Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
31 Ian 2012, 14:18
Salut todhiere,
Partea proasta stii care este?
E la fel ca la om,iei pastile pentru inima si ele dau in ficat care in timp cedeaza tot asa e si la motor, faci un compromis sa pui un ulei ca sa pacalesti consumul si iti cade vilbrochenul si cuzinetii care si asa sunt facuti prost si nu mai au ghiduri de blocare cum erau pe timpurile cand inca se mai faceau masini si din cauza uleiului ii ia odata la invartit in biela si la revedere motor.
Tu decizi.
Nu te superi ca te intreb,esti fumator?
31 Ian 2012, 15:16
Nu ma supar, de 4 ani m-am lasat

.
Cine mi-a facut testul de compresie, mi-a spus ca normal ar fi undeva la 14, adica presiunea din fabrica. Si mie mi s-a parut cam mult, nu stiu ce sa cred. Oricum nu ma ingrijoreaza foarte tare consumul de ulei, prefer sa bag un litru la 3-4 luni, decat sa stric motorul. Intrebam doar pentru ca am crezut ca e un pas normal sa trec la ulei mai vascos, dar nu tin neaparat de asta.
Iar buget de desfacut motorul, dupa cum am spus acum nu am. Pacat ca nu am dat de un mecanic dedicat ca dvs. la mine in oras, pe aici peste tot sunt axati pe ideea masina veche = rabla ce nu merita reparatii si investitii, doar cat sa mearga.
05 Feb 2012, 17:07
$1 scrie:$2alut focu25,
Daca esti persoana de la Craiova si sper ca nu ma insel exista posibilitatea sa ai probleme la scaunele supapelor si eu cel putin stiu in mod sigur una cu care ai mers pe deschis pana ai venit la mine si ti-am pus de Audi.
Ma repet,sper sa fii acea persoana si sa nu imi joace memoria feste.

Se poate verifica usor,demontezi toate bujiile si dand fiecare piston im PMS pe rand ii injectezi aer comprimat in cap si daca este supapa de evacuare se aude sufland in toba,daca este de admisie se aude in filtru.
Nam reusit sa fac ce mi-ai zis ca nam avut posibilitatea. Poti sami spui daca vin la tine spre "vindecare" cam ce ar insemna rezolvarea problemei din punct de vedere pecuniar si la timpului ?!?
05 Feb 2012, 19:21
Salut,
Implica masurarea tuturor supapelor dar de data asta se demonteaza distributia si axa cu came deoarece toate pastilele se monteaza noi.
Durata este de 3 zile deoarece in prima zi demontez si calculez latimea pastilelor,in a doua dau comanda de pastile si se curata piesele iar in a treia zi se remonteaza totul.
Suma piese + manopera se ridica la 400 ron dar nu pot lucra deocamdata asta insemnand peste vreo 2 saptamani.
06 Feb 2012, 09:56
Multumesc pentru raspuns, sa inteleg ca chiuloasa nu se da jos?!
06 Feb 2012, 13:27
Salut focu25,
Nu se demonteaza chiulasa dar implica demontat distributie si toata partea superioara a motorului,axa cu came si tachetii.
Chiulasa se demonteaza pentru a umbla la supape numai in cazul in care dupa operatia de reglare a tachetilor merge tot neregulat.
07 Feb 2012, 13:09
$1 scrie:$2u ma supar, de 4 ani m-am lasat

.
Cine mi-a facut testul de compresie, mi-a spus ca normal ar fi undeva la 14, adica presiunea din fabrica. Si mie mi s-a parut cam mult, nu stiu ce sa cred.
Salut,
Te intrebat daca fumezi pentru ca banii alocati acestui viciu pe termen de vreo 3 luni reprezentau reparatia motorului.
Si eu tot 4 ani am de cand am scapat de "iarba dracului".

