioara a alternatorului.

dutzup,1015584 scrie:FALS. Asta vrei tu sa intelegi din ce zic eu.

Acelea sunt implicatii si consecinte directe ale teoriei "energiei electrice gratuite" din alternator.
Din pacate insa nu sunt realizabile.

dutzup,1015584 scrie:Nu stiu exact la ce te referi. Baga citatul cu functionarea la curent nominal la care te referi.


dutzup,1015197 scrie:La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal

dutzup,1015197 scrie:Un alternator nu are cum sa ceara motorului o turatie mai mare decat ii da motorul pentru a putea debita un curent mai mare. El va debita atat curent cat poate in functie de turatia motorului. Curentul nominal al unui alternator, adica curentul de functionare normala, se obtine la turatii intre 1500 si 3000rot/min.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde dutzup » 20 Dec 2011, 21:22

DanielArdelian2,1015597 scrie:
dutzup,1015584 scrie:FALS. Daca citesti tot textul, ai sa vezi la inceput ca , citez "The rotor is also referred to as the alternator’s "field." " Deci la variatii bruste al curentului prin rotor asa cum am zis eu. SI nu se refera la cresterea consumului de curent , curent care este debitat de stator.

Uite citatul cu pricina:

The second problem with a high initial current in the field coil is that it makes the rotor extremely difficult to turn. An electromotive force (emf) will oppose any change in current in the stator coil. The larger the change in current, the larger the opposing emf. If a large current is initially flowing through the field coil, even a low rotor speed will result in a large change of current in the stator coil.


Citatul spune asa:
(1) Orice variatie a curentului prin stator (textul rosu) va duce la aparitia acelei forte (emf)
(2) Cand alternatorul sta pe loc, curentul prin stator este zero. Cand alternatorul incepe sa se invarta, incepe sa debiteze curent => curentul prin stator incepe sa creasca => curentul prin stator variaza => apare fenomenul de la pct (1).

Deci punerea in functiune a alternatorului are ca efect o variatie a curentului prin stator care atrage fenomenul de la pct (1).

Mai departe, citatul spune cam asa: pentru a limita fenomenul de la pct (1), trebuie sa limitam curentul debitat de alternator la pornire. Pentru asta, vom limita curentul prin rotor, ca pe ala putem sa-l controlam si asta va avea ca efect reducerea fluxului magnetic produs de rotor, ceea ce va atrage scaderea curentului produs de stator, ceea ce va limita fenomenul de la pct (1).

(3) Desi citatul nu precizeaza explicit, acelasi fenomen apare si cand curentul prin stator variaza datorita cuplarii unui consumator => apare fenomenul de la pct (1).
(4) Citatul se refera doar la faza initiala de pornire si nu are absolut nici o relevanta in ce priveste consumul de energie mecanica in functionarea ulterioara a alternatorului.


Complet de acord cu traducerea. Problema e ca fenomenul acela de franare in alternator datorita atractiei campurilor magnetice este acest "EMF" care este explicat in text, si apare doar la cuplarea consumatorilor. Dupa aia asa ceva nu mai exista. Deci nu are cum sa produca un consum de combustibil crescut.

dutzup,1015584 scrie:FALS. Asta vrei tu sa intelegi din ce zic eu.

Acelea sunt implicatii si consecinte directe ale teoriei "energiei electrice gratuite" din alternator.
Din pacate insa nu sunt realizabile.[/quote]

Eu zic cu totul altceva. Si de fapt nu zic eu ci preiau din ce au zis altii. Daca tu asta intelegi din ce sustin eu, e treaba ta.

dutzup,1015584 scrie:Nu stiu exact la ce te referi. Baga citatul cu functionarea la curent nominal la care te referi.


dutzup,1015197 scrie:La functionarea la ralanti, cand curentul debitat de alternator este mai mic decat cel nominal

dutzup,1015197 scrie:Un alternator nu are cum sa ceara motorului o turatie mai mare decat ii da motorul pentru a putea debita un curent mai mare. El va debita atat curent cat poate in functie de turatia motorului. Curentul nominal al unui alternator, adica curentul de functionare normala, se obtine la turatii intre 1500 si 3000rot/min.
[/quote]


Da, intr-un tabel gasit pe net legat de functionarea mai multor modele de alternatoare se pot vedea valorile curentului nominal, cel maxim si la ce valori ale turatiei motorului se pot obtine. La ralanti, alternatorul nu poate debita nici macar daca e nevoie, curentul nominal. Deci repet, chiar daca consumatorii cer un curent de 35A, alternatorul nu este capabil sa-l genereze la 800rot/min (ralanti). Curentul in acest caz va fi absorbit din baterie. Sper ca am fost destul de clar.


