Tuning

Modul lumini de zi artizanal

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Modul lumini de zi artizanal

Mesajde octa » 12 Feb 2012, 15:49

Modul lumini de zi artizanal


Desi pe piata exista tot felul de module DRL chiar foarte eficiente si nici prea scumpe, propun cui ii place si are chef sa mestereasca acest modul de lumini de zi. Prin aplicarea lui se obtine diminuarea la jumatate a intensitatii fazei lungi, principiul fiind inserierea becurilor de faza lunga si aprinderea lor in acest mod, automat la functionarea motorului.
Acest tip de lumini de zi se gaseste standard pe masinile comercializare in Scandinavia si Canada de cca. 30 de ani. Lumina farurilor in mod lumini de zi este suficient de puternica pt. a fi vazuta bine de la distanta si suficient de slaba pt. a nu deranja alti participanti la trafic.

Atentie!: acest modul NU se poate aplica becurilor de faza lunga cu xenon si nici sistemelor bixenon H4.

Atentie!: NU imi asum raspunderea pt. construirea si aplicarea defectuasa a acestui modul de catre maini nepricepute. Acest modul e pt. masini ce au comanda luminilor pe borna de plus a becurilor. Acest modul a fost construit de mine si aplicat cu succes la un Ford Focus mk1 fara facelift.

Am realizat mai multe variante ce se pot face in functie de pretentiile fiecaruia.
Am sa le prezint pe rand, aratand si modul de functionare cu avantajele si dezavantajele fiecarei variante.

In schemele atasate culoarea neagra reprezinta modificarile, rosu si verde reprezinta elecrica existenta pe masina.
Cei ce au becuri H4 in faruri trebuie sa ia in considerare toata schema. Cei ce au becuri cu un singur filament si proiectoare diferite pt. fiecare faza, trebuie sa ia in considerare doar ce e desenat cu negru si verde.
Atentie!: cablurile ce merg la becul de faza lunga si cel ce vine de la baterie trebuie sa aibe minim aceeasi grosime cu cele existente pe masina.

Va rog sa scuzati eventualele greseli in ce priveste simbolistica schemelor.

Varianta I
modul drl v1.jpg

Conditii de functionare:
-contact general pus.
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.

Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-daca becul de pozitie se arde, sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).


Varianta II
modul drl v2.jpg

Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.


Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-bateria e solicitata suplimentar la pornirea motorului fiindca luminile de zi se aprind la punerea contactului fara alta conditionare.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).

Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.


Varianta III
modul drl v3.jpg

Conditii de functionare:
-contact general pus
-la aprinderea pozitiilor sistemul de lumini de zi se opreste automat.
-daca frana de mana e trasa luminile de zi nu functioneaza.


Dezavantaje:
-daca unul din becurile de faza lunga e ars sistemul de lumini de zi nu functioneaza.
-cand se da flash se aprind si becurile pt. faza scurta (nu la toate masinile).

Avantaje:
-functionarea luminilor de zi nu depinde de starea becului de pozitie.
-bateria nu e solicitata suplimentar la pornirea motorului daca frana de mana e trasa.
-in stationare, cu frana de mana trasa si luminile de zi stinse, alti participanti la trafic nu sunt derutati.


Pt. cei ce vor ca odata cu aprinderea luminilor de zi sa se aprinda si pozitiile spate propun urmatoarea schema simpla. Cel mai simplu mod de a face conectarea e sa se traga un cablu prin pragul usilor (doar niste ornamente de indepartat) pana in spate in portbagaj, unde se lucreaza mai usor.
conectare drl pozitie spate.jpg


Pt. cei ce nu vor ca atunci cand dau flash sa se aprida si faza scurta (de exemplu cei ce au xenon pe faza scurta, pt. a proteja aceste becuri si blasterele lor), propun aceasta schema simpla in care se inseriaza in releu pe unul din cablurile de comanda a releului fazei scurte prezent pe masina.
conditionare faza scruta cu pozitia.jpg




Dupa ce am facut schemele, cu eforturi considerabile – nu sunt de specialitate, mi-a luat in jur de 1,5 ore sa construiesc modulul si inca 1,5 ore sa-l montez. Eu am optat pt. varianta III, fiind cea mai completa si automatizata din toate. Deasemenea am facut si modificarile pt. aprinderea pozitiilor spate si pt. a ramane faza scurta stinsa la flash.
In afara de cabluri, am comandat piesele (relee, papuci, izolatori papuci, diode) aici: http://www.tehnoelectric.ro/" target="_blank (preturi bune). Am folosit si cleme-conector pe fir, un soclu pt. siguranta fuzibila si tub termocontractant. Pe unde am putut am facut lipituri cu cositor. Cablul ce merge la frana de mana l-am tras prin consola centrala, demontand doar burdufurile schimbatorului de viteze si manetei franei si l-am conectat direct la intrerupatorul acesteia.
Am construit si montat acest modul de lumini de zi in urma cu doua-trei saptamani si functioneaza perfect.
modul drl.jpg


lumini de zi.jpg


Bineinteles ca sa poate face un montaj mult mai compact fiindca exista tot felul de relee de diferite dimensiuni.

Bafta!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002
GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4228
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: Modul lumini de zi artizanal

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Feb 2012, 17:00

Foarte frumos ce ai facut.

In varianta III, dioda inseriata cu bobina releului din partea de jos a schemei cred ca este pusa invers. Asa cum e schema, releul va cupla doar daca potentialul la firul FRANA DE MANA este mai mare decat potentialul la firul BATERIE cu (0.7 + tensiunea minima de anclansare a releului). Asta ar insemna un potential peste cel de pe (+) baterie si nu prea vad cum se poate obtine acolo.

De asemenea, releul acela pare alimentat permanent si asta s-ar putea sa afecteze bateria si viata releului.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Modul lumini de zi artizanal

Mesajde octa » 12 Feb 2012, 18:27

ai avut dreptate si cu dioda si cu alimentarea releului. am facut corecturile de rigoare in schema.
... deci mai am putin de lucru la modulul meu... tre' sa corectez si acolo. acum nu-mi fac probleme de consum fiindca pe frigul de afara nu trag frana de mana.

multumesc de aprecieri si de ajutor!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002
GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4228
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: Modul lumini de zi artizanal

Mesajde octa » 12 Mar 2012, 22:18

pt. ca s-a cerut, am facut si o versiune pt. cei ce vor sa monteze drl cu LED:

modul drl v4 LED.jpg

valoarea sigurantei fuzibile e indicata de producatorul lampilor drl cu LED.

drl functioneaza daca e contactul pus, se opreste daca pozitia e aprinsa.
drl nu functioneaza daca becul pozitiei e ars.

daca schema se completeaza similar variantei 2 se poate da independenta sistemului de starea becului de pozitie.
daca schema se completeaza similar variantei 3 se poate conditiona functionarea drl de pozitia manetei franei de mana.
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002
GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4228
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: Modul lumini de zi artizanal

Mesajde ciprianvieriu » 14 Oct 2017, 10:57

Buna ziua la toata lumea,eu am un C-Max cumparat din Danemarca si vreau sa scot aceasta lumina artizanala,cand introduc cheia se aprinde automat in mers la fel pe pozitia off al farurilor se aprinde faza scurta.exista vreo siguranta sau e mai complicat?Multumesc!
ciprianvieriu
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 21 Ian 2016, 19:30
Maşina: Ford


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login