Tuning

Generalitati despre Tuning Motor

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde styx1 » 09 Dec 2011, 09:18

corect ! forma curbelor de cuplu si putere fac diferenta intre tuneri : cu cit aceste curbe au un palier mai mare al livrarii cuplului si puterii (intins pe o plaja mai mare de turatii) , cu atit mai bine este lucrata masina.
e de preferat o curba cu palier de cuplu de 350 nm de la 1800rpm pina la 3100 rpm decit cu un palier de 400 nm intre 2500rpm si 3000 rpm. (curbele cu "cocoasa" sint de evitat pentru ca motorul livreaza brusc putere/cuplu , distruge internele si ambreiajul, pune pe sofer in situatia de a ramine fara directie la accelerari bruste din cauza pierderii aderentei).

orice ambreiaj este calculat sa reziste la MINIM 130% din cuplul maxim pe care il poate livra motorul.
asta deoarece orice masina poate tracta o remorca. deci 340 nm x 1.3 = 442 nm. la atit cuplu rezista , fara probleme, un ambreiaj livrat pe un motor care da 340 nm in mod obisnuit.
(mare atentie pentru cei care au tunat masina : fiti foarte blinzi cu ea atunci cind tractati o remorca !)

INAINTE de resoftare , OBLIGATORIU masina trebuie sa fie in stare perfecta de functionare. orice tuner serios va citi informatii precum incarcarea injectoarelor, timingul, incarcarea turbinei, si multi alti parametri, urmind sa iti recomande eventual reparatiile (inlocuirile) necesare. abia dupa ce motorul este adus la 100% din performanta se poate resofta masina.

(nici o masina nu vine de noua cu 100%. in general vin cu 85-95% optimizare. daca e nevoie voi explica de ce.)

in principiu o masina resoftata (CARE NU TRACTEAZA) e cu 10-15 % mai fiabila.
consumul nu scade pentru ca nu vei mai merge la fel ca inainte, ci mai sportiv. crede-ma.
insa nici nu va creste !

pina la 20-25 % crestere de putere si cuplu nu e necesara schimbarea filtrului de aer cu unul sport si nici inlocuirea evacuarii si a intercoolerului ( desi e RECOMANDAT sa faceti asta - numai prin schimbarea acestor componente , fara nici un fel de optimizare si/sau resoftare, veti limita pierderile de putere pe timp calduros si, in plus, veti cistiga citiva caluti voiosi cu REDUCEREA consumului)
Ultima oară modificat de styx1 pe 09 Dec 2011, 09:31, modificat 1 dată în total.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde R Z F » 09 Dec 2011, 09:29

de acord cu styx in tot ceea ce zice
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde styx1 » 09 Dec 2011, 09:45

masina noua (15.000 km la bord)
comanda deschidere injector = 89 ms ; realizat = 81 ms (-7 ms, adica 92 % optimizat)
comanda deschidere vnt = 12 grade (2 pasi) = presiune (relativa) turbo ceruta 460 mbar ; realizat 12 grade (2 pasi ), presiune 500 mbar (+40 mbar, adica 91 % optimizat)

dupa optimizare : comanda deschidere injector optimizata 98.9 % , vnt optimizat 99.9 %
asta e doar un exemplu , insa cam asa ceva trebe sa faca un tuner adevarat.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde styx1 » 09 Dec 2011, 11:57

(desi cred ca sint oarecum off-topic, cu scuzele de rigoare)
sa dau si explicatia de ce masinile noi nu vin 100% optimizate din fabrica :

1. nu se optimizeaza un motor sub 1000 km
- componentele in miscare inca nu au ajuns la cotele nominale
- softul e in starea "learn on-auto update"
2. componentele vin de la producator cu o marja de +/- 20 % la optimizare (raspuns)
- aceleasi componente filtrate dupa optimizare +/- 5% sint de aprox 3 ori mai scumpe. (asa ceva face brabus, amg, m, in general toate diviziile sport)
- componentele (aceleasi) vin de la mai multi producatori.
3. senzorii nu au ajuns sa faca un ciclu complet "on duty"
4. nu e timp pentru a optimiza la fabrica si e foarte scump
- optimizarea nu poate tine pasul cu ritmul de productie
- optimizarea presupune teste. nu e timp si nu sint oameni pentru asa ceva.