Si cred ca discutia asta nu-si mai are rostul fara niste informatii noi sau ceva documentatie. Pentru ca in curand o sa incepem sa urmarim greselile de ortografie cum am vazut in alte subiecte :)).

Eu raman la parerea mea, adica in cazul in care chiar daca exista o modificare a consumului de combustibil este absolut neinsemnata. Si nu e doar parerea mea dupa cum am mai spus. Ar fi fost cam greu sa sustin o parere daca as fi fost singur in nebunia mea. Evident ca exista posibilitatea sa gresesc pentru ca nu sunt cercetator in domeniul alternatoarelor :D .

Si tu ramai la parerea ta. Chiar e bine sa existe pareri diferite pentru ca asa s-au nascut teorii si s-au creat lucruri noi.

Numai bine
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde Mihai L » 20 Dec 2011, 21:58

dutzup,1015616 scrie:Si cred ca discutia asta nu-si mai are rostul fara niste informatii noi sau ceva documentatie. Pentru ca in curand o sa incepem sa urmarim greselile de ortografie cum am vazut in alte subiecte :)).
...

Deocamdata cred ca tu esti cel fara argumente. :D Nu-i nimic, noi asteptam increzatori dovezi.
Dar acum pe bune, sa stii ca perpetuum mobile nu "iezigsta"; iata un alt citat, care te-a putea ajuta in viitor: lucrurile gratis costa cel mai mult.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde temir » 21 Dec 2011, 08:47

Problema e ca fenomenul acela de franare in alternator datorita atractiei campurilor magnetice este acest "EMF" care este explicat in text, si apare doar la cuplarea consumatorilor. Dupa aia asa ceva nu mai exista. Deci nu are cum sa produca un consum de combustibil crescut.

Ce misto! cred ca si cu benzina/motorina ar trebui sa fie la fel: sa consume numai cand pleci de pe loc, cel mult la bagarea in viteza, nu?

Eu zic cu totul altceva. Si de fapt nu zic eu ci preiau din ce au zis altii. Daca tu asta intelegi din ce sustin eu, e treaba ta.

E treaba lui ca intelege ceva din ce sustii tu, care de fapt e preluat din ce au zis altii - pai Daniel nu e si el unul dintre niste "altii"? Sau pacatuieste ca e de fata si ca argumenteaza, explica si nu preia de pleasca din ce au zis altii (altii lui fiind altii decat altii tai).

Man, nu vreau sa te supar, dar simplul fapt ca batutul campilor nu se pedepseste ca batutul copiilor nu este o motivatie pentru asemenea ciomageala. Fii si tu mai milos, ca le doare si pe ele*.

* ele = campurile magnetice, pajistile cu pricina; sau Campoiile Elizee, ca pe alea nu prea le bate lumea - poate numai partial, pe la cate un trotuar cu oferte nurlii.
Avatar utilizator
temir
Member
 
Mesaje: 349
Membru din: 23 Feb 2009, 21:21
Maşina: mondeo ghia '95 1.8 16v
VIN: careestesinusebea

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde DanielArdelian2 » 22 Dec 2011, 09:34

dutzup,1015616 scrie:Complet de acord cu traducerea. Problema e ca fenomenul acela de franare in alternator datorita atractiei campurilor magnetice este acest "EMF" care este explicat in text, si apare doar la cuplarea consumatorilor. Dupa aia asa ceva nu mai exista. Deci nu are cum sa produca un consum de combustibil crescut.

Capcana este ca acest EMF este suplimentar peste cuplul rezistent al alternatorului. Paragraful citat de tine se focalizeaza doar pe regimurile tranzitorii si nu-si propune sa explice ce se intampla in rest.

dutzup,1015197 scrie:Eu raman la parerea mea, adica in cazul in care chiar daca exista

Chiar exista, nu e nici un “daca”.

dutzup,1015197 scrie:o modificare a consumului de combustibil este absolut neinsemnata.

Un alternator de 100A, utilizat la maxim, produce cam 1500 W de energie electrica. Dupa Wikipedia, randamentul este de ordinul a 50% - 62 % (mai mic decat am estimat eu). Hai sa zicem randament mare, 60%, deci alternatorul consuma de la motor 2.5 KW (~ 3.3 CP). Suplimentul de consum impus de cei 3 CP este, in contextul utilizarii normale a autoturismului, neinsemnat, probabil nici nu este inregistrat de CB.