Uite aici parametri motorului tau ca sa te convingi ca raportul de compresie este 1:10,3,se vede incercuit cu rosu.
Poti merge pe ulei 15W40.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

08 Feb 2012, 17:00
Am inteles eu unde bateti cu fumatul

, eu m-am lasat cand incepea sa devina serioasa treaba, un pachet la 2-3 zile. Multumesc de lamuriri, deci risc ceva pana la urma daca pun ulei mai vascos, sau sa bag tot 10w40?
Dupa cum am spus, 1-2 litri la 6 luni nu ma afecteaza, daca e vorba de "sanatatea" motorului. Stima
08 Feb 2012, 19:29
Salut,
Acum iarna mergi pe 10W40 iar la vara cand fierbe oul pe capota

treci pe 15W40.
Eu mancam 2 pachete si ceva de "iarba dracului" pe zi dar daca mergeam si la un pescuit mergea si al treilea pachet,aveam norma de facut .
11 Feb 2012, 19:28
Salutare dl. Gabi,
Am si eu o problema:
Daca spre exemplu astazi merg vreo 10km si motorul se incalzeste si e totul ok, dimineata urmatoare indiferent de temperatura(oricat ar fi de frig) imi porneste la sfert.
Daca sa zicem ca azi o pornesc 5 minute sa se mai incarce bateria sau chiar merg putin cu ea prin oras 1-2km daca vreau sa o pornesc mai tarziu porneste ff greu...pierde compresie sau ce naiba se intampla?
Ba mai mult mi s-a intamplat intr-o dimineata sa imi porneasca cum am zis la sfert de cheie am lasat-o 3-4minute si am oprit-o, am mers pana in casa si dupa 10 minute a trebuit sa plec si cand dau sa o pornesc mi-a pornit la a doua cheie cu greeu.
Care poate fi cauza?
PS:este vorba de ff 1.8 tddi
12 Feb 2012, 01:00
sal
am si eu un mitsubishi 3000gt caruia pompa de ulei nu a mai facut servici si facut pb prin motor.
ma intereseaza cam cat m-ar costa rectificarea blocului pt pistoane de reparatie, si rectificarea vibrochenului.eventual daca se poate reconditiona si pompa de ulei( modelul care vine in capatul vibrochenului), nu de alta dar cel mai aproape am gasit in UK la vreo 240 lire.
p.s. motorul este un v6 de 3.0 chiulase dohc 24valve.multumesc.
12 Feb 2012, 01:27
Salut,
Toate operatiile de care ma intrebi nu le prestez ei ci unele firme din Bucuresti cu care colaborez dar numai la motoarele care le reparate de mine.
12 Feb 2012, 06:16
$1 scrie:$2alutare dl. Gabi,
Am si eu o problema:
Daca spre exemplu astazi merg vreo 10km si motorul se incalzeste si e totul ok, dimineata urmatoare indiferent de temperatura(oricat ar fi de frig) imi porneste la sfert.
Daca sa zicem ca azi o pornesc 5 minute sa se mai incarce bateria sau chiar merg putin cu ea prin oras 1-2km daca vreau sa o pornesc mai tarziu porneste ff greu...pierde compresie sau ce naiba se intampla?
Ba mai mult mi s-a intamplat intr-o dimineata sa imi porneasca cum am zis la sfert de cheie am lasat-o 3-4minute si am oprit-o, am mers pana in casa si dupa 10 minute a trebuit sa plec si cand dau sa o pornesc mi-a pornit la a doua cheie cu greeu.
Care poate fi cauza?
PS:este vorba de ff 1.8 tddi
Salut,
Atentie,e o simpla impresie deoarece nu pot certifica o defectiune pe baza unei descrieri sumare.
E ca si cum m-ai intreba ce tensiune am pe priza dar eu nu pot ajunge la ea sa o masor,cam asa vine,deci din cate stiu in majoritatea cazurilor e vorba de pompa de injectie deoarece face joc pe cuplajul axului intern si fuge dupa avans de aceea pornirea usoara sau grea poate fi conditionata de pozitia in care apuca axul cu pricina.
Referitor la aer pe instalatie nu prea as fi de acord ca de exemplu ai spus ca a doua zi dimineata porneste perfect deci pana a doua zi ar trage mult mai mult aer pe instalatie decat in ziua precedenta in care ai spus ca daca o lasi cateva ore dupa care o repornesti,porneste greu.
12 Feb 2012, 21:13
CE SE INTAMPLA DACA SERUPE CUREAUA AX CAME LA RELANTIU
MOTOR18TD
13 Feb 2012, 00:01
Salut mladen cristi,
Nu mai tipa la mine ca te aud perfect