ceea ce cred ca nu stiti, si veti fi surprinsi sa aflati, este ca softul masinii invata de la voi, de la stilul de condus. cel mai evident este raspunsul acceleratiei. mergeti 200-300 km fara sa apasati decit foarte lin pe acceleratie si veti obtine un comportament specific pentru masina voastra : mai lenta , dar mai economica. dimpotriva, mergeti 200-300 km in stil "smucit" si veti observa o reactie mult mai prompta a livrarii cuplului, cu sacrificiul consumului. (valabil pentru masinile dotate cu port obd 2 sau echivalent)
(orice masina de drive-test e mai infipta, tocmai datorita faptului ca e invatata asa chiar de catre noi, cei care o testam)

asta e si motivul pentru care primii 1000 km sint esentiali in rodajul masinii SI AL SOFTULUI!
in rodaj trebuie sa mergi trecind prin TOATE starile in care va fi utilizata masina, fara a utiliza niciuna din aceste stari exagerat , deci : se merge si usor si sportiv si incarcat si gol. un singur lucru trebe evitat : sa nu stai in zona rosie. asta se poate dupa 5000-8000 km , insa e recomandat s-o faceti dupa primul schimb de ulei.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde Nic_Bv » 09 Dec 2011, 12:16

Perfect adevarat si corect ce a spus colegul styx1. =D>
La o masina care se respecta, optimizarea este obligatorie. Altfel, e ca si cum ai rula un Windows asa cum a fost instalat initial, dar ai refuza update-urile si service pack-urile ulterioare.

Top Cat, ti-as recomanda sa te mai gandesti si la folii. Puse cu cap si legal (ca transparenta), aduc un plus de eleganta si confort.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 09 Dec 2011, 20:47

styx1,1010715 scrie:masina noua (15.000 km la bord)
comanda deschidere injector = 89 ms ; realizat = 81 ms (-7 ms, adica 92 % optimizat)

Nu inteleg ce legatura are treaba asta cu marirea puterii / cuplului.

styx1,1010715 scrie:dupa optimizare : comanda deschidere injector optimizata 98.9 % , vnt optimizat 99.9 %asta e doar un exemplu , insa cam asa ceva trebe sa faca un tuner adevarat.

Ce intelegi tu prin "optimizare"?
Ceea ce spui tu este exact ce face PCM-ul prin ajustarea permanenta a corectiilor (short term / long term fuel trims), iar asta se intampla in mod automat si continuu.

styx1,1010784 scrie:ceea ce cred ca nu stiti, si veti fi surprinsi sa aflati, este ca softul masinii invata de la voi, de la stilul de condus.

Surprinsi e putin spus, mai ales aceia dintre noi care am avut ocazia sa lucram pe softul din PCM-uri si sa studiem algoritmii din PCM.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde styx1 » 09 Dec 2011, 21:57

eu nu am lucrat cu asa ceva, doar am stat in spatele altora care preparau motoare , inclusiv softul de pe ele, pentru dtm.
ce-am spus in topic este doar un exemplu. (baietii utilizau si executau ecu- stand alone, deci cred ca se cam pricepeau , nu ?)
nu pot intra in amanunte pur tehnice deoarece nu ma pricep ca un profesionist, insa nici p-afara nu sint. eu am spus doar ce am vazut (si simtit, deorece am tot comparat timpii pe pista- inclusiv comportamentul masinii) si auzit de la tehnicieni. daca ma intrebi CUM se face optimizarea, imi pare rau, nu-ti pot raspunde : daca as fi stiut as fi investit eu bani in aparatura si soft. pentru mine optimizarea este aducerea componentelor la 100% din parametrii nominali.
mai stiu ca nu e deloc usor sa optimizezi un soft. asta cere timp si teste.
io eram la covrig, nu-mi cere mai mult decit stiu.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde styx1 » 09 Dec 2011, 22:18

imi aduc aminte ca stateam pret de 15-20 minute pe repriza sa invatam masina, sa invete softul ce vrem de la el. poate e o exprimare aiurea , insa cite accelerari si decelerari faceam, reprize, mers constant la anumite turatii, plus dyno, plus ca daca frinam normal faceam paguba de peste 50.000 euro sfarimind toate sculele din masina, de ne venea sa ne ducem de suflet....

e cam off-topic discutia. poate ar trebui mutata in alta parte....
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 09 Dec 2011, 23:05

styx1,1011056 scrie:pentru mine optimizarea este aducerea componentelor la 100% din parametrii nominali.