Insa in contextul instalatiei HHO, acesta NU poate fi neglijat pentru ca altfel ar trebui sa acceptam ca instalatia HHO are randament supra-unitar. Proponentii instalatiei HHO sustin, ca si tine, ca energia electrica de la alternator este “gratis” si ca motorul nu trebuie sa arda combustibil ca s-o produca si ca aceasta energie “gratis” poate fi re-introdusa in motor (utilizand gazul HHO pentru transportul ei), astfel incat, in final, motorul functioneaza intr-o bucla cu reactie pozitiva, se auto-sustine.

dutzup,1015197 scrie:Chiar e bine sa existe pareri diferite pentru ca asa s-au nascut teorii si s-au creat lucruri noi.

Cu parere de rau, dar nu e nici o “teorie”, este o aplicatie BANALA si elementara a principiului conservarii energiei. In alternator intra energie mecanica si iese energie electrica si energie termica (pierderi datorita frecarilor, pierderi datorita rezistentei bobinajelor).

Dupa teoria mea, alternatorul consuma cel putin de 1.6 ori mai multa energie mecanica decat energia electrica pe care o produce, cele doua fiind intr-o relatie de proportionalitate.

Dupa teoria ta, cata energie mecanica consuma un alternator care, la 3000 RPM, debiteaza 100 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 3000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 2000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?

Daca doresti, putem face urmatorul experiment: cumparam un motor electric monofazat de 220 V la vreo 1.5 KW si un alternator de Dacie. Conectam alternatorul pe axul motorului cu o curea. Motorul il alimentam printr-un contor de energie electrica (am eu unul care afiseaza si puterea consumata). La iesirea alternatorului conectam un consumator variabil (mai multe becuri de faza lunga de 60W) si urmarim daca exista vreo corelatie intre consumul de curent din alternator si consumul motorului care antreneaza alternatorul.

Costul materialelor va fi pe la 500 RON.

Daca se dovedeste ca consumul motorului depinde de consumul electric din alternator, tu platesti costul materialelor didactice.

Daca se dovedeste ca consumul motorului nu depinde de consumul electric din alternator, eu platesc materialele didactice.

Ce zici?


dutzup,1015197 scrie:intr-un tabel gasit pe net legat de functionarea mai multor modele de alternatoare se pot vedea valorile curentului nominal, cel maxim si la ce valori ale turatiei motorului se pot obtine.

Da, dar acolo nu-ti spune nimic despre consumul de energie mecanica al alternatorului.

La o anumita turatie, pentru un anumit curent de excitatie, pe stator apare o tensiune electromotoare E. Tensiunea la bornele alternatorului, cand cuplezi si un consumator, are expresia:

U = E – r * I – 1.4V

r = rezistenta interna a bobinajului iar cei 1.4 V sunt caderea de tensiune pe diodele redresoare.

In aceasta expresie, E creste odata cu turatia si cu fluxul magnetic prin stator (deci curentul prin rotor).

E = - N dF / dt, unde N este numarul de spire al statorului, F este fluxul magnetic prin stator (creste odata cu cresterea curentului prin rotor), iar dF/dt creste odata cu turatia rotorului.

Releul regulator intervine asupra curentului prin rotor, astfel incat U sa fie tot timpul 14.4 V. Observi ca pe masura ce I creste, este nevoie de un E tot mai mare ca sa compenseze caderea de tensiune pe bobina statorului:

E = U + r*I + 1.4V

Insa, la un moment dat, curentul prin rotor ajunge la valoarea maxima permisa ca sa nu distruga bobinajul si, pentru acea turatie, daca I tot creste, U incepe sa scada sub limita de 14.4V, releul regulator nu mai poate face stabilizarea tensiunii la bornele alternatorului.

De aici apare limitarea curentului pe care alternatorul poate sa-l furnizeze la o anumita turatie.
Insa, repet, energia consumata de alternator de la motor depinde de cat curent folosesti, conform principiului conservarii energiei.

In afara de limitarea in functie de turatie, mai exista si limita maxima absoluta, care este impusa de turatia maxima la care poate ajunge alternatorul fara sa se dezintegreze in scurt timp, de curentul maxim suportat de diodele din puntea redresoare si de grosimea sarmei cu care este bobinat statorul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde dutzup » 22 Dec 2011, 18:19

DanielArdelian2,1016208 scrie:
dutzup,1015197 scrie:Eu raman la parerea mea, adica in cazul in care chiar daca exista

Chiar exista, nu e nici un “daca”.

dutzup,1015197 scrie:o modificare a consumului de combustibil este absolut neinsemnata.

