ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
15 Dec 2011, 14:06
Haideti sa nu escaladam. Exista argumente de ambele parti si este si normal sa fie asa. Topicul a fost initiat spre a merge in alta directie si nu este un versus intre masinile cu numere de RO si cele cu numere de BG. Daca vom fi nevoiti sa il inchidem initiatorului i se va taia capul.
15 Dec 2011, 15:33
Din partea mea nici o supararea in urma "admonestarii" - fiecare filtreaza informatia prin prisma interesului personal. Omul a inteles ca eu imi doresc ca, daca eu am luat masina scump, atunci sa o ia si altii tot scump.
Altii pot intelege ca, daca persoana X ia o masina second, gratis de afara, in acest fel se poate reduce productia de automobile de la Pitesti (de ex) si 10Y persoane sa fie date afara.
Tot altii ar putea intelege ca, in momentul in care luam un gunoi second de afara, cu bani, nu numai ca platim ca sa-i scapam pe aia de reciclare, dar ne mai costa si suplimentar reciclarea la noi in tara.
Adicatelea, noi am dat o gramada de bani sa cumaparam deseurile alora de afara (nu numai masini). Si deci, uitandu-ma la Germania, cum naiba sa nu dai inainte daca tu reusesti sa iei bani si pe gunoaie?
Noi nu reusim sa le vindem, ba mai mult, platim (din nou) sa le reciclam.
16 Dec 2011, 15:16
Noua lege e o alta aberatie. Se taxaseaza toate masinile dar numai la vanzare. Alea care nu se vand nu polueaza? Inca o dovada ca este o taxa de inmatriculare nu de poluare.
16 Dec 2011, 15:34
$1 scrie:$2ndiferent care sunt motivele noastre personale pentru a dori sau nu schimbarea acestei legi, nu uitati ca motivul guvernului nostru e doar sa ne subjuge din ce in ce mai mult. Si sa nu lase nici o scapare pentru muritorul de rand.
Presimt ca cei care au profitat de Programul Rabla nu sunt de acord cu tine.

Noua lege a fost astazi aprobata de
Parlament.
16 Dec 2011, 17:04
Am facut o chestie interesanta...am tinut pentru Euro 4 in calculatorul taxei emisia de dioxid de carbon constanta si am modificat doar cilindreea...Diferentele sunt fabuloase....Daca se tine cilindreea constanta si se modifica emisia ...normal ca se modifica si tarifele ... dar mult mai putin...
Mie mi s-ar parea normal sa fie invers pentru ca emisia polueaza nu cilindreea in sine...
Asa ca algoritmul nu are nimic de a face cu poluarea ci doar cu jecmanirea pe principiul ca o cilindree mai mare inseamna masina de clasa superioara, scumpa si proprietarul va achita...
Tara lui peste prajit...Nu stiu daca este intentionat...dar nimic nu ma mai mira la astia...poate nici nu realizeaza si algoritmul l-a facut unul cand se scremea pe WC....
16 Dec 2011, 21:03
Programul rabla, desi foarte benefic pentru totzi participantii la trafic a fost de fapt menit sa serveasca tot interesele marilor importatori de masini si Dacia Pitesti. Pentru ca trebuia sa cumperi masina noua ca sa beneficiezi de talonul de reducere. Eu l-am intrebat pe patronul de la autohaus din Germania daca primeste un talon de rabala si a zis ca nu e inscris in program

. Dar a fost (si cred ca inca mai este) o idee buna folosita in mai multe tari din Europa. Eu personal am fost foarte bucuros ca am scapat de 3 epave din parcarea din spatele blocului care stateau acolo de aproximativ 8 ani fiecare

.
Am observat si eu ca emisiile de gaze modifica putin spre deloc pretul taxei. Asa a fost de la inceput de cand au bagat si emisiile in calcul. E clar ca e prosteala pe fata. Dar iti dai seama ca ar putea sa te fure si mai mult daca ar trebui sa-ti faca un test inainte sa calculeze taxa? Ar putea sa puna din burta o valoare mare la noxe ca sa ai taxa mai mare. Eu cand mi-am facut ITP-ul ultima data i-am dat 20 lei la baiatul de la service si l-am rugat sa nu-mi faca testul de noxe ca sa nu-mi ambaleze motorul degeaba in gol. A fost foarte bucuros si a zis ca o sa puna acelasi rezultat ca la ultimul ford care a trecut.
Noroc
16 Dec 2011, 21:54
Eu cand am fost la ultimul ITP, baiatul a printat vreo 2 bonuri de la masina mea si nu stiam de ce. L-am intrebat daca nu ies "gazele" cum trebuie, a parut putin surprins de intrebare si mi-a spus ca ba da, ies bine.
16 Dec 2011, 23:03
A facut omul un ciubuc, un client fericit si toata lumea multumita

