fyahoo,1037026 scrie:hai sa-i zicem HHO [...] "hho", apa, metanol, etc.
Deci pana la urma avem de-a face tot cu o forma de injectare de apa, iar "miraculosul" gaz HHO este doar tehnologie de marketing.
fyahoo,1037026 scrie:Cum am spus, adaosul de... hai sa-i zicem HHO schimba temperatura de ardere si necesarul de avans.
Asta cam invalideaza teoria lui ccxtuning cu "arderile mai bogate" datorate suplimentului de oxigen din gazul HHO si "puterea calorica marita a motorului".
fyahoo,1037026 scrie:Afirmatia nu e argumentata dar e documentata. Dupa raportul de 14.7:1 are loc o crestere a puterii pina la un maxim. Asta in conditiile cind se arde doar benzina si aer la presiune atmosferica normala. Cauta un grafic cu parametrii in diferite conditii si te vei lamuri.
Am atasat un grafic (sursa:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ideal ... ometry.jpg ) din care se observa ca:
- un amestec mai bogat (pana la 12.6:1) aduce mai multa putere, dar cu un consum mai mare
- un amestec mai sarac (pana la 15.4:1) aduce un consum mai mic, dar si mai putina putere (well, duh!)
fyahoo,1037026 scrie:Daca se adauga "hho", apa, metanol, etc. se schimba toate valorile dar forma graficului se pastreaza.
Astept cu interes sa vad graficul, dintr-o sursa cat de cat de incredere (nu de pe site-uri ale vanzatorilor de kituri HHO).
Eu sincer nu cred ca graficul se modifica, ci altceva se intampla. In mod normal, functionarea cu amestec sarac (15.4:1) are ca efect scaderea puterii, scaderea consumului, dar creste riscul de detonatii si supraincalzire. Prin urmare, injectarea de vapori de apa (in cantitati adecvate) ar permite motorului sa functioneze mai "confortabil" cu amestec sarac, dar graficul ramane exact acelasi.
fyahoo,1037026 scrie:Daca vorbesti de masini din epoca de piatra atunci senzorul e doar de monitorizare a catalizatorului si uneori nu e decit un senzor de temperatura (se foloseste doar rezistenta de incalzire pe post de senzor de temperatura pasiv PTC). Modele mai recente masoara procentul de oxigen din gazele arse si contribuie la modificarea amestecului.
Conform documentatiei Ford, chiar si la motorizari Euro 4 a doua sonda lambda nu intra in bucla de reglare a amestecului. Este prima data cand aud ca a doua sonda lambda ar influenta amestecul. O sa mai investighez, dar ma declar sceptic.
fyahoo,1037026 scrie:Poti contra cit vrei, din pacate tehnologia functioneaza.
Cum am mai spus, marketingul instalatiilor de HHO se face pe principii de gen "ardere mai bogata pentru ca este mai mult oxigen" sau "alternatorul furnizeaza energie gratis" sau ca energia obtinuta prin recombinarea hidrogenului cu oxigenul este mai mare decat energia consumata de electroliza.
Ceea ce nu se spune si nu este foarte evident insa, cantitatea de HHO produsa on-board prin aceste instalatii este infima si baza "instalatiei" de HHO o reprezinta modificarea semnalelor de la diferiti senzori astfel incat motorul sa mearga cu un amestec mai sarac.
Nu neg ca injectarea de apa sau metanol in anumite regimuri de functionare ar putea ajuta motorul sa functioneze mai eficient, insa asta nu are nici o legatura cu instalatiile HHO.
Wikipedia scrie:Fuel economy can be improved with water injection. Depending on the engine, the effect of water injection, with no other modification, like leaning out the mixture, may be quite significant[1] or rather limited and in some cases negligible.
In some cases water may also reduce CO emissions, this might be attributable to the water-gas shift reaction, in which CO and H2O shift to form CO2 and H2.[1] However, water may also increase hydrocarbon emissions, possibly due to an increased quenching layer thickness.
Some degree of control over the water injection is important. It needs to be injected only when the engine is heavily loaded and the throttle is wide open. Otherwise injecting water cools the combustion process unnecessarily and reduces efficiency.
rallycars.com scrie:Water injection is used to lower in-cylinder temperatures and burn the air/fuel mixture more efficiently thus helping avoid detonation.
fyahoo,1037026 scrie:Dar cu doua sirme intr-un borcan si fara "tuning" nu se obtin rezultate pozitive.
Rezultate pozitive (reducerea consumului prin "tuning" al motorului) poti sa obtii chiar si fara "miraculosul" gaz HHO.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]