Componentele nu au cum sa fie aduse la 100% din parametrii nominali fara sa le modifici fizic, mecanic. Nu toate injectoarele se nasc egale dar din "soft" nu ai ce sa-i faci. Daca un injector pulverizeaza doar 3 ml in loc de 5 ml de benzina intr-o milisecunda, el atata poate (in conditiile date de presiune, temperatura, etc) si orice i-ai face (in afara de a-l schimba cu altul sau sa-l iei la pila sa-i mai largesti gaurile) nu-l vei putea face sa scoata valoarea nominala de 5 ml in 1 ms, umbland doar in "soft".
Tocmai de aceea algoritmii de reglare din PCM includ niste secvente prin care determina automat, prin aproximari succesive, niste factori de corectie pentru componentele importante ale motorului astfel incat sa compenseze (1) abaterile de la valorile nominale din momentul fabricatiei, (2) abaterile care apar in timp, datorita uzurii si (3) abaterile care apar datorita unor perturbatii temporare.
Revenind la exemplul cu injectorul, PCM-ul va determina, prin incercari succesive, ca trebuie sa deschida injectorul 1.6 milisecunde daca vrea sa scoata de la el 5 ml de benzina. Sonda lambda ii va spune cand a "ghicit" valoarea corecta.
Dar acesti factori de corectie se actualizeaza in permanenta si nu necesita interventia "tunerului". Utilizatorul trebuie doar sa ofere PCM-ului ocazia sa vada cum se comporta injectorul in diferite situatii si la diferite solicitari (de unde si recomandarea de a conduce intr-un stil cat mai variat cativa km dupa deconectarea bateriei).
Din acesti factori de corectie (interpretati gresit) cred ca s-a nascut mitul masinii care "se invata lenesa". Daca nu-i dai ocazia PCM-ului sa vada cum trebuie tratat injectorul la 5000 RPM, prima data cand ajungi la turatia aia probabil ca nu va nimeri corectia din prima, dar asta este doar o chestie temporara.

Eu suspectez ca tunerii ar trebui sa faca altceva. Ei ar trebui sa verifice daca toate componentele motorului (turbina, injectoarele) fac fata la solicitarile sporite care rezulta din marirea puterii motorului (nu in sensul ca s-ar strica ci in sensul ca au sau nu au capacitatea sa presteze serviciul suplimentar necesar ca sa rezulte mai multa putere).
Pentru a mari puterea, trebuie sa bagi mai mult combustibil. Tunerul va modifica programul astfel incat PCM sa ceara injectorului sa bage mai multa benzina, dar oare injectorul chiar poate face fata? Revenim la ideea ca nu toate injectoarele se nasc egale, unele s-ar putea pur si simplu sa nu faca fata la solicitarile crescute ale unui motor “tunat” si atunci te trezesti ca, desi turbina baga mai mult aer, injectorul de la un cilindru nu poate sa bage destula benzina, amestecul ramane prea sarac si apar detonatii si supraincalzirea motorului. PCM va incerca sa tempereze detonatiile ajustand avansul la aprindere si atunci masina o sa para ca are o “cadere de putere” care se vede clar pe dyno chart.

Aici cred eu ca intervine “customizarea” programului, adaptarea lui la limitarile fiecarui motor, sau, privit invers, adaptarea programului astfel incat sa scoata maximul care se poate scoate din acel motor, cu injectoarele si turbina pe care le are.

styx1 scrie:(baietii utilizau si executau ecu- stand alone, deci cred ca se cam pricepeau , nu ?)

Si mecanicii din toate reprezentantele Ford folosesc IDS-ul, deci cred ca toti sunt foarte foarte priceputi, nu?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde moro50 » 09 Dec 2011, 23:20

DanielArdelian2, bravo. Chiar te pricepi spre deoasebire de altii de aici de pe forum care se dau mari cunoscatori in masini si motoare. Sunt convins ca sunt si tuneri care nu se pricep ca tine.

styx1 bravo si tie. Si tu te pricepi chiar daca nu la nivelul lui DanielArdelian2. Te-am mai intrebat si pe topicul tau si te mai intreb si aici, nu ne zici si noua unde ai facut tuning la masina ta?
FOCUS 2 - SEDAN; 2.0 TDCI - 136 CP.
moro50
1nsane Member
 
Mesaje: 1167
Membru din: 17 Ian 2011, 22:48
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2, 2.0 TDCI, 136 CP-SEDAN.

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde styx1 » 10 Dec 2011, 00:29

la racingcode. volvo l-am facut acolo.rs-ul a fost facut in colaborare superchips, colina, racingcode.
nu pot sa ma laud ca sint cunoscator in ale programarii soft pentru motoare. am fost doar observator.
ids nu e tester ? astia faceau ei ecu de la zero. e o diferenta intre a folosi un tester foarte bine si a concepe si realiza un ecu, inclusiv softul pentru el. astia erau platiti de renault si erau vreo 15 oameni in vreo 4 locatii.
in legatura cu injectoarele. asta am vrut sa spun prin a fi adus la 100%, adica sa bage fix cit i se cere. daca poate. daca nu poate tunerul serios trebuie sa-ti spuna ce solutie sa alegi. ar trebui sa-ti propuna minim 2 solutii cu justificarea lor economica si de performanta. insa aici nu e cazul de asa ceva. din cite mi s-a spus se poate umbla la modul de corectie. acum nu vreau sa intru in conflict cu cineva. atita ma pricep atita spun.
cu respect si fara patima...
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 10 Dec 2011, 08:43

styx1,1011115 scrie:astia faceau ei ecu de la zero. e o diferenta intre a folosi un tester foarte bine si a concepe si realiza un ecu, inclusiv softul pentru el.