Un alternator de 100A, utilizat la maxim, produce cam 1500 W de energie electrica. Dupa Wikipedia, randamentul este de ordinul a 50% - 62 % (mai mic decat am estimat eu). Hai sa zicem randament mare, 60%, deci alternatorul consuma de la motor 2.5 KW (~ 3.3 CP). Suplimentul de consum impus de cei 3 CP este, in contextul utilizarii normale a autoturismului, neinsemnat, probabil nici nu este inregistrat de CB.


Multumesc. Supliment de consum neinsemnat. Si daca pui o rola goala pe cureaua de accesorii exista un consum teoretic in plus pentru ca e ceva in plus care trebuie invartit si pentru asta se consuma un lucru mecanic. In realitate cresterea consumului nu se observa cu ochiul liber.

DanielArdelian2,1016208 scrie: Insa in contextul instalatiei HHO, acesta NU poate fi neglijat pentru ca altfel ar trebui sa acceptam ca instalatia HHO are randament supra-unitar. Proponentii instalatiei HHO sustin, ca si tine, ca energia electrica de la alternator este “gratis” si ca motorul nu trebuie sa arda combustibil ca s-o produca si ca aceasta energie “gratis” poate fi re-introdusa in motor (utilizand gazul HHO pentru transportul ei), astfel incat, in final, motorul functioneaza intr-o bucla cu reactie pozitiva, se auto-sustine.


Nu am studiat instalatia, nu stiu ce e capabila sa faca. Poate ca asta prezentata la inceputul topicului e chiar o capcana pentru prosti. Poate ca exista altele mai bine gandite si chiar reusesc sa scoata o economie mai mare sau mai mica de combustibil. Fara sa studiez problema si fara sa am cunostinte solide in domeniu n-are rost sa comentez, pentru ca se ajunge ca la discutia cu tuningul la motor: cum poate un motor cu o putere mai mare sa consume mai putin. Uite ca se poate.



DanielArdelian2,1016208 scrie: Dupa teoria mea, alternatorul consuma cel putin de 1.6 ori mai multa energie mecanica decat energia electrica pe care o produce, cele doua fiind intr-o relatie de proportionalitate.

Dupa teoria ta, cata energie mecanica consuma un alternator care, la 3000 RPM, debiteaza 100 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 3000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 2000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?


Iti raspund printr-o intrebare:

Care este energia (sau puterea) mecanica dezvoltata de un motor de 100KW la 3000RPM? Pai daca ne uitam pe niste grafice DYNO observam ca intre 3000 si 3500RPM se obtine puterea maxima a motorului diesel. Deci putem sa aproximam o enrgie mecanica de 90KW. Adica 90.000 W. Daca impartim aceasta energie la 1,6 rezulta ca motorul poate sa produca prin alternator o energie electrica de 56.000 W. Esti de acord?

Crezi ca motorul are nevoie de un consum de combustibil in plus pentru ca alternatorul sa scoata 100 A fata de 10 A? Eu nu cred. De aici porneste si ideea ca nu va creste consumul de combustibil. Fulia de pe vibrochen se invarte indiferent daca exista sau nu consumatori care cer 10 sau 100 A, si se invarte cu o putere mecanica mult mai mare decat e necesar pentru 100 A.


DanielArdelian2,1016208 scrie: Daca doresti, putem face urmatorul experiment: cumparam un motor electric monofazat de 220 V la vreo 1.5 KW si un alternator de Dacie. Conectam alternatorul pe axul motorului cu o curea. Motorul il alimentam printr-un contor de energie electrica (am eu unul care afiseaza si puterea consumata). La iesirea alternatorului conectam un consumator variabil (mai multe becuri de faza lunga de 60W) si urmarim daca exista vreo corelatie intre consumul de curent din alternator si consumul motorului care antreneaza alternatorul.

Costul materialelor va fi pe la 500 RON.

Daca se dovedeste ca consumul motorului depinde de consumul electric din alternator, tu platesti costul materialelor didactice.

Daca se dovedeste ca consumul motorului nu depinde de consumul electric din alternator, eu platesc materialele didactice.

Ce zici?


Experimentul il facem cu un motor diesel sau benzina nu cu un motor electric de 1,5KW. Sau cu un motor electric de 100KW.

Si mai am o intrebare. De ce la un motor cu injectie, cand sunt in frana de motor consumul e zero si totusi farurile nu se sting? Crezi ca energia mecanica a motorului e de ajuns pentru alternator sa produca curent?
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

Mesajde temir » 23 Dec 2011, 00:31

Adica 90.000 W. Daca impartim aceasta energie la 1,6 rezulta ca motorul poate sa produca prin alternator o energie electrica de 56.000 W. Esti de acord?

