Modul lumini de zi artizanal
Modul lumini de zi artizanal
Desi pe piata exista tot felul de module DRL chiar foarte eficiente si nici prea scumpe, propun cui ii place si are chef sa mestereasca acest modul de lumini de zi. Prin aplicarea lui se obtine diminuarea la jumatate a intensitatii fazei lungi, principiul fiind inserierea becurilor de faza lunga si aprinderea lor in acest mod, automat la functionarea motorului.
Acest tip de lumini de zi se gaseste standard pe masinile comercializare in Scandinavia si Canada de cca. 30 de ani. Lumina farurilor in mod lumini de zi este suficient de puternica pt. a fi vazuta bine de la distanta si suficient de slaba pt. a nu deranja alti participanti la trafic.
Atentie!: acest modul NU se poate aplica becurilor de faza lunga cu xenon si nici sistemelor bixenon H4.
Atentie!: NU imi asum raspunderea pt. construirea si aplicarea defectuasa a acestui modul de catre maini nepricepute. Acest modul e pt. masini ce au comanda luminilor pe borna de plus a becurilor. Acest modul a fost construit de mine si aplicat cu succes la un Ford Focus mk1 fara facelift.
Am realizat mai multe variante ce se pot face in functie de pretentiile fiecaruia.
Am sa le prezint pe rand, aratand si modul de functionare cu avantajele si dezavantajele fiecarei variante.
In schemele atasate culoarea neagra reprezinta modificarile, rosu si verde reprezinta elecrica existenta pe masina.
Cei ce au becuri H4 in faruri trebuie sa ia in considerare toata schema. Cei ce au becuri cu un singur filament si proiectoare diferite pt. fiecare faza, trebuie sa ia in considerare doar ce e desenat cu negru si verde.
Atentie!: cablurile ce merg la becul de faza lunga si cel ce vine de la baterie trebuie sa aibe minim aceeasi grosime cu cele existente pe masina.
Va rog sa scuzati eventualele greseli in ce priveste simbolistica schemelor.
Varianta I
Conditii de functionare:
-contact general pus.
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-daca becul de pozitie se arde, sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Varianta II
Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.
Varianta III
Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
-daca frana de mana e trasa luminile de zi nu functioneaza.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.
-bateria nu e solicitata suplimentar la pornirea motorului daca frana de mana e trasa.
-in stationare, cu frana de mana trasa si luminile de zi stinse, alti participanti la trafic nu sunt derutati.
Pt. cei ce vor ca odata cu aprinderea luminilor de zi sa se aprinda si pozitiile spate propun urmatoarea schema simpla. Cel mai simplu mod de a face conectarea e sa se traga un cablu prin pragul usilor (doar niste ornamente de indepartat) pana in spate in portbagaj, unde se lucreaza mai usor.
Pt. cei ce nu vor ca atunci cand dau flash sa se aprida si faza scurta (de exemplu cei ce au xenon pe faza scurta, pt. a proteja aceste becuri si blasterele lor), propun aceasta schema simpla in care se inseriaza in releu pe unul din cablurile de comanda a releului fazei scurte prezent pe masina.
Dupa ce am facut schemele, cu eforturi considerabile – nu sunt de specialitate, mi-a luat in jur de 1,5 ore sa construiesc modulul si inca 1,5 ore sa-l montez. Eu am optat pt. varianta III, fiind cea mai completa si automatizata din toate. Deasemenea am facut si modificarile pt. aprinderea pozitiilor spate si pt. a ramane faza scurta stinsa la flash.
In afara de cabluri, am comandat piesele (relee, papuci, izolatori papuci, diode) aici: http://www.tehnoelectric.ro/" target="_blank (preturi bune). Am folosit si cleme-conector pe fir, un soclu pt. siguranta fuzibila si tub termocontractant. Pe unde am putut am facut lipituri cu cositor. Cablul ce merge la frana de mana l-am tras prin consola centrala, demontand doar burdufurile schimbatorului de viteze si manetei franei si l-am conectat direct la intrerupatorul acesteia.
Am construit si montat acest modul de lumini de zi in urma cu doua-trei saptamani si functioneaza perfect.
Bineinteles ca sa poate face un montaj mult mai compact fiindca exista tot felul de relee de diferite dimensiuni.
Bafta!