ECU-urile "stand-alone" vin impreuna cu un program care ruleaza pe un PC (99.9 % pe Windows). Bagi in programul acesta cateva caracteristici ale motorului si ale componentelor (injectoare, etc) si iti genereaza automat setarile pentru ECU intr-o forma de baza. Mai departe, poti sa modifici aceste setari daca vrei sa scoti tot ce poate da acel motor, tot asa, prin incercari pe dyno, pana atingi limitele maxime ale componentelor motorului.

styx1,1011115 scrie:in legatura cu injectoarele. asta am vrut sa spun prin a fi adus la 100%, adica sa bage fix cit i se cere. daca poate.

Pai da, dar asta nu este meritul tunerului, este treaba ECU-ului sa determine automat cat timp trebuie deschis injectorul ca sa pulverizeze o anumita cantitate de benzina. Este o chestiune standard in toate ECU-urile.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde Top Cat1 » 10 Dec 2011, 11:31

Si acum vin eu si dau putin cu bata in balta :( pentru ca nu sunt cunoscator :-?? , dar vreau sa invat :>
In caz ca gresesc nu imi faceti urari, expicati ce gresesc. Multan

Nu stiam ce e VNT ... asa ca luat google si cautat si peste asta am dat:
VNT - Variable-Nozzle Turbine
VTG - Variable Turbine Geometry
Eu stiu ca pe Focus-ul pe care il am se foloseste turbina cu geometrie variabila. Da? Deci care dintre cele 2?

styx1: recunosc faptul ca daca as locui in Brasov ... as conduce mai sportiv si deci un consum mai ridicat, dar eu fac 90% din drumuri pe autostrazi si drumuri nationale in Europa ... si de aceea pentru moment ma intereseaza destul de mult fiabilitatea si consumul.

Fiabilitate , cum spunea si "db50rin", stiu ca o faci si singur in sensul ca daca pornesti motorul rece si l-ai dus in rosu sau mergi turat cu ea si ajungi acasa si opresti motorul inainte sa se raceasca turbina, nu are rost sa te miri de ce pica motorul. Eu personal indiferent de anotimp, pornesc motorul stau cateva minute parcat si dupa aceea cand ma pun in miscare turez si schimb usurel pana se mai incalzeste motorul si pe masura ce se incalzeste imi permit sa accelerez mai tare sau nu.

Partea cu ECU-ul care invata, "DanielArdelian2", nu stiam ca este pe toate masinile. Stiu ca am avut pe mana un MB E500 si mi-a explicat dealerul ca atunci cand selectez setarile per total comfort sau sport, trebuie si sa conduc asa pentru ca masina invata de la mine. De aceea era interesant ca oarecum schimbasem raspunsul mototrului intre cele doua, mersesm pe sport calm si pe comfort mai infipt.
Intrebarea mea este urmatoarea... ECU-ul se adapteaza constant la sofer sau doar in primele mii de kilometri? Personalizez intrebarea ... masina se invata acum cu mine?

Si deci pentru o prima resoftare buna trebuie verificat motorul, facute teste si optimizat motorul. Aceasta se poate considera Stage1 sau nu e nici pe aproape?
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 10 Dec 2011, 12:13

Top Cat1,1011203 scrie:ECU-ul se adapteaza constant la sofer sau doar in primele mii de kilometri? Personalizez intrebarea ... masina se invata acum cu mine?

ECU nu se adapteaza la sofer.
ECU se adapteaza la motor (la injectoarele acestuia, la turbina acestuia, etc - reamintesc: nu toate injectoarele se comporta identic in aceleasi conditii).
Adaptarea se face continuu si se compenseaza astfel si uzurile care apar in timp la diverse componente.
Dupa resetarea ECU (de ex. deconectarea bateriei), re-adaptarea la starea actuala a motorului se poate intampla in cativa zeci de km, poate chiar mai putin (15 - 20 de minute), cu conditia ca motorul sa treaca printr-o gama cat mai variata de regimuri de functionare.

Top Cat1,1011203 scrie:Si deci pentru o prima resoftare buna trebuie verificat motorul, facute teste si optimizat motorul.

Nu inteleg ce vrei sa spui cu "optimizarea motorului".
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde Top Cat1 » 10 Dec 2011, 12:21

styx1 spunea ca prima resoftare a ECU pentra masina, fara nici un fel de modificare reprezinta defapt optimizarea motorului.
Asa am inteles eu.
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde styx1 » 10 Dec 2011, 14:14

io zic sa luati legatura cu cei de la racingcode (de exemplu - ii dau pe ei exemplu pentru ca acolo am lucrat ambele masini si stiu ca sint meseriasi. sigur nu sint singurii din tara. mai sint si altii precum skn,revo,rbn,superchips, insa , cu exceptia superchips, cu altii n-am avut contact)
nu fac reclama. vreti vorbiti, nu , nu.
Top Cat1,1011221 scrie:styx1 spunea ca prima resoftare a ECU pentra masina, fara nici un fel de modificare reprezinta defapt optimizarea motorului.
Asa am inteles eu.