NU, nici vorba! Poate numai la un nivel atat de teoretic, incat ar trebui sa fie un motor punctiform care invarte un alternator, de asemenea punctiform (cu excitatie serioasa, cu stator care nu glumeste cu megawattul, cu redresare fenomenala, dar tot punctiform sa ramana, neaparat) in vid, si nici atunci.
(Tare nu esti tu lamurit cu tehnica asta, este? Nu cred ca-ti e limpede deloc de ce la masina scoasa din viteza ajunge sa ciupesti nitel pedala, ca acul sare de 2500-3000 de ture, ba ajunge chiar si la 5-6000 fara efort, iar cand rulezi, cresterea turatiei se face lent. Plus cibucasul cu conversia energiei, plus aspectul fundamental ca n-ai cum sa produci/livrezi putere daca n-are cine s-o consume, plus pupat)
Crezi ca motorul are nevoie de un consum de combustibil in plus pentru ca alternatorul sa scoata 100 A fata de 10 A? Eu nu cred.

De aici si zicala: nu crede, nici nu cerceta; da-le dracului pe toate, hai sa fumam!
De aici porneste si ideea ca nu va creste consumul de combustibil.

Care este. Fals, numai fals este.

Si mai am o intrebare.

Cate?
De ce la un motor cu injectie, cand sunt in frana de motor consumul e zero si totusi farurile nu se sting?

Si de ce numai la un motor cu injectie?
Si de ce sa se stinga farurile?
Si de ce sa nu clipeasca farurile (mai ales daca-s cu pleoape)?
Si de ce sa nu porneasca, automat, avariile?
Si de ce sa nu traga, automat si irevocabil, pe dreapta?
Si de ce sa nu mai punem si alte intrabari tampite?
Crezi ca energia mecanica a motorului e de ajuns pentru alternator sa produca curent?

Ce naiba e aia "energia mecanica a motorului", de unde are motorul energie, si inca mecanica? si, mai ales, cata? si, mai ales, unde o depoziteaza?

Pentru alternator (ca sa produca el curent, sa ne intelegem) sunt necesare urmatoarele:
- curentul de excitatie - poti sa spui ca il ia din baterie (desi noi stim ca functioneaza foarte bine si in autoexcitatie; dar ne facem ca nu stim asta, ca sa iasa mai usor la socoteala), si anume cam un sfert de kilogram
- "energia mecanica" - o forta oarecare, priceputa sa invarta rotorul alternatorului, si anume "destul de repejor"
- bobinajul statoric, acolo unde se induce (nu mai dam detalii despre ce si cat se induce; stim ca se induce si basta), si, daca produsul inducerii intalneste opozitie, se induce si indarat (uite poezie despre energie: "eu, curentul cel indus / totdeauna m-am opus / cauzei ce m-a produs. pam-pam"), dupa principiul actiunii si reactiunii transpus in electrotehnica.
- redresorul ("puntea de diode")
- (am putea sa mai amintim) si releul regulator, care regleaza excitatia in functie de tensiunea din instalatia masinii (regula: cresterea consumului de energie electrica face ca tensiunea sa scada; atunci intervine releul regulator care mareste curentul de excitatie, si tensiunea din instalatie creste la loc), corelata (implicit) si cu turatia motorului, nu doar cu scaderea tensiunii determinata de consum (farurile alea care sa incapatineaza sa nu se stinga, desi motorul merge in regim de frana)

Daca te-ai obosit sa ma crezi, atunci intelege: masina merge in frana de motor (la vale, panta lina si lunga), dar inertia face ca turatia motorului sa nu scada decat putin, dupa care se stabilizeaza (lina si lunga am zis); tensiunea din baterie se duce lin in excitatie, erborele alternatorului primeste invartire prin cureaua de accesorii, bobinajul statoric isi face slujba si genereaza, redresorul redreseaza - et voila, farurile nu se sting, nu se inmoaie, nu clipesc obosite!

A se observa cele doua aspecte: masina merge (inertie), motorul se invarte (fara sa consume!), alternatorul alterneaza + redreseaza; de unde aceasta energie moca? Zic tot eu: din gravitatie, daca masina merge lin la vale, sau din inertie (adica cedeaza energia pe care a primit-o la accelerare).


Si, ca sa revenim la caprele noastre: daca ai un consum electric semnificativ (generatorul electrolitic de hidrogen, daca este unul serios) si nu mergi in frana de motor, o sa-ti creasca si consumul de benzina.
Ultima oară modificat de temir pe 23 Dec 2011, 00:35, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
temir
Member
 
Mesaje: 349
Membru din: 23 Feb 2009, 21:21
Maşina: mondeo ghia '95 1.8 16v
VIN: careestesinusebea

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login