faptul ca scrii cu caracter mare (caps lock) inseamna ca iti certi interlocutorul si oricum nu ai voie prin regulament.
Discutia asta cu ruptul curelei la ralanti la motoarele de 1.8 TD o am cel putin o data in fiecare luna si degeaba va explic ca nimeni nu ma crede deoarece nu are importanta ca este la turatie mica sau mare,tot indoaie supape.
De exemplu sa presupunem ca dimineata dai la automat dar inainte de a porni motorul se rupe cureaua,inclusiv in acest caz indoaie supapele si hai sa iti explic de ce face asta cu toate ca e logic odata ce rupe axul cu came nu mai are rost sa discutam ce forta este acolo si mai ales pe supape.
Deci se rupe cureaua,in acest moment axul cu came nu se mai invarteste si unele supape raman deschise fara a fi o regula care din ele,iarasi pistonul urca prinde supapa pe deschis o loveste cu calota pistonului,o forteaza in axul cu came si o indoaie.
De obicei la un asemenea inpact se pot intampla urmatoarele aspecte:
-biela indoita,
-supape indoite minim 1,maxim 6,
-ghid spart in chiulasa,
-ax cu came rupt.
Un meserias care da chiulasa jos vede imediat despre ce este vorba fara sa demonteze motorul dar cu conditia sa fie meserias in adevaratul sens al cuvantului nu inlocuitor de piese noi de la magazie.
13 Feb 2012, 12:32
Buna ziua,
Pentru ca, de la o vreme, am observat ca volanul nu se mai invarte atat de usor ca inainte, am hotarat sa schimb uleiul din circuitul de servodirectie , ca un prim pas. Ieri, cu stupoare, in timpul unui drum de Bucuresti, am observat ca " meseriasul" a umplut rezervorul respectiv pana sub capac. Inteleg ratiunea pentru care Ford a pus pe acel vas un semn de "Minim" si imi inchipui ca nici pe cel de " Maxim" nu l-a pus degeaba... Dupa intoarcerea de la drum am scos cu o seringa tot excesul de ulei. Intrebarea mea este cum poate afecta pompa servo, sau chiar caseta de directie, lichidul pus in exces.
Multumesc.
PS Daca nu rezolv problema cu mersul greu al servodirectiei, este posibil sa fac un drum special la Alexandria, pentru o constatare, dupa ce se mai topeste zapada.
13 Feb 2012, 12:54
Salut danz,
Faptul ca a fost plin cu lichid vasul pompei de servo-directie nu poate deteriora pompa sau caseta,singurul aspect care apare este ca la pornire nivelul uleiului in vas creste si neavand spatiul necesar forteaza capacul si curge pe motor.
Mersul greu al volanului se manifesta datorita faptului ca este uzata turbina pompei de servo si in viitorul apropiat o sa cedeze.
13 Feb 2012, 13:04
Multumesc pentru raspunsul prompt. Se poate reconditiona pompa, sau trebuie inlocuita?
13 Feb 2012, 16:47
Buna ziua Domnule Gabi!
Revin cu o intrebare, ce pot face sa nu mai scartie dimineata la pornire cand este motorul rece? sau ce poate scartaii la motor? ca este foarte enervant zgomotul.
13 Feb 2012, 17:16
Salut tavi_ok,
Poate fi cureaua de accesorii uzata sau slaba si mai exista varianta sa fie fulia cu masa dubla compromisa.
13 Feb 2012, 18:24
$1 scrie:$2alut tavi_ok,
Poate fi cureaua de accesorii uzata sau slaba si mai exista varianta sa fie fulia cu masa dubla compromisa.
Am uitat sa spun, pt fordul escort 1,8 td ma intereseaza. Am schimbat distributia si accesoriile in toamna.Despre care curea de accesorii spuneti? si acea fulie cu masa dubla se schimba, si cum aflu daca este compromisa. Ideea este ca scartie doar cand este motorul rece, pe urma nu mai face asa. Si o ultima problema cum fac sa repar clansonul la escort, m-am trezit ca nu mai merge, am verificat siguranta si este in regula.
Multumesc pentru raspunsuri si pentru promtitudinea din totdeauna.
13 Feb 2012, 21:40
Tavi nu mai copia mesajul anterior daca vorbesti direct cu mine si intre timp nu a mai scris nimeni intre noi,incarcam forumul degeaba.
Nu ma intereseaza despre ce masina vorbesti eu ti-am explicat fenomenul in sine,defectiunea este aceeasi si in alta ordine de idei cureaua de la accesorii este una singura deci e cea care o vezi deoarece distributia e sub capace si nu e vizibila.
Tavi fii sincer nu tu m-ai sunat azi de la Mangalia si ai vrut sa imi dai mecanicul la telefon sa ii spun ce sa faca deoarece tu ai spus ca nu ai inteles?
Raspunsul sunt sigur ca este" Da "chiar daca negi si in conditia asta nu il mai numi mecanic ci vecin care vrea sa bea o bere si de banii aia sa iti strice motorul.
Fulia se schimba si ea cum se poate schimba inclusiv mecanicul.
14 Feb 2012, 01:02
$1 scrie:$2ultumesc pentru raspunsul prompt. Se poate reconditiona pompa, sau trebuie inlocuita?
Pana nu o demontez sa vad uzura interioara nu iti pot da un raspuns.
14 Feb 2012, 14:22
Merci. Asteptam primavara....
14 Feb 2012, 19:44
Raspunsul e sigur nu, pentru ca nu am nr de telefon al dv, dar daca o sa mi-l dati (printr-un mesaj privat) eu ma recomandam intai si pe urma va explicam situatia- da a va da vreun meserias la telefon,asa este frumos si normal. Revenind la ce ma doare cum fac sa repar clanxonul la escort? am verificat siguranta si este in regula, ce sa mai fac?
14 Feb 2012, 21:01
Salut tavi,
Ciudat este ca s-a recomandat ca fiind din Mangalia si inca ceva si mai ciudat are aceeasi masina ca a ta cu aceeasi motorizatie.
Tavi tu chiar vorbesti serios ca nu stii nr. meu de telefon ?
Sub mine,in semnatura mea vezi ceva mare scris cu rosu?
Revenind la claxon sa stii ca nu ti-am raspuns pentru ca nu stiu,eu stiu mecanica nu electrica dar din vastele mele cunostinte acel claxon este trecut printr-un releu de protectie care am impresia ca in momentul de fata ori este ars ori nu primeste comanda.
14 Feb 2012, 21:40
Nashule trimitei omului numarul de telefon pe pm,ca doar te ruga..