optimizarea gestionarii electronice a motorului, ca sa fiu mai precis.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde Hayashida » 10 Dec 2011, 14:27

DanielArdelian2,1011219 scrie:ECU nu se adapteaza la sofer.
ECU se adapteaza la motor (la injectoarele acestuia, la turbina acestuia, etc - reamintesc: nu toate injectoarele se comporta identic in aceleasi conditii).
Adaptarea se face continuu si se compenseaza astfel si uzurile care apar in timp la diverse componente.
Dupa resetarea ECU (de ex. deconectarea bateriei), re-adaptarea la starea actuala a motorului se poate intampla in cativa zeci de km, poate chiar mai putin (15 - 20 de minute), cu conditia ca motorul sa treaca printr-o gama cat mai variata de regimuri de functionare.


salutam! am urmarit cu interes discutiile de mai sus, chiar daca au doar rolul pentru a-mi imbogati cultura generala. insa am si eu o intrebare: e valabila si pentru masina mea re-invatarea ECU dupa resetare, nu?
am avut scoase o data bornele vreo 2 ore si implicit s-a resetat si ECU. dupa primii 10-15 km aveam impresia ca trebuia turat mai tare decat de obicei motorul pentru a avea putere(dupa ce ca mai are doar vreo cativa cai plictisiti), desi era incalzit. poate mi s-o fi parut mie, insa din ce am aflat de la tine, chestiunea incepe ca sa capete sens. multumesc!
Property of Ironworkers Zarnesti

Imagine
Avatar utilizator
Hayashida
Member
 
Mesaje: 321
Membru din: 21 Noi 2009, 16:00
Localitate: Brasov
Maşina: Ford Escort '96, 1.3 Endura-E benzina, 60 CP
VIN: WF0AXXGCAASU67179

Re: Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 10 Dec 2011, 14:46

styx1 scrie:optimizarea gestionarii electronice a motorului, ca sa fiu mai precis.

Si ce anume intelegi tu prin aceasta optimizare? Da-mi un exemplu de parametru pe care tunerul il "optimizeaza" si cum anume il optimizeaza. Exemplele din postul anterior pe aceasta tema (viewtopic.php?p=1010715#p1010715) nu sunt valabile pentru ca ele descriu de fapt procesul prin care orice ECU compenseaza caracteristicile mecanice si uzura componentelor.
Deci, ce anume "optimizeaza" tunerul?

Hayashida,1011256 scrie:e valabila si pentru masina mea re-invatarea ECU dupa resetare, nu?

E valabil.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde styx1 » 10 Dec 2011, 20:50

din cite stiu se optimizeaza timpul de injectie, presiunea si cantitatea de combustibil injectata si probabil multi alti parametri.
nu sint un guru in domeniu . de ce nu intrebati voi pe tuneri lucrul asta ....
cum optimizeaza, nu stiu. probabil prin modificarea unor parametri din soft, si/sau a unor valori de imput/output , rescrierea unor programele, si dracu' stie ce mai fac ei p-acolo ca NU SINT TUNER !
io eram ala care le spunea daca sint sau nu multumit de comportamentul masinii.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde DanielArdelian2 » 10 Dec 2011, 21:51

styx1,1011373 scrie:din cite stiu se optimizeaza timpul de injectie, presiunea si cantitatea de combustibil injectata si probabil multi alti parametri.

Ok, dar cum ii optimizeaza?

(1) Presiunea combustibilului cam la toate benzinarele este fixa. Deci nu este meritul tunerului. La diesel este calculata de catre ECU in functie de regimul de functionare, deci nu este meritul tunerului.
(2) Cantitatea de comustibil injectat este calculata de catre ECU in functie de cat aer a tras motorul si regimul de functionare. Deci nu este meritul tunerului.
(3) Timpul de injectie este determinat de ECU pornind de la o valoare de baza la care adauga niste corectii (short term fuel trim, long term fuel trim) ca sa se obtina cantitatea de combustibil injectat calculat la punctul (2). Corectiile se determina automat si se ajusteaza in continuu de catre ECU, deci nu este meritul tunerului.

Deci, din nou, ce anume intelegi tu prin "optimizarea gestionarii electronice a motorului"?

styx1,1011373 scrie:de ce nu intrebati voi pe tuneri lucrul asta

Pentru ca tu ai lansat conceptul acesta abstract si nebulos de "optimizare", nu tunerii.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde styx1 » 11 Dec 2011, 15:40

cred ca nu citesti atent : NU STIU CUM REALIZEAZA CONCRET TUNERII OPTIMIZAREA.
nu eu am lansat conceptul de optimiza re, CI TUNERII L-AU LANSAT. eu doar l-am adus aici pe forum.
daca cineva vine si mentioneaza teoria relativitatii nu e neaparat necesar sa si fie doctor in fizica !
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Dec 2011, 16:52