Desi pe piata exista tot felul de module DRL chiar foarte eficiente si nici prea scumpe, propun cui ii place si are chef sa mestereasca acest modul de lumini de zi. Prin aplicarea lui se obtine diminuarea la jumatate a intensitatii fazei lungi, principiul fiind inserierea becurilor de faza lunga si aprinderea lor in acest mod, automat la functionarea motorului.
Acest tip de lumini de zi se gaseste standard pe masinile comercializare in Scandinavia si Canada de cca. 30 de ani. Lumina farurilor in mod lumini de zi este suficient de puternica pt. a fi vazuta bine de la distanta si suficient de slaba pt. a nu deranja alti participanti la trafic.
Atentie!: acest modul NU se poate aplica becurilor de faza lunga cu xenon si nici sistemelor bixenon H4.
Atentie!: NU imi asum raspunderea pt. construirea si aplicarea defectuasa a acestui modul de catre maini nepricepute. Acest modul e pt. masini ce au comanda luminilor pe borna de plus a becurilor. Acest modul a fost construit de mine si aplicat cu succes la un Ford Focus mk1 fara facelift.
Am realizat mai multe variante ce se pot face in functie de pretentiile fiecaruia.
Am sa le prezint pe rand, aratand si modul de functionare cu avantajele si dezavantajele fiecarei variante.
In schemele atasate culoarea neagra reprezinta modificarile, rosu si verde reprezinta elecrica existenta pe masina.
Cei ce au becuri H4 in faruri trebuie sa ia in considerare toata schema. Cei ce au becuri cu un singur filament si proiectoare diferite pt. fiecare faza, trebuie sa ia in considerare doar ce e desenat cu negru si verde.
Atentie!: cablurile ce merg la becul de faza lunga si cel ce vine de la baterie trebuie sa aibe minim aceeasi grosime cu cele existente pe masina.
Va rog sa scuzati eventualele greseli in ce priveste simbolistica schemelor.
Varianta I
Conditii de functionare:
-contact general pus.
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-daca becul de pozitie se arde, sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Varianta II
Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.
Varianta III
Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
-daca frana de mana e trasa luminile de zi nu functioneaza.
Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).
Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.
-bateria nu e solicitata suplimentar la pornirea motorului daca frana de mana e trasa.
-in stationare, cu frana de mana trasa si luminile de zi stinse, alti participanti la trafic nu sunt derutati.
Pt. cei ce vor ca odata cu aprinderea luminilor de zi sa se aprinda si pozitiile spate propun urmatoarea schema simpla. Cel mai simplu mod de a face conectarea e sa se traga un cablu prin pragul usilor (doar niste ornamente de indepartat) pana in spate in portbagaj, unde se lucreaza mai usor.
Pt. cei ce nu vor ca atunci cand dau flash sa se aprida si faza scurta (de exemplu cei ce au xenon pe faza scurta, pt. a proteja aceste becuri si blasterele lor), propun aceasta schema simpla in care se inseriaza in releu pe unul din cablurile de comanda a releului fazei scurte prezent pe masina.
Dupa ce am facut schemele, cu eforturi considerabile – nu sunt de specialitate, mi-a luat in jur de 1,5 ore sa construiesc modulul si inca 1,5 ore sa-l montez. Eu am optat pt. varianta III, fiind cea mai completa si automatizata din toate. Deasemenea am facut si modificarile pt. aprinderea pozitiilor spate si pt. a ramane faza scurta stinsa la flash.
In afara de cabluri, am comandat piesele (relee, papuci, izolatori papuci, diode) aici: http://www.tehnoelectric.ro/" target="_blank (preturi bune). Am folosit si cleme-conector pe fir, un soclu pt. siguranta fuzibila si tub termocontractant. Pe unde am putut am facut lipituri cu cositor. Cablul ce merge la frana de mana l-am tras prin consola centrala, demontand doar burdufurile schimbatorului de viteze si manetei franei si l-am conectat direct la intrerupatorul acesteia.
Am construit si montat acest modul de lumini de zi in urma cu doua-trei saptamani si functioneaza perfect.
Bineinteles ca sa poate face un montaj mult mai compact fiindca exista tot felul de relee de diferite dimensiuni.
Bafta!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>> REGULAMENT FORUM
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>> REGULAMENT FORUM
-
octa - 1nsane Member
- Mesaje: 4228
- Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
- Localitate: Arad
- Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002