...tare colegul..
14 Feb 2012, 22:21
Tare, nu am vazut nr pana acum, si este posibil sa fie din Mangalia, am vazut eu cateva escorturi ca al meu pe aici.
21 Feb 2012, 12:50
Va salut cu respect,
Am si eu o problema de ceva vreme(de vreo 2 luni) cu un ford mondeo 1.8 diesel din 1995.Mi s-a rupt distributia in mers si a trebuit sa schimb supape, rectific chiluasa, schimbat garnitura chiloasa,semeringuri si...cam atat.
In urma acestei reparatii masina dupa ce se incalzeste motorul incepe sa tacane stirdent.
Am mers la mecanic si mi-a zis sa schimb pastilele de la tacheti fiindca de acolo ar fi problema.Am masurat distantele cu lera dintre pastile si ax...dupa ce am mers cu masina vreo 10 minute deci nu era foarte incalzit motorul..si au rezultat urmatoarele dimensiuni:Pastila 1 avea 25, a2-a avea 10, a3-a avea 65, a 4-a 45,a5-a 65, a6-a 60, a7-a 60, a8-a 40.
Va rog sa imi dati si mie un sfat in legatura cu aceasta problema.
Va multumesc mult!
Cu respect,
Alin C Dumitrascu
21 Feb 2012, 13:10
Salut dumy77,
Dupa tolerantele care le precizezi as cam fi de acord cu el dar numai 50% pentru ca tipul tau de motor are niste probleme ascunse care nu multi le stiu,una din ele ar fi tija de antrenare a pompei de vacuum.
Tolerantele supapelor tale sunt :
admisie: 0,35
evacuare: 0,50.
Spor la treaba.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.