Daca vine cineva si are pretentia sa discute teoria relativitatii cu cifre exacte (viewtopic.php?p=1010715#p1010715) si sa se dea priceput in domeniu (viewtopic.php?p=1010784#p1010784), ma astept sa aiba o minima intelegere a teoriei respective si sa poata purta o conversatie coerenta si logica si care sa contina mai mult decat un amestec aleator de termeni tehnici pe care, pana la urma, nici respectivul nu i-a inteles.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde Nic_Bv » 11 Dec 2011, 17:55

Daniel, ma bucur sa vad ca esti priceput in acest domeniu, am cateva intrebari la care nu am gasit inca pe cineva instruit si obiectiv (adica sa nu aiba interes sa-si vanda "castravetii") sa-mi dea raspuns:

- ECU se adapteaza la motor doar in primii kilometri? Mai concret, daca ECU s-a calibrat in primii 70.000 km cu combustibilul, drumurile si reprizele de exploatare specifice - sa zicem - drumurilor din Franta, iar masina este adusa in Romania si condusa pe altfel de drumuri, cu combustibil sensibil diferit, ar fi o manevra buna sa scoatem borna bateriei pentru resetarea ECU? Sau adaptarea se face de la sine?

- tuning si tuneri: care este parerea ta despre tuning in general si despre tuneri in particular? Merita facuta operatiunea? Ai face-o pe masina ta? Exista diferente mari de pret intre tuningul facut la - sa zicem - domnul Voinea si tuningul facut de diversi ofertanti mai putin cunoscuti. Este tuningul doar o chestiune analitica, de configurare de parametri, sau este si arta, maiestrie, etc?

Multumesc. ^:)^
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde Mihai L » 11 Dec 2011, 20:13

Eu stiu ca se adapteaza permanent, dar dureaza ceva pana sa sesizezi schimbarea (ca la consumul mediu, de exemplu...). Resetarea iti asigura o schimbare rapida.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde styx1 » 11 Dec 2011, 20:22

DanielArdelian2,1011627 scrie:Daca vine cineva si are pretentia sa discute teoria relativitatii cu cifre exacte (viewtopic.php?p=1010715#p1010715) si sa se dea priceput in domeniu (viewtopic.php?p=1010784#p1010784), ma astept sa aiba o minima intelegere a teoriei respective si sa poata purta o conversatie coerenta si logica si care sa contina mai mult decat un amestec aleator de termeni tehnici pe care, pana la urma, nici respectivul nu i-a inteles.


1. e ultima data cind iti raspund
2. cifre exacte . citeste atent : "asta e doar un exemplu , insa cam asa ceva trebe sa faca un tuner adevarat."
3. se poate sustine o conversatie coerenta, politicos. nu folosesc termeni si aprecieri la adresa celui cu care conversez, nu e politicos.

ai facut aprecieri la adresa mea : "ma astept sa aiba o minima intelegere a teoriei respective si sa poata purta o conversatie coerenta si logica si care sa contina mai mult decat un amestec aleator de termeni tehnici pe care, pana la urma, nici respectivul nu i-a inteles."
iti urez succes in continuare !
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Dec 2011, 21:15

Nic_Bv,1011651 scrie:- ECU se adapteaza la motor doar in primii kilometri? Mai concret, daca ECU s-a calibrat in primii 70.000 km cu combustibilul, drumurile si reprizele de exploatare specifice - sa zicem - drumurilor din Franta, iar masina este adusa in Romania si condusa pe altfel de drumuri, cu combustibil sensibil diferit, ar fi o manevra buna sa scoatem borna bateriei pentru resetarea ECU? Sau adaptarea se face de la sine?

ECU se adapteaza in permanenta. Nu se adapteaza la drumuri si reprize ci la parametrii actuali de functionare ai motorului si componentelor (de ex. se adapteaza la faptul ca un injector e mai lenes si calculeaza un factor de corectie pentru timpul de deschidere al acelui injector ca sa pulverizeze cantitatea necesara de combustibil). Parametrii de functionare ai componentelor se schimba in timp datorita uzurii, de aceea si adaptarea este continua (putin simplificat: dupa fiecare injectie se masoara rezultatul cu sonda lambda si cu senzorul de la arborele cotit si se recalculeaza factorul de corectie). O recalibrare de la zero (de la setarile "factory defaults") la starea actuala a motorului se face in cateva zeci de km, zeci de minute, cu conditia ca ECU sa aiba ocazia sa vada cum se comporta motorul in diferite regimuri de functionare.

Nic_Bv,1011651 scrie:care este parerea ta despre tuning in general

Tuningul chiar functioneaza si aduce un plus de performanta, in mod deosebit la masinile cu supra-alimentare, dar cu riscuri si uzuri suplimentare la motor. Eu personal nu pot sa accept reclamele tunerilor care spun ca nu exista riscuri si efecte secundare. Daca chiar ar fi fost asa, atunci ni le-ar fi vandut "tunate" direct din fabrica.

