Upgrade Turbo Ford Focus II 1.6 TDCI 90hp
salutare! in urma unui search am constat ca nu s-a mai pus problema de upgrade turbo la focusu asta, asa ca mi-am permis sa deschid un nou topic.
detin masina de ceva timp si de 2-3 ani rulez cu remap stage 1 (115cp/270nm)
nu am decat cuvinte de lauda! merita din plin investitia! consum redus si o leaca de putere in plus sesizabila mai ales in trepte mici (1-3)
in urma cu 2-3 luni s-a spart furtunul de la turbo la intercooler, dar nu dau vina pe remap, mai degraba pe vechimea si uzura piesei.
prin vara acestui an, am fost nevoit sa scot si toba pentru ca (din motive de calitate) s-a corodat invelisul (primul strat de tabla sa zic asa) pe care l-am agatat intr-o bordura si s-a fisurat toba la sudura laterala. incepuse sa bazaie ca toti dracii si am hotarat sa o inlocuiesc cu o teava si basta.
sunetul e chiar placut, nu urla rau si inauntru e aproape insesizabil...
sa revin la subiectul topicului. aveam de gand sa schimb masina anul asta, dar pentru ca imi place prea mult si nici nu mi-a creat probleme de nicio culoare, m-am gandit sa mai bag un ban in ea si sa o fac mai distractiva un pic
dupa un mic upgrade exterior si interior, m-am gandit sa desfac si capota
primul lucru care mi-a sarit in ochi - turbina! deci trebuie facut ceva cu melcusoru asta... e prea mic!
in urma unor discutii cu niste specialisti am obtinut 2 variante:
prima ar fi sa o inlocuiesc cu o turbina tot cu geometrie fixa garret de pe 1.6TDI, se pare ca e mult mai mare si se poate adapta usor.
alta varianta ar fi prelucrarea turbinei stock, se poate marii prin alezaj si se poate pune o elice mai mare. asta ar fi o varianta mai low cost, dar sincer nu vreau sa o stric pentru ca ar fi buna de rezerva.
nu am mai facut asta niciodata pana acum si as avea nevoie de ceva pareri si putin ajutor din partea celor ce au mai facut astfel de modificare.
remapul a fost facut la TCM Turbo, si adaptarea noilor componente tot acolo se va face!
cei ce au mai facut modificarea, sau care au cunostinta de cauza, stiu ce efecte are modificarea si ce probleme apar, asa ca va rog impartasitile!
adaptarea turbo implica si alte modificari? intercooler? furtune?
eu o sa caut in dezmembrari turbina sau la reconditionari turbine, dar trebuie sa stiu ce sa le cer alora, nu veau sa ma trezesc ca mai trebuia ceva...
cat despre catalizator, vor aparea probleme dupa eliminarea lui? are vreo sonda care trebuie eliminata?
stie cineva o firma care se ocupa cu evacuari? vreau totusi ceva calculat pe hartie, nu am nevoie de un gigel care stie sa sudeze o teava si gata... evacuarea va fi adaptata la upgrade-ul propriuzis. turbo mai mare inseamna si evacuare mai mare ma gandesc...
astept niste pareri si sfaturi de la voi! va multumesc!
detin masina de ceva timp si de 2-3 ani rulez cu remap stage 1 (115cp/270nm)
nu am decat cuvinte de lauda! merita din plin investitia! consum redus si o leaca de putere in plus sesizabila mai ales in trepte mici (1-3)
in urma cu 2-3 luni s-a spart furtunul de la turbo la intercooler, dar nu dau vina pe remap, mai degraba pe vechimea si uzura piesei.
prin vara acestui an, am fost nevoit sa scot si toba pentru ca (din motive de calitate) s-a corodat invelisul (primul strat de tabla sa zic asa) pe care l-am agatat intr-o bordura si s-a fisurat toba la sudura laterala. incepuse sa bazaie ca toti dracii si am hotarat sa o inlocuiesc cu o teava si basta.
sunetul e chiar placut, nu urla rau si inauntru e aproape insesizabil...
sa revin la subiectul topicului. aveam de gand sa schimb masina anul asta, dar pentru ca imi place prea mult si nici nu mi-a creat probleme de nicio culoare, m-am gandit sa mai bag un ban in ea si sa o fac mai distractiva un pic
dupa un mic upgrade exterior si interior, m-am gandit sa desfac si capota
primul lucru care mi-a sarit in ochi - turbina! deci trebuie facut ceva cu melcusoru asta... e prea mic!
in urma unor discutii cu niste specialisti am obtinut 2 variante:
prima ar fi sa o inlocuiesc cu o turbina tot cu geometrie fixa garret de pe 1.6TDI, se pare ca e mult mai mare si se poate adapta usor.
alta varianta ar fi prelucrarea turbinei stock, se poate marii prin alezaj si se poate pune o elice mai mare. asta ar fi o varianta mai low cost, dar sincer nu vreau sa o stric pentru ca ar fi buna de rezerva.
nu am mai facut asta niciodata pana acum si as avea nevoie de ceva pareri si putin ajutor din partea celor ce au mai facut astfel de modificare.
remapul a fost facut la TCM Turbo, si adaptarea noilor componente tot acolo se va face!
cei ce au mai facut modificarea, sau care au cunostinta de cauza, stiu ce efecte are modificarea si ce probleme apar, asa ca va rog impartasitile!
adaptarea turbo implica si alte modificari? intercooler? furtune?
eu o sa caut in dezmembrari turbina sau la reconditionari turbine, dar trebuie sa stiu ce sa le cer alora, nu veau sa ma trezesc ca mai trebuia ceva...
cat despre catalizator, vor aparea probleme dupa eliminarea lui? are vreo sonda care trebuie eliminata?
stie cineva o firma care se ocupa cu evacuari? vreau totusi ceva calculat pe hartie, nu am nevoie de un gigel care stie sa sudeze o teava si gata... evacuarea va fi adaptata la upgrade-ul propriuzis. turbo mai mare inseamna si evacuare mai mare ma gandesc...
astept niste pareri si sfaturi de la voi! va multumesc!
-
neutrino - Ford Freak
- Mesaje: 163
- Membru din: 30 Aug 2010, 11:34
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: FocusII - 1.6TDCI 90 - StageI
- VIN: WF05XXGCD57L14594