. Nu cred ca practicile astea se vor schimba vreodata la noi. Cum de altfel sunt prezente inca si in alte tari ca Germania spre exemplu. Unde pentru a obtine un permis de parcare gratuita in zona unde locuiesti in chirie trebuie sa doar sa faci o cerere cu o copie dupa contractul de inchiriere si 20 de euro inauntru si o primesti pe loc. Faza era ca numele meu nu era trecut pe contract si nici masina pe care o conduceam nu era pe numele meu. Asta a fost o singura data in Nurnberg, nu zic ca merge peste tot.
17 Dec 2011, 00:35
sa va dau un caz: zilele astea se caseaza la serviciu cateva masini vechi. angajatii au posibilitatea sa liciteze ptr aceste masini, pornind de la un pret initial destul de mic.
printre loganurile de pe vremea bunicii si cu km fara numar plus vreo 2 ford-uri dauna totala, se vinde si un BMW 740d cu urmatoarele caracteristici:
motor 3901 cmc
putere 250-300 CP, din ce am vazut pe net are 190 Kw
inmatriculata in romania in 2005, masina e produsa in 02-2002
masina are aprox 140.000 Km la bord si a fost masina de director cu sofer. nu intrebati ce firma e aia de ofera limuzina la director, ca nu va spun

salivam la masina asta cand mai aparea cu ea pe la serviciu.
pretul de pornire este de 30.000 RON.
sa zicem ca apuca sa fie vanduta si inamtriculata inainte de a se publicata in mon oficial si a intra in vigoare noua lege cu taxa la prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007. la masina asta ar trebui platit un impozit de 5500 RON, un RCA de 4000-4500 RON si o rovinieta de aprox 120 RON (astia sunt deja maruntis !!!). plus sa zicem ca a fost intretinuta corect si nu are probleme tehnice, tot ar trebui sa dai 1000 RON pe revizie, cu piesele tale la un service oarecare.
deci in mare aprox 12.000 RON/an doar ca sa ai masina. fara a pune la socoteala motorina

daca intra in vigoare legea si trebuie platita taxa de prima inmatriculare la revanzare, cu un motor euro 3 (cel mai probabil) ar trebui platit aprox 9000 euro daca are filtru de particule sau 12000 euro daca nu are filtru de particule. si asta fara a pune la socoteala restul taxelor anuale.
in situatia in care s-ar inmatricula pe bulgaria, cam care ar fi costurile de inmatriculare si de intretinere?
de preferat o varianta cu mai putine riscuri. de ex: cu inmatriculare pe persoana fizica cu obtinerea rezidentei in bulgaria.
stiu ca la bulgari era o taxa ptr masinile de lux: la motoarele cu o putere mai mare de 130 Kw se platea o taxa destul de mare pe fiecare kw in plus. mai e in vigoare regula asta?
17 Dec 2011, 09:37
Ca fapt divers, am citit aseara intr-un articol din Top Gear Romania ca in Danemarca taxa de inmatriculare a unui BMW 650i (aprox 4400 cmc, 400 CP) este 180% din valoarea masinii (la noi, pretul masinii apare pe la vreo 80.000 EUR), astfel ca pretul masinii cu tot cu taxe ajunge la 300.000 EUR.
17 Dec 2011, 09:45
Mi-e mila de saracii din Danemarca, cei care au nevoie de masina de 4l si 3-400 CP pentru a-si putea duce viata de pe o zi pe alta...
Ar putea sa vina in Romania sa le inmatriculeze mai ieftin!
17 Dec 2011, 10:09
$1 scrie:$2r putea sa vina in Romania sa le inmatriculeze mai ieftin!

Now there's a business idea...
18 Dec 2011, 01:23
eu ma astept ca dupa intrarea in vigoare a noii legi, preturile la masinile sh inmatriculate inainte de 2007 sa scada enorm. sau masini deja inmatriculate in romania sa le inmatriculeze in bulgaria ca sa poata sa le vanda.
18 Dec 2011, 04:18
Care preturi sa scada enorm??? Si pentru cine?
Exemplu: pe o masina sh (fara taxa platita) dau azi 5000 EUR. Dupa 2012, o voi lua sa zicem cu 3500 + noua taxa de 2500, adica 6000 EUR.
Asta da pret scazut enorm pentru cumparator...
Ia in calcul si ca vor fi multi care nu isi vor mai vinde masina, ci o vor "ingropa" in familie.
18 Dec 2011, 13:39
Asta cam asa e. Ia cam terminat pe cei care au masini la vanzare inmatriculate pana la 01.01.2007. Eu de exemplu am VW inmatriculat in febr. 2005, dar nu-i bai ca ii ramane lui tata! De abia asteapta.
18 Dec 2011, 15:39
@Mihai
eu cred ca xxl s-a referit ca o sa scada pretul la vanzator, 3500 in loc de 5000 cum ai zis si tu. Exact din acelasi motiv am zis ca focusul va ramane in famile pana la ultima suflare. Sa presupunem ca as putea lua 3000 pe el acum pentru ca cumparatorul nu mai trebuie sa plateasca decat transcrierea. Anul viitor numai taxa va fi peste 2000. Deci ar trebui sa-l vand cu 1000 ca sa ramana la aceeasi valoare de cumparare. Decat sa-l dau cu 1000 mai bine ii fac un tuning serios si ma pun sa fac liniutze