Nic_Bv,1011651 scrie:si despre tuneri in particular?

Tunerii sunt si ei ca si mecanicii auto. Majoritatea habar n-au ce vorbesc si considera ca clapeta de acceleratie se imbacseste de la benzina proasta si ca martorul de avarie motor se aprinde doar de la sonda lambda. Tot ca si mecanicii, exista si printre ei si exceptii.

Nic_Bv,1011651 scrie:Merita facuta operatiunea? Ai face-o pe masina ta?

Daca as avea doua masini, una de familie si una de distractie, as tuna masina de distractie. Daca am o singura masina si intentionez sa o tin cel putin 5 ani, prefer sa ma lipsesc de acel plus de performanta sau sa-mi caut o masina care a venit din fabrica cu performante care sa-mi convina si sa nu umblu ulterior cu tot felul de improvizatii. Experienta mea soferistica imi spune ca 100 CP, chiar si normal-aspirati, sunt suficienti sa ajungi la supermarket, la mare, la munte sau la Viena. Tot ce-i peste 100 CP, deja intra in categoria “ce as dori vs. ce am nevoie”. Asa ca intrebarea “merita facuta operatiunea” este foarte subiectiva. Pentru mine personal, avand in vedere asteptarile pe care le am eu de la masina si modul in care ma folosesc de masina, consider ca nu merita.

Nic_Bv,1011651 scrie:Exista diferente mari de pret intre tuningul facut la - sa zicem - domnul Voinea si tuningul facut de diversi ofertanti mai putin cunoscuti. Este tuningul doar o chestiune analitica, de configurare de parametri, sau este si arta, maiestrie, etc?

Pana la un anumit nivel de marire a puterii, cand esti inca in zona de siguranta a diferitelor componente (injectoare, turbina, etc), nu-i asa de mare filozofie. Cam toti tunerii folosesc aceleasi configuratii prefabricate pe care le cumpara si ei de la tuneri mai mari. Majoritatea tunerilor doar aplica un “patch” care este specific pentru fiecare model de motor. Prea putini sunt cei care au echipamentul si cunostintele necesare sa faca modificarile pe cont propriu, sa-si creeze propriul “patch”.
Daca insa vrei sa scoti maximul de performanta din motor, atunci deja nu mai merge cu retete prefabricate si trebuie tinut cont de particularitatile fiecarui motor si atunci ajungi in zona “arta si maiestrie”.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde Nic_Bv » 11 Dec 2011, 22:55

Multumesc Daniel. Parafrazand mesajul tau, as spune ca ma batea gandul sa transform masina de familie in... masina de distractie. Dar nu sunt disperat sa fac asta, iar acum dupa mesajul tau, cu atat mai putin.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde dutzup » 11 Dec 2011, 23:49

Permiteti-mi sa ma bag si eu in seama in calitate de posesor a doua masini cu flashtuning. Sunt de acord cu ce zice Daniel in mare parte. El zice ca nu ai nevoie de mai mult de 100CP. Pai nu ai nevoie decat de 40 CP ca sa mergi la Billa sau Viena. Trebuie putere doar cat sa pornesti masina si o misti din loc. Doar ca 20-30 CP in plus la motor pot sa faca diferenta dintre viata si moarte intr-o depasire mai putin inspirata. Bineinteles ca vor fi unii care vor spune ca mai bine sa fii atent cand conduci, sa depasesti regulamentar, si tot felul de filozofii de cafenea prin care sa se simta mai destepti pe forum. Eu nu zic ca nu-i asa dar sunt situatii reale in care se intampla lucruri ireale. Si un motor mai puternic te scoate din rahat. Deci daca pot sa-i dau 25-30 CP in plus de ce sa nu o fac? Pentru ca motorul nu a fost facut sa mearga in parametrii de tuning?

Aici apare o intrebare: care e diferenta dintre un focus 1,8TDCI 101CP si unul de 115CP? Au altfel de injectoare, e turbina mai mare? Intreb pentru ca nu stiu. Am auzit in discutii cu unuii si altii (probabil niste necunoscatori) ca singura diferenta ar fi harta cu parametrii. Cum sta treaba in cazul asta?

Focusul are tuning de mai bine de 50.000km si merge fara probleme. Am facut testul de retur la injectoare saptamana trecuta si doar primul injector da semne de oboseala in sensul ca ar trebui schimbata supapa de retur. In final am schimbat senzorul de la axa cu came pentru ca s-a dovedit ca nu injectoarele erau problema. Cred ca senzorul ala nu s-a defectat din cauza tuningului.

Parerea mea, este ca tuningul este intr-adevar diferenta dintre ce am si ce vreau dar in acelasi timp si depinde si de posibilitatile financiare, in sensul ca trebuie sa ai bani sa dai pe tuning si apoi sa fii pregatit financiar in cazul in care nu a fost facut bine sau pur si simplu incep sa pice injectoarele sau turbina.
Deci cine vrea sa stea mai linistit sa nu-si faca tuning dar cine e dispus sa dea un ban pentru placerea personala sau eu stiu ce alta nebunie temporara poate sa riste. Eu am riscat si nu-mi pare rau. Oricum scoteam fulgii din masina si inainte de tuning, macar acum ma simt mai bine cand conduc :D .

Si ce ma deranjeaza cel mai tare e ca fiecare isi da cu parerea (mai mult sau mai putin avizata) dar nimeni nu pune punctul pe I, sa spuna care sunt exact efectele negative ale flashtuningului (nu vorbesc de alte metode). Si ma refer la teste facute care sa dovedeasca ca durata de viatza a injectoarelor, a turbinei, a pompei sau a pistoanelor sau chiar a cutiei de viteze o sa scada cu 50% sau cu alt procent. Toata lumea zice ca nu e bine pentru ca asa a fost facuta masina si asa trebuie sa mearga. Vreau o alta explicatie, pe hartie cu niste rezultate la teste.

Deja am aberat destul, dar astept raspunsul la intrebarea cu 100CP vs. 115CP de la Daniel sau altcineva care e in domeniu.

Seara buna.

Mai am una si gata:

cred cu inversunare (parere neavizata) ca o exploatare nepotrivita a masinii (schimb de ulei tarziu, ulei prost, filtru de aer prost si tarziu schimbat, motorina proasta, plecare de pe loc inainte de ungerea cilindrilor, accelerari exagerate cu motorul rece, intarzierea eventualelor reparatii necesare la motor sa la cutia de viteze, in special SCHIMBAREA DISTRIBUTIEI), va obosi si va distruge motorul mult mai repede decat un flashtuning + o exploatare potrivita a masinii.

Ciao
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Dec 2011, 10:46

dutzup,1011831 scrie:Doar ca 20-30 CP in plus la motor pot sa faca diferenta dintre viata si moarte intr-o depasire mai putin inspirata. Bineinteles ca vor fi unii care vor spune ca mai bine sa fii atent cand conduci, sa depasesti regulamentar, si tot felul de filozofii de cafenea prin care sa se simta mai destepti pe forum.

Asta asa e, este plin cimitirul de soferi care au murit pentru ca s-au zgarcit la 300 de EUR si nu si-au tunat masina. Fratilor, tunati-va masinile, altfel veti muri! Decat niste anvelope potrivite sezonului, mai bine tuning la motor!
De asemenea, nu-i inteleg pe cei care-si cumpara masini sub 130 CP, se stie ca sunt moarte sigura, cine sustine contrariul este "filozof de cafenea care vrea sa se simta mai destept pe forum".

dutzup,1011831 scrie:Si un motor mai puternic te scoate din rahat.

Da, dar un motor mai puternic te si ispiteste sa te bagi mai repede in rahat.

dutzup,1011831 scrie:Si ma refer la teste facute care sa dovedeasca ca durata de viatza a injectoarelor, a turbinei, a pompei sau a pistoanelor sau chiar a cutiei de viteze o sa scada cu 50% sau cu alt procent.

Efectele negative nu sunt limitate la uzura suplimentara a motorului, turbinei si ambreiajului. Efecte negative pot fi si chestii de genul ca harta de injectie este facuta prost si superficial si la temperaturi scazute se comporta ciudat motorul sau cand unul dintre senzori da semnale aiurea (ex. T-MAP), ECU streseaza turbina peste limite, samd.

dutzup,1011831 scrie:Oricum scoteam fulgii din masina si inainte de tuning, macar acum ma simt mai bine cand conduc

Pai vezi, nu toti soferii sunt asa. Tu generalizezi stilul tau de condus la toata lumea si tragi concluzia ca cei care nu sunt adeptii puterii suplimentare sunt "filozofi de cafenea care doar vor sa para mai destepti pe forum". Sa-mi fie cu iertare, asta este o viziune destul de ingusta.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Generalitati despre Tuning Motor

Mesajde dutzup » 12 Dec 2011, 15:18

=)) eram sigur ca te aprinzi. Numai ca tot filozofie, nimic concret. Eu mi-am spus parerea, pentru ca pentru asta e forumul. Altul vine si citeste si decide pentru el ce e mai bine.

Si da, cimitirul e plin de soferi care au impresia ca sunt intr-un ferarri iar ei de fapt sunt in logan.

Si tot n-am primit raspunsul referitor la diferenta dintre 1,8 TDCI de 100CP si 115CP.

Astept raspunsul, de la tine sau de la altcineva care e in domeniu.

Bafta
dutzup
Ford Freak
 
Mesaje: 154
Membru din: 27 Feb 2008, 20:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCI 143CP

Următorul

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 13 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 13 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login