.
18 Dec 2011, 16:25
$1 scrie:$2a fapt divers, am citit aseara intr-un articol din Top Gear Romania ca in Danemarca taxa de inmatriculare a unui BMW 650i (aprox 4400 cmc, 400 CP) este 180% din valoarea masinii (la noi, pretul masinii apare pe la vreo 80.000 EUR), astfel ca pretul masinii cu tot cu taxe ajunge la 300.000 EUR.
Nici in Belgia nu e prea roz situatia la inmatriculari. Uite taxa de prima inmatriculare pentru un Focus 3. Pentru motorul de 1.6 180 cai taxe este 2500 euro
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

18 Dec 2011, 18:31
ca tot a venit vorba de taxa de inmatriculare din danemarca... acolo exista acelasi fenomen ca si la noi cu masinile inmatriculate in bulgaria dar de o amploare muuuult mai mare: intr-o forma usor diferita, danezii isi inmatriculeaza masinile in germania.
exista insa o mare diferenta in ce priveste impactul asupra incidentelor rutiere. danezii isi platesc asigurarile fara exceptie si companiile de asigurare platesc daunele fara probleme. chestie ce tine de (alta) civilizatie...
21 Dec 2011, 11:56
cine instraineaza un autovehicul,in loc de vanzare-cumparare, face procura si gata!
21 Dec 2011, 11:57
si cu impozitul cum e in acest caz? cine il plateste?
21 Dec 2011, 12:25
cel care cumpara masina, iar daca nu plateste anulezi procura!
21 Dec 2011, 15:22
teoretic cine cumpara pe procura se poate trezi in orice moment cu procura revocata, masina recuperata, declarata furata, etc si cu banii luati...
21 Dec 2011, 16:01
asa si...? eu am masina de 2 ani inmatriculata pe bg cu procura(ma duc anual fac verificarea,asigurarea si platesc fiscul pe numele bulgarului). nu toata lumea e pusa pe inselat si hotie! am vandut sierra mea la un baiat din buc si l-am lasat sa facem actele dupa cateva luni, cand a avut bani, i-am trimis fiscalul prin curier si nu au fost probleme, ba m-a si sunat cand a facut actele sa ma intrebe daca vreau sa tin numerele!
solutii s-au gasit si se vor gasi mereu la orice legi aberante dau nenorocitii care ne conduc!
21 Dec 2011, 16:55
Am spus "teoretic". Sunt jurist de profesie si defectul meu profesional este ca vreau sa vad totul scris sa dorm linistit. Practic, daca vanzatorul vrea sa iti faca rau nu il opreste decat o bariera morala pentru ca legal poate sa isi ia masina inapoi. Ti-ai cumpara o masina de 20-30.000 de euro pe procura?
21 Dec 2011, 17:15
sincer nu as da banii astia nici pe una cu acte de propietate!(din punctul MEU de vedere nici o masina noua nu justifica sumele enorme care trebuiesc platite - pret,service,piese,etc)
pe mine ma intereseaza practic, teoretic poti pati multe...
am avut cred ca cca 20 masini(din 1989-pina acum) si in afara de sierra nici una nu a fost inmatriculata in circulatie la pol pe numele meu(schimbarea de acte - o cheltuiala inutila). le-am declarat la financiar, am circulat cu ele cu acordul fostilor propietari pe numele acestora, am platit amenzile cand a fost cazul in 24 ore, si nu am avut probleme cu nici unul din fostii propietari.
22 Dec 2011, 18:24
$1 scrie:$2.., am platit amenzile cand a fost cazul in 24 ore, .... .
Tu ai fost de buna credinta, dar sunt muuuulte cazuri care vin sa te contrazica.
Exact ce spunea si Officer mai sus, ce-i in mana nu-i minciuna, personal nu mai cred in Mos Craciun.
22 Dec 2011, 21:45
Ti-ai cumpara o masina de 20-30.000 de euro pe procura?[/quote]
Ti-ai inmatricula o masina pe bulgaria daca ai avea 20-30.000 euroi?sincer nu prea cred daca ai 20.30.000 mai dai 2-3 mii si o faci calumea ...,pe bulgaria se inmatriculeaza masini sub anul 2000 in 90% din cazuri,gen escortul meu dar care nu este cazul ca este pe ROmanica inscris.
numai bine
23 Dec 2011, 10:07
Treaba cu inmatriculatul in Bulgaria nu-i foarte grea. Se poate face chiar legal, pe numele tau. Aranjezi cu un bulgar sa te ia in spatiu si-ti pui viza de rezidenta la ei, iar masina o inmatriculezi pe numele tau.
Am prieteni cu escorturi non-euro sau euro 1 inmatriculate asa, si povesteau de SUV-uri cu motoare adevarate (>3 L) inmatriculate definitiv in Romania, fabricate dupa 2002 care erau inmatriculate la bulgari doar pentru a scapa de impozitul anual urias de la noi...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.